In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:24

Riverrr schreef:
Thanks...
Er spelen nog meer dingen maar ik wil het ondanks mijn SA niet online zetten.
Als je wil kan ik er wel een pb over sturen. Dat maakt het misschien makkelijker begrijpen.

Je moet het ook niet online zetten als je dat niet wil hoor :) . Je vertelt wat je wil vertellen. Als je daar behoefte aan hebt, mag je het natuurlijk wel pb'en, maar zoals gezegd, jij beslist wat je wel en niet vertelt.
Jij bent het trouwens uiteraard ook die beslist wat je doet met hetgeen hier gezegd wordt. Als jij het niet ziet zitten om het bespreekbaar te maken op je werk, dan moet je dat wat mij betreft zeker ook niet doen. Ik hoop alleen voor jou dat je op een bepaald moment niet meer zo onder druk staat, waardoor je ook weer wat meer tijd hebt om met andere dingen bezig te zijn dan met je werk :) . Maar nogmaals, jij beslist wat je doet. Het is helemaal niet mijn bedoeling om je iets op te leggen.

Riverrr

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:55

Zo voelt dat ook niet hoor. Maar ik zou er zo graag iets aan willen doen, omdat ik begrijp dat het zo ook niet meer gaat en dat komt mij ook niet ten goede.
Ik probeer alleen te verzinnen hoe ik dit het beste kan doen en gezien er met mijn baas bijna niet te praten valt word dat heel lastig. :(
Maar ik weet gewoon dat het mijn herstel enorm in de weg staat.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:49

Trouwens... Gruis, hoe gaat het nu?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:09

Ik heb zelf een hele poos in therapie gezeten en wil de dames (en heren?) hier alleen even een hart onder de riem steken. Vergeet af en toe niet om terug te kijken om te zien hoe ver je al gekomen bent. Omdat je in therapie steeds bezig bent met dingen die moeilijk zijn is het soms makkelijk om te vergeten dat je steeds een stapje verder komt. Wees trots op jezelf, het getuigd al van lef dat je de stap hebt gezet om in de spiegel te kijken.

:*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:26

Pantykous schreef:
Ik heb zelf een hele poos in therapie gezeten en wil de dames (en heren?) hier alleen even een hart onder de riem steken. Vergeet af en toe niet om terug te kijken om te zien hoe ver je al gekomen bent. Omdat je in therapie steeds bezig bent met dingen die moeilijk zijn is het soms makkelijk om te vergeten dat je steeds een stapje verder komt. Wees trots op jezelf, het getuigd al van lef dat je de stap hebt gezet om in de spiegel te kijken.

:*

Prachtig gesproken. Dat is een ding waar je vaak niet naar kijkt. Je kijkt alleen maar door een zwarte bril. Ik bijvoorbeeld kijk naar de negatieve dingen maar ik kijk niet naar het punt dat ik over 7 weken in het vliegtuig stap en ongeveer 10.000 km er weer uitstap. En dat alles dankzij mijn beperking.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:40

Mooie woorden Pantykous.

Ik ben weer een paar dagen opgenomen voor een time out. Ik wilde eigenlijk wat langer, maar volgens mijn psychiater kon dat niet want er was een hele lange wachtlijst voor deze afdeling. Kom ik op de afdeling en heb ik even een gesprekje met de verpleging en vraag hoelang die wachtlijst dan wel niet is: kijken ze me vragend aan met een: 'welke wachtlijst'-blik. Er staan zelfs twee kamers leeg, zag ik. Ik ben best wel boos, ik geef niet voor niks aan dat ik opgenomen wil worden. Ook aan mijn medicatie wil mijn psychiater niks veranderen, want ik heb borderline en daar doe je niks tegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:51

Tijd voor een andere psych Jorine?
Hier gaat het heel goed, de medicatie doet goed zijn werk, en ik kan goed functioneren en dat is erg fijn. Bijwerkingen zijn zo goed als weg, alleen nog wat vermoeid.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:21

Heftig jorine. Bah zeg. Misschien eens tijd voor een andere psych.
fijn joolien dat het zo goed gaat.
hier totale chaos. Time out met mijn man. Gaat niet meer. En daarna geen idee.

mams gaat gelukkig goed dat is fijn.
bah bah bah vind hrt ff niet meer zo leuk

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:26

Psychiater is de enige van de afdeling waar ik behandeld wordt, helaas...

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:29

Jorine, wat naar! En kan me nog herinneren dat ze tijden terug zo trots waren juist dat je het zelf voelt aankomen. Daar moeten ze gewoon naar handelen!
En naar een andere instelling? Of anders een gesprek met hem aangaan dat je dit niet zo prettig vind?

Joolien, fijn dat je bijwerkingen weg zijn, ik heb het denk ik gemist in mijn vakantie, wat voor medicatie gebruik je nu?

