Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:54

Gefeliciteerd Vivian! *\o/* Had je het zien aankomen? <3 (hier vorig jaar getrouwd en toen stiekem al in verwachting :)))

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:15

Ahh gefeliciteerd Vivian! :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:27

Aaaah wat leukkk Vivian!! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:44

Gnome schreef:
Hier 3 winkels naast elkaar nodig gehad maar volgens mij zijn we nu compleet.

2 geboortepakjes gehaald, nog wat meer kleertjes voor later, beddengoed... Echt heerlijk warm en zacht maar verschillende diktes zodat we ze het jaar rond kunnen combineren en flesjes etc. Was blij dat ik m'n vriendin mee had want wat een troep is er te koop zeg. Je verdwaalt er zo snel in.

Wel even voor het gevoel een variant van het bedje opgemaakt <3

[ [url=m/QbYw7O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rAylCd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dkD072.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk kamertje zeg! Wij hebben een dekbed overtrek van die olifantenserie voor Mathijs. Voor de baby eigenlijk geen nieuw beddengoed gehaald (nog). Kleine tip voor het opmaken, er wordt aangeraden op het bedje kort op te maken, zodat de voetjes eigenlijk altijd net wel/net niet de onderkand van het ledikantje/wiegje raken. Zo kunnen ze niet zo snel onder de deken verdwijnen. Ook legde ik vaak een grote hydrofiel doek in een driehoek gevouwen onder het hoofdje. De punten kun je wegvouwen onder het matras. Zo hoef je alleen de hydrofiel te vervangen als het kleintje wat melk spuugt.

@ Vivian, gefeliciteerd!

@ Mriek1990, Ligt lekker in een punt. Is lekker aan het drukken of valt het mee?

Dinsdag hebben we intake van de kraamzorg.
Ik begin nu wel een beetje opruimkriebels te krijgen. Wil ineens de gordijnen gewassen hebben etc. :+ Voor de mensen die mij echt kennen, je leest het goed! Ik wil de gordijnen gewassen hebben. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:48

Gefeliciteerd Vivian. Wat leuk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 21:01

@vivian van harte gefeliciteerd!!

@cabelona Ja klopt inderdaad. Dit was even snel voor de show haha. De vrouw van de kraamzorg zei inderdaad al dat ze 'm in het begin kleiner opmaken omdat een ledikant anders te groot is voor de baby om zich goed warm te kunnen houden.

Hier net terug. Hele dag op pad geweest en met een auto vol kleding en speelgoed terug gekomen. Echt fantastisch en zulk mooi spul. Gevolg is nu alleen dat ik nu met bijvoorbeeld 60 rompertjes zit in maat 56... Dat is natuurlijk een beetje te gek :+

Moeten er dus nog wel een paar keer doorheen om echt alleen het noodzakelijke over te houden. Dan kan de rest weer door naar anderen die er belang bij hebben.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:33

Gefeliciteerd Vivian! Was het verwacht of een verrassing?

Wauw, wat een sneeuw bij jou Ballard! Hier hadden we enkel in hoekjes een beetje papsneeuw :+

Leuke foto van je hond Freekie, helemaal in zijn/haar element :D

Mooie aankopen Gnome! Ik zou me ook niet in kunnen houden met het bed alvast opmaken :D Wow jij bent lekker aan het shoppen geweest!

Die babyfoon had ik ook willen kopen Mriek als ik geen uitbreiding had willen hebben. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik hoop heel hard voor je dat Ted aan het draaien is :j

Veel plezier in Nederland Annemijn! Komt jullie familie na de geboorte jullie kant op?

Handige tips voor het bed opmaken Cabelona. Haha, gordijnen wassen is dus niet een regelmatig iets bij jou? :')

Vandaag eindelijk de laatste groene muur in huis geverfd. Het moest nu echt want morgen komen ze een plank achter de bank ophangen (en de nieuwe oven plaatsen). Vrijdagavond lieten ze weten maandag te komen dus ik moest ineens aan de slag. Rotwerk zo achter de houtkachel langs maar ik ben er helemaal blij mee :D

Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:49

Charlotte446 schreef:

Wauw, wat een sneeuw bij jou Ballard! Hier hadden we enkel in hoekjes een beetje papsneeuw :+

Mooie aankopen Gnome! Ik zou me ook niet in kunnen houden met het bed alvast opmaken :D Wow jij bent lekker aan het shoppen geweest!

