Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:34

Pocca_Locca schreef:
@Oomens vrouwen die als kind de kinderziektes hebben gehad, zijn levenslang immuun, en geven hun baby's dmv borstvoeding antistoffen mee in een periode dat de baby anders kwetsbaar zou zijn en gevaar zou lopen door die ziektes. Inenten geeft geen levenslange immuniteit. Nog afgezien van personen die überhaupt geen immuunrespons op vaccins hebben.

De kinderziektes natuurlijk doormaken, is geen enkele garantie dat je de ziektes niet meer kunt krijgen. De bof kun je bijvoorbeeld meerdere keren krijgen, al blijft het in de meeste gevallen beperkt tot maximaal één keer. Ook van het waterpokkenvirus kun je heel goed meerdere keren ziek worden nadat je er een keer mee besmet bent.

Dat sommige typen antistoffen de placenta kunnen passeren of in moedermelk worden uitgescheiden, dat is bekend. Het is echter niet zo dat de daarbij betrokken B-cellen per definitie alleen gestimuleerd worden door wildtype ziekteverwekkers en niet door ingespoten verzwakte stammen of delen daarvan. Gelukkig kunnen dus ook gevaccineerde vrouwen hun kinderen wat bescherming bieden zonder dat ze daarvoor de ziekte gehad hoeven te hebben.

Tot slot vraag ik mij af waar je de stelling vandaan haalt dat inenten (in het algemeen) geen levenslange immuniteit geeft. Het klopt dat niet alle vaccins levenslange immuniteit bieden, maar dat geldt voor het doormaken van sommige ziektes ook.

_lautje_

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:40

Plus dat het doormaken van bijv de mazelen je immuunsysteem in feite reset. Dus alle daarvoor doorgemaakte kinderziekten ben je weer vatbaar voor.

Ook is de periode dat kinderen beschermd worden door de moedermelk vrij beperkt. Dat is dus niet de gehele lactatieperiode.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:53

@Oomens de meeste ( zo niet alle) vaccins moeten meer dan een keer gezet worden en zelfs meerdere keren worden herhaald. En dan, is het dan zeker dat je de ziekte niet meer krijgt? Volgens mij niet. Vroeger werden kinderen die nog niet de mazelen hadden gehad door hun moeder op bezoek gestuurd bij een kind dat de mazelen had, want dan “ hadden ze dat maar gehad” en kon je het daarna ook niet meer krijgen. Nu wordt er hysterisch gedaan over de mazelen alsof er ik weet niet hoeveel doden door vallen. Als je kijkt naar waterpokken.. hier in Nederland zijn we goddank nog redelijk nuchter. Ik weet nog dat mijn dochter het kreeg met een jaar of 3.. niks aan de hand. Elk kind krijgt dat een keer. Maar bijvoorbeeld in Amerika doen ze daar zo paniekerig over dat er zelfs tegen ingeënt wordt. Net als tegen influenza. Hier is het iets dat er gewoon bij hoort, bij het leven. Af en toe kan je griep krijgen. Lekker veel vitamine C, met een dekentje op de bank vertroeteld worden en je overleeft het.

@Lautje dat “ reset verhaal” over de mazelen is nog maar zeer de vraag hoor, of dat wel klopt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:58

Vertel waar kan ik de wetenschappelijke publicatie vinden die het recente onderzoek wat dit heeft aangetoond weerlegt?

Want dit onderzoek is echt net gepubliceerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:24

oomens schreef:
Pocca_Locca schreef:
@Imandra nogmaals, we zullen zien welke partij er de fabeltjes verkondigd. Jammer dat je toch steeds zo neerbuigend en aanvallend blijft doen over mensen die( vaak terechte ) twijfels hebben over het officiële verhaal w.b vaccinaties.
(Échte Groepsimmuniteit is trouwens niet te verkrijgen door inenten. Het is een term die gebaseerd is op NATUURLIJKE immuniteit.)

Kun je dit ook onderbouwen en heb je enig idee waarin gecapslockte natuurlijke immuniteit zo fundamenteel zou moeten verschillen van door vaccinatie geïnduceerde immuniteit?
Waarom zou alleen het doormaken van een ziekte een populatie zodanig kunnen immuniseren dat evemtuele uitbraken van die ziekte zonder uitzondering lokaal blijven en vrijwel direct uitdoven?

Kun je dan ook gelijk uitleggen hoe volgens jou met alleen natuurlijke immuniteit een ziekteverwekker volledig uit te roeien is, zoals bij het pokkenvirus gebeurd is?

