4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:25

@Castilja: mijn zus had de koekjes gemaakt voor Kerstmis, maar ik moet toch zeggen dat dat een van mijn favo koekje is! Ze had ze 25 december al gemaakt, en ze zijn nogsteeds even lekker. Ja opzich vind ik het wel lek tijd te spenderen bij mijn paard, maar ik rij 30min enkel en zie het eerder als een ‘verplichting’ dan leuke vrije tijd. Maar als ik geweest ben, en paard lief weer een proper stalletje heeft met vers eten, ben ik zelf ook voldaan! Ik vind je lijstje nog steeds heel degelijk, hoor! Niet gesnoept? Ik kan géén dag zonder iets ongezond haha! Normaal ging ik de 31ste ook uitgebreid eten, maar de plannen zijn verandert en nu heb ik helemaal niks te doen. Niet slecht voor de lijn in ieder geval!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:28

@Marjo, Realistische doelen stellen is super belangrijk om het vol te houden, alleen maar goed dat je stappen bedenkt die haalbaar zijn voor jou :) Ondanks dat je lunch wat minder gezond was heb je toch maar wel mooi zonder moeite een bruin/volkoren broodje op. Toch weer iets om tevreden mee te zijn dus :D

@Lisanne, Wauw 17.000 stappen, ik red dat soort getallen echt never haha! Iets extra's is zeker slim dan denk ik ja :)

@Nanouk, Ik kan me voorstellen dat het echt mega wennen is en je echt gesloopt bent. Op den duur vind je wel een ritme qua planning hoor :D Al moet ik zeggen dat ik nu ook wel erg aan het thuiswerkritme gewend ben en ook wel weer even zal wennen aan de strakke planning als ik weer op kantoor moet gaan werken.
Fijn dat jij ook niet bent aangekomen tijdens de feestdagen! Lijken we toch goed te hebben gedaan met zijn allen :D

@Castilja, Goed bezig! Ik heb een beetje hetzelfde. De 31e wordt weer een flinke cheatday waarschijnlijk, maar het lukt me wel om zo tussen de feestdagen door gewoon netjes te eten, dus daar ben ik al heel blij mee :D Pas jij wel op dat je niet te weinig gaat eten zo? Veel lager dan 1500 kcal is wat minder gezond in mijn optiek.

Hier gaat het qua eten dus ook wel lekker! Gisteren als doel zo rond de 2200 kcal en dat is goed gelukt. Ik had me voorgenomen wat minder clean te eten deze week, omdat ik vanaf volgende week zo streng moet gaan opletten, maar gek genoeg heb ik niet eens zin in de chocoladekoekjes die we in huis hebben :? Normaal gesproken kan ik daar echt niet afblijven (zo erg als van de categorie chocoladepepernoten :+ ). Alsnog vrij gezond gegeten dus :j
O: Havermout met 65gr framboos/blauwe bes/kers, 10gr whey en 100gr magere kwark
T: Barebells reep, 100gr aardbeien, mandarijn
L: 2 kampioentjes met oude kaas, 1 stukje roggebrood met oude kaas en abrikozenjam
T: Smart bar crunchy
D: Open lasagne met witlof, blauwe kaas en ham
T: 200gr magere kwark met 15gr mymuesli, 1 speculoos biscuitje, 4gr pure chocolade
Totaal 2232 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:37

Nanouk; haha eindelijk je zandkoekje! En net lijstje heb je gedeeld.
Je bent geen aansteller hoor, is ook gewoon heel erg wennen. Vind je vanzelf je weg in, nieuw werk kost aan het begin ook vaak meer energie (is mijn ervaring)

Castilja; fijn dat het deze dagen ook goed gaat! Moet stiekem wel lachen om jouw laatste tussendoortje; nog nooit bedacht dan sla te eten :))

Mara: ja was ook erg veel gister, en dat op mijn vrije dag. Maar was een hele grote ronde wandelen met onze pony en mn hond, dus toen ging het wel hard qua stappen. Plus alle andere stappen die ik over de dag maak met de dieren bij huis.. gaat toch altijd sneller dan verwacht.
Net lijstje hoor! Misschien komt die trek in de koekjes nog wel, fijn om te ‘weten’ dat je die dan wel kan nemen zonder schuld gevoel :)

