Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:20

Paardenfan25 schreef:
Ik meld mij ook even. Tot nu stille meelezer :o
Loop al een tijdje 2 keer per week 4 km. Niet echt snel, maar ach, begin is er......
Nieuwe hardloopschoenen gekocht en wil nu wat langer gaan lopen. Vindt het alleen zooo saai worden na 4 km :(
Iemand tips?

Wat voor mij eigenlijk het enige is dat helpt is goede muziek. Dat kan echt zo veel verschil maken. Een power nummer als ik net even een dipje heb geeft mij meteen weer energie. Verder heb ik wel hetzelfde probleem. Mijn hoofd leegmaken wil ook niet echt lukken dus meestal probeer ik mezelf juist af te leiden met mijn hele leven overdenken _O-

hwn

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:12

Ik had vroeger ook een hekel aan alleen lopen, maar sinds ik mijn sporthorloge heb, lukt dat wel beter. Ik stel me dan een bepaald doel (bijv. bepaalde hartslag aanhouden, of bepaald tempo), en dan gaat het beter. Al loop ik wel bijna altijd in groep.

Zelf loop ik ook vaak als ik (half) verkouden ben, lijkt bij mij dan zelfs te beteren, maar een sportcoach heeft dat wel afgeraden, bij verkoudheid een dag of 3 rust nemen adviseert hij. Maar als je in je eentje loopt, kan je je aanpassen, in groep ga je sneller over je grenzen om de anderen te kunnen bijhouden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:21

Ik heb mijn trainingschema af :D Doel is de halve marathon lopen in Rotterdam, onder de 2 uur. Vind het best een beetje krap qua trainingsperiode dus hoop dat het haalbaar is. Ik heb tot nu toe max 10 km gelopen. En ik ben momenteel ook al een paar dagen niet helemaal fit dus dat schiet niet op!

Nu de km's dus wat gaan oplopen ga ik misschien ook maar eens met muziek lopen, anders lijkt het mij ook wel saai worden op den duur. Wat ik ook vind helpen is om wat tempoblokken in je training te doen. Daardoor vind ik de tijd gevoelsmatig wel sneller gaan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:22

Ben benieuwd Daan_O.
Wel knap dat je t gaat proberen.

Ik heb een partij spierpijn van gisteren |( |(
Door die looptraining onder je kunnen lopen..pfffff leek makkelijk maar voel t wel .

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:26

Succes DAAN!!

TYLANDO heb je jezelf dus flink aan het werk gezet :D
Had ik poosje terug ook, m'n kuiten en schenen, was aardig vervelend haha.

Misschien morgenmiddag weer een rondje en anders donderdag.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:36

Zijn vooral mijn bovenbenen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:15

Ik was dit topic kwijt, stond niet meer bij mijn berichten. Gelukkig weer gevonden.
Ik klets weer lekker mee.

Wat betreft geen zin om te lopen of pm alleen te lopen, bij mij helpt het om de honden mee te nemen en om onverhard te lopen ipv over de weg en op onbekend terrein.

Net weer een fijn tien km rondje wezen canitrailen.
Afgelopen zaterdag vijftien km wezen trailen bij de waaldorpse vlakte en Meijendel. Prachtig wit.
Afbeelding
Afbeelding

Wij lopen nog steeds drie x per week.
Gemiddeld :
1x5km
1x10km
En 1x15km

Dit gaat erg goed.
22 januari een canitrail 15 km.

Ook nieuwe trail schoenen. Spuuglelijke hoka's maar ze lopen heerlijk.

Er zitten hier strava gebruikers toch?
Normaal bij foto's maken /stilstaan /een pauze dan pauzeerde de app automatisch en boj het synchroniseren na afloop van de ronde trok de ap deze tijd ervanaf, echter de laatste drie keer niet meer..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:21

Strava staat zo ingesteld, zoals altijd.

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:49

Hebben jullie tips voor een goede app die je route en tijd ed bijhoudt?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:50

Afbeelding

Mijn nieuwe vriendinnetjes!

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:06

Oh god, wat is het lang geleden dat ik hier was. Het sinds de zomer ook niet meer gelopen. Vandaag wel weer! Intotaal 26 minuten weggeweest. Met om de minuut rennen en lopen. Het was heerlijk rustig en heb uiteindelijk 3 of 4 kilometer gedaan. Gewoon weer rustig beginnen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:18

HORSII leuke foto, leuk dat je zo Met de honden traint.

LOTJE jammer dat je niet meer gebruikt gelopen maar weer lekker opgepakt.

Ik heb eind van de middag nog even een rondje gemaakt, begint steeds pittiger te worden maar gaat nog steeds goed gelukkig.

