A_nouk schreef:Dames zou ik jullie om wat tips mogen vragen
Ik wil graag gaan beginnen met wat fitness om wat kilo's te gaan verliezen.
Enkele jaren geleden al 20+ kilo afgevallen met enkel dietiste en ben nog steeds redelijk constant in mijn gewicht. Maar nu zou ik graag wat meer gaan bewegen om de laatste 10kilo er ook af te gaan krijgen.
Nu hebben ze bij ons in het dorp op de sportschool zowel groepslessen als PT coaching sessie.
Ik overweeg om een tijdje met behulp van een PT op weg te komen, hebben jullie daar ervaring mee?
Daarnaast wat zijn nu leuke groepslessen voor echte leken wat betreft fitness?
Ze hebben Kickfun, spinning, zumba, clubpower, clubbattle en Basix op het programma
Hebben jullie verder nog interessante tips voor me ?
Ik sport nu ruim 1 jaar met een PT en het is het absoluut waard. Je gaat veel verder dan wat je normaal zal doen maar het is ook echt heftig, ook emotioneel gezien.
A_nouk schreef:Las een stukje van de PT van deze sportschool dat ze vaak ook buiten gaan hardlopen, maar dat zie ik niet zo zittenhet lijkt me ergens zo geestdodend om enkel en alleen wat te rennen
Juist wel doen, vaak is het ook de angst voor het onbekende dat je niet wilt lopen. Je loopt met een PT niet geestdodend en enkel om het rennen. Het is een onderdeel van je algehele fitheid. Een PT zal intervaltrainingen met je gaan doen zodat je conditie verbeterd en je ook de kracht makkelijker volhoud.
Als ik mijzelf als voorbeeld neem. Ik ben begonnen bij een PT die voornamelijk op kracht trainde en weinig op conditie. Na een maand of 9 ben ik overgestapt naar iemand anders. Deze ging met mij lopen en ik vond het vreselijk en heel eng. Dit ook omdat ik 2 klaplongen heb gehad en nog veel meer en ik erg bang ben om zonder adem te komen. Na 7 weken trainen en vooral niet teveel focussen liep ik een 5km. 6 weken daarna heb ik de 5 km verbeterd met 5 minuten. Om dat in snelheid uit te drukken van 8.8 km/h naar 10.7 km/h.
Ik blijf van mening dat een combinatie van conditie en kracht ontzettend belangrijk is.
Denk vooral goed na over je doelen en wat je van je PT verwacht. Ik heb ook aangegeven dat ik ze soms te zwaar vind (ja dat kan ook) dat moet je ook doen maar ook als je iets dwars zit met de training dat kun je PT daar weer op inspelen.
Mocht je meer vragen hebben hoor ik dat graag. Mag in het topic mag via PB.
Qua sporten, ik doe 2x kracht in de sportschool, 1x bootcamp, bij mijn PT maar dit is wel in een groepsverband, 1x bodybalance en 1x Personal Training per week

Vanavond heb ik lekker de bodybalance gedaan. Ik vind het een goede aanvulling op alle kracht trainingen en zo strek en rek ik toch mijn spieren

Maris89 schreef:Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben gewoon 0,5 kg AANGEKOMEN!, Vorige week bijna niet gesport, alleen paar x squats en buikspieren. Verder wel op voeding gelet (behalve het weekend, paar wijntjes gedronken). Deze week al 2 x naar werk gefietst (20 km totaal) en gister schema getraind, vanavond pumpen en zaterdag weer schema trainen.
Ben nu een maand bezig en de moed zakt een beetje in mijn schoenen zo. Zit te denken om in het weekend ook maar super streng te zijn zoals doordeweeks. Meh.
Ohhh nee dat is wel heel erg rot zeg! Al is 0.5 niet veel, het is wel ontmoedigend