Of zijn dat vragen die je zoals gebruikelijk maar weer gaat negeren door er een ander herkauwonderwerp aan de haren bij te slepen?

Ben wel benieuwd naar de antwoorden op deze vragen Pocca.

Pocca_Locca schreef:
Overigens blijf ik verdriet hebben dat mijn vader netjes de griepprik voor zijn eigen ( voor ons hoefde het niet) “veiligheid”heeft genomen elk jaar vanaf zijn 65ste. Mijn mening, gebaseerd op mijn observatie, is dat hij best zonder griepprik 80 had kunnen worden in plaats van slechts 70.
Maargoed, zoals de sprekers op dat congres in Zürich ook al beamen, weten de artsen gewoon veel te weinig over vaccins en hun werking. Aangezien ze blij mogen zijn als er in hun hele opleiding één héle dag aan vaccinatie wordt besteed. Dus mijn vaders huisarts wist niet beter dan dat het gewoon veilig en effectief, “one size fits all “ was.
Er zijn zat voorbeelden van medisch handelen dat eerst als dé oplossing werd gezien voor bepaalde problemen, en later schoorvoetend terug werd gedraaid. Zoals: standaard keelamandelen verwijderen bij kleuters. Of flesvoeding als “ beter en chiquer “ dan borstvoeding in de markt zetten. Maar dat zal een beetje off topic gaan misschien.

De sprekers op dat congres beamen dat de communicatie beter kan. De effectiviteit en veiligheid van vaccins staat NIET ter discussie. Ik vind het vrij irritant dat je continu hetzelfde blijft herhalen terwijl we er allang op gereageerd hebben en ontkracht hebben wat je beweert. Misschien eens reageren op de reacties die wij hebben geplaatst van het congres ipv continu hetzelfde verhaaltje posten?

Pocca_Locca schreef:
@Oomens vrouwen die als kind de kinderziektes hebben gehad, zijn levenslang immuun, en geven hun baby's dmv borstvoeding antistoffen mee in een periode dat de baby anders kwetsbaar zou zijn en gevaar zou lopen door die ziektes. Inenten geeft geen levenslange immuniteit. Nog afgezien van personen die überhaupt geen immuunrespons op vaccins hebben.

Ze geven enkele weken/maanden die bescherming mee. Maar heel kort.
Inenten geeft ongeveer dezelfde immuniteit als de ziekte doorlopen, omdat het lichaam er precies hetzelfde op reageert. Alleen -in het geval van enten- zonder de risico's. Je kan ook de ziekte doorlopen en vervolgens net zo ziek worden de volgende keer dat je de ziekte tegenkomt. De non-respons is niet uniek voor vaccinaties.

@NPS: Bedankt voor het compliment!

Pocca_Locca schreef:
@nps gelukkig mag iedereen zelf bepalen wie of wat of welke instantie hij of zij serieus neemt al dan niet.
Ik wil met het filmpje ( heb je het gezien?) van de WHO bewijzen ( dat doen ze trouwens zelf) dat er onder artsen die daar aanwezig waren, duidelijk twijfel bestaat over een aantal fundamentele veiligheidsvraagstukken met name als het gaat over de combinatie van vaccins en het effect van o.a. hulpstoffen in combinatie met elkaar. Daar is duidelijk nog geen onderzoek naar gedaan. En dat artsen op zo’n bijeenkomst van de WHO daar over reppen, vind ik veelzeggend. Want dat betekent gewoon dat er nog veel onduidelijkheid is, en dan heb ik het niet over antivax alu hoedjes op internet, maar over degenen die juist zelf geen enkele twijfel zouden moeten hebben, omdat ze het officiële verhaal “ vaccins zijn veilig en effectief” zo ongeveer ademen.

Je bewijst niks. Er is geen twijfel over de veiligheid, er is twijfel over de communicatie.
Ja, die hulpstoffen met elkaar is geen onderzoek naar gedaan. Althans, niet zo specifiek als werd gezegd. En alsnog gaan ze kijken hoe ze dat aan kunnen pakken, terwijl er totaal geen indicatie is dat de combinatie van hulpstoffen iets veroorzaakt, en de hulpstoffen an sich ook ontzettend veel en goed zijn onderzocht.

