Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:00

:(:)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:03

Jolien87 schreef:
BAH! Havermout is vies :r
Ik heb het gemengd met water en er voor de vorm wat rozijnen doorheen gedaan, maar gatsie, het lijkt wel alsof ik slecht aangemaakte behangerslijm zit op te eten.
Enfin, het is voor een goed doel, misschien wen ik er wel aan...

Ik heb zo het idee dat je het nog niet helemaal goed hebt klaargemaakt :) sowieso vind ik het zelf met water ook een stuk minder lekker dan met (amandel)melk, het geeft het net wat meer smaak. Ook opletten dat je niet teveel havermout erdoorheen gooit want het zet naderhand nog best een beetje uit en dan krijg je van die plaktroep :D
Zelf gooi ik er altijd lekker wat kaneel overheen en agavesiroop (kan ook suiker of honing zijn, maar agave en stevia zorgen voor een minder hoge insulinepiek op de vroege morgen). De kaneel versterkt de zoetere smaak en geeft de havermout net even een zetje, want inderdaad van zichzelf smaakt havermout niet echt ergens naar :Y) ter variatie doe ik er vaak stukjes appel/banaan/bessen/aardbeien etc. etc. doorheen. Je kunt er zelfs pure chocola (min 86%) doorheen doen dan wordt het helemaal een feestje :D

Maargoed, misschien wat tips om het lekkerder te maken! Je moet het natuurlijk niet met tegenzin naar binnen gaan zitten schuiven alleen maar omdat het gezond is.

Enne petje af voor de vroege shredders hier hoor _/-\o_ kom net mn bed pas uitgerold :=

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:05

Annash schreef:
Ik wil ook spierpijn aan mijn buikspieren -O- dat heb ik nog helemaal niet gehad. Ik vind die planktwists ook niet moeilijk. Gewoon een plank volhouden vind ik daarentegen zwaarder.

Ik heb ook geen spierpijn aan mn buikspieren gehad! K denk de hele tijd dat ik het niet goed doe ofzo :s Planktwists voel ik alleen in mn armen, niet in mn buik.

Aww Wendy. Komt wel goed hoor, vnaaf gewoon weer proberen. Succes!!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:05

:(:) wendy, nouja kan iedereen een keer gebeuren toch? En doorgaan terwijl je echt bijna omvalt lijkt me ook niet heel goed. Had je wel iets gegeten ervoor?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:08

Pff spierpijn na gister :+
Straks dag 2 heb er wel zin in! Daarna denk ik nog even op de hometrainer om de spierpijn er een beetje uit te fietsen..

Havermout heb ik nog nooit gegeten, ik eet zo af en toe brinta maar dat is niet echt mijn favoriet, na een paar happen gaat de structuur me een beetje tegen staan.. ik zit er wel echt tot een uur 2 's middags van vol! Straks denk ik maar weer eten, zitten wel veel vezels in

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:09

:n niets gegeten voor shredden... maar dat doe ik eigenlijk nooit, ik eet altijd daarna yoghurt :j
Weet niet waar het mis ging... hopelijk lukt het vanavond wel helemaal :j

Oh, ik dacht dat ik de enige was met die plank buikspieroefening, dacht ook dat ik het niet goed deed
dan vond ik die fiets beweging uit lvl 1 heftiger en beter voelbaar :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:10

Diane_ schreef:
En Monster_Tos, al valt het meten misschien tegen straks, een verbeterde conditie is toch ook al wat waard? :) Maar ik denk dat je over 6 dagen echt al wel resultaat zult zien. :)

Hmm ik ben denk ik nogal oppervlakkig :P Maar als ik straks alleen een verbeterde conditie heb was het mij zo niet waard -O- Ik doe het echt om strakker en slanker te worden. De voor-foto's die ik hier soms voorbij zie komen zouden voor mij echt al geweldige na-foto's zijn :+

Kon het gister niet laten even te meten, zo stom want na dag 4 zie je toch nog niks. En dat klopt, was niks af. Ga ik dus heel snel vergeten, en echt niet eerder meten als dag 10!

