Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:10

Sorry, ik loop weer achter. Maar wilde toch nog op een paar posts reageren:
Echwel schreef:
Stomste fout van het kabinet is dat ze dachten dat volwassenen hier intelligent genoeg ouden zijn om het virus terug te dringen

Hier lezende dat bv spulletjes kopen op notabene ouderenuurtje zooooo belangrijk is

Tja, hoeveel verantwoordelijkheid kun je neerleggen bij zo'n diverse groep inwoners? Qua verkeer zijn er toch ook duidelijke regels opgesteld qua voorrang, maximumsnelheid ed. Dan zeg je ook niet: zorg er met elkaar voor dat het veilig is op de weg.
Waarom zou je dat met zo'n ingewikkeld thema als COVID dan wel verwachten?
MyWishMax schreef:
Loretta schreef:
Dit vind ik wel een heel mooi artikel. Het geeft ook goed een groot deel van het probleem weer.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-lock ... ddenklasse

De Lockdwon gaat nog spannend worden.

Ik snap niet waarom er gezegd wordt dat zij de 1,5 meter niet kunnen aanhouden. Er zitten zeker goede punten tussen, maar toch ook dingen die ik niet kan volgen of die altijd al een probleem zijn en waar altijd al aandacht naar toe zou moeten gaan.

Ik hoop verder dat ziekenhuis strenger is als van de zomer. Toen wel controle, formulieren invullen over klachten en aanmelden, maar wel druk. Vandaag wordt vader geopereerd die externe risicogroep is dus ik maak me enorm veel zorgen. Zowel over de operatie als over corona.

En dat hoofdpijn een steeds duidelijkere klacht wordt. := Ik heb al jarenlang elke dag hoofdpijn of hoofdpijnaanvallen. Dat zou voor mij dus niet opvallen. Nu houd ik overal afstand, draag netjes mondkapje en kom vooral bij fysio, maar dan alsnog.

Hoe moet een ziekenhuis strenger zijn? Hier is een balie bij binnenkomst, maar als je daar liegt dat je geen klachten hebt en geen contact hebt gehad met COVID+ dan moeten ze je door laten gaan.
En komen we er op de afdeling pas achter dat een bezoeker in thuisquarantaine zou moeten zitten of dat men zelfs positief getesten meeneemt op bezoek. Als bezoekers niet eerlijk zijn dan zijn we nergens en lopen patiënten en medewerkers onnodig gevaar. Maar zulke situaties komen dagelijks voor momenteel.

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Ik hoorde gisteren in het 2e kamer debat iemand zeggen dat kinderen ingezet worden als levende enkelband.

Het is een sterk beeld alleen het is niet waar. Kinderen worden zelf ziek (minder vaak maar we weten ook niet precies hoe of wat, en wat de langetermijngevolgen zijn) en nemen de ziekte mee naar hun familie, waar mensen er wel ziek van worden en zelfs overlijden.

En geen school is ontwrichtend, maar een ouder die langdurig behoorlijk ziek is (of zelfs overlijdt) ook nogal, vooral omdat kinderen op zeker moment wel degelijk snappen dat als ouders helemaal thuis blijven maar zij naar school gaan en er klasgenootjes ook ziek zijn, hoe corona hun gezin is binnengekomen. Ook niet lekker en niet eerlijk om kinderen aan te doen.

Citaat:
Goed dat ze het gaan bekijken, of basisscholen eerder weer open kunnen. Kinderarts uit het OMT vond het ook belachelijk dat de basisscholen gesloten zijn. Dit is ook helemaal niet geadviseerd door OMT, maar dus puur ingezet om ouders te dwingen thuis te blijven.
Nee, zo is het niet helemaal gegaan. En het is niet alleen ingezet om ouders thuis te houden ook al zegt men dat. Kinderen worden ziek en brengen de ziekte over. DAT is waar het om gaat.
Daar is heel lang heel weinig aandacht aan gegeven, er werd ook weinig getest en de cijfers zijn niet openbaar, maar dat het zo is, is inmiddels wel duidelijk.

Dat Illy dat meteen ondermijnt is vooral niet zo chic van Illy.

Eens. Vind het ook echt schadelijk dat een OMT-lid zich op deze manier in de media verwoordt. We moeten juist samen optrekken nu en dat uitstralen. Deze profilering is juist het tegenovergestelde. Dat politici dat doen is onvermijdelijk, maar van een inhoudsdeskundige zou je meer wijsheid verwachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:11

secricible schreef:
Maar MWM juist hondenvoer ed zijn dingen die prima online kunnen. Dat zie je mijlenver aankomen toch, voer wat op is? Nee het is niet zo handig met vers voer, maar daar is voor 5wkn wel een mouw aan te knopen lijkt me.
Het is maar goed dat we geen oorlog hoeven door te maken met elkaar als we geen 5wkn zonder een tuincentrum kunnen...

Ik koop nooit hondenvoer online en dat ga ik ook niet doen.