Pocca_Locca schreef:
@Oomens de meeste ( zo niet alle) vaccins moeten meer dan een keer gezet worden en zelfs meerdere keren worden herhaald. En dan, is het dan zeker dat je de ziekte niet meer krijgt? Volgens mij niet. Vroeger werden kinderen die nog niet de mazelen hadden gehad door hun moeder op bezoek gestuurd bij een kind dat de mazelen had, want dan “ hadden ze dat maar gehad” en kon je het daarna ook niet meer krijgen. Nu wordt er hysterisch gedaan over de mazelen alsof er ik weet niet hoeveel doden door vallen. Als je kijkt naar waterpokken.. hier in Nederland zijn we goddank nog redelijk nuchter. Ik weet nog dat mijn dochter het kreeg met een jaar of 3.. niks aan de hand. Elk kind krijgt dat een keer. Maar bijvoorbeeld in Amerika doen ze daar zo paniekerig over dat er zelfs tegen ingeënt wordt. Net als tegen influenza. Hier is het iets dat er gewoon bij hoort, bij het leven. Af en toe kan je griep krijgen. Lekker veel vitamine C, met een dekentje op de bank vertroeteld worden en je overleeft het.

@Lautje dat “ reset verhaal” over de mazelen is nog maar zeer de vraag hoor, of dat wel klopt!

De reden dat ze meerdere keren worden herhaald is niet omdat ze niet effectief zouden zijn de eerste keer. De reden dat ze worden herhaald is omdat er een (heel) klein deel van de bevolking niet goed reageert op het vaccin: de non-respons. Door meerdere keren te prikken wordt het percentage non-responders minder. Je zou meerdere keren prikken kunnen vervangen door titeren en vervolgens de non-rasponders nogmaals enten, maar meerdere keren prikken is efficiënter en waarschijnlijk ook goedkoper. En dezelfde of minder risico's waarschijnlijk.

De mazelen is een gevaarlijke ziekte. Ontken je dat? Vroeger was het echter 'normaal' dat zo nu en dan een kind dood ging of levenslange consequenties had door het doormaken van de ziekte. Het hoorde erbij en er was niets om dat te voorkomen. Het was simpelweg geen nieuws. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurde. TOT de introductie van het vaccin.

Overigens is het vitamine-c verhaal ook al ontkracht (al ging het toen specifiek over tetanus).

Graag wil ik je vragen om bronnen te posten die je verhaal onderbouwen, want vooralsnog zijn het fabeltjes die je verspreidt die dus alleen de misinformatie die rondgaat onderbouwt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:07

Er zullen altijd, of je wel of niet vaccineert, mensen aan infectie ziektes doodgaan. Als er ergens een uitbraak is, treft het de zwaksten het hardst. Er zijn altijd meerdere factoren te vinden waarom iemand tot de zwaksten behoort en ernstig ziek wordt of overlijdt. (Kijk maar naar het Corona virus). Het zijn mensen die al “ onderliggende gezondheidsproblemen” hadden en/ of ouder waren, rookten of onder zware stress( cortisol onderdrukt het immuunsysteem ) stonden of een te eenzijdige voeding hadden enzovoort. Hoe meer van dat soort factoren, hoe groter de kans dat je getroffen wordt.
Even terugkomend op mijn vader die elk jaar netjes de griepprik nam, ik denk dat dat een van de factoren is geweest waardoor zijn toch al broze gezondheid sterk verslechterde in korte tijd. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:12

Pocca_Locca schreef:
Er zullen altijd, of je wel of niet vaccineert, mensen aan infectie ziektes doodgaan. Als er ergens een uitbraak is, treft het de zwaksten het hardst. Er zijn altijd meerdere factoren te vinden waarom iemand tot de zwaksten behoort en ernstig ziek wordt of overlijdt. (Kijk maar naar het Corona virus). Het zijn mensen die al “ onderliggende gezondheidsproblemen” hadden en/ of ouder waren, rookten of onder zware stress( cortisol onderdrukt het immuunsysteem ) stonden of een te eenzijdige voeding hadden enzovoort. Hoe meer van dat soort factoren, hoe groter de kans dat je getroffen wordt.
Even terugkomend op mijn vader die elk jaar netjes de griepprik nam, ik denk dat dat een van de factoren is geweest waardoor zijn toch al broze gezondheid sterk verslechterde in korte tijd. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

En daarom vaccineren we: om dat aantal zo laag mogelijk te houden. Om de zwaksten in de samenleving te beschermen.

De kans dat je getroffen wordt is groter omdat je weerstand dan minder is. Je immuunsysteem werkt minder goed / minder effectief.