Die babyfoon had ik ook willen kopen Mriek als ik geen uitbreiding had willen hebben. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik hoop heel hard voor je dat Ted aan het draaien is :j

Veel plezier in Nederland Annemijn! Komt jullie familie na de geboorte jullie kant op?

Handige tips voor het bed opmaken Cabelona. Haha, gordijnen wassen is dus niet een regelmatig iets bij jou? :')

Vandaag eindelijk de laatste groene muur in huis geverfd. Het moest nu echt want morgen komen ze een plank achter de bank ophangen (en de nieuwe oven plaatsen). Vrijdagavond lieten ze weten maandag te komen dus ik moest ineens aan de slag. Rotwerk zo achter de houtkachel langs maar ik ben er helemaal blij mee :D

[ [url=m/0d4xIM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bA9I7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond dat groen juist super mooi haha

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:54

Vivian, wauw gefeliciteerd! <3 Mooie ring ook. Had je het aan zien komen?

MissAnnemijn welkom terug in Nederland. ;) Leuk een bruiloft!
Bedankt ook voor de tip, altijd de moeite waard om te proberen toch? :D

Cabelona, goede tips voor het bedje. Haha de nesteldrang begint te komen bij jou? :D
Ted drukt behoorlijk ja, niet persé het meest fijne gevoel.

Gnome wauw, dan heeft 'ie in elk geval genoeg! Haha. Succes met uitzoeken. ;)

Charlotte dank je wel. ♡
Goed bezig met de muur! Heerlijk zeg zo'n houtkachel, vind dat altijd zo gezellig in huis. Kan me wel voorstellen dat dat niet handig schilderen was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 22:22

Marlis schreef:
Charlotte446 schreef:

Vond dat groen juist super mooi haha

Haha ik wilde inderdaad ook net zeggen wat een gave kleur groen. Maar niet jullie ding dus?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:36

Charlotte lekker aan het klussen geweest. Jaloers op die kachel :+:

Charlotte ja er komt wel wat familie langs :)

Vivian, super gefeliciteerd <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:10

Het was tijd voor een andere (lichtere) kleur :D De kamer is echt veeeeeel lichter met deze kleur. Hij loopt ook helemaal door in de keuken.

Die houtkachel is heerlijk, ook voor de stookkosten <3

Dat is fijn Annemijn! Mijn vriend heeft een oom en tante die naar Denemarken zijn geëmigreerd en die zien we niet zo vaak. Het is wel een boeren familie die de boerderijen niet graag achter laten :P maar het is ook best een stukje rijden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:15

Freekieee schreef:
Hahaha dat scheelt dan weer. Ja rauwe vis mag gewoon tijdens borstvoeding. Alcohol mis ik echt totaal niet, vond altijd wel lekker wijntje bij eten maar alleen al als ik het ruik nu %)
Normaal gesproken drink ik echt regelmatig een wijntje, vind dat heerlijk, maar kan het nu goed laten staan. Ik vind het wel nog heel lekker om eraan te ruiken := Ik vind het vooral lastig dat je nog maar zoooo weinig soorten vis mag eten en van die kleine dingetjes zoals van het deeg snoepen etc.

Melanie_D schreef:
Freekieee schreef:
Die van smaeck is wel lekker vind ik! At heel veel filet american. Vind deze vega variant het lekkerst

Ohh, die ga ik eens proberen!!
Ik zweer bij die van Lidl :j

Gnome schreef:
Hier 3 winkels naast elkaar nodig gehad maar volgens mij zijn we nu compleet.