Callum, Fijn dat het goed gaat met je moeder, heel belangrijk! Maar wat heftig van de time out. Ik hoop dat jullie beide tot rust kunnen komen.

Mijn vriend is weer voor een week weg naar zijn werk, maar kwam net thuis van mijn werk en heeft hij heel het huis schoon achtergelaten en alles opgeruimd. Dat doet goed zeg! Kan ik gewoon rustig bijkomen i.p.v. alles nog te moeten doen. Vond ik echt heel lief. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:39

Aaaah riverrr wat super lief van je vriend. Das echt super fijn

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:53

Balen zeg Jorine, ze zouden je dan zeker op moeten nemen mijns inziens..

Lief van je vriend river!

Ik mag volgende week donderdag naar de psycholoog

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:44

Eerste keer avelien? Spannend!

Ik ga vanmiddag weer. Eerst nog even werken.
Ik hoop zo dat ze me verder kan helpen en weer een weg ziet. Laatste keer wist ze gewoon niet meer wat ze nog kon doen. Dat voelt aardig rot moet ik zeggen. Je psych is toch nog dat beetje hoop.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:53

Hier weer een berichtje van mij...

De laatste tijd gaat het niet zo goed en lijkt het angstmonster steeds meer grip op mijn leven te krijgen. Zo erg dat ik niet meer langs de psych durf. Zometeen ga ik haar even bellen en ik denk dat ik dan gewoon de waarheid ga vertellen. Het gaat niet meer. Ik ben kapot, misselijk en voel mij constant gespannen.
Ik ben gewoon echt ten einde raad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:11

Phen schreef:

De laatste tijd gaat het niet zo goed en lijkt het angstmonster steeds meer grip op mijn leven te krijgen. Zo erg dat ik niet meer langs de psych durf. Zometeen ga ik haar even bellen en ik denk dat ik dan gewoon de waarheid ga vertellen. Het gaat niet meer. Ik ben kapot, misselijk en voel mij constant gespannen.

Kreeg je al medicatie? Anders vragen of je dat mag krijgen, ik heb ook erg veel angsten maar anti-depressiva helpt me echt heel goed.
Sterkte iig.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:46

Joolien schreef:
Phen schreef:

Kreeg je al medicatie? Anders vragen of je dat mag krijgen, ik heb ook erg veel angsten maar anti-depressiva helpt me echt heel goed.
Sterkte iig.

Nee, ik krijg geen medicatie. Heb er wel over nagedacht maar vind het een moeilijke keuze. Ik heb een vriendin die al jaren medicatie probeert en word daar helemaal niet goed van. Dat houd mij tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:49

Ok, kan ik me voorstellen, ik ben ook totaal geen voorstander van medicatie maar als ik zie hoeveel het mij toch helpt, is dat wel erg fijn. Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt. Had de eerste weel veel last van lichamelijke bijwerkingen, maar daar heb ik nu nauwelijks meer last van. Al is het maar even om je door deze zware periode te helpen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:06

Jeetje phen. Heftig. Wel heel goed van je dat jr je psych belt. Ik hoop dat ze iets kunnen doen voor je.
riverrr ik hoop dat de therapie wat oplevert.
ik ga lekker een dagje naar mijn mams en dan morgen met de kids naar duinrell. Ik moet echt mega mijn best doen om erheen te gaan. Zie er enorm tegenop. Zoveel mensen al die drukte. En dan ook nog naar het tikibad. Dat vind ik het aller ergste. Dan moet ik ook nog in badpak en ik vind mezelf al niet prachtig. En dan met die kids overal in. Ben nu al misselijk. Maar ga ze dit niet ontnemen ik ga wel. Dus ben wel een beetje trots op mezelf.
dus iedereen even duimen dat ik me morgen nog zo stoer voel en dat het een leuke dag word

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:19

Jeetje phen, sterkte! Ik zou ook echt om medicatie vragen, oxazepam een idee? Helpt mij heel goed. Dit gaat zo niet!
Hou je taai!

Callum: dat gaat je lukken, weet ik zeker! Geniet van t plezier van je kids!

Mijn afspraak gaat waarschijnlijk niet door. :( is iets tussen gekomen

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:11

Sorry als ik dit topic even kom binnenvallen, ik wil graag de stap naar therapie zetten maar weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen...

Ik ben net afgestudeerd en begin over 2 weken vast te werken. Ik heb in het verleden een tijdje (ongeveer 9 maanden) therapie gehad, maar die is 3 jaar geleden stopgezet omdat het 'beter' ging.
In eerste instantie kreeg ik therapie voor een depressie, onder lichte dwang van mijn familie.
De therapie werd stopgezet omdat het beter ging: Ik kwam mijn slaapkamer terug uit, ging weer paardrijden en slaagde erin om ondanks mijn langdurige afwezigheid toch over te gaan op school.

