Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:46

Linnie bij jullie is het echt wel snel gegaan, toen er uiteindelijk wat gedaan kon worden. Volgens mij is het vaak toch wel dat er meerdere pogingen nodig zijn.
Maar alleen maar fijn natuurlijk. Zou zo rot zijn als je dan nog tig pogingen nodig hebt.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:57

Mooi buikje Rockwitch, hoop dat acupunctuur je kan helpen of nouja de beeb de uitgang te vinden! Geen positieve ervaring dus met KS?

Mooi Linnie50, fijn dat het ondanks dat deze donantie niet 'vanzelfsprekend' is, het contact wel heel vrijblijvend en ongedwongen verloopt. Enorm knap dat de donor daar zo nuchter mee om kan en wil gaan.

Onzekerheid snap ik wel! Probeer van het goede uit te gaan, te vertrouwen op je lijf en te genieten van de laatste weken!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 06:55

Ja klopt vaak meerdere pogingen en dan is het nog afwachten of het uiteindelijk lukt.
Helaas is dit ook niet altijd vanzelfsprekend.
Punctie moet goed zijn met goede kwaliteit eicellen, bevruchting, door delen en dan de terugplaatsing en het innestelen.
En dan natuurlijk de zwangerschap.

En vaak lang wachten op een donor.
Er zijn in nederland weinig eiceldonoren.
En natuurlijk kan je naar het buutenland maar dan is het wel anoniem.
Ke kent de donor niet en het kind later ook niet.
Daar moet je ook over nadenken.

Moet er wel bij zeggen wij hadden een jonge eiceldonor, mijn vriend goed zaad en ik sporte veel en heb erg op mijn eten gelet.
Sommige vonden dat ik er in door draaide.
Dat het te gezond was.
Wilde alles biologisch en zonder troep erin eten en koken. En ben aan de superfoods gegaan.
Uit het boek de innesteling.
En elke dag ontspanningsoefeningen.
Misschien heeft deze combinatie ook geholpen.
Maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. Maar het gaf wel meer vertrouwen.

Als de donor er niet nuchter in staat komt ze vaak ook niet door het gesprek met de psycholoog.
Dit is ook een onderdeel van het traject.
Wij als stel hebben een gesprek gehad, de donor en nog een keer met z'n drieën.

We hebben het over de toekomst gehad als alles goed mag gaan en we gaan voor een 2e dat het ook eigenlijk alleen maar tegen kan vallen.
We hebben namelijk ook nog cryo's is de vriezer liggen!

Linda ben jij op dit moment ook zwanger?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:09

Michelle wat bijzonder dat je een gesprek hebt gehad met je moeder en zelfs met jullie kindje.
Ik kan het verhaal me nog herinneren :(
Misschien had ze Emma willen heten?
Niet om je te kwetsen zeg ik dat.
Weet niet zo goed hoe het overkomt.
Ik lees weleens op die groep dat een kindje de naam door geeft hoe hij of zij graag wilt heten.
Je kan dit dan vragen bv voor het slapen gaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:32

Rockwitch hopelijk gaat de kleine indalen, spannend.

Linnie, nee hoor kwetst me niet. Heb het aan mijn schoonmoeder gevraagd en zij gaf aan dat dit soort kindjes 'in de sferen' anders heten.

Dus kan heel goed. De nuchtere kant van mijzelf denkt dat het door mijn boeken kwam, ik was in een boek bezig en het kindje daar heette Emma.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:35

Linda_arnold, de vorige keer was een spoedks, Morgan was ook niet ingedaald en bij het inleiden braken ze de vliezen, waardoor hij dus wel naar beneden kwam, alleen was de navelstreng eerder, dus die zat klem waardoor hij geen zuurstof meer kreeg. Ik heb toen dus geen wee of niks gehad, want binnen no time stond de kamer vol mensen en werd ik met spoed de ok in gereden. Gelukkig kon ik nog net een ruggeprik krijgen, anders was het een volledige narcose geweest en had ik het helemaal niet mee gekregen.
Herstellen van een ks is gewoon niet fijn en toen kon ik lekker met de kleine op de bank of op bed liggen, maar heb er nog een rondlopen nu en moet je 2 nachten in het zh blijven.
Nou sta ik er natuurlijk niet alleen voor, maar wat ik heel graag wil ervaren is zelf op eigen kracht een kind krijgen. Mijn lijf heeft me al met zoveel dingen in de steek gelaten en dan ook nog eens met het geen wat miljarden vrouwen gewoon doen, zwanger worden en bevallen. Dus het voelde voor mij enorm als falen, terwijl een ks helemaal geen falen is.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:37

Jeetje wat heftig zeg!