2 geboortepakjes gehaald, nog wat meer kleertjes voor later, beddengoed... Echt heerlijk warm en zacht maar verschillende diktes zodat we ze het jaar rond kunnen combineren en flesjes etc. Was blij dat ik m'n vriendin mee had want wat een troep is er te koop zeg. Je verdwaalt er zo snel in.
Fijn dat je nu helemaal compleet bent! Vond je het niet heftig om drie van die winkels door te moeten? Ik zou er denk ik helemaal af liggen daarna.

mriek1990 schreef:
Ik heb vandaag een iets mindere dag. Wel genoten van het zonnetje, maar heb het gevoel dat Ted enorm dwars ligt. Veel druk op de buik en trapt veel in mijn blaas. Voel mij hierdoor niet echt ziek ofzo, maar ook niet helemaal jovel. Hoop stiekem dat hij misschien wel aan het draaien is.... :=
Hopelijk is Ted aan het draaien! Ik voelde me gisteravond en eigenlijk nu nog steeds ook niet helemaal fit. Steeds een beetje misselijk en als de kleine draait dan trekt dat af en toe echt onwijs onderin m'n buik, straalt helemaal door naar heup en bovenbeen. Niet te harden :=

VivianHesen schreef:
Ik ben dit weekend ten huwelijk gevraagd *\%/* *\%/* *\%/*

De bruiloft zal dit jaar nog niet gaan plaats vinden, aangezien ik nu even wil focussen op ons meisje wat op komst is.
Gefeliciteerd *\o/*

Charlotte446 schreef:
Ik dacht eerst dat je 'm juist groen aan het verven was. Ik vind het lichte wel mooi rustig ogen :) Een houtkachel is echt heerlijk! Wij hebben er ook eentje in gezet toen we gingen verbouwen (al zat er al wel een soort kruising tussen een haard en een kachel in maar die staat nu buiten) en we gebruiken die best vaak. Zo gezellig!

Ik slaap de laatste dagen gelukkig best wel goed, maar merk dat ik moe ben en vrij emotioneel op random momenten van de de dag := Verder regelmatig een beetje misselijk en slapjes dus voel me niet helemaal fit, maar dat trekt vast ook weer bij. Ik ga zo naar de garage voor m’n zomerbanden en vanmiddag weer lekker even zwemmen. Verder vandaag niets op te planning staan. Al vraag ik me inmiddels wel af waar de poets blijft := Die is er normaal rond 8:45.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:16

Iemand tips waar je mooie hydrofiele kan kopen? Wil er een paar om als onderlegger in het bedje te gebruiken.

Trouwens tipje voor de liefhebbers van matchy outfits voor papa & baby: ByFerial.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:25

oke ik heb wat pagina's gemist :o maar ik spring hier weer in :j

Vivian, gefeliciteerd!!

Ik zag ook een heel mooi geordende vluchtkoffer (van Jodi dacht ik?) goed idee met die zakjes en labels, dat ga ik ook doen :D

Wat betreft verlof, ga ik tot 4 weken proberen door te werken. Wij krijgen 2 weken extra verlof vanuit het bedrijf dus dat is heerlijk :) en na het verlof ga ik 3 dagen werken (ipv 5, dmv ouderschapsverlofuren, en daarna met verlof-uren en daarna ook echt contractueel)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:39

Kiwipitje dan denk ik dat onze beide kiddo's hetzelfde aan het doen zijn. Voelt inderdaad helemaal niet fijn wat hij daarbinnen allemaal aan het doen is.
Hopelijk heeft het zwemmen je goed gedaan. Is je poets wel nog gekomen uiteindelijk?
Qua hydrofiele doeken heb ik ze van de HEMA en van Jollein. Heb zowel normale als XL.

Linda wat lief van je werk zeg, 2 weken extra. Dat hoor je ook niet vaak van een bedrijf. :)

Hier weer een beetje een blegh dagje. Ted blijft maar vervelend, soms doet het zelfs wat zeer. Vooral als ik sta of beweeg geeft het best wel ongemak. Liggen is prima te doen, als ik maar niet plat op m'n rug ga.
Snap de uitdrukking de laatste loodjes wegen het zwaarst ineens een stuk beter haha! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:50

Heb ook een paar hydrofiele van HEMA (en sowieso al best veel hydrofiele) en ik vind die heel fijn (en blijven best wel goed in vorm in de was) maar wil er nu een paar mooie bij.