Wat je met je eigen ogen hebt gezien is een correlatie. Geen causatie. Bovendien gaf iemand al aan dat diegene haar vader ook ziek werd rondom de griepprik. Maar bij het NIET nemen van de griepprik werd haar vader nog veel zieker. Dus het heeft wel degelijk zin. Wie weet was het zo dat het vaccineren met de griepprik je vader z'n leven juist is verlengd in plaats van verkort, zoals je beweert. Hoe erg het overlijden van je vader ook is, het is geen bewijs dat vaccineren niet werkt. Er is op geen enkele manier aangetoond dat het overlijden van je vader door een vaccin/griepprik kwam.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:27

@imandra dankjewel voor het geven van jouw mening. Ik heb een andere mening. Namelijk dat de griepprik weinig ander nut heeft dan geld in het laatje van big farma.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:29

Pocca_Locca schreef:
@imandra dankjewel voor het geven van jouw mening. Ik heb een andere mening. Namelijk dat de griepprik weinig ander nut heeft dan geld in het laatje van big farma.

Kan je mij eens uitleggen hoe een griepprik meer geld in het laatje brengt? In vergelijking met griep gewoon zijn beloop laten, mensen die dus sneller in het ziekenhuis terecht komen met heftigere symptomen, die allemaal met man en macht bevochten moeten worden?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:57

Het klopt dat er dagelijks mensen doodgaan en dat mensen die verzwakt zijn een groter risico lopen om in combinatie met een andere ziekte te sterven. Maar we hebben er als samenleving voor gekozen om mensen zo oud mogelijk te laten worden in een zo goed mogelijke gezondheid en daar helpt het vaccineren aan mee. Door te vaccineren zorg je ervoor dat mensen die verzwakt zijn een veel kleinere kans hebben om door een andere ziekte te sterven.

De meeste mensen willen graag, net zoals jij, hun geliefden zo lang mogelijk bij zich hebben en dankzij de gezondheidszorg en big pharma lukt dat aardig goed. De levensverwachting is nog nooit zo hoog geweest en dat ook nog eens in een hele goede gezondheid.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:15

Karl66 schreef:
Het klopt dat er dagelijks mensen doodgaan en dat mensen die verzwakt zijn een groter risico lopen om in combinatie met een andere ziekte te sterven. Maar we hebben er als samenleving voor gekozen om mensen zo oud mogelijk te laten worden in een zo goed mogelijke gezondheid en daar helpt het vaccineren aan mee. Door te vaccineren zorg je ervoor dat mensen die verzwakt zijn een veel kleinere kans hebben om door een andere ziekte te sterven.

De meeste mensen willen graag, net zoals jij, hun geliefden zo lang mogelijk bij zich hebben en dankzij de gezondheidszorg en big pharma lukt dat aardig goed. De levensverwachting is nog nooit zo hoog geweest en dat ook nog eens in een hele goede gezondheid.

Dat laatste brengt overigens wel een aantal heel interessante vraagstukken met zich mee: wat doet het op de lange termijn met een populatie of zelfs soort wanneer selectiedruk door infectieziekten grotendeels wegvalt? Dat is niet iets waar we concrete data van voorhanden hebben, maar voorlopig is het ook niet een situatie die zich voordoet. Daarbij is het ook niet iets waar een handjevol antivaxxers iets aan zou veranderen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:28

Maar gepdt dat niet voor de volledige gezondheidszorg komend? Antibiotica, chemo, IVF, enting... het gaat allemaal "tegen" de natuurlijke selectie in in principe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:39

secricible schreef:
Maar gepdt dat niet voor de volledige gezondheidszorg komend? Antibiotica, chemo, IVF, enting... het gaat allemaal "tegen" de natuurlijke selectie in in principe.

Ja maar dit is weer een heel andere discussie. Net als de discussie of we mensen van boven de 80 nog wel een hartoperatie moeten geven. Of de zware roker met longklachten moeten behandelen.
Ik weet wel dat de zorg veel goedkoper kan maar dan moet je wat ethische kwesties ter discussie gaan stellen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:57

Ach er zijn ook mensen en baby’s die al die vaccinaties niet zo erg goed kunnen hebben, en er aan overlijden. Elk mens is uniek. En toch worden alle baby’s met 2 maanden al voor het eerst ingeënt. Wie geeft je de garantie dat het onrijpe lichaampje van je baby dat best aankan? Niemand. Het blijft altijd toch een gok.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:10

Komt ook binnenvallen, niet alles gelezen. Ik ben niet tegen vaccineren, maar we doen het soms wel te veel. Het HPV-vaccin zouden mijn kinderen niet krijgen. Daar geloof ik niet in.
Verder heb ik wel eens mijn DTP een paar jaar laten verlopen. Dan ben je echt nog wel beschermd.

