Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:06

Paardcool schreef:
Ik wil graag weer 65/70 kilo wegen ben nu 75 kilo. Maar ik ben zo ontzettend snoeper en lust weinig fruit en groenten. Beweging heb ik genoeg.Wie heheeft tips voor mij?

Bij mij werkt het beste om koek/snoep/taart ed echt helemaal te schrappen. ook geen uitzonderingen met feestjes (want het leven is een groot feest dus er is altijd wel wat te vieren en dan gaan grenzen vervagen).
Fruit en groentes kun je leren eten en waarderen. Tussendoortjes alleen nog fruit, als je niet mag snoepen zal je al heel snel blij zijn met een appeltje oid tussendoor. Wat dat betreft is er bij jouw gemakkelijk winst te boeken want als je enkel snoep/koek ed vervangt door wat groente of fruitmix hoef je geen honger te lijden en heb je al een hele verbetering doorgevoerd.

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 22:36

Zuchtttttt

Waarom direct alles ontzeggen? :(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:47

Ik eet tussendoor soms een volkoren beschuit met Nutella. Dat is de enige zoetigheid die ik binnen krijg...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:56

_sharonnn schreef:
Zuchtttttt

Waarom direct alles ontzeggen? :(

Zegt Greetje toch niet? Ze geeft alleen aan wat voor haar het beste werkt. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:36

N0a schreef:
Zegt Greetje toch niet? Ze geeft alleen aan wat voor haar het beste werkt. :)

Precies en voor mij werkt het prefect (en al mijn hele leven lang) Ik heb heel veel discipline om dingen te laten of juist te doen, dat kan ik eindeloos volhouden. Heb wel een probleem met doseren. Vandaar dat dingen schrappen bij mij prima werkt maar een keer per week een handje vol chips niet werkt. als ik een chipsje eet moet ik de bodem van de zak zien.
Dus gewoon een tip voor een persoon die schijnbaar ook moeite heeft met doseren. Misschien werkt schrappen dan beter. Valt te proberen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:47

Gewoon kijken wat bij je past. Het klopt natuurlijk niet helemaal want er is meer dan calorien tellen, en gezond eten helpt vaak mee om je goed te voelen en minder calorieen binnen te krijgen, maar het blijft nog steeds zo dat je minder binnen moet krijgen dan je nodig hebt, om af te vallen. En dan met beleid, anders gaan je spieren eraan. Als jij dat kunt door elke dag een mars te eten, maar verder zo gezond te eten dat je binnen krijgt wat je nodig hebt en dus een negatieve energiebalans hebt, zul je in mijn ogen nog steeds afvallen. Ik vind persoonlijk dat je jezelf soms best mag belonen met wat lekkers, maar kijk gewoon wat bij je past. Als je geen maat kunt houden, kun je misschien beter een tijdje helemaal overal een streep doorzetten, maar als je je goed voelt bij af en toe snoepen/koekje/frietje/whatever, why not?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:57

Mijn zelfgemaakte mueslirepen staan op te stijven in de koelkast...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:48

Lizel, vet lekker! Let me know hoe ze waren!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:07

Hoi!
Ik wil me hier ook graag melden! misschien helpt het me! ik heb weer wat motivatie nodig!
Ik ben al een heel stuk op de goede weg, maar ik wil meer haha!

Ik ben in twee jaar iets van 7 kilo afgevallen. Nu sinds 4 a 5 maanden wat fanatieker bezig. Sportschool, callorieen tellen etc. in drie maanden ongeveer 5 kilo kwijt. Mijn doel was voor de zomer minstens 5 nou dat is gelukt! Nu de rest nog.
Ik wil rond de 76 kilo wegen, dan heb ik volgens de BMI meter een gezond BMI haha! nog 6 te gaan (liefst iets meer)
Ik merk dat ik niet superveel af val ook al eet ik best weinig voor mijn gevoel. Wel zie ik mezelf wat strakker worden.