De laatste keer kreeg ik blikken die volledig bol stonden en de klantenservice heeft hier nooit op gereageerd. Het is wel goed, geld groeit mij niet op m’n rug. Ik zou dit dus ook niet weer doen.
Nu kopen wij bij een groothandel dus die bleef al open.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:13

Celiien schreef:
zojuist een pushbericht. kabinet komt vanmiddag met her bericht dat ketens als action en wibra gewoon moeten sluiten, aangezien dit echt niet de bedoeling is

Top!

@mwm: bedoelde je dat er verschil is in prijs tussen supermarkt- en drogist huismerk? Wat mij betreft mag een Etos openblijven en die hebben dacht ik wel shampoo, bijvoorbeeld, voor 2 euro?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:15

Cer schreef:
MWM ik heb twee jassen waarbij ik bij het aantrekken moet kijken of ik niet de voering in schiet, de gaten hangen erin.. nou ja, so be it.. :')

qua onlinen bestellen wacht ik totdat ik een bestelling heb waarbij de besteldkosten opwegen tegen de bezorgkosten.. als je iets van 1,50 nodig hebt en het is 3 euro verzenden wordt het ook een duur grapje :D

Ik heb alleen kleding online besteld omdat ik het nodig had en daar geen bezorgkosten bij had. Voor die dingen can 1,50 ga ik naar de winkel of ik vraag aan familie of zij toevallig iets moeten bestellen. Want heel eerlijk, die verzendkosten kan ik te goed gebruiken. Zelfs die paar euro.

Tiggs, ja. Bijvoorbeeld schoonmaakmiddel. En shampoo idd, maar dat prijsverschil was minder, verschil in werking wel enorm. Of assortiment medicatie wat ik dagelijks nodig heb. Dat is niet eens te krijgen in mijn supermarkt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:16

Hoi allemaal,

even een snel vraagje. Ik heb een coronatest aangevraagd voor vandaag via coronatest.nl. Nu heb ik geen bevestiging gekregen. Betekent dit dat er iets mis is gegaan of komt dit vaker voor?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:17

@mwm een drogist als de Etos moet ook gewoon openblijven, vind ik. Maar een vergaarbak als de Kruidvat mag van mij dicht en de Action al helemaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:18

corinep schreef:
secricible schreef:
Wibra ja? Hoe halen die 30% omzet uit essentiële zaken?

Dasty! Ik denk dat ze daar die 30 procent wel mee halen. :D

_O-

Saskia9

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:21

Ik denk dat het sluiten van de meeste winkels wel bijdraagt.
Een incidentele winkel open houdt mensen wel weg van het hele funshoppen in de stad als daar maar enkele winkels open zijn.
Contacten hou je nu ook wel, maar vele minder natuurlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:21

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:22

Erg om te zien eigenlijk, hoe erg we verweven zitten in onze consumptiemaatschappij. Shampoo nr 1 is niet goed genoeg, moet per se shampoo nr 2. Pindakaas van merk A s niet lekker, we moeten per se merk B. Al die excuses, word er een beetje kriegel van (heb het hier overigens niet over iemand in het topic hoor, meer 'mensen').
Eten en geneesmiddelen, tuurlijk essentieel, want men gaat dood zonder dat. En ik kan er ook nog wel in komen dat een drogist essentieel is. Maar verder... gewoon even níet, en laten we nou eens met ons allen uit deze crisis (willen) komen. Je helpt de middenstand NIET door de Action maar open te houden. En de horeca help je er ook niet mee.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 16-12-20 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:23

Ik krijgnet melding van NOS binnen:Kabinet grijpt in met strengere corona regels voor grote winkelketens.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:23

Mindim schreef:
Ik krijgnet melding van NOS binnen:Kabinet grijpt in met strengere corona regels voor grote winkelketens.

*\o/* .

Stiekem word ik daar blij van :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:24

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

even een snel vraagje. Ik heb een coronatest aangevraagd voor vandaag via coronatest.nl. Nu heb ik geen bevestiging gekregen. Betekent dit dat er iets mis is gegaan of komt dit vaker voor?

Staat de bevestiging niet in je spam?

secricible

Sheran schreef:
Erg om te zien eigenlijk, hoe erg we verweven zitten in onze consumptiemaatschappij. Shampoo nr 1 is niet goed genoeg, moet per se shampoo nr 2. Pindakaas van merk A s niet lekker, we moeten per se merk B. Al die excuses, word er een beetje kriegel van (heb het hier overigens niet over iemand in het topic hoor, meer 'mensen').
Eten en geneesmiddelen, tuurlijk essentieel, want men gaat dood zonder dat. En ik kan er ook nog wel in komen dat een drogist essentieel is. Maar verder... gewoon even tegen op elkaar en laten we nou eens met ons allen uit deze cursus komen. Je helpt de middenstand NIET door de Action maar open te houden. En de horeca help je er ook niet mee.

