Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:42

Mag ik me hier melden?

Heb al enige nek klachten en rug klachten beginnen langzaam aan met dagen aan te komen.
nu adviseerde fysio een borstverkleining aangezien ik 85G heb. Dus het zou vergoed moeten worden.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe gaat het te werk, waar kan ik het beste laten doen?
hoelang ben je uit de running, wil niet te lang van het werk thuis blijven. Als het moet dan moet het natuurlijk.

Doet het veel pijn na de ingreep?

M3lisss

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:58

Hoi Lyzet. Ik kan je vragen nog niet beantwoorden.

Operatiedatum is bekend! Tweede week van december mag ik :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:59

Kijk mn eerdere berichten maar terug :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:07

Ja maar lees oa berichten van 85g naar 80c/d... maar stel als ik nou naar een b/c wil gaan? Qua maat nog niet aan uit hoor. Maar is dat mogelijk of alleen maar 1 a 2 maatjes kleiner?

** Ben nog topics aan het doorlezrn hoor dus sorry voor de eventuele dubbele vragen....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:18

Spannend M3lisss , eindelijk een datum .
Dat schiet al lekker op .

@Lizet: 85/g ... Dat is behoorlijk wat .
De meeste bortsverkleiningen worden vergoed .
Vond het verbazend hoe snel ik toestemming van de Menzis had .
12 februari had ik mijn consult , 5 weken later werd ik geopereerd .
Ben van 85/ F naar 85/B gegaan .
Heb zo goed als geen pijn na de OP gehad , voor herstel moet je er toch mee rekenen dat je 6 weken niet mag tillen , ver strekken etc . Ik heb een leidinggevende baan en ben na 2 weken weer gaan werken .

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:23

Het ligt aan he borsten hoeveel ze eraf halen. Het moet namelijk sowieso nog wel bij je lichaam passen, en ze kunnen ook geen garantie geven voor welke maat t wordt. B/C is echt weinig als ik kijk wat ik nog over heb en wat dus een D is :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:36

Heb welleens dotos opgezocht op internet. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk...
Wik ze niet super super klein hebbebn maar ook niet erg groot meer
gewoon normaal gangbare maat.
aangezien het nu al poedersuiker is om fatsoenlijke bhs te kunnen kopen..

En dingetje wat aller belangrijkste is, is mn klachten weg zijn natuurlijk of iig heeeel wat vermiderd...

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:32

Ik ben naar een D gegaan van een F/E geen eeeeel groot verschil. Maar ik had zware borsten die al hingen. Niet leuk als meisje van 19. Ook was het niet te doen met de sporten die ik deed, en een gewone bh en sportbh, nog steeds ging het alle kanten op en had ik hierdoor onwijs veel last van me nek en rug.. Vandaar mijn keuze, nu is et zoals het ''hoort''. Ik ben super blij met het resultaat. Ook heb ik geen echte pijnervaren na de operatie in de herstelweken.

Gisteren heb ik ook weer voor het eerst bh's gekocht en jeetje wat is dat leuk. Als kind in een speelgoed winkel aha *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:08

Dat is een mijlpaal hè Jaimy ... De eerste nieuwe BH kopen .

Ik ben erg blij met mijn 85/B cup , het past precies bij me lijf . Ben dan ook vrij smal in mijn bovenlichaam .

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:25

xx_Lyzet schreef:
Mag ik me hier melden?

Heb al enige nek klachten en rug klachten beginnen langzaam aan met dagen aan te komen.
nu adviseerde fysio een borstverkleining aangezien ik 85G heb. Dus het zou vergoed moeten worden.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe gaat het te werk, waar kan ik het beste laten doen?
hoelang ben je uit de running, wil niet te lang van het werk thuis blijven. Als het moet dan moet het natuurlijk.

Doet het veel pijn na de ingreep?

Ik ben van een 85G naar een 85C gegaan, wat na jaren uitgegroeid is tot een 85E, maar nu ben ik afgevallen en kan het best wel eens een cupmaat kleiner zijn weer.. (bh's zijn nu te groot)..

Bij mij kon het niet kleiner dan 85C. Dit kwam door mijn borstaanzet, die is breed en als je dan een kleinere cupmaat wilt, dan krijg je plat-borsten.. ghehe..

Waar je het het beste kan laten doen ligt aan je eigen wensen..
Ik ben gewoon in het plaatselijke ziekenhuis geopereerd, maar er zijn er hier ook bij die op een kliniek geholpen zijn.. Dus gewoon ff kijken wat je wilt.

Ik werkte toendertijd als postbode.. Ik heb echt 6 weken niet gewerkt, daarna begonnen met binnenwerk en na een tijdje weer de straat op gegaan..
MAar je moet echt je rust nemen, dat is heel belangrijk.. Het lijkt alsof je wonden snel genezen, oppervlakkig is dat natuurlijk ook zo, maar onderhuids is het ook behoorlijk kapot en dat heeft meer tijd nodig.

