Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:56

Mss een stomme vraag/ opmerking, maar zou osteopathie niet kunnen helpen met je hoofd?
Kapotte hersenvliezen kunnen zij natuurlijk niet repareren, maar wellicht wel weer het pam herstellen, waardoor de systemen beter hun werk kunnen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:37

Moet je een osteo hebben die niet plots gaat manipuleren van je nek. Met de rug van Alice lijkt me dat geen goed plan... dan is massage misschien beter.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:54

Een beetje zichzelf respecterende osteopaat zal nooit over grenzen gaan en gaan manipuleren op plekken waar dat niet kan, daarbij is kraken niet nodig...
Ik heb ook geen idee of het überhaupt zou kunnen.
Masseren valt in een hele andere categorie en die lijkt me vrijdoelloos en pijnlijk op dit moment, enige verlichting zou van tijdelijke aard zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:43

Varekaj schreef:
Moet je een osteo hebben die niet plots gaat manipuleren van je nek. Met de rug van Alice lijkt me dat geen goed plan... dan is massage misschien beter.

Een osteopaat manipuleert niet en kraakt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:52

Deed de mijne jaren terug anders wel, maar die was kine/chiropractor en osteo (allen gediplomeerd).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:53

Dat is dan wat anders en niet te benoemen als puur alleen osteopaat.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 07:29

Ik durf t eerlijk gezegd niet te zeggen of t iets kan zijn of niet. Nu moet ik wel echt niemand hebben die aan m'n rug komt, dan zijn ze t leven niet zeker. :D
Nee maar die is nog zo pijnlijk, dat moet ik voor nu gewoon echt nog niet hebben (de enige die in de buurt mag komen is mijn vriend en dan nog moet ie oppassen }:) ). Maar goed heel eerlijk? Ik heb geen flauw idee. Bij de paarden doen we t standaard elke (half)jaar, maar bij mezelf... Hmm nooit over nagedacht ook.

Fysio mocht overigens nu nog absoluut niet, weet niet of osteopaat daar ook onder valt (t wel of niet mogen deel dan).

Half 7 werd ik wakker van knallende koppijn (hele hoge druk). Dus nu maar rondje lopen tot de druk er weer afgaat (of eigenlijk dus tot de hersenvliezen weer open scheuren := ) en dan nog even slapen tot 10. Vanmiddag weer lekker naar t paardje. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:10

Nu gaat het al aardig opschieten Quir met je merrie.
Het zou dus vanaf nu elke dag kunnen gebeuren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 08:53

Officieel moet ze natuurlijk nog kleine twee weken... Of nouja, 11 dagen nu. Maar ze ging paar weken terug zó hard dat ik verwacht had t wel wat eerder zou komen... Meestal begint de uier zo ongeveer maand van te voren tr ontwikkelen, maar zij heeft er 2 van gemaakt. :+

Maar t komt vast wanneer t komt en uiteraard op zijn/haar verjaardag! Ken de merrie wat dat betreft natuurlijk ook niet en vorige twee veulens waren allebei zo rond de 340 dagen. Dus wellicht houdt ze ons gewoon nog even bezig haha.

Dadelijk eens kijken hoe ze erbij staat. Bevrijdingsveulentje vind ik wel mooi of Pinkster veulentje. Hihi. Ben wel ongelooflijk nieuwsgierig naar wat er in zit! Vriend zegt dat we t veulentje maar moeten houden, ik zeg we zien wel wat er uit komt. :D

Ach straks als t er langs staat vind ik hem/haar toch veel te leuk haha.

Zal straks nog wat foto's maken plaatsen. :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:39

Ik volg dit topic al sinds het begin als hele stille meelezer maar zal nu toch even reageren.
Ik ben namelijk een gediplomeerde Osteopathe.

Hier in Duitsland is het misschien wat anders dan in Nederland maar wij als osteopathen passen drie verschillende technieken toe.
Cranio Sacrale therapie (het hersengedeelte dus, incl. liquor en falxen en schedel), Pariëtale Osteopathie (botten en dus ook de impulsen zetten, manipulatie dus) en Viscerale Osteopathie (dit betreft de behandeling van de organen).

In jouw geval Quir zou ik ondanks ik dat ik dus een natuurgeneeskundige ben, helemaal niks anders doen dan dat wat er nu gebeurt.
Bij jou gaat er zoveel anders dan dat de verwachting zou zijn dat ik me niet zou wagen aan welke behandeling ook die niet onder zichtbare, lees mri of röntgen of welke andere zichtbare mogelijkheid gedaan kan worden.
Ook de reguliere behandeling valt hier voor mij onder.
Tjonge bij jou is er echt veel niet zo gegaan als oorspronkelijk gepland.