Ooit konden we gratis een griepvaccin halen op het werk. Nou, dat heb ik niet gedaan. Je moet niet meer halen dan nodig is.

Ik weet ook niet of ik buiktyfus ga halen voor mijn geplande verre reis. Het werkt maar zeer beperkt en het advies is wat raar: bij verblijf van 2 weken of langer. Alsof je het niet kunt oplopen op dag 1.

En dan een harde vraag: moeten we wel willen om altijd de zwaksten ten koste van alles in leven te houden? Er is ook nog zoiets als KWALITEIT van het leven. Dat je inent om minder mensen ziek te krijgen, ok, daar kan ik me wel in vinden. Maar moet je een baby die al na 24 weken geboren wordt en waar ik geen voorbeelden van ken dat ze niet minder zwak blijven, gaan behoeden voor een snotje van een niet gevaccineerd kind? Nee. Vaccinatie is een vrije keuze en als je een kind hebt wat al bij een snotje bijna dood gaat, dan moet je je in mijn ogen wel afvragen of het wel eerlijk was om dat kind te redden. Hoe erg het voor de ouders misschien is. En zo is het ook met hartpatienten. Soms kun je ze gewoon met een operatie redden, prima. Maar kinderen die nooit kunnen sporten, moet je daar niet gewoon eerlijk afvragen of je die wel in leven moet willen houden? Daar zal een inenting meer ook niet tegen helpen hoor. Inenten is niet het sleutelwoord tegen alles. En daar lijkt het tegenwoordig wel op, als je maar vaccineert gebeurt je niets meer.
Ik heb ook gewoon de Bof en de Rode Hond overleefd. Toen werden we daar nog niet tegen ingeent.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:24

Inderdaad wel mee eens grotendeels germie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:25

Nou aan empathie en nuance geen gebrek :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:30

En zo vind ik dan weer dat mensen die in de verhalen van allerlei aluhoedjes complotsites trappen weer niet tot de fittest to survive horen. Maar dat betekent toch niet dat ik vind dat we daar maar geen gezondheidsgeld in moeten steken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:31

Germie ik heb jouw post getemt
Het hatelijke druipt er af, hoe durf je over premature kindjes zo te praten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:43

Ik heb ook getemd. Dat je dit je strot uit krijgt.

Ik ken meerdere mensen welke rond 25-28 weken zijn geboren. Meerendeel daarvan doet het gewoon goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:44

Echwel schreef:
Germie ik heb jouw post getemt
Het hatelijke druipt er af, hoe durf je over premature kindjes zo te praten.

Ik lees er niets hatelijks aan, het is zelfs vragend gesteld. Want ik twijfel of je dit soort dingen altijd moet willen. Ja, als ouders ga je er voor. Maar ooit was de grens toch echt hoger dan 24 weken. Ik heb een zusje gehad die na 26 weken geboren werd en toen werd er niets aan gedaan, niet levensvatbaar, kreeg geen naam, kreeg geen graf, ging bij ziekenhuisafval. Nu mag je ze een naam geven, een uitvaart, enz. Dat is dus wel verbeterd. Maar is de grenzen oprekken altijd juist?
Dat mag je je zeker wel afvragen en is niet hatelijk. En ik ken dus gewoon echt niemand met een prematuur kindje dat het gehaald heeft wat niet zwakker is of een enorme achterstand heeft. Klaplongetjes e.d. zijn dan heel normaal. Is dat dan eerlijk? En zeker als je ze dan later ook nog uit de buurt moet houden van andere zieken of daarom anderen moet verplichten om te vaccineren? Dat mag je je zeker afvragen. Dus niets hatelijks aan, maar iets om eens over na te denken.
Als je er iets hatelijks in leest, sorry, maar zo is het niet bedoeld, maar het is wel iets om over na te denken. Willen we niet gewoon te veel?
Ik heb dus prematuur als voorbeeld genoemd omdat ik dus inderdaad een kindje ken wat het gehaald heeft, maar al diverse longontstekingen gehad heeft. Die is vatbaar voor van alles. Maar ook sommige hartpatientjes. Wat is dan het beste? Ik stel gewoon die vraag. Ik ben geen anti-vaxxer, maar ben wel voor een eigen keuze. En als er wat opgelegd wordt omdat er anders zwakkeren sterven die het zonder allerlei kunstgrepen ook niet gehaald hadden, dan vraag ik me af of er altijd de juiste keuzes gemaakt worden.
Daarnaast, ik heb het over een paar gevallen van 24 weken. Jij over 25-28 weken. Daarin zit kennelijk al een heel groot verschil. 35 jaar geleden was de grens 26 of 28 weken. En misschien was die grens eerlijker. En dat mag je je zeker wel afvragen. Als ze nu geboren zou zijn, dan had ik dus nog een zusje gehad (of mijn uiteindelijke zusje helemaal niet), maar was die gezond? Dat weten we niet en gaan we ook niet weten, maar toen was het te jong om levensvatbaar te zijn.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-03-20 09:54, in het totaal 3 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:58