Hier gisteravond 1 chocoladekoekje en een plakje kerststol genomen in de avond (thanks Joanne _O- ) dus kwam nog uit op 2058, dus tevreden :)
Vandaag weet ik dat er taart aanwezig is op werk (laatste dag van 2 collega’s) dus die heb ik er vast bij berekend.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml chocolade melk.
T: chocolade koekje
L: 2 witte bolletjes met 100% pindakaas en grilworst
T; stuk gebak
A; macaroni met groente en gehakt
T: 250 gr appel kaneel kwark, 3 maïs wafels paprika.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:00

Hier ook geen winterslaap haha. Maar geen lijstjes bijgehouden na kerst en de dagen daarna een beetje druk. Zondag laatste kerstdag gehad en nu weer wat gezondere dagen :) Fijn dat iedereen van kerst heeft genoten {:)

@Nanouk, la cubanita is inderdaad een tapasrestaurant. Was erg lekker!

@Lis_Ol, wat fijn dat je opa weer wat beter gaat! Ik heb ook geen lijstjes bijgehouden met kerst inderdaad, was niet te doen. Klinkt gezellig zo met je collega’s in de nacht! :D

@Joanne1997, wat fijn dat kerst goed is verlopen en dat je gewicht hetzelfde is gebleven.

@Mara, fijn dat je ook hebt kunnen genieten van de kerst! Ik zou deze week nog lekker genieten inderdaad. Succes volgende week, zal wel even pittig worden denk ik :\

@Marjo, eventueel kan je deze druppels een proberen ipv vanille yoghurt: https://nl.myprotein.com/sports-nutriti ... lsrc=aw.ds. Ik heb ze in een aantal smaken en ik vind het erg lekker door de kwark oid.
Ik probeer vaak al een stuk fruit bij het ontbijt te nemen, misschien iets van een banaan door je yoghurt? Scheelt al heel erg :)

@Castilja, slim om alvast wat te compenseren! Ik probeer nu ook gezond te eten en de 31e ga ik nog genieten. Daarna alles weer wat strenger oppakken. Ik drink niet veel alcohol, maar vind het wel leuk om wat hapjes te eten en een oliebol etc. :))

---------------------------------
Hier ook prima dagen gehad, weegschaal gaf gisteren -0,5 t.o.v. vorige week. Dus helemaal prima :P
Gisteren weer bij de fysio geweest (eindelijk weer na 2 weken *\o/*) en heel lekker kunnen trainen! Heb nu overal spierpijn haha :+ Dus vandaag wat rustiger aan.
Zondag was mijn laatste kerstdag, maandag weer gezond gegeten en kwam ik ongeveer quitte uit denk ik. Gisteren had ik een groter kcal tekort door de vele beweging. Vandaag gezond en morgen gaan we pizza's bakken in pizzarette. En daarna wat hapjes, oliebollen en champagne :) Vanaf januari weer wat strenger opletten :P

Mijn lijstje van gisteren:
O: cappuccino, 250 gram magere kwark met een banaan en honing, sneetje duivenkater
L: salade (tonijn, geitenkaas, komkommer, tomaat, 2 gekookte eieren en caeser dressing), 2 cracotte’s met smeerkaas
T: halfvolle melk met chocolade eiwitpoeder, bolletje brosse eierkoek
A: spaghetti met mager runder gehakt, rode saus, groente en geraspte kaas
T: cappuccino met zelfgebakken kniepertjes
Totaal: 1900 kcal
B: 90 min trainen bij de fysio, 14.500 stappen (2550 kcal verband)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:14

Mara: dat klinkt als een goede aanpak! Lijkt me wel erg lastig maar je uiteindelijke doel bereiken, geen buikpijn meer, zou natuurlijk echt super fijn zijn!
Top zeg dat je op 2500 uit kon komen na de kerstdagen! Je lijst ziet er ook wel erg fijn uit. probeer nu ook je rust te nemen, buikpijn vreet vast energie.
Gek is dat he, als je ineens geen zin hebt in wat lekkers. Ik vind het het vaak ook gewoon niet waard, denk dat dat onbewust ook wel meespeelt.