Ik heb sport tips nodig! ik deed altijd vooral cardio omdat ik rug issues heb. Nu ben ik langzaam bezig met wat apparaten, maar ik heb geen idee wat ik doe haha!

Ook merk ik dat ik niet goed weet wat ik moet eten, ik eet weinig gevarieerd en ik vind het saai worden.
Ik mag volgens myfitnesspall 1560 callorieen eten, ik blijf er meestal wel onder maar ik doe er niet heel moeilijk over als ik er overheen ga. Wel wil ik onder die 2000 blijven.
(in het begin wilde ik er niet overheen, had ik heel veel moeite mee. maar toen kwam de kerst haha, geen keuze).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:40

Britt wat goed dat je al zo goed op weg bent. Hoe dichter je bij je streefdoel zit hoe moeilijker dat de kilo's eraf te krijgen zijn dat is op zich logisch. Daarbij komt nog dat je hoe lichter je bent hoe minder je verbruikt (en dus feitelijk minder nodig hebt).
Wat betreft de krachttraining daar moet je altijd goede begeleiding bij hebben bij het aanleren van oefeningen. Want als je ze niet perfect uitvoert kunnen ze een averechts effect hebben. En zodra je de oefeningen onder de knie hebt kun je op de sportschool toch om een goed schema vragen. Is er geen begeleiding dan zou ik tijdelijk totdat je ervaren bent met de apparaten een andere sportschool zoeken met wel begeleiding, dat is wel essentieel. Zeker als je al bekend met extra lichamelijke uitdagingen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:43

Hoi Britt-sisi,

Wat een doorzettingsvermogen! Wel weinig calorien die je mag zeg!
Als je relatief veel wilt eten, kun je het best meer groente eten en wat minder vet en koolhydraten, aangezien in groente weinig calorien zitten. Let je op dat je wel binnenkrijgt wat je nodig hebt? Zeker op sportdagen mag je best wat meer eten!
Kunnen ze op je sportschool geen aangepast schema voor je maken?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:15

MFP zegt bij mij dat ik maar 1430 kcal per dag mag eten :=

Hier overigens mijn streefdoel van MFP gehaald vorige week, was 0,5 kilo afgevallen !
Afgelopen zaterdag paardlief gereden heel het huis onderste boven gehaald := en hard gelopen, toen ik zondag wakker werd vertelde mijn lijf me dat dat iets te veel van het goede was.

Britt, welkom ! We zitten qua gewicht en doel voor het afvallen op een lijn, leuk ! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:16

A_nouk, dat is echt weinig zeg! Je moet er wat voor overhebben zeg...blijkbaar heb ik nog niet genoeg motivatie aangezien ik nogal eens de hele dag trek heb en dan meestal ook wel gewoon wat eet (wel gezond)
SUperfijn dat je die halve kilo iig kwijt bent!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:24

Ja het is behoorlijk weinig inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik tot dusver met mijn lijstjes genoeg voeding binnen krijg zonder een honger gevoel.. Dus valt nog niet tegen.

Ik heb er ook wel dagen bij dat ik trek heb in lekkere dingen, mag dat van mezelf nu 1 dag in het weekend als mijn man thuis is. Mijn cheat day. Gisteren heerlijk wat spekjes gegeten :P hahah :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:48

Zo hallo allemaal, iedereen is goed bezig zo te zien!
Ik ben afgelopen week ook weer 0.7kg afgevallen, wat het totaal nu zet op -3.5 kg in een maand tijd. Is best netjes toch? En dat terwijl ik zeker niet altijd zo goed bezig ben geweest. Zo had ik vrijdag een bruiloft en ben ik uit eten geweest, zaterdag had ik patat en een frikandel....Ik heb wat chocola op...maar schijnbaar werken het hardlopen en de ab challenge ook goed.
Ik wil nu nog minimaal 4 kg eraf maar het liefst nog wat meer, maar wordt steeds moeilijker natuurlijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:02

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga eens informeren in de sportschool!