Kan me voorstellen dat je het zelf wilt doen.
Op het moment denk je misschien wel waarom je dat ook alweer wilde, maar qua Herstel etc is het zeker fijner

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:08

Haha ja ik kan me best voorstellen dat als ik het deze keer zelf mag doen dat er momenten genoeg zijn dat ik denk goh wat was een ks dan fijn. Dat voel je niet. Maar het idee dat je lichaam het zelf doet is voor mij best een groot punt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:25

K snap je gevoel, rw. Ik heb bij x een keizersnede gehad en zal altijd een keizersnede moeten hebben omdat ik een te klein bekken heb. K heb dat ook al gedacht van wat voor gevoel dat zou geven als je het zelf kon doen. Maar kan er toch niets aan veranderen en veiligheid van de baby komt op de 1ste plaats. Persoonlijk heb ik niet veel last gehad van de kz. Maar dit kwam misschien omdat ik zoveel pijn had aan mijn bekken dat dat overheersend was.

Persoonlijk geloof ik niet veel in die superfoods en derg. Ken mensen die dit ook gedaan hebben en nog altijd niet zwanger zijn.
Ik heb nooit niets aan mijn eetpatroon gewijzigd, dronk even veel frisdrank, sportte niet,...maar was wel heel rap zwanger.
Denk persoonlijk meer dat het de combi is van vruchtbaarheidsproblematiek en al dan niet geluk hebben met de innesteling.

Hier nog altijd aan hzt wachten op de rode vlag. Geduld is een deugd zeggen ze dan :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:29

Uiteindelijk gaan wij natuurlijk ook voor de manier die het veiligst is voor de kleine. Als dat een ks is, dan is dat zo en leg ik me daarbij neer. Ik liep vorige keer ook vrij vlot wel weer rond enzo, maar toen hoefde ik verder niks. En nu met een peuter die er al rond loopt heb je gewoon niet zoveel tijd om even meer te rusten zoals bij de eerste. En Morgan slaapt niet meer overdag, dus ik kan ook niet tijdens zijn slaapje even rust pakken. Maar goed ook dat overleven we wel. Morgen in ieder geval naar de gyn en dan gaan we gericht plannen maken.
Evt kijken of er nog wat stapjes te nemen zijn qua inleiden. Maar vinden ze dat echt te gevaarlijk plannen we de ks. Dus volgende week verwacht ik sowieso dat de kleine er is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:37

Spannend! Dus volgende week op dit moment is de kleine spruit er al zeker.
Veel succes zou ik zeggen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:09

Ja dat denk ik wel. Ik heb al aangegeven dat ik niet weer de 41 weken voorbij wil en dat is volgend weekend. Dus ergens in de komende week moet de kleine maar komen haha.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:11

spannend hoor

Lijkt me een rare gewaarwording na zo'n tijd wachten, dat je nu weet binnen zoveel dagen is hij/zij er.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:31

Rockwitch, super spannend allemaal. Volgende week rond deze tijd heb jij je kleintje veilig in je armen. Bijzonder <3

Linnie heel fijn dat bij jullie het traject zo voorspoedig is gegaan en dat jullie zo'n goed contact met de donor hebben.

Ik ben afgelopen maandag tante geworden van een super schattig meisje. Mijn zusje heeft echt een loodzware bevalling gehad met veel complicaties, maar het gaat nu gelukkig allemaal goed.
Morgenochtend vlieg ik terug naar huis. Eindelijk mijn vriend weer zien :D

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:55

oh wat fijn _Mel

fijne terugreis, gefeliciteerd met je nichtje,
hopelijk hebben jullie ook snel zo'n wondertje van jullie zelf vast.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:02

Wat fijn inderdaad! Jullie wonen op Zakynthos toch? Volgens mij hebben wij nog weleens gepb't of in een topic over jullie hotel gehad (wij wilden misschien naar Zakynthos)

Ik ben echt het vertrouwen in mijn lijf/cyclus een beetje kwijt na alles. Ook die rare buik vorige maand, rare menstruatie etc.
Vandaag moet ik ongesteld worden, maar nog geen tekenen van roze. Wel kramperig heel soms. Borsten zijn flink gespannen, maar dat is wel vaker, dus dat zegt ook niets.