Marjo: net lijstje zeg en mooie doelen heb je voor jezelf gesteld voor het nieuwe jaar! Klinkt als een goed plan om het makkelijk te beginnen, dan hou je het vast en zeker vol!

Lisanne: Super goed dat je jezelf weer in het gareel hebt. Je lijstje is inderdaad iets wat karig maar voor een keertje maakt dat natuurlijk niet zo veel uit.
Sorry voor de kerst stol :') _O- maar je kon het wel goed gebruiken gisteren haha dat scheelt.
Slim om alvast rekening te houden met de taart op werk! Verder weer een hele mooie lijst, je zit er al weer helemaal in :):)

Nanouk: kerst stol is een soort brood met krenten, rozijnen, nootjes en amandelspijs. Echt té lekker dus :))
Pfoe drukke dagen heb je achter de rug! Bij mij is het vooral een kwestie van goed plannen en op tijd naar bed proberen te gaan. Meestal lukt dat niet en plan ik in het weekend wat extra rust in.
Ik vind je lijstje er echt heel netjes uit zien, ga zo door!!

Castilja: slim om eventjes wat lager te gaan zitten als je weet dat er een slechte oudjaarsdag aan gaat komen :+
Je soepen klinken echt heerlijk, mooie lijst!

Tanja: Fijn dat jouw kerst ook leuk was! En super dat je een halve kilo kwijt bent.
Eindelijk weer naar de fysio!! Alleen balen van de spierpijn haha.
Heel mooi lijstje! Ik heb alleen echt geen idee wat kniepertjes zijn? :+

__

Mijn bijleespost was ineens verdwenen, dus wellicht een beetje ingekort :+
Tussen kerst en nieuw is het wat rustiger op werk dus gisteren onverwachts eerder thuis en daardoor nog tijd om een ronde te fietsen! Helaas wel in de regen :=
Daardoor voor het avondeten nog wat extra gegeten om het onderweg goed vol te kunnen houden.

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: brosse eierkoek
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: sultana tomaat kaas
T: plakje ontbijtkoek
A: gekookte aardappelen, jus, spruitjes, gehaktbal
T: 200 ml magere yoghurt
T: rijstwafel, 2 kleine kerstkoekjes

B: 1 paard rijden, 70 minuten racefiets

Wat zijn jullie plannen voor oud en nieuw? :) Ik ga (net zoals Tanja :D) pizzarette eten, maar verder heb ik echt nog geen idee, beetje lastig met alle maatregelen waar ik me graag aan houd.

Stellen jullie voor jezelf doelen voor het nieuwe jaar? Ik wil aankomend jaar graag doorgaan zoals nu, bewust met gezond eten bezig zijn en er daarnaast van genieten.
Ook hoop ik dat de sportscholen snel weer open mogen zodat ik verder kan gaan met trainen!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:40

@Joanne, kniepertjes zijn zoete, dunne harde wafels die traditioneel rond de jaarwisseling wordt gebakken en gegeten in o.a. Drenthe. Een vriendin van mijn moeder komt daarvandaan en die had ze voor ons gebakken :)
Ik vier oud en nieuw dus thuis met mijn ouders en zus. Ik had ook geen zin in gedoe met de maatregelen en dit is ook gezellig dus helemaal prima zo!
Ik wil aankomend jaar ook graag door zoals nu. Opletten dat ik genoeg tussendoortjes eet haha, anders gaat het de ene dag heel goed en ga ik de andere dag snaaien. En dat is natuurlijk zonde. Verder wil ik iets strenger zijn en wat cleaner gaan eten. Het liefste wil ik er nog een paar kilo af namelijk. Verder gewoon fitter worden en blijven en hopelijk straks weer 4x per week fitness.
Fijn dat je nog even kon fietsen en goed dat je bent gegaan, ook al regende het!

Ohja, ik heb eergisteren een dagje meegelopen in het ziekenhuis! Was wel weer even wennen om de hele dag te staan, maar ik heb helemaal geen last gehad van mijn heup. Dus daar ben ik zo blij mee :) Goed vooruitzicht voor mijn stage die in februari begint!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:29

Ik ga vanaf het nieuwe jaar weer alles noteren wat ik eet. Vanmorgen appelflappen gebakken en af en toe wat restanten kerstkoekjes gegeten haha.

