[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:51

zap schreef:
Dat kun je niet uitrekenen. Je cyclus moet weer op gang komen en als je dan regelmatig bent, kun je wel ongeveer bepalen wanneer je ongesteld gaat worden. Maar hoe land dat duurt is bij iedereen verschillend en ook niet alle vrouwen zijn regelmatig ongesteld.

Zou het niet schelen wanneer je gewoon na iedere streep je stopweek blijft houden? Ik ben in iedere stopweek nog netjes ongesteld geworden, dus lijkt me dan ook dat je meteen weer regelmatig ongesteld bent wanneer je helemaal stopt met de pil?

Barbabientje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:58

Mmmmh ik heb weer wat nieuws :')
Een of andere zwelling in mijn linker lies, iemand die dat herkend na het hebben van een spiraaltje? Doet geen pijn of iets, maar ik weet niet zo goed of het van mijn heup af komt of van mijn buik..
Linkeronderbuik lijkt ook wat gezwollen, maar ook hier geen pijn.. Probeer nu de HA te bereiken maar moet over 2 weken toch controleecho laten maken dus weet eigenlijk niet zo goed was wijsheid is..
Voel me verder gewoon prima, geen koorts bij mijn weten (niet gemeten, maar niet overdreven warm of koud)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:21

mmm zichtbare zwelling lijkt me niet zoals het hoort! Ben benieuwd wat de huisarts zegt!

Denk niet dat het houden van een stopweek te maken heeft met een nette cyclus als je stopt. Mijn vriendinnetje is na 7 maanden gestopt te zijn nogsteeds zonder cyclus en die slikte altijd heel netjes. Ik daarintegen was wat gemakzuchtiger en heb juist wel een nette cyclus nu. Dus tja het is denk ik maar net hoe je lichaam het oppakt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:26

Naja alleen in mijn lies is die zichtbaar, maar das nogal snel want das plat :')
Ja ik ook _O- Zo maar eens even bellen met de assistente of een afspraak nodig is..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:28

Is het geen liesbreuk? Klinkt wel apart zeg.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:32

Heb ik ooit al gehad, die is heel goed vastgezet dus kan het niet zijn :')
Maar als ik dus links onder ter hoogte van mijn baarmoeder duw voel ik wel een zwelling, doet verder niet pijn ofzo.. Kan over 10 min weer bellen :') Die mensen hebben volgens mij 1,5 uur pauze.. :=

edit: en heb in juni nog OK aan ijn heup gehad, dus kan ook daarvan zijn, maar valt me nu pas op..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:38

Maandag een afspraak staan :') Assistente wist het ook niet zo goed, dacht aan een liesbreukje, maar goed als ik dat ooit al heb gehad zou het wel toevallig zijn..
Maar voor de zekerheid toch maar even langs :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:56

Cayenne schreef:
zap schreef:
Dat kun je niet uitrekenen. Je cyclus moet weer op gang komen en als je dan regelmatig bent, kun je wel ongeveer bepalen wanneer je ongesteld gaat worden. Maar hoe land dat duurt is bij iedereen verschillend en ook niet alle vrouwen zijn regelmatig ongesteld.

Zou het niet schelen wanneer je gewoon na iedere streep je stopweek blijft houden? Ik ben in iedere stopweek nog netjes ongesteld geworden, dus lijkt me dan ook dat je meteen weer regelmatig ongesteld bent wanneer je helemaal stopt met de pil?

Dat denk ik niet. Je hebt namelijk geen cyclus als je aan de pil bent. Althans geen natuurlijke cyclus. Dus je hele cyclus moet weer op gang komen.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:46

Barbabientje schreef:
Mmmmh ik heb weer wat nieuws :')
Een of andere zwelling in mijn linker lies, iemand die dat herkend na het hebben van een spiraaltje? Doet geen pijn of iets, maar ik weet niet zo goed of het van mijn heup af komt of van mijn buik..
Linkeronderbuik lijkt ook wat gezwollen, maar ook hier geen pijn.. Probeer nu de HA te bereiken maar moet over 2 weken toch controleecho laten maken dus weet eigenlijk niet zo goed was wijsheid is..
Voel me verder gewoon prima, geen koorts bij mijn weten (niet gemeten, maar niet overdreven warm of koud)

Ben benieuwd wat jou HA zegt.. ik lees dit toevallig, en ik heb ook een zwelling in mijn lies...
Het ene moment is het dikker dan het andere moment, ook zo apart.

Mijn huisarts dacht dat het door het scheren kwam, en dat het ontstoken is, maar ik vind hem daar veel te groot en opgezwollen voor.. (loopt ook naar binnen zeg maar voel het regelmatig met paardrijden)
Soms zelfs pijnlijk..

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:55

Ik heb heel vaak (ook echt al jaaaaren) een soort puisten in mijn lies, vooral als ik veel wrijving heb gehad: fietsen of paardrijden bijvoorbeeld. Dit zijn lymfekliertjes die ontstoken raken en ze kunnen dan ook echt flink worden (en ook flink pijn doen!). Ik heb hier een middeltje van de HA voor gekregen, dep je erop en dan trekt 't vanzelf weer weg... Ik wil ze ook nog wel 's doorprikken als ze heel erg dik zijn.
Dit zijn dus echt een soort puisten die je vast kunt pakken, hoe ziet/voelt het bij jou?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:58

Dat niet, het is echt een zwwelling alsof er vocht onder mijn huid zit zeg maar... voelt ook als vocht want het is wegdrukbaar

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:50

Ik had een topic geopend...