En hoop dat er nu eindelijk een keer een einde van alles in zicht komt zodat je in Zweden een fijne toekomst op kunt bouwen.
En natuurlijk eerst volop genieten van een prachtig veulentje voor je merrie.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:38

Tjinta schreef:
Ik volg dit topic al sinds het begin als hele stille meelezer maar zal nu toch even reageren.
Ik ben namelijk een gediplomeerde Osteopathe.

Hier in Duitsland is het misschien wat anders dan in Nederland maar wij als osteopathen passen drie verschillende technieken toe.
Cranio Sacrale therapie (het hersengedeelte dus, incl. liquor en falxen en schedel), Pariëtale Osteopathie (botten en dus ook de impulsen zetten, manipulatie dus) en Viscerale Osteopathie (dit betreft de behandeling van de organen).

In jouw geval Quir zou ik ondanks ik dat ik dus een natuurgeneeskundige ben, helemaal niks anders doen dan dat wat er nu gebeurt.
Bij jou gaat er zoveel anders dan dat de verwachting zou zijn dat ik me niet zou wagen aan welke behandeling ook die niet onder zichtbare, lees mri of röntgen of welke andere zichtbare mogelijkheid gedaan kan worden.
Ook de reguliere behandeling valt hier voor mij onder.
Tjonge bij jou is er echt veel niet zo gegaan als oorspronkelijk gepland.

En hoop dat er nu eindelijk een keer een einde van alles in zicht komt zodat je in Zweden een fijne toekomst op kunt bouwen.
En natuurlijk eerst volop genieten van een prachtig veulentje voor je merrie.

Hier in Nld is het niet anders (gelukkig)
Ik had gehoopt dat een osteopaat wellicht iets met de resorptie van het liquor zou kunnen, als de schedelbeenderen weer optimaal zouden bewegen.
Dank voor je heldere kijk en het argument waarom osteopathie in dit geval niet wenselijk is!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 17:16

Bedankt voor de uitleg! :)
Wel duidelijk.

Net heerlijk bij m'n merrie in de wei gezeten. Heb heel veel foto's, zal straks de rest erop zetten. <3
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:54

Heerlijk dat je op deze manier ook van je knappe merrie kan genieten. En volgens mij doe stiekem je gewoon je best het veulen eruit te kijken. Dat hij/zij knap wordt is wel zeker, maar hem/haar ontmoeten is natuurlijk prachtig. Groetjes uit Lapland!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 20:56

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eens foto's van Facebook gehaald in plaats van de Bokt upload, scheelt best veel qua kwaliteit en dan haalt Facebook ze an sich zelf ook al omlaag.
Maar ben zo blij met deze foto's. <3
Kan er de hele dag naar blijven kijken, knap ding. Vandaag 330 dagen drachtig!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:15

Mooie foto's! Ze ziet er ook echt goed uit. Volgens mij vindt ze het wel best zo en laat ze je nog wel even wachten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:18

igor001 schreef:
Mooie foto's! Ze ziet er ook echt goed uit. Volgens mij vindt ze het wel best zo en laat ze je nog wel even wachten.

Ik ben er ook bang voor. :=
Beste wacht ze nog even tot t weekend, vrijdag komt de hoefsmid weer even langs. Zonder veulentje toch nog even wat makkelijk haha.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:04

wat een heerlijke foto's! genieten hoor. ik ben ook heel benieuwd naar het veulen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 19:09

Wat ben ik ongelooflijk blij met mijn "nieuwe" neurochirurg! Ondanks heel wat onderzoeken die gaan gebeuren en weer een opnamen wat alles behalve "leuk" is.

Binnenkort dus een opnamen, een MRI van mijn rug, ogen na laten kijken bij oogarts en (helaas) toch een lumbaalpunctie om de druk te meten en kijken of er een infectie is (want dat wordt wel verwacht). Naast hersenvliesontsteking en dus ontsteking in t hersenvocht was er ook arachnoiditis (infectie van de middelste van de drie hersenvliezen, de pus kwam er tijdens OK zelfs uit). Dit veroorzaakt echter ook zenuwpijn, krachtsverlies, gevoelloosheid, etc. Klachten komen dus aardig overeen... Helaas. Dus nu eerst even kweken en dan met beetje pech weer terug aan antibiotica via infuus. Laatste keer is ook helemaal niet adequaat behandeld, mijn spiegels waren veel te laag.