En wat betreft de pijn.. Ik had écht geen pijn na de ingreep..
Ik zou het zo opnieuw doen..
Heb later wel last van mijn littekens gehad, maar dan vooral jeuk.. (heb ik nu nog wel eens... jaren later)...

Maar niets wat mij zou tegenhouden om het overnieuw te doen.. Ik ben er zo blij mee..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:30

Ik had ook geen pijn. Eerder keibrak voor een paar dagen, snap je dan wat ik bedoel :=
Ik heb het in een prive kliniek laten doen, omdat ik al misselijk wordt in een ziekenhuis als ik daar binnen stal en ik nu gewoon mijn eigen privekamer had zonder medebewoners zegmaar :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:39

Ik ben ook in een privekliniek geholpen. Ben toen van een grote F naar een C gegaan. Ondertussen is dit weer een D/E, maar zonder alle lompe klachten die ik eerst had. Ik kan hier helemaal mee leven en zou het zo weer doen :j

Maar de pijn.. ja die viel wel tegen. Ik ben anderhalve week dagelijks naar de kapsalon van mijn tante gereden (eerste dagen ook met de drains in een tasje bij me :') ) om mijn haar te wassen. Ik kon niet eens de deurklink naar beneden duwen. Had wel voldoende pijnstilling hoor, maar het was gewoon echt niet tof.

Ik heb echt 6 weken niet gewerkt (werkte toen in een bakkerij, fysiek werk) en ben 2 weken niet naar school geweest. Daarna ben ik met enkel mijn laptop op pad geweest, boeken leende ik in de bieb op de Pabo. Bibliothecaresse wist van mijn situatie en daarom kon ik om de 2 uur even langs hobbelen om mijn boeken te wisselen zodat ik niet te zwaar bepakt was. Superregeling toen :)

Deze ingreep doe je echt enkel en alleen voor jezelf omdat je fysiek er onder lijdt. Daarbij moet je de littekens, de ongemakken achteraf en de meningen van 'tegenstanders' lekker naast je neer leggen. Ik heb regelmatig de achterlijke opmerkinge gehad: "je laat toch niet snijden in een gezond lichaam?". Of: "Zo groot zijn ze toch niet?" Of: "Ik vind het wel meevallen".
Let daar alsjeblieft NIET op. Mensen die niet bekend zijn met 'ons' probleem noemen een verkleining vaak in 1 adem met een vergroting. Beetje erbij of beetje eraf, what's the difference? Kan er nog steeds heel boos om worden!!

Daarom is dit respectvolle topic denk ik ook echt een aanwinst voor Bokt, misschien überhaupt wel online :j Vind dat we hier erg open en oprecht spreken over de ingreep zonder het mooier of lelijker te maken dan het is! Kan er nog wel een uur over door tikken, maar het is wellicht voor newbies slimmer om het topic eens rustig door te lezen :j

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:19

Het valt me enorm op dat veel mensen na een borstverkleining toch weer 1 á 2 cupmaten zijn gegroeid! Weet iemand waar dat door komt?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:23

Hormonen, kinderen krijgen en aankomen zinn toch wel de drie grootste redenen gok ik?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:24

Ja daar dacht ik inderdaad ook aan. :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:31

Gelukkig heb ik na 8 maanden nog steeds dezelfde cup maat .
Hoop iig dat het ook zo blijft :j

@Lyzet ; Ik ben ook in een prive kliniek geholpen ...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:33

Gisteren een controle afspraak voor 2 december gemaakt bij de plastisch chirurg .
Die wilde mij eind van het jaar nog 1 x zien .
De laatste keer was het verticale litteken nog veel te strak .

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:06

Hoe hebben jullie je privé kliniek gevonden? Waar keek je naar, en waarom was het ziekenhuis niet 'goed' genoeg. Ik wil heel binnenkort naar de HA, want volgend jaar na m'n examens ben ik van plan om er toch voor te gaan

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:22

@Flowq : Het aanbod is zo groot , en het kiezen dus best lastig ...
Ik ben bij Bergman clinics geopereerd ...die "kende" ik van tv :D .
Heb wel gekeken of de kliniek met mijn zorgverzekeraar een contract/afspraken heeft .
Heb een afspraak voor een consult gemaakt , en toen ging alles heel erg snel :j .

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:04

Nog 2 weken! :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:48

Ik heb 5 juni 4 afspraken in het ziekenhuis spannend

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:49

4 afspraken :oo ?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:52

O dinsdag 2 juni is het haha ja 4

Om 09:00 moet ik naar medicatie spreekuur

Om 09:30 moet ik naar verpleegkundig spreekuur afdeling m

Om 10:00 moet ik naar pre-operatief spreekuur arts assistent

Om 10:40 naar preoperatief anesthesiologisch spreekuur

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:19

Ben erg benieuwd hoe het word.
Ben aan de andere kant erg bang dat het totaal niet bij me lichaam gaat passen.
Ik ben nu zo gewend aan deze zware ballen XD

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:45

*\o/* Dat schiet al op M3lisss ....

@AfricanLady ; Het zal zo,n opluchting zijn na de OP ....
Ik mis die zware dingen iig niet .