Citaat:
Ik vroeg me dit af en ik kan op internet eigenlijk niet mijn antwoord vinden. Ik heb een cyclus van 6 weken, soms iets langer, soms iets korter, met een verschil van een paar dagen. Als ik anticonceptie gebruik is het uiteraard wel regelmatig maar zodra ik mezelf weer 'ontring' komt mijn oude cyclus weer terug.

Maar hoe zit dat nou als ik straks zwanger wil raken? Gaat het wel normaal dan? Is het niet extra moeilijk? Ik vraag dit omdat ik 26 ben, bijna 3ejaars student en toch wel over een jaar of 3 wil gaan 'klussen'. Maar ik maak me zorgen. Meer meiden met een lange cyclus die er geen problemen mee hadden?

Help?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:58

Hoeft volgens mij geen probleem te zijn, alleen is het dus maar eens in de 6 weken mogelijk ipv eens in de 4.
Probeer eens monnikspeper capsules, agnus castus.
Die zijn hormoonregulerend, ik heb ze laatst gegeven ook aan een meisje wat ik ken en die was meteen regelmatig de eerste menstruatie op de dag nauwkeurig.
En dat was al lang geleden heb ik gehoord.

In duitsland is het ook een heel normaal middel in de gynaecologie.
http://www.infofyto.nl/kruidenmiddel_59 ... id&FYid=96

Ik neem er altijd als ik ze gebruik 1 per keer.
Bij twee krijg ik zelfs krampen, dat zegt best wat!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-05-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:59

Het klinkt alsof je cyclus wel redelijk regelmatig is, ookal is hij langer dan gemiddeld. Hoe zit het met je menstruaties? Zijn die altijd vergelijkbaar of wisselen die ook in bvb heftigheid, buikpijn etc?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:02

Nee altijd een beetje kramperig de eerste dag, wat huilerig ook. Maar geen drama. Dat middel ga ik even opschrijven. Ik ben zo bang dat mijn lijf gewoon defect is. Stom he?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:05

lieveli schreef:
Nee altijd een beetje kramperig de eerste dag, wat huilerig ook. Maar geen drama. Dat middel ga ik even opschrijven. Ik ben zo bang dat mijn lijf gewoon defect is. Stom he?

Ik heb de laatste keer het bijgehouden en ik zit ook op 34 dagen ipv 28.
Lig er niet wakker van, zou ik ook niet doen als ik jou was als je er verder geen last van hebt.
Bij de hormoonfactor zeggen ze wel dat 28 dagen optimaal is maar waarom staat er dan weer niet in. :+
Ik heb het trouwens ook gehad om de 6 weken, maar toen zat ik tegen ondergewicht aan.
Hoe zit dat met jou? Ondergewicht of overgewicht toevallig?

Dat huilerige werkt dit ook goed tegen, daar gebruik ik het ook voor.
Voor het depri gevoel en als ik me geirriteerd voel de dagen ervoor ofzo. :)
En na de nuvaring, erg depressief toen ook en dat was snel weg met dit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:12

Overgewicht := 10 kg denk ik...

Nuvaring ben ik mee gestopt, ik zat tegen suïcidaal aan en dan overdrijf ik niet. Dat was echt 3 days in achony.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:21

Ik heb de nuvaring na 5 dagen stop gezet daarom, jeeeetje wat werd ik daar duister van.
Overdrijf niet als ik zeg dat ik binnen twee uur van vrolijk naar hartstikke depressief ging met de Nuvaring.
Had nu een paar dagen geleden pas een normale eisprong zonder eerst 3 dagen pijn!
Het was in december dat ik hem gebruikt heb.
Heb zelfs nog mijn voeding verder aangepast want sinds dat klereding lag ik elke maand 3 dagen met ovulatiepijn. -O-

10 kg is volgens mij niet schokkend voor je vruchtbaarheid hoor, maar daar ben ik geen expert in.
Stress is ook een factor, kunnen heel veel factoren zijn. Of het is gewoon normaal voor jou die cyclus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:37

Nee het is wel echt mijn cyclus, stress altijd pas écht in de laatste herkansingsweek van periode 4 :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:44

Ik zeg lekker zo laten dan. :P
Zelf had ik gewoon last van die ovulatie en dat was ik zat, dus toen wat veranderd en gelukkig heb ik het nu niet meer lijkt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:30

Ik heb een hele korte cyclus, 22 dagen. Niet altijd fijn. Als je echt definitief stopt met anticonceptie heeft het gewoon zijn tijd nodig om weer "zichzelf" te worden. Ik ben nu vanaf november gestopt en eigenlijk meteen in die 22 dagen blijven zitten op nu na dan.... Maar dat komt misschien ook omdat ik nu griep heb.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:34

Vanaf wanneer begin je dan je cyclus dan te tellen? Vanaf de eerste dag menstruatie tot de eerste dag volgende menstruatie?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:10

Dat is wel kort idd, en wat ivystoeter zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

Ik slik nu een neppe microgynon om mijn menstruatie uit te stellen, (zelfde samenstelling als de laatste fase in mn pil) maar ik merk dat het een neppe is.. Ik kan iedereen wel vermoorden zo lichtgeraakt ben ik :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:31

Ik merk het ook met mijn neppe yasmin.. En ook geen libido. Arme vriend! Ik natuurlijk weer twijfelen of ik me wel tot hem aangetrokken voel.. en toen zag ik ineens de pil liggen :+