Verder denkt hij dat de rug pijn nog echt operatie pijn is, omdat t een vrij ingrijpende en zware operatie is geweest en herstel lang kan duren (Vaak is t ook een operatie op zich wat voor degene de enige operatie is en niet "even" er bij/tussendoor door complicaties van een eerdere operatie). Deels kan de pijn zal ook vanuit de spieren komen (zeker niet alles, maar spieren kunnen t wel in stand houden). Dus mag nu ook beginnen met fysio en heb een doorverwijzing gekregen (indicatie ondersteuning mobiliseren en aanpak spierspanning, moet wel heel voorzichtig en rustig aan, maar wel fijn. Eindelijk een stapje vooruit voor mijn gevoel :) ).

Kans op nieuwe drain is helaas heel groot, maar gaan proberen zo lang mogelijk zonder te doen en uit te stellen (hierdoor wel weer meer kans op een spoed operatie, maar goed als we t zo tijd uit kunnen stellen...). Zolang het verantwoord blijft uiteraard. Zodat mijn lichaam eindelijk eens gewoon kan herstellen en niet direct OK nummer 10 in moet en misschien daarna.... Niemand weet t. Drain in de rug komt er in ieder geval nooit meer, pak van m'n hart! Zo blij mee.

Volgens mij was t dat wel, hij heeft zoveel verteld en zo veel informatie over me heen gekregen. Maar wel heel prettig. Denk dat mijn vorige chirurg direct weer was gaan opereren, zo blij dat dat nu niet zo is.

Daarna nog even lekker bij m'n merrie langs geweest. Helaas nog steeds geen veulentje. Ze gaat zo ontzettend goed samen met de andere schimmel merrie, dus straks twee knappe veulentjes in de wei. Was even spannend omdat ze beide heel dominant (kunnen) zijn en ze stonden wel al tijdje naast elkaar op de wei wat eigenlijk toch al heel goed ging. Maar wat doen ze t goed samen alsof ze al jaren zo staan, gezellig naast elkaar en niet eens boos kijken. Zo leuk. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:15

Een mooi tweespan!
Straks een vierspan?
:D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 19:17

Hihi wie weet!
Zil lijkt alleen wel echt een ukkie naast de andere merrie, terwijl ze toch echt 1,66m is. :=
Zil is ook stuk donkerder, zij is 12en de andere lichtere merrie is 9. Best een groot verschil. Denk dat de andere schimmel op Zil haar leeftijd straks echt al wit is. :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:32

Wat fijn dat de nieuwe arts goed aanvoelt !

Oew 2 knappe schimpies. :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:24

Wat ontzettend fijn dat het gesprek zo goed ging, en je vertrouwen hebt in je arts!!!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:17

Wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij die arts. Natuurlijk zijn al die testen vervelend, maar om echt 'beter' te worden waarschijnlijk onoverkomelijk.

Ik heb wel het idee dat het nu best redelijk met je gaat. Je kunt weer een paard poetsen en knuffelen en je hebt zelfs auto gereden! Ook een heerlijk weekje weg.

Nee Quir, ik bedoel hier absoluut niet mee dat je je aansteld en weer beter bent. Zeker niet. Ik wil alleen de positieve vooruitgang melden, die ik lijk te zien. Dingen die je een jaar geleden echt niet kon. Ik ben blij voor je dat er, ondanks dat je nog veel te wachten staat, toch ook hele fijne dingen gebeuren met een toch positieve vooruitgang.

Je bent en blijft een topper!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:32

Ben heel blij met deze arts, heel kundig man ook. Iets minder blij dat ie van alles spoed gemaakt heeft, volgende week al opnamen...

Waar ik t meeste tegen op zie is de lumbaalpunctie, pff. Hoop heel hard dat t iemand is die goed kan prikken, zeker met de grote littekens daar nu...

Beter gaat t juist helemaal niet, maar ben t zo enorm zat om alleen maar thuis te zitten en niks te doen, toe te kijken en niks te doen. Neem gewoon extra pilletje en gaan met die banaan. Veel meer dan gewoon kijken kan ik ook niet en dat frustreert me enorm, ondanks dat ik er toch ook best van kan genieten. Zelfs momenten dat ik me enorm kwaad kan maken als iemand klaagt over iets, verkoudheid of gekneusde rib of wat dan ook. Dan denk ik echt ach stel je niet zo aan mens en ga gewoon verder. Terwijl ik zo helemaal niet in elkaar zit, pijn is pijn en ongemak is ongemak ongeacht de oorzaak of ernst ervan. Maar zo hoog zitten de frustraties dat ik hoeveel ik ook door zet t gewoon echt niet kan. Ben absoluut niet kleinzerig en kan heel veel hebben, maar t wordt me nu gewoon teveel. Elke keer weer wat, operatie hier, punctie daar en t levert verdorie gewoon niks op behalve nog meer ellende.

Dus ik heb gewoon besloten daar niet meer aan mee te doen, ben t helemaal beu. Hele lijf kapt er zo'n beetje mee en ik help m daar graag mee. :=