Sindsdien is iedereen rondom me blij dat het beter gaat dan toen, maar niemand ziet dat het eigenlijk nog altijd niet goed gaat. Het gaat wel beter dan het op het dieptepunt ging, maar ik heb nog steeds bepaalde klachten waar ik alleen niet vanaf raak.
Hoewel ik alles heb wat ik ooit wilde hebben ben ik nog vaak somber of verdrietig. Ik leg de lat enorm hoog voor mezelf, en krijg nooit voldoening in wat ik doe. Ik heb altijd het gevoel dat alles enorm zwaar valt, dat ik het leven maar moeilijk aankan. Zelfs de dingen waar ik troost uit haal zijn er soms gewoon te veel aan, zo zie ik mijn pony's heel graag maar staan ze vaak maanden op de wei omdat ik de energie niet heb om iets met ze te doen.

Iets zegt me dat het misschien niet slecht zou zijn om hier opnieuw therapie voor te krijgen, maar ik weet gewoon niet wat, bij wie of hoe. Ook weet ik niet hoe ik dat thuis moet aanbrengen, ik heb immers geen therapie meer nodig want het gaat toch 'beter'? Ik ben bang dat ik de mensen om me heen teleurstel als ik terug hulp wil. Iedereen verwacht dat ik het wel alleen aankan, want het leven gaat me toch zo gemakkelijk af?

@ Riverrr: Wat lastig dat je afspraak niet doorgaat, hopelijk kan je gauw terecht voor een nieuwe afspraak?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:17

Geek girl vraag een gesprek aan met je huisarts zij of hij kan je helpen en doorverwijzen. Mijn ervaring is luister naar je eigeb gevoel en wacht niet tot je zo ver heen bent dat je niks meer kan.

ik heb veel te lang gewacht. Dan heb je ook weer veel langer nodig om eruit te komen.

riverrrr balen

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:06

Jolien en riverrrr, voorlopig toch nog geen medicatie denk ik. Ik ben dan toch bang voor wat het met m'n lichaam kan doen. Het zal uiteindelijk misschien rust kunnen geven maar ben nu niet bereid om het aan te gaan.
Vanochtend even mn psycholoog gebeld over hoe het er voorstond. Ik had wat tips gekregen en ik mocht de keuze maken om niet te komen. Ook zou het gesprek wat 'luchtiger' zijn, al mocht ik komen. Ze vond het heel goed dat ik gebeld had.
Uiteindelijk toch gegaan en er veel aan gehad. Nieuwe dingen ontdekt en mogelijke verbanden kunnen leggen. Ook hebben we het over dissociatie gehad, iets waar ik mogelijk ook mee te maken heb.
Ook gaan we nu wekelijks afspreken om het meer routine te maken, waardoor de angstgevoelens af kunnen nemen.
Het is toch vreemd wat angst met je doet. Ik kan meestal dan absoluut niet stil zitten en ga dus altijd dingen doen. Daar raak ik dan ontspannen van en dan val ik altijd bijna in slaap tijdens mijn activiteiten. Dus dan ga ik altijd even zitten of liggen waardoor de angstgevoelens weer terug komen.

@Geekgirl
Ik zou inderdaad een afspraak maken bij de dokter, die je een verwijsbrief kan geven voor psycholoog of een instelling.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:59

Geekgirl: Welkom en gewoon doen hoor! Ik werk ook, ga mijn paard doen, doe de dagelijkse dingen maar ik zit toch in een hele zware depressie. Dat je dingen doet betekend niet per see dat het beter gaat.

Phen: Goed dat je hebt gebeld en dat het gesprek fijn was.

Ik heb een nieuwe afspraak volgende week.
Ze vond het erg fijn dat ik zo flexibel was en ik begrijp het ook maar al te goed waarom de afspraak is afgezegd, alleen ik had het heel erg nodig.
Nu nog een week wachten. En ik trek het al zo moeilijk.
Ik krijg bijna geen eten weg. Ik leef op hero fruit ontbijt en de ene dag een banaan en de andere dag een kiwi.
Dat is het eigenlijk. Ik voel me daardoor alleen maar nog slapper en ellendiger maar krijg het eten gewoon niet weg, ik word er kotsmisselijk van, alsof er een grote steen in mijn maag zit en mijn keel dicht.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:14

Hier gaat het ook niet goed, voel me behoorlijk somber en suïcidaal, en ik heb het gevoel dat niemand naar me wil luisteren en me serieus neemt. Kan ook overal wel om janken..

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:27

:(:) Zo durfde ik het niet te verwoorden maar ik voel hetzelfde. :(