Brrrr ik word echt misselijk van dit soort berichten Germie. Dat wij als gezonde buitenstaander gaan beslissen of die 80-jarige wel recht heeft om te mogen blijven leven, terwijl de middelen er gewoon zijn. Of die hartpatient wel mag blijven leven, of die baby.
Ik hoop dat dat me niet overkomt als ik 80 ben en ik gewoon de regie over mijn eigen leven mag voeren.

In dat opzicht was mijn vorige post misschien niet zo offtopic. Als je zo denkt moet m.i. gewoon de gezondheidszorg voor je gesloten worden. Jij wil recht van de sterkste? Prima maar dan ook voor jezelf.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:06

secricible schreef:
Brrrr ik word echt misselijk van dit soort berichten Germie. Dat wij als gezonde buitenstaander gaan beslissen of die 80-jarige wel recht heeft om te mogen blijven leven, terwijl de middelen er gewoon zijn. Of die hartpatient wel mag blijven leven, of die baby.
Ik hoop dat dat me niet overkomt als ik 80 ben en ik gewoon de regie over mijn eigen leven mag voeren.

Ik schrijf nergens dat dat niet mag, maar ik heb het over kinderen, die het zonder kunstgrepen al niet zouden halen. En als je weet dat het succes heeft schrijf ik ook dat je dat zeker moet doen. Maar er zijn van die grensgebieden. Sommige grenzen worden opgeschoven. Mag je proberen, maar je moet het dan ook kunnen evalueren. Moet je een anti-vaxxer gaan verplichten omdat een zwakkere wel moet blijven leven en een virusje al te veel kan zijn? Dat zijn vragen die gesteld mogen worden. Ja, het kunnen harde vragen zijn. Ik weet het juiste antwoord ook niet, maar ik ben wel tegen verplicht vaccineren. Wanneer is het eerlijk om alles te doen? Kennelijk hebben ze een fout gemaakt door vroeger een baby geboren met 26 weken niet in leven te houden. Het kon vast wel, maar toen deden ze het gewoon niet, punt. Dat werd geaccepteerd. Als je later oud bent en je krijgt dan wat, dan schrijf ik nergens dat je dan niet meer geholpen mag worden. Dus het is ook even goed lezen.
Maar goed, kennelijk mag je je zulke dingen niet afvragen. En het zijn gewoon vragen waar ik ook geen antwoord op heb, ik heb alleen een gevoel dat we soms te ver willen gaan. Meer niet.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-03-20 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:26

Citaat:
*verwijderd*

:D even een vrolijke noot in het topic gooien, altijd goed.

Pocca, een vraag. Dat jij je niet zou laten enten tegen Corona zodra daar een vaccin tegen ontwikkeld is, lijkt me gezien jouw standpunt inzake vaccineren/geloof in natuurlijke weerstand in combinatie met het relatief milde ziektebeeld vanzelfsprekend. Dus die zal ik niet aan je voorleggen.
Maar wat zou jij doen als het niet zou gaan om Corona maar om een ziekte van een heel andere categorie, vergelijkbaar met iets als ebola? Met een hoge mortality rate en een vreselijk ziektebeeld? Zou je je dan ook niet laten enten als daar een vaccin tegen ontwikkeld zou worden?
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-03-20 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gequote bericht is verwijderd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:28

Sinds wanneer zijn vaccinaties alleen om prematuur geboren baby's te beschermen? En niet gewoon alle kinderen? Die vaccinaties zijn niet voor een snotneus of virusje???