Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:40

Ik vind het goed uitgelegd. Ik heb er zelf geen last van, maar het lijkt me erg handig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:40

Dan kan je toch ook gewoon likdoornpleisters gebruiken? :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:45

Dat moet toch goedkomen warboel! Je hebt nog 3 weken de tijd.

Bizar dat mensen een wedstrijd gaan lopen als ze het al geen anderhalve km volhouden :')

Normaal loop ik eigenlijk altijd 's avonds na m'n werk rond 6/7 uur maar nu dus een keertje halverwege de ochtend, ging niet top maar heb de les wel volgehouden. Morgen denk ik rondje op de fiets en dinsdag en woensdag heb ik dansles, dus donderdag denk ik pas weer hardlopen.

Edit: gefeliciteerd lente! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:50

Grappig, ik vind 's ochtends lopen altijd fijn :)

Ik zit een beetje in de knoop met mezelf. Hardlopen is m'n doel, de Damloop vooral en ik ben dus bij de sportschool gaan inschrijven en loop daar lekker op de band, maar ik vind spinnen en Zumba ook wel heel erg leuk en zeker spinnen is enorm goed voor mijn conditie.

Ik vind de balans even lastig. Ben bang dat ik te weinig loop om goed op te bouwen en tegelijk voel ik mezelf groeien...

En thanks :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:52

Lente schreef:
Dan kan je toch ook gewoon likdoornpleisters gebruiken? :=

Al geprobeerd. Helpt helemaal niet en als het op een gegeven moment wel wat doet, heb je zo'n leuk gat in je voet waar eerst eelt zat. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:53

Hahahaha :')

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:16

Heb je de tijd niet om het naast het hardlopen erbij te doen lente? Ik volg ook niet precies de rustdagen met hardlopen omdat ik op dinsdag en woensdag sowieso dansles heb. En ik ga ook regelmatig met vriendinnen een flink stuk fietsen op de mountainbike. Juist de afwisseling houd het voor mij leuk en goed vol te houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:23

Nou, in principe wil ik maandag-woensdag-vrijdag lopen. Op woensdag heb ik alleen momenteel geen tijd omdat ik dan college en stage heb. Nou is dat allebei vrij lichaamsintensief maar geen tijd om hard te lopen dus... Blijven maandag en vrijdag over. Ik merk dat spinnen heel fijn is voor m'n conditie en zumba vind ik heel leuk maar zumba is dus ook op maandag-woensdag-vrijdag (en zondag). Spinnen is elke dag 's ochtends en 's avonds maar in de avond kan ik niet :')

Op donderdagochtend heb ik ook een sport-college trouwens. Vrijdag ben ik de hele dag vrij en kan ik eventueel zwemmen... Maar dan wil ik eigenlijk 's ochtends iets doen en om 20.00u 's avonds Balance... En dan is er dus in de ochtend spinnen en zumba...

Ik heb dus de neiging een heel schema te maken om een dag te duurlopen buiten, een dag op de lopende band intervallen in de sportschool en dan wat lessen in te plannen... :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:29

Lastig he Lente om alles in te plannen.
Ik zat 4 dagen in de week op school (in Rotterdam, 2,5 uur reizen) en daarnaast sporten én 3x hardlopen was echt teveel.
Nu heb ik zomervakantie en ik loop op maandag-woensdag-vrijdag/zaterdag. Nu lukt 3x heel goed :) Dagen die ik over heb sport ik. Yoga/CXWORX en hardlopen combineer ik wel op 1 dag (maandag en vrijdag of zaterdag). Maar Steps, Bodypump, Zumba en Sh'bam e.d. niet, dat vind ik te intensief (vooral steps pfff) Skaten gooi ik overal tussendoor haha.
De afwisseling vind ik wel echt heerlijk :j Maar nu moet ik even 3x per week hardlopen anders redt ik het niet in mei.

_dancer: kan wel een keertje :) Loop je met Evy? En waar woon je eigenlijk? Mag ook via PB hoor :) Welke loop is de 20e, misschien kan ik die anders ook mee doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:33

Ik moet dus ook echt wel genoeg lopen want anders red ik de Damloop niet. :=

Combineren met Zumba moet op zich lukken maar niet er meteen achteraan heb ik vorige keer gemerkt. Toen haalde ik op de loopband maar 1 km. Dat was ook voor het ontbijt trouwens...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:37