Vanmiddag ga ik test halen voor de zekerheid, maar ergens durf ik niet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:49

Michelle bij mijn weten word er door veel gynaecologen juist aangeraden om pas een paar dagen na NOD te testen om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Het kan ook best zijn dat door de vroege miskraam twee maanden terug en de hcg die toen toch is aangemaakt je cyclus gewoon wat in de war is geschopt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:58

Ik weet ook nog niet of ik idd ga testen, of nog even af wacht, ben normaal altijd zo enorm regelmatig geweest, maar durf daar nu idd niet op te vertrouwen. Al was na mn miskraam mn menstruatie ook gewoon stipt op tijd.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 16-03-17 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:00

Mel gefeliciteerd met je nichtje. Wel een heftige bevalling dus.

Michelle, lastig. Je kan evt nog even tot het weekend wachten ofzo.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:31

Dat klopt volgens mij Michelle! Nu je het zo zegt! Zakynthos is een prachtig eiland, zeker de moeite waard.

Bedankt voor de felicitaties! Mijn zusje had echt super veel complicaties, vrij traumatische bevalling. Gelukkig ging het met de baby meteen goed, en gaat het met haar nu ook stukje beter.

Ik hoop dat het bij ons ook snel raak is. Zit nog wel te twijfelen of ik al aan de clomid wil. Gynae had het wel al voorgesteld, maar ik wil liever nog even op de manier proberen wat we vorige cyclus hadden gedaan. Dat was HSG injectie en dan 2 weken progesteron.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:35

Linnie50, ik kan je gedachte gang wel begrijpen dat je zo gezond mogelijk aan het hele traject wilde starten. Ik ben er van overtuigd dat een gezonde levenswijze absoluut kan 'bijdragen' of in hele extreme gevallen ook het verschil kan maken. Maar anderzijds er zijn zat stellen met te maken hebben met enorm overgewicht, drugs en alcohol gebruik die zwanger raken van de spreekwoordelijke tik op de bil. Jou meisje heeft er iig een mooie start aan. <3

Ik ben 27 weken zwanger op dit moment.

Rockwitch, klinkt niet heel fijn! Het hebben lopen van al een kleintje en net een KS is niet de meest ideale situatie nee. Ik vind zwanger zijn met een kleintje die nog niet loopt al best wel pittig. Laat staan dat je daar ook nog een wond hebt. Al gil ik uit 'gemak' ook wel doe mij maar een KS, al heb ik geen recht van klagen en zie ik de voordelen van natuurlijk bevallen ook nog steeds wel. Hoop dat het je lukt!!

Mel gefeliciteerd met je nichtje! Hoop dat je zusje snel aansterkt!

Michelle, met alles wat jij hebt mee gemaakt kan ik me indenken dat het vertrouwen in je lichaam tot een diepte punt is gezakt. Als je je er beter van zou voelen zou ik testen, anders zou ik geloof ook nog 2 dagen wachten tot na je NOD. Teleurstelling kost ook energie....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:39

Mel: proficiat met je nichtje *\o/*

Michelle: moeilijk allemaal, wel of niet testen. Het kan natuurlijk beide zijn.

Linda: je zit al over de helft :) heb je veel kwaaltjes?

Hier zit ik met een ziek zoontje. Ben bijna zeker van dat hij een oorontsteking heeft, hoge koorts, niet willen slapen. Zijn buisjes zitten niet meer goed en hoppa hij heeft terug oorontstekingen. Straks naar dokter.

Ik hoop alleen dat ik ook niet ziek ga worden aangezien ik een terugplaatsing ga krijgen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:48

Mel, 2 kennissen van mij hebben via het Maasstad supplementen aangeraden gekregen. Condensyl voor de man en Procrelia voor de vrouw. Bij hen beide direct succesvol.
Wij hebben het afgelopen maand ook genomen.

Beterschap dromertje voor de kleine en hopelijk krijg jij het niet.

Ik blijf steeds ook uit de buurt van zieken, lastig op een school, maar heb geen zin om me beroerd te gaan voelen. Al vraag ik me af of het nut heeft, volgens mij kun je er weinig tegen doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:14

Een flinke keelontsteking. Ze hebben een wisser genomen van de keel en die was positief dus is het bacterieel. En moet hij antibiotica nemen.
Urine wordt ook gecontroleerd, als dat ook positief is, moet hij andere straffere antibiotica.

Je kan er niet veel aan doen inderdaad.
Na de terugplaatsing van xanderben ik ook ziek geworden, met koorts maar toch is hij blijven plakken dus soms ook geluk hebben.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:26

Wanneer zou de terugplaatsing zijn?