Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:haha ja dat bedoel ik dus germie. Zo viert iedereen op een andere manier vakantie. Met een 7 jarige thuis is die all-in vakantie elk jaar gewoon heerlijk voor ons en daar leven we echt naartoe. 8 dagen niet koken en lekker eten, cocktails drinken en heerlijk luieren aan het zwembad en strand. Meer ondernemende vakanties komen voor ons nog wel als zoon lief wat ouder is. Maar die all-in hotels zijn gewoon echt mierenhopen aan mensen dus dan vind ik dat toch wel heel anders als dat je een vakantie viert waarbij je idd meer onderneemt en vaak verder weg bent van mensen en meer in de natuur bent e.d. Nu valt dat hutje mutje bij ons hotel Nog mee omdat we een wat luxer hotel boeken normaal, maar het is alsnog een hoop mensen hihi.
Ik las gisteren trouwens dat ze Comic Con ook door laten gaan. Dat vind ik toch ook wel een risico. En een aantal van de Extra maatregelen die ze namen zijn; wc's vaker schoonmaken. En de mensen kregen dan idd o.a. als tip; vermijd mensen die hoesten. Ehhh... heb je daar wel eens rondgelopen? Je neus is op een gegeven moment verlamd van de zweetgeur omdat iedereen zo Kort naast je loopt. Dat is gewoon niet te vermijden op zo'n plek. Maar er gaat natuurlijk een hoop geld en organisatie mee gemoeid, dus tja.
En wat onderwijs betreft; heel veel middelbare scholen doen al onwijs veel digitaal en dat soort dingen zouden op zich wel gedeeltelijk op te vangen moeten zijn als ze voorbereid zijn. Als opeens niemand meer de school in mag, leraren niet enz. dan heb je natuurlijk wel een probleem. Maar als ze zich zouden voorbereiden dat ze digitaal gedeeltelijk verder kunnen werken dan kun je veel nog wel opvangen met middelbare scholen en hoger onderwijs. Basisschool zal dan ook weer anders zijn; dan zou er van de ouders en eventuele andere familieleden verwacht moeten worden dat ze les geven thuis, maar dat heeft ook weer haken en ogen natuurlijk. Al denk ik dat voor tijdelijk even geen les hebben, de kids er echt niet mega op achteruit gaan. Dat kan ook weer ingehaald worden - hangt natuurlijk af van hoelang het zou duren. Een paar weken of een paar maanden is dan ook weer een verschil ja. Een paar maanden of misschien nog langer inhalen is weer een ander verhaal, dat is echt een enorme impact.
Pareltjes schreef:Ik vind het niet zo’n probleem om scholen te sluiten. Wel lastig voor de uit huis werkende ouder.
Maar waarom is het dramatisch dat kinderen eens een tijdje géén onderwijs krijgen? Krijgen ze de tijd het echte leven te leren ipv theoretisch geneuzel. Ook deze hele toestand mbt het virus is een leerschool. Voor ouders trouwens ook lesje sociaal zijn. Want er zal toch creatief gedacht moeten worden om deze kinderen te vermaken. Ouders onderling, kinderen zelf etc... Ik zie er eigenlijk wel een voordeel in. Kinderen die eens even niets moeten!
Dan halen ze de verplichte lesstof later in. Van mij mogen ze lekker kind zijn in de Corona periode, nemen ouders en kinderen misschien eens weer wat tijd voor elkaar. Dié lessen zijn veel belangrijker.
PSvanLot schreef:Ik zou me er niet te druk om maken Lenaa_tje, daar wordt vast een mouw aan gepast.
Ik heb zelf 5 examenklassen op mavo/havo en vwo en al deze kinderen gaan gewoon een diploma halen dit jaar (de kinderen die zakken daargelaten).
Pareltjes schreef:Ik vind het niet zo’n probleem om scholen te sluiten. Wel lastig voor de uit huis werkende ouder.
Maar waarom is het dramatisch dat kinderen eens een tijdje géén onderwijs krijgen? Krijgen ze de tijd het echte leven te leren ipv theoretisch geneuzel. Ook deze hele toestand mbt het virus is een leerschool. Voor ouders trouwens ook lesje sociaal zijn. Want er zal toch creatief gedacht moeten worden om deze kinderen te vermaken. Ouders onderling, kinderen zelf etc... Ik zie er eigenlijk wel een voordeel in. Kinderen die eens even niets moeten!
Dan halen ze de verplichte lesstof later in. Van mij mogen ze lekker kind zijn in de Corona periode, nemen ouders en kinderen misschien eens weer wat tijd voor elkaar. Dié lessen zijn veel belangrijker.
CharleyT schreef:Geloof niet dat Germie er ''erg makkelijk'' overdenkt. Ze geeft mogelijkheden mocht er lestijd ingehaald moeten worden. En ja, dan tellen gym en handvaardigheid even minder mee, so what.
En de docenten die deze vakken geven staan ook niet gelijk op straat. Iets minder zwart/wit denken is ook een mogelijheid.
PSvanLot schreef:Ik zou me er niet te druk om maken Lenaa_tje, daar wordt vast een mouw aan gepast.
Ik heb zelf 5 examenklassen op mavo/havo en vwo en al deze kinderen gaan gewoon een diploma halen dit jaar (de kinderen die zakken daargelaten).
Marie_Anne schreef:Pareltjes schreef:Ik vind het niet zo’n probleem om scholen te sluiten. Wel lastig voor de uit huis werkende ouder.
Lastig voor de van huis uit werkende ouder.? Lastig voor de niet van huis uit werkende ouder. Hoewel lastig dus echt de lading niet dekt. Lang niet iedereen heeft opa en oma om op te passen.
Zoiets heeft grote gevolgen voor de economische situatie in een land.
Maar het gaat dus over Japan en Italië, ik zie dit niet zo snel in Nederland gebeuren. Gelukkig.
Whale schreef:lenaa_tje schreef:Het virus heeft ook weinig effect op kinderen en zorgt er niet voor dat ze een risico groep zijn.
Die kinderen zullen er geen last van krijgen, maar het zal dan meer gaan over de verspreiding. Kinderen zijn niet bepaald de meest schoonste wezens op de wereld.
elnienjo schreef:Whale schreef:
Die kinderen zullen er geen last van krijgen, maar het zal dan meer gaan over de verspreiding. Kinderen zijn niet bepaald de meest schoonste wezens op de wereld.
Die kun je dus beter in klaslokalen ophokken dan dat ze bij opa's en oma's worden gedropt die een kwetsbaardere gezondheid hebben of dat ze mee genomen worden naar allerlei openbare gelegenheden door de eveneens thuisblijvende ouders.
Whale schreef:lenaa_tje schreef:Het virus heeft ook weinig effect op kinderen en zorgt er niet voor dat ze een risico groep zijn.
fokfanaat schreef:Whale schreef:
Die kinderen zullen er geen last van krijgen, maar het zal dan meer gaan over de verspreiding. Kinderen zijn niet bepaald de meest schoonste wezens op de wereld.Citaat:als ze het niet krijgen kunnen ze het toch ook niet verspreiden?
PSvanLot schreef:BeFunny schreef:Dan gaan de scholen dicht. Blijven de kindjes thuis. Maar die gaan dan massaal wel dingen doen. Naar de bioscoop. Bij mooi weer naar de dierentuin enz enz.
Dus ik zie het nut van het sluiten van scholen echt niet.
Ik zou het inderdaad ook gebruiken als een verkapte vakantie...