Mijn doel is bewust worden van wat ik eet en het dus bijhouden (niet afwegen en avond eten wordt ook lastig bij houden) en hoop dat de sportscholen snel weer open gaan en anders echt thuis gaan sporten. Die motivatie mist nu nog een beetje. Maandag gedaan en had wel spierpijn haha.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:07

Leuk om jullie doelen voor komend jaar te lezen :D

Mijn doel is vooral op dezelfde voet doorgaan en zien hoe ver ik kom! Ik wil in ieder geval tot en met februari/maart nog focussen op spieropbouw/'bulk' en dan kijken waar ik sta en verder richting bepalen. En misschien wel het allerbelangrijkste: genieten van het proces :D Ik vind het tenslotte enorm leuk om mijn lichaam te zien veranderen dus ik wil zo veel mogelijk proberen die mentale struggle die ik af en toe nog heb achter me te laten :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:41

@Lisanne, Ik kan me inderdaad voorstellen dat je met bijv. een hond al veel sneller stappen zet. Daarnaast woon ik in een appartement, dus ik ben met weinig stappen mijn hele huis door :+ Net lijstje had je weer, en slim dat je de taart alvast ingepland had :D

@Tanja, Wat een super goede berichten wat betreft je heup! Fijn dat je lekker aan de slag blijft bij de fysio en ook meegedraaid hebt in het ziekenhuis. Zo kan je inderdaad met een fijn gevoel richting je stage :D Veel plezier vanavond! Je plannen klinken in ieder geval heerlijk :)

@Joanne, Oh super fijn dat je tijd overhield voor een rondje op de racefiets! Een plakje ontbijtkoek fiets je er ook zo weer af :) Grappig dat jij ook Pizzarette gaat doen haha. Lijkt me wel super gezellig en lekker, geniet ervan! :D

Hier vanavond ook weinig bijzondere plannen. Mijn vriend en ik twijfelen nog (ja lekker last minute :+ ) of we gewoon lekker samen thuisblijven of dat we toch nog naar een bevriend stel in de buurt gaan. Met alle maatregelen vind ik het wat lastig, ik houd me er toch het liefst zo goed mogelijk aan en persoonlijk heb ik niet mega veel met oud & nieuw. Aangezien ze echt adviseren zo min mogelijk te doen, neig ik daarom naar gewoon thuisblijven. Uiteraard wel met een lekker wijntje en oliebollen/hapjes! :D

Vanochtend weer weegdag, door oud en nieuw weer een dagje eerder dan normaal, +0,1 ten opzichte van vorige week. Erg tevreden over, zo met de kerst ertussen! Daarnaast had ik mezelf voorgenomen ongeveer 1 kg te willen aankomen deze maand voor spieropbouw en dat zou betekenen dat ik nu 64kg zou moeten wegen en dat was ik vanochtend precies :')
Daarnaast vanaf de start van het opbouwen van kcal in oktober + 1,2cm in omtrek bij mijn billen (mijn grootste aandachtspunt) en maar +0,2cm bij mijn taille. Super blij en tevreden het nieuwe jaar in dus :D

Nog mijn lijstje van gisteren, vandaag zal iets minder netjes worden :+ :
O: Havermouttaartje van 1 banaan, 50gr havermout, 8gr whey, 1/2 ei, 100gr magere kwark, cacao
T: Smart bar crunchy, mandarijn
L: 2 kampioentjes met geitenkaas, honing en rucola, 1 volkoren cracker met oude kaas, 1 chocolade koekje
T: 150gr magere kwark met mymuesli strawberry cheesecake (vond hem inderdaad lekker, maar wel mierzoet :oo )
D: Homemade kip cordon-bleu, aardappeltjes, broccoli
T: 150ml halo-top cookie dough, 1 speculoos koekje, 12gr pure chocolade
Totaal 2300 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:20

Tanja: Wat leuk, wist ik niet! :) Slim om lekker thuis te blijven met je familie, dat is natuurlijk ook genieten! Mooie doelen! Hopelijk kunnen we snel weer naar de sportschool.
Super om te horen dat de meeloop dag goed ging in het ziekenhuis en dat je geen last gehad hebt van je heup. Een mooi vooruitzicht van je stage! Op welke afdeling ga je stage lopen en voor hoe lang?