Echt he. En voor 5 weken he. 5! Geen 5 maanden, geen 5 jaar. Gewoon 5 weken een minder lekkere pindakaas om een pandemie in de kiem te smoren. Wat een offers moet de consument brengen zeg #sarcasmsign

Cer

MWM: inderdaad.. ik kon enige tijd geleden een wcrolhouder van Ikea met iemand anders zn bestelling mee laten komen gelukkig, anders was het een duur houdertje geworden :') (is het essentieel? Neuh, maar wel handig) Ik zoek een maatlepetje, ding kost 1 euro ofzo, plus 5 euro verzendkosten.. nou dan gok ik wel wat :D Bij t kruidvat kan ik Psylilum vezels en bepaalde pillen wel online bestellen denk, als de hoeveelheid groot genoeg is vwb de verzendkosten (minimaal 20 euro bestelwaarde geloof ik)

Edit: k zie nu de opmerking over de kruidvat vergaarbak.. nja, ik haal daar dus gezondheidsproducten :j

En volgens mij kreeg ik de bevestiging best wel een tijdje later pas.. misschien kunnen mensen in het testtopic je daar wat over vertellen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:26

Tiggs schreef:
@mwm een drogist als de Etos moet ook gewoon openblijven, vind ik. Maar een vergaarbak als de Kruidvat mag van mij dicht en de Action al helemaal.

Ik ben meer voor de drogisten, dus ook Kruidvat, allemaal open laten. Maar dan gewoon geen speelgoed verkopen bijvoorbeeld. Was in België ook zo toch? Action is geen drogist dus dicht. Ik vind de Hema ook een twijfel geval, maar ik weet niet hoe de grotere eruit zien, maar een rare regel met die %.

Maar ook omdat dat hier in de buurt reisbewegingen scheelt. Etos zit alleen maar in winkelcentra op aantal km rijden. Kruidvat zit veel dichterbij en niet midden in centrum. Oké en hier valt het aantal schappen met speelgoed en andere dingen mee in de Kruidvat haha. Nog geen kwart van de winkel is geen verzorging, medicatie of schoonmaak.

Mooi dat er ingegrepen wordt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-12-20 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:26

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:27

Ik snap van de ondernemers wel dat ze de grenzen opzoeken, maar slim is het niet. Hopelijk komt het kabinet snel met veel meer duidelijkheid.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:28

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Ik weet het antwoord niet, word zelf getest via mijn werkgever. Misschien dat je hier het antwoord kunt vinden of ze je verder kunnen helpen: [CV] [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test? Of even de coronalijn bellen.

Sheran schreef:
Eten en geneesmiddelen, tuurlijk essentieel, want men gaat dood zonder dat. En ik kan er ook nog wel in komen dat een drogist essentieel is. Maar verder... gewoon even tegen op elkaar en laten we nou eens met ons allen uit deze cursus komen. Je helpt de middenstand NIET door de Action maar open te houden. En de horeca help je er ook niet mee.

Ben het helemaal met je eens. Wat maakt het uit als je was eens wat anders ruikt of je een keer een ander product moet pakken?
Nou koop ik zelf echt niet elke maand schoonmaakmiddelen, kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst wasmiddel heb gekocht, want doe eeuwen met een fles. Maar misschien ben ik gewoon te slecht in huishouden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:29

@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:34

Mjelleke schreef:
Ik snap van de ondernemers wel dat ze de grenzen opzoeken, maar slim is het niet. Hopelijk komt het kabinet snel met veel meer duidelijkheid.

Onzin, het kabinet was héél duidelijk maandag..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:35

Relaxed schreef:
Mjelleke schreef:

Ik snap de ondernemers wel hoor, het is niet niks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:37

Die Brexit komt natuurlijk ook echt heel onhandig nu.
Kinderen van vrienden van ons zitten op een britse school. De meeste docenten zijn natuurlijk uit de UK en veel daarvan wonen in het grensgebied in Frankrijk. Als EU burger mogen ze gewoon in Zwitserland werken. Na de Brexit verliezen ze die status en het is onduidelijk wat er dan gebeurd.
Huurders kunnen nu natuurlijk evtl nog snel gewoon de grens over verhuizen en dan wonen en werken ze in Zwitserland, maar als je een gekocht huis hebt dan is dat nu natuurlijk niet even zo snel geregeld.

Voor enkele van onze klanten wordt het nog spannend of ze hun produkten (medische produkten) nog mogen verkopen. Een CE afgegeven in de UK is dan niet meer geldig. De meeste hebben al gewisseld naar een ander land maar dat kan niet altijd zomaar voor alle produkten. Zal je net zien dat hier enkele kritische produkten voor Covid bijzitten.

verootjoo

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:41

De goede winkels houden de klandizie toch wel, en als een action of wibra het niet meer volhoudt lijkt me dat geen gemis in NL en beter voor de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:42

Janinevv schreef:
Relaxed schreef:

Ik snap de ondernemers wel hoor, het is niet niks.

Het is voor IEDEREEN niet niks.. We zitten hier allemaal in en als iedereen steeds maar aan zichzelf blijft denken komen we er nooit uit..