Hoor dat er in level 2/3 veel oefeningen op de knieeen zijn, klopt dat? Want ik kan niet op mn rechter knie zitten. Doe de push ups nu op 1 knie :+

Echt knap hoeveel mensen al in level 3 bezig zijn. Hoeveel smokkeldagen hebben jullie gehad? Ik wil het proberen zonder smokkeldag, maar is wel lastig denk ik!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:16

Zo, net dag 2 gedaan, ging toch wel heel wat zwaarder dan gister, haha. Maar wel volgehouden en daarna nog een half uur wat oefeningen, nu voel ik me weer top. :) Mijn kuiten voel ik wel heel erg, haha.

Monster_tos, haha, dat snap ik ook wel hoor. ;) Maar ik zou dan inderdaad wachten tot dag 10. En ik weet 100% zeker dat er op dag 30 echt wel verschil te zien is! :)

Wendy: Ik zou toch proberen te ontbijten van tevoren, of in ieder geval iets te eten. Als ik zelf niet zou ontbijten zou ik totaal niks kunnen. Misschien had je gisteravond minder gegeten, waardoor je lichaam nu minder brandstof had. Ik zou het zeker niet als falen zien hoor, je kan er toch niks aan doen dat je lichaam even brandstof nodig heeft. :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:16

Voortaan misschien toch even wat eten van te voren?

Bij die plank twist sowieso je buikspieren al aanspannen en dan gecontroleerd en niet te snel bewegen, dat moet je echt wel voelen hoor! En zorgen dat je schouders recht boven de handen blijven, niet te veel erin naar voren gaan leunen of achteruit hangen. De fiets van level 1 vond ik ook fijn :j

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:27

Nondejuu, level twee is inderdaad een tandje pittiger dan level 1 }:)
Ik kon niet alles volhouden met die planks; mijn armen trilden zo dat ik bang was op mijn gezicht te gaan vallen. Ik hoop dat het (net als met level 1) snel beter gaat. Ik heb me niet gemeten na level 1, ga dat pas na de dertig dagen doen, maar ik merk zeker al verschil en hoor dat ook van anderen, dus ik zet door!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:30

Wendy: Balen :(:)
MonsterTos: Veel in plankoefening, maar niet op de knieën, dus met rechte benen

Hier ga ik vandaag een leveltje hoger. Arme, arme ik := Overigens merk ik dat mijn armen gespierder worden. En de broek die ik aan heb zit net wat mooier, mijn lovehandles zijn ook al wat meer verdwenen (hiephiephoera!!!)

De fiets van level 1 vond ik leuker om te doen. De laatste plank is wel leuk, maar na tig armoefeningen komt het meer op je spiermassa van je armen neer dan op je buikspieren vind ik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:36

Ik heb gisteren naderhand nog even extra de buikspieren aan het werk gezet voor een paar minuutjes, wellicht dat het daardoor komt.

De havermout was op den duur ook niet vloeibaar meer, waarschijnlijk dus naar verhouding te weinig water toegevoegd. Morgen maar in de herkansing. Ik heb er uiteindelijk wel behoorlijk wat van opgegeten dus genoeg binnen gekregen.
Het gekookte eitje staat ook al klaar, dus shredden maar!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:36

Eliine schreef:
Jolien87 schreef:
BAH! Havermout is vies :r
Ik heb het gemengd met water en er voor de vorm wat rozijnen doorheen gedaan, maar gatsie, het lijkt wel alsof ik slecht aangemaakte behangerslijm zit op te eten.
Enfin, het is voor een goed doel, misschien wen ik er wel aan...

Ik heb zo het idee dat je het nog niet helemaal goed hebt klaargemaakt :) sowieso vind ik het zelf met water ook een stuk minder lekker dan met (amandel)melk, het geeft het net wat meer smaak. Ook opletten dat je niet teveel havermout erdoorheen gooit want het zet naderhand nog best een beetje uit en dan krijg je van die plaktroep :D
Zelf gooi ik er altijd lekker wat kaneel overheen en agavesiroop (kan ook suiker of honing zijn, maar agave en stevia zorgen voor een minder hoge insulinepiek op de vroege morgen). De kaneel versterkt de zoetere smaak en geeft de havermout net even een zetje, want inderdaad van zichzelf smaakt havermout niet echt ergens naar :Y) ter variatie doe ik er vaak stukjes appel/banaan/bessen/aardbeien etc. etc. doorheen. Je kunt er zelfs pure chocola (min 86%) doorheen doen dan wordt het helemaal een feestje :D