Donderdag therapie, ligt eraan wat er dan gedaan word anders daarna weer lekker lopen.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:43

Ik kom even binnen vallen. Wie heeft een schema voor een ECHTE beginner?

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:29

Lessie schreef:
Ik kom even binnen vallen. Wie heeft een schema voor een ECHTE beginner?

Ik heb wel wat screenshots van een site, weet even niet meer welke. Ik stuur je een pb

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:45

Ik kom hier even binnenvallen :D
Ik loop sinds 2011 hard, tussendoor een paar keer gestopt, meestal 's winters een paar maanden.
Nu ga ik gewoon door, 3 keer per week 20 minuten. Alleen houd ik het nooit langer vol om 5 minuten achter elkaar te lopen. Dan raak ik buiten adem en mijn onderbenen doen zeer. 's Zomers kan ik het wel langer volhouden, meestal een kwartier en dan telkens stukken wandelen tussendoor (wat ik nu ook doe). Maar ik vraag mij af, wat moet ik doen om het langer vol te houden, ik wil graag eens een half uur ononderbroken hardlopen, maar het lukt gewoon niet

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:55

GUCCI ik loop met het schema van evy, dat is opbouwend en zo steeds een stukje verder, vind het erg fijn en merk steeds meer vooruitgang. Steeds weer 1a2 min erbij per week.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:55

@Stal Fiore, ik had ook de Brooks Defyance als eerste "echte" loopschoenen (weliswaar in een ander kleur), bij mij was de demping er echter nogal snel uit. Ik heb ze nog, maar draag ze enkel nog als ik een klein rondje ga hardlopen met mijn paard, of om de stallen uit te mesten. Maar ik ken anderen die er wel al langer tevreden over zijn.

@Gucci, volgens mij loop je te snel. En eventueel es navragen bij apotheek of (sport)arts voor supplementen voor je benen (magnesium of zo). Heb je wel goede loopschoenen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:34

Stal fiore: altijd leuk nieuwe schoenen, hopelijk heb je er veel loopplezier mee.

Lotje elmo: succes met opbouwen.

Hyawatta: waar heb je therapie voor? Een blessure gehad?

Gucci: de evy ap schijnt heel geleidelijk en fijn op te bouwen.
En inderdaad magnesium ksn zeker helpen en een goede sportfysiotherapeut.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:28

Gucci als je moe word kan je beter wat minderen in tempo en als je ademhaling daarna beter word weer wat versnellen. Zolang je maar blijft joggen/ lopen onderweg!
Idd beter is het mss om wat rustiger te lopen en zo je afstand wat uit te breiden!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:50

Is die evy app gewoon te vinden in de AppStore?

Hwn, hoop dat die van mij het beter doen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:04

Bedankt, ik zal het eens proberen met opbouwen, ik loop niet echt heel snel nog

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:25

Ik ook niet hoor. Ik bouw eerst de afstand op en tempo komt straks wel, voor mij niet het belangrijkst

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:00

Tempo is meestal ondergeschikt aan afstand of duur. Hou je t niet vol? Dan loop je dus te hard

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:56

Ik meld me! Ik ben 13 en heb een afgrijselijke Loopconditie. Mijn algemene conditie gaat wel maar lopen neeee. Maar nu hebben we dus met 9 meisjes van onze klas het doel om de Battle of thor te lopen in september. En zoveel mogelijk leerkracht mee laten doen :P Of dat gaat lukken, geen idee. Gelukkig zijn er nog wat meisjes die slecht zijn in lopen en zeiden als jullie allemaal meedoen doen we ook mee. We zijn ook een heel hecht groepje en waarschijnlijk houdt dit ons ook nog wat samen volgend jaar als we in andere klassen zitten. En we gaan zeker ook eens samen trainen in de vakantie.

Maar dan komt het probleem: trainen! Ik vind het zo saai om te gaan lopen... En ik heb mijn gsm nog niet zo lang en dus ook nog geen liedjes :( Ik heb wel een natuurgebied op 1 meter van mijn tuin. Dus dat is handig en leuk maar toch... Vanavond of morgen ga ik met papa een schema maken om te gaan starten. En daarom meld ik me dus. Ik heb motivatie nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:22

Ik mag me helaas voor de komende weken afmelden, die run die zo goed gegaan was, sindsdien ontzettend pijn in m'n scheen en kuit van m'n al geblesseerde been (vroegere heupbreuk). Besloten dus even een maand te stoppen sowieso en andere cardio te gaan doen.
Ik hoop wel dat ik snel weer kan lopen want heb in april een obstacle run van 10 km gepland staan en die wil ik zo graag lopen....