Ik ken het probleem ook. Ik wil graag ook hier en daar een groepslesje doen, bijvoorbeeld Zumba, Shbam of BodyAttack. Maar het komt er nooit van, omdat ik ook wil hardlopen en dat moet nu even voorgaan omdat ik die wedstrijd heb. Ik ben dus de laatste 2 maanden nog nóóit naar een groepsles geweest, wel jammer want ik vind dat wel heel leuk. Body Attack doe ik nu overigens nu liever niet, omdat de kans op enkelblessures dan voor mij wel groot is, en dat riskeer ik nu liever even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:42

Hmm... Ik ga toch maar even een weekplanning maken zodat ik in elk geval een week buiten kan duurlopen en een keer op de loopband kan. Wil toch niet ál teveel lopen omdat ik geen hele sterke knieën en enkels heb. Dus genoeg lopen om m'n pezen en banden te laten wennen en proberen om mijn conditie via spinning op peil te krijgen.

Hoe denken de ervaren hardlopers daar over?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:43

Ja Zumba zou misschien wel kunnen. Maar dat heb ik pas 1x gedaan na een lange dag school dus daar heb ik wellicht een wat vertekend beeld van. Ga dinsdag weer.
Sh'bam is wel wat intensiever, met veel shuffles en daarna had ik erg last van m'n kuiten en moest er niet aan denken om nog te hardlopen.
Je bent al lekker onderweg toch Lente! Komt vast wel goed!

Het gaat hier nog niet zo goed met benauwdheid e.d. maar als ik in m'n eigen supertrage tempo loop gaat het opzich wel. Maar het is zo naar om langs de kant van de weg naar lucht te staan happen :=

Overigens spelen we met de Leiden Marathon ook met de band, langs de route van de 42 km, is altijd onwijs leuk! Moeten 's ochtends al beginnen dus dan kan ik nog even een uurtje meespelen..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:51

Als ik dit zo lees ben je lekker actief bezig Lente +:)+ .
Ik vind zelf het hardlopen al meer dan genoeg tijd kosten.

Heb vandaag wedstrijd in Tilburg meegedaan(7,5km). Wat is dat toch enorm motiverend! De sfeer neemt je helemaal mee. Heb nog nooit zo hard gelopen, ook niet met trainen. Ruim 12,8km/u gemiddeld. Het weer en de sfeer zaten natuurlijk enorm mee, ik had ook geen last van de warmte, het eerste stuk was het bewolkt en daarna was ik er al aan gewend. Op de langere afstanden zijn er al wel mensen oververhit geraakt, dat bevreemde mij wel een beetje, zo ontzettend warm is het nog niet.
Ik had dit niet durven hopen na mijn spierblessure van afgelopen woensdag. Maar gelukkig hebben alle oefeningen, en al het rekken het gewenste resultaat gehad. Ook de extra rustdagen tussendoor voor mijn schenen blijken effectief te zijn geweest. Heb de hele dag nog van mijn endorfine-high mogen genieten! Nu begin ik pas moe te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:14

Wauwwww wat een tempo!!! _O_

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:29

@Hannahfrouk, bedankt voor je uitleg, maar ik heb dan toch door een ander probleem last van die steken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 05:16

Wow, mooie snelheid Busymissy! Leuk he adreline :P

Spreek me niet van de warmte!! %) Ik had vanochtend ook wedstrijd en ik zag aan het eind bijna sterretjes van ellende haha. Dat wordt nog wat van de zomer ... hopelijk ben ik er dan tenminste beter aan gewend. Wel een mooie tijd gelopen; 5 mijl (8km) in 40:26 ... maar 4 minuten langzamer dan een van de 75+ers. :')

Het was een "rare" wedstrijd voor me; normaal begin ik langzamer en ga dan steeds sneller, maar ik had er niet op gerekend dat bijna alle deelnemers van de locale loopvereniging waren en dus veel fitter dan de gemiddelde Amerikaan. Ik dacht dat ik lekker in het midden begon waar men zo rond de 10min/mi lopen, dus ik snapte al niet waarom het zo zwaar voelde en waarom ik bijna niemand passeerde ... maar dat was dus omdat ze zo rond de 7:45min/mi zaten. :+ Mijn splits waren dan ook niet zo mooi, maar uiteindelijk was mijn laatste mijl toch de snelste dus ik ben wel tevreden.

Nog een actie-foto van mijn eindsprint (van mobile dus kwaliteit is weer om van te huilen .. zo bleek ben ik niet echt hoor!):
Afbeelding

Wollie, ik vind jouw foto juist leuk! Niet dol, maar gewoon lekker enthousiast en nog fris.