Uiteindelijk heb ik de poets geappt en blijkbaar was ze er maar de kar en doeken stonden niet klaar dus was ze weggegaan (ik was gewoon thuis :')). Ze is niet zo heel communicatief := Maar goed uiteindelijk is ze wel geweest en heeft min of meer gepoetst (wel een beetje met de Franse slag, maar het zal wel).

Heb jij ook als je opstaat dat het af en toe heel pijnlijk is Marieke? Bij mij is plat op m'n rug liggen eigenlijk nog best wel lekker. Wel op een bed though.. niet op een yoga matje ouzo dan kom ik echt nooit meer overeind en doet mijn onderrug ook pijn.

Zwemmen ging uiteindelijk verrassend goed en ik voel me ook niet slap of misselijk meer.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:59

VivianHesen schreef:
Even een enorme ego post O:)

Ik ben dit weekend ten huwelijk gevraagd *\%/* *\%/* *\%/*
[ [url=m/540Myn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o6hyXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bruiloft zal dit jaar nog niet gaan plaats vinden, aangezien ik nu even wil focussen op ons meisje wat op komst is.

@Mriek1990 Ik hoop dat Tedje nog aan het draaien is! Grappig hoe je nu de bult nu zo duidelijk kunt zien.

@Marlis oei, wat een geluk gehad dat je je niet bezeerd hebt. Ook geen spierpijn over gehouden aan je val?

@missAnnemijn Lijkt me inderdaad een raar gevoel dat je volgende keer definitief hier gaat blijven. Veel plezier bij de bruiloft!

Gefeliciteerd!! *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:02

Charlotte446 schreef:

Ik vond dat groen eigenlijk wel leuk :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:08

mriek1990 schreef:
Kiwipitje dan denk ik dat onze beide kiddo's hetzelfde aan het doen zijn. Voelt inderdaad helemaal niet fijn wat hij daarbinnen allemaal aan het doen is.
Hopelijk heeft het zwemmen je goed gedaan. Is je poets wel nog gekomen uiteindelijk?
Qua hydrofiele doeken heb ik ze van de HEMA en van Jollein. Heb zowel normale als XL.

Linda wat lief van je werk zeg, 2 weken extra. Dat hoor je ook niet vaak van een bedrijf. :)

Hier weer een beetje een blegh dagje. Ted blijft maar vervelend, soms doet het zelfs wat zeer. Vooral als ik sta of beweeg geeft het best wel ongemak. Liggen is prima te doen, als ik maar niet plat op m'n rug ga.
Snap de uitdrukking de laatste loodjes wegen het zwaarst ineens een stuk beter haha! :D

Sterkte nog maar even dan met de laatste loodjes, hopelijk doet Ted dit nu toch omdat hij aan het draaien is...

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:34

Van harte gefeliciteerd Vivian!

Charlotte, ziet er netjes uit! Ik vond dat groen ook leuk, maar snap dat dit ook mooi staat in de ruimte.

Kiwipitje: haha, die poets. Wel fijn dat ze alsnog is geweest. Ook al is het met de Franse slag, het is toch weer (een soort van) gedaan. Qua hydrofiele doeken is er zóveel keuze. Jollein heeft inderdaad wel mooie, bij Babypark hebben ze er ook heel veel. Net wat je smaak is.

Hier toch wel weer aardig wat gebroken nachten gehad. Merk dat het ook wel zwaar wordt op mijn werk dan. Na een nacht slecht slapen heb ik ook zoveel meer kwaaltjes: de misselijkheid komt dan terug, maar ook meer last van mijn heupen/bekken. Vanavond maar eens proberen om even te gaan zwemmen, kijken of ik daarvan lekker ga slapen :) Ik moet nog een paar maanden werken, dus hopelijk wordt het niet erger.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:38

Ohh Melanie die gebroken nachten die breken je echt zo op hè? Als je dan weer een keer een goede nacht hebt dan voel je je direct weer mens (voor een halve dag ofzo :=).