Mara: Je doelen klinken weer super! En zoals altijd heel mooi doordacht, ga zo door!
Verstandig dat jullie waarschijnlijk lekker thuis blijven! In mijn omgeving hoor ik toch van veel jongeren dat ze ‘gewoon’ met de vriendengroep oud en nieuw gaan vieren..
Haha wat goed dat je precies op je doel uit kwam! Dat kan natuurlijk geen toeval zijn :)) En wat goed dat je omtrekken ook goed bevielen! Hard trainen wordt beloond.
Mooi lijstje van gisteren en geniet er van vanavond! Ik merk zelf trouwens ook dat ik ‘normale’ producten nu heel zoet vindt. Wellicht doordat ik nu een stuk minder snoep en gewend raak aan de smaak van eiwitrepen bijvoorbeeld.

____

Leuk om jullie doelen te lezen!! Ik hoop dat we hier in 2021 allemaal gezellig door blijven kletsen :D
Ik zou ook nog graag een paar kilo verliezen maar dat is niet persé een direct doel. Als het gemakkelijk gaat en lukt is het mooi meegenomen maar voor nu vind ik de focus op gezond en voldoende eten en hier balans in vinden even belangrijker.
Gisteren had ik voor het eerst in heeele lange tijd een soort van vreetbui := heb me er uiteindelijk goed uit kunnen redden maar gewoon het gevoel dat je wil blijven eten en dan geen rem hebt/voor je gevoel nooit genoeg, is echt heel naar. Heb het inmiddels van me af gezet en ben verder tevreden over mijn lijstje. Mijn avondeten was dan ook wel wat weinig wellicht dat daar de eetbui vandaan kwam. Wilde alvast een beetje compenseren voor vanavond.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen met cottage cheese
T: perfection bar deluxe
A: salade met oa kip, paprika, komkommer en een beetje koude pasta.
T: (dit was dus de eetbui :+) 2 soepstengels, rijstwafel, stukje kerststol, 200 ml magere yoghurt, handje ongezouten pinda’s

B: 1 paard rijden, 30 minuten gewone fiets.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:33

Meiden, beste wensen voor het nieuwe jaar!
Dat we nog maar gezellig met elkaar door blijven kletsen en gezond blijven :D

Vandaag nog even geen lijstje, iets met nog teveel oliebollen over :))

Bijlees komt er ook aan hoor t weekend :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:04

Afbeelding

:')
Beste wensen babes!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:20

Bijlees post komt later, wel een lijstje van vandaag :)

O: oliebol
L: verse zoete aardappel-paprika soep, 300 gram magere kwark met 100 gram magere yoghurt en 200 gram meloen
T: 25 gram ongezouten cashewnoten
A: Turkse dürüm (tortilla's, hak kidneybonen schotel, kip, komkommer, paprika, sla, tomaat, dressing)
T: cappuccino
T: lu mini crackers met oude kaas
Totaal: 1600 kcal
B: 14.500 stappen (totaal verbrand vandaag ongeveer 2300 kcal)

Relatief groot verschil, maar compenseert lekker en ik heb hier vandaag genoeg aan :)
Dus ik ben tevreden!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:27

Ohja, nog de beste wensen natuurlijk! :)

Vandaag:
O: 200 gram magere kwark met een banaan en honing
L: salade (komkommer, paprika, tomaat, 2 gekookte eieren, croutons, heksenkaas), cappuccino
T: kom verse tomatensoep, appel
A: airfryer friet met stoofvlees en mayonaise, salade
T: cappuccino, mandarijn
Totaal: 1800 kcal
B: 13.000 stappen (schat ongeveer 2200 kcal vandaag)

Wederom tevreden :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:45

Oeh Taifoen die salade van je lunch lijkt me superlekker. Je hebt gewone heksenkaas gebruikt denk ik toch, of is er een nieuw soort sladressing van Heksenkaas wat ik niet weet? :D