Rennen met de sportschool combineren is inderdaad erg lasting. Mijn personal trainer mailed vanavond en zei dat ze deze week alleen morgen kan doen, dus mag ik na vandaag echt flink gerend te hebben morgen eerst zumba doen en daarna nog gewichten. Niet ideaal, maar soms heb ik met mijn rare werkrooster geen andere mogelijkheid.

Warboel, je hebt echt niks om je zorgen over te maken! Zelfs al ben je laatste dan heb je nog steeds een 5km uitgelopen! Ik probeer altijd om de hele afstand hard te lopen, maar als ik het zwaar heb loop ik gewoon een stukje. Las gisteren nog een leuk stukje over loop-pauzes:
Citaat:
I ran my 20th half marathon today, I have only completely ran (i.e. not walked) on 3 of them. None of these are my PR race. I take walk breaks and I am a sub 2hr finisher. Nothing wrong with walk breaks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:39

Leuke foto!! En netjes hoor! Beetje jammer dat je te snel van start ging. :')

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:57

BUSYMISSY Super tijd gelopen! Wat fijn dat je geen last meer had.

HANNAHFROUK Goede uitleg! Ik heb er gelukkig geen last van.

LENTE Lastig als alles leuk is en je daardoor keuzes moet maken. Ik zou mij eerst concentreren op het hardlopen. Misschien dat ze bij de sportschool nog tips hebben.

GUINEVERE Oeps, maar uiteindelijk wel lekker gelopen. Leuke foto!

WARBOEL Balen dat je benauwd bent.

Ik val hier ook even weer binnen. Ben vorige week de hele week ziek geweest! Heb medicatie gekregen en daar voel ik me helaas ook erg beroerd onder. Gelukkig nog 2 dgn en dan is de kuur afgelopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:59

Ik zit nu net aan op 5 kilometer maar dan wel met 2x wandelen erbij hoor.. Anders red ik het nog niet. De 26e Marikenloop, ik trek mijzelf er wel doorheen maar denk wel dat het bikkelen wordt.. Train nu ook wat meer kracht (benen) om ze sterker te maken, want heb gemerkt dat mijn conditie goed is maar mijn benen soms echt zo verzuren dat ik ze echt meer moet prikkelen op andere manieren. En mijn "geheime" wapen: strechen!!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:02

Jij ook leuke foto Guin! Wauw gespierde benen heb jij! Jaloers...
Busy wat een snel tempo zeg jeetje! knap hoor!
Ik heb ook heel veel mensen zien wandelen tijdens de cityrun, die gingen ook na 1 -1,5 km al kapot...
Ik vond wel dat zo'n run je echt wel een adrenalinekick geeft waardoor je meer aankan! (denk wel dat het belangrijk is dat je je eigen tempo blijft opzoeken)
Beterschap egnie!
Amaryllis, strechten dan toch na het lopen? Doe ik ook ja!

Ik heb mijn sportabbo toentertijd opgezegd omdat ik me compleet wilde focussen op het hardlopen. Toen dat redelijk ging heb ik op de vrije dagen het shredden erbij gepakt omdat ik toch ook wat meer 'krachttraining' voor mijn lichaam wilde, en die combinatie bevalt nog steeds goed. Nu het beter weer is/wordt pak ik ook wat sneller de fiets om naar paard te gaan en zal ik nog wel eens een keer tussendoor gaan zwemmen of skaten, maar omdat mijn conditie nu veeeel beter is, zijn het niet echt mega inspanningsmomentjes, dus dat is goed te combineren. Rennen staat wel bij mij nog op 1 en is ook echt mijn sportmomentje :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:23

Ja, voornamelijk na het lopen maar vaak ook na de warming up even :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:47

Dagmar_1995 schreef:
zou wel even een extra dagje rust nemen hoor Sunshine! Denk dat je niet zit te wachten op weer een blessure..

Lekker bezig droomster! :)

Ik heb gisteren voor het eerst in het bos gelopen, wel even wennen. Maar wel fijn op zich. De rust is echt heerlijk. Ben wel "aangevallen" door ganzen. := Stomme beesten, ze waren echt een eind van me af nog, dus ik dacht dat ik daar wel gewoon rustig langs kon joggen. Komen ze opeens met zijn alle in een hard tempo op me af joh! :\ Heb nog nooit zo hard gelopen. :')

Zijn er trouwens ook mensen die op de site van runtastic actief zijn op hun account?

_O- _O-

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:49

ow bah ja ganzen zijn echt niet grappig!! Bij ons in het parkje moet ik er ook altijd langs sluipen... zelfs de hond is er bang voor!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:51

Het broedseizoen is begonnen en dan zijn ganzen en zwanen heel waaks en agressief!