Inderdaad, als het op behangplaksel lijkt dan heb je het te dik, je kan dan gewoon wat water toevoegen.
Voor de smaak zou ik ook zeker wat andere dingen gaan toevoegen. Ik had het de eerste keer ook veel te dik en vond het toen ook erg vies. De volgende dag heb ik het anders gedaan en toen vond ik het wel lekker.
Ik laat m'n havermout even zakken en ga dan voor dag 5. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:39

's Ochtends reageert mijn maag nooit zo fijn op melk, vandaar dat ik het met water doe. Ik vind melk namelijk heel lekker, maar om daar de dag mee te beginnen lijkt me geen goed idee.
Ik denk dat ik er maar wat zoetstof doorheen doe (van die vloeibare natrena waar je ook zoetjes van hebt) en weer wat rozijnen ofzo. En inderdaad minder havermout en meer water.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:39

Heb je geen kaneel?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:41

Zou brinta met kaneel lekker zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:42

Ohja, kaneel! Die tip heb ik vanmorgen ook gelezen op internet. Goed dat je het zegt, dat gaat er morgen ook doorheen. :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:43

@ Monstertos:
Gewoon door blijven gaan dan gaan er uiteindelijk mits je gezond eet echt wel wat centimeters af :)
Maar na vier keer nog niet eens een half uurtje kun je dat inderdaad niet verwachten,
dus niet gedemotiveerd raken!
Ik ga nu vandaag dag 22 doen zonder te smokkelen.
In het begin dacht ik ook niet dat ik dat zou kunnen met alle drukte van stage/school/paard maar
het werd juist een soort afreageermomentje voor mij :P

@Venthe: Jup heb het toevallig net klaargemaakt met kaneel :9

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:44

Oeeh okee ga ik eerst even shredden; dag 2
en dan brinta met kaneel, doe je er verder nog wat doorheen??

MightyJoe

Hoeveel water/melk pakken jullie en hoeveel havermout? Dan heb ik het weer te dun en dan weer te dik :P

Eliine

Jolien87 schreef:
's Ochtends reageert mijn maag nooit zo fijn op melk, vandaar dat ik het met water doe. Ik vind melk namelijk heel lekker, maar om daar de dag mee te beginnen lijkt me geen goed idee.
Ik denk dat ik er maar wat zoetstof doorheen doe (van die vloeibare natrena waar je ook zoetjes van hebt) en weer wat rozijnen ofzo. En inderdaad minder havermout en meer water.

amandelmelk is overigens niet echt melk he! Het is feitelijk gewoon gepureerde/gezeefde amandel met water. In een kant en klaar pak voegen ze er nog wat mineralen aan toe en een beetje maisstroop. Het ziet er wel uit als melk, maar het is echt heel iets anders dan koemelk :j Maar wet water en wat extra dingetjes erbij zou het in principe ook gewoon moeten smaken.

Venthe schreef:
Zou brinta met kaneel lekker zijn?

Nou waarom niet! Heb het zelf nooit geprobeerd maar in feite is het ook gewoon pap, dus met een beetje zoet en kaneel zou het best kunnen smaken hoor :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:46

MightyJoe schreef:
Hoeveel water/melk pakken jullie en hoeveel havermout? Dan heb ik het weer te dun en dan weer te dik :P

Ik doe het altijd een beetje op de gok :)) Gooi eerst een flinke plens melk in mn pannetje en als het kookt doe ik er havermout bij tot het voor het mooie nog net te waterig is. Dan is het meestal goed want daarna zet het echt nog wel wat uit. En als het toch te waterig bleek doe ik er nog wat havermout bij. En als het te dik is nog wat melk :Y)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:47

wij hebben in huis alleen geen zoetstof.. wel siroop maar dat vind ik zelf niet echt gezond, zitten toch nog aardig wat suikers in.
Dus doe er wel wat stukjes kiwi of appel door ofzo..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:52

Net dag 17 gedaan, ging goed! En vanmorgen weer 1 kilo eraf. :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:53

Amaaaiii ik heb zo'n spierpijn. In mijn bovenbenen, mijn armen en mijn borst. Ik kan voor mn gevoel helemaal niets meer. :=