Hier gaat het goed! Heb alleen op oudejaarsavond flink in mijn vinger gesneden en heb nu mijn linkerhand in het verband. Wil al een tijdje groentesoep maken maar ik durf even niet in de buurt te komen van messen :') Haha. Nee jawel hoor, maar veel snijwerk is gewoon teveel gedoe dus heb een beetje het gemak opgezocht qua eten.
O: 5 Hazelnoten omhuld met chocolade, plak kerststol, tomatensap, 'n ei en twee koppen koffie
L: Was bij mijn beste vriendin langs, we hadden studentenhaver, reepjes komkommer en zoete muntpaprika met houmous als lunch. Top. :)
T: 2 Snack-a-jacks, tomatensap, 200 gram kipfilet uit een pakje
A: Shakshuka met 'n gekookt ei
Lijstje lijkt misschien karig maar de lunch was echt groot. (:

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:24

Afgelopen 3 dagen geen lijstje gepost, ik vond de tijd niet. Maar ik heb wel bijgelezen :). 31 December heb ik overdag goed gegeten, maar s'avonds minstens 1 volledig pak chips gegeten en 1,5 fles alcohol gedronken waaronder de nodige shotjes jenever. Maar hé, het was een super leuke avond dus ik neem mezelf niks kwalijk. Gisteren (1 januari) heb ik oké gegeten. Vandaag is mijn vriend jarig en hebben we wel de nodige snacks en taart gegeten, maar ik heb wel 15000 stappen (10km) gewandelt dus dat compenseert. Hoe was jullie jaarwisseling?

Vandaag:
O: 2 vk broodjes, salami, 2 koffie
L: 2 kommen uiensoep, 2 beschuit kaas
T: 1 stuk taart, thee
A: CHINEES :o :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:32

@Joanne: kerststol klinkt heel lekker, nu wil ik het zeker ook eens proberen. Ik ben iemand die écht niet houd van goede voornemens, ik vind het onzin. Je kan iedere dag 'opnieuw' beginnen, daarvoor moet je geen jaar wachten. Ik wil tussen de 56,5-57,5 kg blijven wegen. Daarvoor zal ik wel goed moeten opletten op mijn eten, en genoeg bewegen maar tot nu toe gaat het prima! Die 'eetbui' valt reuze mee! Soms heb ik zoveel zin in eten, dat ik een beetje zoals jouw lijstje vanalle 'gezonde' opties verkies, maar daar heel veel van eet. Je kan dan beter één koekje eten eigenlijk, haha! Maar dat is niet zo erg. Mij is het eigenlijk heel erg goed bevallen, enkele dagen rond Kerst en Nieuw veel meer kcal eten dan anders. Ik ben niet bijgekomen, integendeel! Ik kan niet verklaren waarom, maar ik denk dat dat is omdat je lichaam anders te gewend word aan weinig kcal eten.
@Mara: Super fijn dat je je doelen behaald hebt, ga zo door! Wat een lekker lijstje, als je op de manieren je doelen kan behalen lijken ze me wel zeker haalbaar. Doe je veel oefeningen voor je billen? Ik wil ook wel wat meer :o
@Taifoen: Mooie lijstjes en fijn dat je er zelf ook tevreden over bent!
@Castilja:Ik heb mezelf ook serieus gesneden IN mijn nagel tijdens het scheren hahaha. Hij is voor de helft gespilst, dus mijn nagelbed is gecheurd. Ik heb een plakker errond want het doet flink pijn als er iets in blijft hangen, heel irritant. Studentenhaver zijn noten, toch? Mooi Lijstje!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:36

Hallo, graag meld ik me hier

M'n vriend en ik willen allebei wat afvallen.

Zelf ben ik in oktober bevallen. Snel viel ik af, maar ben inmiddels ook weer aangekomen. We mogen allebei wel 8 kilo eraf hebben.

We zijn vandaag begonnen. En we proberen koolhydraatarm te eten, maar andere gezonde gerechten zijn ook welkom. We willen ook niet helemaal af van de koolhydraten. We aten 3 keer in de week aardappels, en dat wil ik minderen.
Ook eet ik altijd brood smorgens en tijdens de lunch. Het zou fijn zijn om 1 daarvan te vervangen voor koolhydraatarm.

We willen dagelijks een wandeling maken. Voor mij is dat natuurlijk nog wel opbouwen ivm mijn bekken. In het voorjaar wil ik weer gaan paardrijden en wil ik graag onder de 80 kilo zijn.
Wanneer de lockdown over is ga ik onder begeleiding van fysio sporten.