Een warme douche, een (voeten)badje met magnesiumvlokken en het gebruiken van lavendel olie (smeren onder je voeten / op je slapen) schijnt allemaal te kunnen helpen, maar er is geen heilige graal wat voor iedereen helpt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:44

Ik ben juist minder snel moe zelfs na gebroken nachten, echt zo raar, ben sochtends vaak ook eerder wakker dan normaal :')

Bekken wordt wel gevoeliger, vorige week schoot het ineens verkeerd en een week last gehad maar gaat nu gelukkig weer beter :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:33

Gnome,
Haha nou in iedere geval genoeg rompers _O- maar wel fijn dat je veel spullen hebt nu! Lekker gaan uitzoeken!

Charlotte, mooi geworden zo! Verschil kan een kleur geven hè!

Kiwitje, fijn dat je wel weer goed slaapt! De rest beetje vervelend. Maar hoort erbij. Hormonen doen rare dingen soms.
Ik zie net dat prenatal korting heeft op hydrofiele luiers, misschien zit daar nog iets tussen?

Mriek, vervelend je dagen zo :( maar laten we hopen dat Ted zo doet, omdat ie aan het draaien is nog hopelijk. Stel je kiest voor een keizersnede, checken ze van te voren alsnog hoe Ted ligt? En als Ted goed ligt, kan je dan alsnog voor een normale bevalling kiezen?

Melanie, vervelend die gebroken nachten en dan ook mindere dagen. Opzich niet zo gek als je niet genoeg slaapt krijgt en je lichaam hard aan t werk is om een baby te brouwen! Lekker je rust nemen tussendoor en hopelijk slaap je weer gauw goed.

Hier laatste paar dagen beetje blegh ook. Echt last/pijn aan mijn buik dus weinig gedaan. Wilde meer doen Maarja met pijn kan ik al helemaal niks.

Dus beetje schoongemaakt enzov. Soms waggel io echt al, maar soms dus enige manier om pijnvrij te lopen dus dan dat maar.

Donderdag komt de kraamzorg voor intake.

Merk wel dat als ik soms uit bed ga snachts ik echt even moeten blijven zitten voordat ik opsta. Doet anders best pijn en soms zoooo duizelig niet normaal.

Gisteravond en vannacht terwijl ik lang wakker lag…. Erg druk in mijn buik was echt niet normaal. Wordt steeds heftiger. Had dit niet verwacht met het voelen bewegen :+ maar ze stuitert echt alle kant op. Vandaag gelukkig ietss rustiger.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:38

Oeps, gelukkig dat de poets wel nog is gekomen Kiwipitje! Scheelt toch weer een stukje schoonmaken. :D
Ongemak bij het opstaan heb ik inderdaad ook. Vervelend dat je ook pijn in je onderrug hebt. Gelukkig dat het zwemmen gewoon fijn was.

QueenE dank je wel ♡ Ik hoop het ook heel erg haha! Minder snel moe na een gebroken nacht? Geef mij jou energieverdeling! Haha.

Melanie vervelend die gebroken nachten! Heb je een idee waardoor het komt? Werken na zo'n nacht is inderdaad echt niet prettig. :(
Ik hoop ook dat het niet erger wordt of nog beter dat het gewoon beter gaat!

Freekieee zou heel fijn zijn als Ted draait inderdaad. :) Horen we donderdag denk ik.
Mocht hij dat doen mag ik gewoon normaal bevallen ja. Ze checken het nu elke week. Het is zelfs zo dat als hij normaal ligt op de dag van een eventueel geplande keizersnede, deze in principe niet door gaat. :)
Vervelend dat jij je ook niet helemaal jovel voelt. Zal het aan het weer liggen misschien? Zijn zoveel die zich niet helemaal lekker voelen.
Leuk donderdag de intake! Ben benieuwd of het je bevalt. :)