En ik eet al een stuk minder brood, eigenlijk alleen nog op stage (hier eet ik met de cliënten mee dus dat kan niet anders) ik had vroeger zeker bijna 6 sneeen brood per dag.. Ik ben echt een broodmens haha! Nu vervang ik brood voor kwark, havermout, cracker of salade. ( al duurt die salade zo lang om te maken dus die het minst.)

Op sportdagen mag ik trouwens de callorieen die er afgegaan zijn weer erbij eten. Dus stel ik verbrand 300 callorieen mag ik 1860 eten in plaats van 1560.

Wauw Linn wat goed! Maar let je op dat je niet te snel gaat? Dan is het er zo weer bij!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:21

Ik vertrouw mfp niet helemaal denk ik, ik mag er maar 1200 :=
De eerste kg is er hier ook af, dus werken doet het wel :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:35

Hier ook echt een brood mens, heerlijk lekkere belegde boterhammen :p
Vind het nog steeds moeilijk om ze te wisselen voor kwark.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:54

MFP klopt bij mij echt wel, ik mag 1200 kcal p.d. en ik hou me hier strict aan, als ik sport voer ik dat ook in en eet ik dus ook meer, en ik heb 1 dag in de week cheatday, dan mag ik eten wat ik wil wat vaak betekend dat ik qua kcal niet eens heel hoog zit maar dat mijn kcal uit wat ongezondere keuzes bestaan.
Ik ben nu 24 dagen bezig en ik ben in totaal 2,5 kg kwijt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:59

Jaime_ schreef:
MFP klopt bij mij echt wel, ik mag 1200 kcal p.d. en ik hou me hier strict aan, als ik sport voer ik dat ook in en eet ik dus ook meer, en ik heb 1 dag in de week cheatday, dan mag ik eten wat ik wil wat vaak betekend dat ik qua kcal niet eens heel hoog zit maar dat mijn kcal uit wat ongezondere keuzes bestaan.

1200 is ontzettend weinig :oo

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:59

Goedemorgen,
houdt er wel rekening mee dat in MFP je ook al je beweging moet neerzetten, anders zou je verhoudingsgewijs juist te weinig gaan eten.

Gisteren 4.7 km hardgelopen in 24 minuten.. Les 4 van evy, maar dacht halverwege wel even te sprinten :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:06

Ik heb overigens een nieuwe app gevonden, die ook wel fijn werkt voor hardlopen !
Heet C25K, en is gratis :j heb er nu 3 lessen mee gelopen bouwt wat rustiger op als Evy.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:20

Jaime_ schreef:

Mag ik dan heel onbeleefd zijn, en vragen wat je precies hebt ingevoerd? Hoe "actief" je baan is, hoeveel per week je wil afvallen, en wat je startgewicht is? (mag eventueel ook per pb, en ik wil gerust een "neen" accepteren ;) )

Beweging voer ik netjes in, 2X een rondje met de hond en wat fietsen op de hometrainer. Het scheelt wel iets in aantal kcal die ik dan zogezegd mag, maar het zorgt er niet voor dat ik plots wél mag eten als een mens ipv een konijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:21

MFP houdt helemaal nergens rekening mee. Verdiep jullie eens iets meer in de werking van een lichaam. Bereken je BMR (heel handig via je beste vriend Google) en eet minimaal die hoeveelheid kcal.

Het kennisniveau hier wordt met de dag lager en lager, jammer... We begonnen zo leuk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:23

Ja 1200 is niet veel, maar ik heb (helaas) een zittend beroep, dus minimale verbranding, een zeer inactief bestaan grotendeels, daarbij is mijn kcal waarde ook lager omdat ik af wil vallen, (0,5 tot 0,7 kg p.w. in het begin iets sneller dan later in het proces) dus het aantal kcal zal iets hoger zijn als ik gewoon op gewicht zou willen blijven, ik ben ook niet groot trouwens (1.63)
Als ik sport voer ik dit natuurlijk wel in in MFP, en eet ik ook meer! Aan mijn resultaten te zien klopt het wel.
Mijn BMR is trouwnes ook zo laag..