Wat zijn goede kookboeken met makkelijke gezonde/koolhydraatarme gerechten?

Wij doen boodschappen bij de lidl, dus het zou fijn zijn als ingrediënten daar verkrijgbaar zijn.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:02

Tanja: lekkere lunch heb jij! En je avond eten trouwens ook haha. Snap dat je tevreden bent met zulke lijstjes.

Castilja; oh niet handig om in je hand te snijden, wou je extra vlees :Y) flauw...
Net lijstje hoor.

Nanouk; gefeliciteerd met je vriend! Hier een goed oud en nieuw gehad hoor. Bestond qua eten vooral uit appel beignets en oliebollen :))

Welkom Lindor! Ik ben niet bekend met koolhydraatarm, maar misschien kan je een lunch maken met salade? Of ontbijten met yoghurt/kwark?

Hier zou ik vandaag weer netjes gaan eten, maar moesten nog even langs bij mijn schoonouders voor t nieuwe jaar, mijn tussendoortjes zijn dus van het bezoek daar _O- verder wel tevreden.
Mijn vriend heeft ook besloten dat er 10 kilo af moet, dus mijn boodschappen bestond vooral uit gezonde voeding vandaag. Wel als eventuele snack in de avond wat nootjes. Dus ben benieuwd hoe hij het gaat doen de komende periode :)

O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml chocolade melk.
L: wit pistoletje met een plak ham en oude kaas.
T; appel beignet en een stuk taart :Y)
A: stamppot andijvie met een gehaktbal <3
T: 30 gr Japanse nootjes.
Totaal 2084, zit nu op 11.000 stappen en moet zo nog de paarden voeren en de hond uitlaten, dus komt nog wel wat bij.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:17

HAHA Lis_Ol.. Had zin in bloedworst dus dan zet je inderdaad lekker een mes in je pink :') Ja die dagen na Oud&Nieuw is bij iedereen een beetje hobbels overbruggen; oliebol hier en restje champagne daar. :+
Welkom Lindor! Ja mijn tip is (en blijft eigenlijk) dat je geen volledige 'categorie' zoals koolhydraten of vetten uit je voeding moet schrappen. Je hebt het allemaal nodig. Een maaltijd per dag koolhydraatarm is wel prima lijkt me, daar niet van, maar ik krijg zelf gewoon een beetje de kriebels van het volledig schrappen van koolhydraten (: Je hebt nu in de supermarkt/boekwinkel een tijdschrift KETO met koolhydraatarme recepten, die heb ik twee mensen cadeau gedaan en er zelf in gesnuffeld. Stonden lekkere dingen in. Als de lockdown wordt opgeheven kun je misschien in een kringloop opzoek gaan naar receptenboeken met koolhydraatarme recepten?
Ik zou aanraden gewoon zo clean mogelijk te eten en een beetje grip te krijgen op wat je per dag binnen krijgt. Kun je doen door kcal bij te houden of nog een stapje verder; macro's te volgen. Lijkt veel werk maar het geeft superveel inzicht! :)

En Nanouk, toevallig dat we allebei gehavende handjes hebben hahaha. Veel beterschap!! Deed het niet superveel pijn?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:43

Ik ben vanochtend voor het eerst in 2 weken op de weegschaal gaan staan en kan met trots zeggen dat ik niet aangekomen ben met kerst en oud & nieuw. Ik start dit jaar op 76.6 kg, mijn laagste gewicht tot nu toe. Dat betekent dat ik in 2020 ongeveer 18 kg ben afgevallen. Veel belangrijker dan dat is echter de structurele verandering in mijn dagelijks leven. Ik heb een racefiets gekocht en rij daar regelmatig met veel plezier op. Ik ben begonnen met hardlopen en kan nu 30 minuten ononderbroken lopen. Ik eet 3 maaltijden op een dag op regelmatige tijden en ben volledig over op suikervrij drinken.

Voor komend jaar heb ik geen jaardoelen. Ik heb dagdoelen, weekdoelen en maanddoelen.

- Ik wil elke dag minstens 7.5k stappen zetten.

- Ik wil elke week minstens 70k stappen zetten
- Ik wil elke week minstens 3 keer hardlopen
- Ik wil elke week minstens 2 keer fietsen

- Ik wil elke maand minstens 50km hardlopen
- Ik wil elke maand minstens 250km fietsen

En dat gewicht? Dat heeft geen dag-, week- of maanddoel. Dat gaat een gevolg zijn van de andere doelen en gewoontes.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:59

Gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/*

@Joanne, Super mooie doelen voor komend jaar! Uiteindelijk is en blijft een gezonde relatie met eten het allerbelangrijkst! Herkenbaar, dat vreselijke gevoel van een eetbui, ondanks dat de schade op zichzelf wel meevalt. Misschien inderdaad toch oppassen met willen compenseren.

@ Tanja, Mooie start van het nieuwe jaar zo!

@Castilja, Oei dan heb je inderdaad flink in je hand gesneden :oo Ik snap dat je even voor makkelijk gaat.

@Nanoukn Nog gefeliciteerd met je vriend! :D Op oudjaarsdag en verjaardag moet wat minder gezond eten prima kunnen toch!
Ik train ongeveer 2-3x per week gericht op mijn billen en merk nu ik mijn kcal flink opgeschroefd heb eindelijk noemenswaardig resultaat! Enige nadeel begint de investering te worden, want nu ik zo hard vooruit ga heb ik alweer extra gewicht nodig :') Heb tot 106kg aan gewichten en zit nu bijv. met hip thrusts op 101 en squat op 96.. %)

@Lindor, Welkom! Zelf heb ik ook geen ervaring met koolhydraatarm eten. Ik ben net als Castilja niet zo’n voorstander van een hele ‘categorie’ schrappen. Uiteindelijk is minder kcal erin dan eruit gaan toch waar het om draait (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Een tip in het algemeen is dus om op zoek te gaan naar een vullende maar kcal arme basis (zoals bijv. kwark, cottage cheese, etc.) en van daaruit je dagmenu’s te maken, om te voorkomen dat je honger krijgt en in een eetbui beland.
Succes in ieder geval :D

@Lisanne, Herkenbaar, die nieuwjaarsbezoekjes met lekkers :+ Wat een mooi en uitdagend doel van je vriend! Je kan hem in ieder geval goed op weg helpen als ervaringsdeskundige :D Hopelijk gaat het hem lukken!

@IMAY, Wauw wat een topprestatie!! *\o/* 18kg en nog mooier: nu een stabiele levensstijl gevonden die goed bij je past. Mooie doelen voor komend jaar. Wie weet wat het je op deze manier allemaal nog gaat brengen :D

Hier ook een fijne jaarwisseling gehad! Lekker geborreld maar niet overgegeten. Afgelopen dagen wat gekke lijstjes gehad, maar wel prima qua kcal. Niet echt de moeite om te posten gezien de oliebollen etc. die ik nu toch weer ga schrappen. Vandaag nog even genieten met mate want morgen begin ik aan mn dieet voor mijn buik, spannend!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:21

De beste wensen allemaal!

Ik ben weer terug van weggeweest haha. De afgelopen maanden heb ik gebulkt om spieren op te bouwen dus had ik in dit topic weinig te zoeken. Er is erg veel gebeurd in de tussentijd. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd een aantal weken geleden *\o/*. Komend jaar gaat het waarschijnlijk niet lukken om te gaan trouwen, dus we richten ons op september 2022.

Vanaf morgen start ik weer met cutten. Ik ben ruim 5 kilo aangekomen en dat is netjes gegaan, ik ben veel sterker geworden! Inmiddels pas ik alleen een hele hoop kleding niet meer, dus ik ben wat dat betreft wel blij dat ik weer ga cutten.

In eerste instantie ga ik mijn energie-inname verlagen van 2500 calorieën naar 1800 calorieën op trainingsdagen en op rustdagen van 2100 calorieën naar 1500 calorieën. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen :+.

Ik ga straks mijn eind bulk progressie foto's maken, die zal ik hier ook posten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:21

Ohhh ik ben benieuwd Maanlicht! Welkom terug!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:36

Bedankt voor de tips! We willen de koolhydraten ook niet helemaal schrappen, maar wel minderen. Dus dat we een aantal maaltijden in de week koolhydraatarm eten bijvoorbeeld. Ook wil ik minder brood eten, dus moet even kijken waarvoor ik dat ga vervangen.