2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:54

Doe ik ook meestal Olympia, zo houd ik netjes van alles de calorieen bij in MFP.

Zo wil ik eigenlijk in het kader van gezondheid/cholesterol elke dag 25 gram ongezouten, ongebrande noten eten. Maar het is gelijk veel calorieen.......best jammer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:56

Hmm, maar misschien kan je t dan bijvoorbeeld om de dag doen? Die noten? Gezond is ook wel belangrijk toch?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:58

Netjes. Ik gebruik de app niet elke dag. Soms om te kijkem of het een goede maaltijd is, omdat de app ook aangeeft of je teveel van iets binnen krijgt.

Ik ben nu ook best fanatiek aan het sporten. 3 a 4x keer in de week dus dan mag ik ook iets meer kcal innemen van mezelf.

Het enige lastige vind ik nu wel.. vanaf 16 april ga ik ook nachtdiensten draaien. En dan moet ik dus even een nieuw wiel uitvinden met eten. Ik heb al goede tips gekregen, maar moet dat dus even uit gaan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:00

Oh ja das lastig he. Heb ook een periode nachten gedraaid een aantal jaar terug. Dat is even zoeken naar een ritme ook qua eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:07

Vandaag iets minder.. net een vanilie cupcake gehad.
Vanavond dus maar een training :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:21

Als ie maar lekker was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:28

Had Lidl yoghurt gehaald en super zuur , blijkbaar gooit de AH iets van suiker door de yoghurt als ik het suiker percentage in de yoghurt bekijk -O- .

En erdoor ben ik gewend geraakt aan niet zure yoghurt _-:( , best krom gewoon zoetigheid erdoor pleuren

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:32

Het kan ook zijn dat de lidl-yoghurt gewoon verder gefermenteerd is. Dan wordt de lactose (suiker op de verpakking) omgezet in melkzuur. En dan is de yoghurt dus én minder zoet (want minder suiker) en zuurder (want meer melkzuur).

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:34

Ik weet niet of andere dit ook hebben

Maar als ik een week goed kan sporten (2 a 3 keer) dan heb ik ook motivatie om op mijn eten te Letten..

Kan ik bijvoorbeeld 2 weken niet sporten dan gaat het gezond eten ook niet zo geweldig..

Net alsof ik het zonde vind om mijn verbrandde (flink sporten) calorieën er weer aan te snoepen..

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:47

Mariska88 schreef:
Ik weet niet of andere dit ook hebben

Maar als ik een week goed kan sporten (2 a 3 keer) dan heb ik ook motivatie om op mijn eten te Letten..

Kan ik bijvoorbeeld 2 weken niet sporten dan gaat het gezond eten ook niet zo geweldig..

Net alsof ik het zonde vind om mijn verbrandde (flink sporten) calorieën er weer aan te snoepen..

Ja dit heb ik ook! Heel herkenbaar dus, alsof ik dan ook minder trek heb ofzo.

Vandaag de stad in geweest en een leuk zomerjurkje gepast. Confronterend -O- Wel weer meer gemotiveerd om toch echt nog die 10 kg kwijt te raken...

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:53

Oh ja kleren en idd vooral jurkjes passen,, ja dat vond ik ook confronterend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:28

Ja daar kan ik echt serieus een baaldag door hebben..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:35

Anoniem schreef:
Hmm, maar misschien kan je t dan bijvoorbeeld om de dag doen? Die noten? Gezond is ook wel belangrijk toch?

Ja ik probeer 4 x per week :-)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:38

Ik word volledig paranoia door die stappenteller.. :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:43

Majabeestje schreef:

Waarom?
Wil je te fanatiek? Haha

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:16

Zo net even anderhalf uur gesport:)

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:30

Majabeestje schreef:

Dat gevoel ken ik ja :j ik ben ook echt daar meer mee bezig dan met die MFP App _O-

Overigens heb ik 5 koffiekoekjes en een rozekoekcake gehad vandaag. _O- maargoed. daar hebben we het niet over. ook 10k stappen gelopen, en op deboerderij geholpen enzo. compenseerd wel.

Hoop ik.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:32

Majabeestje schreef:

Haha je moet de 10.000 halen of.......:-)

Goed bezig Mariska!

Dénk het zeker Ladybird!

Ik morgenochtend weer wegen na niet al te geweldig weekje.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:52

Nha heb gewoon 30 minuten hardgelopen tijdens het sporten en dit is helemaal niet meegenomen met de stappenteller van de etos.. Toch jammer..(tell zat vast aan mij arm in zo'n hoesje, dus misschien ook niet zo gek)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 00:00

Ik móet idd die 10.000 stappen halen want hallo, dat ding begint dan helemaal trots te trillen en sterretjes te showen.. *\o/*
Dubieuze zin, dat dan weer wel >;)

Maar echt, hij praat tegen me. Denk ik. En ik loop als een idioot rondjes om de tafel. De kinderen gek, willen meedoen. De hond denkt dat ik wil spelen. Dus er lopen hier een volwassene, twee kinderen en een blaffende hond rondjes om de tafel.
Mijn kinderen moeten later sowieso in therapie. En ik nu misschien ook alvast.

Maar: 10.000 stappen gehaald! =:)

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:12

Eigenlijk kom ik net tot de conclusie dat ik al 2 weken globaal gelijk sta. verschil +/- 0,3 kg. beetje op en neergaant. en daar baal ik van. omdat ik stiekem toch wel heel hard mn best doe.

Oorzaak weet ik wel: 2 week geleden was ik thuis omda mama ziek was. n dan eet je toch anders en ongezonder. En vorige week pasen. ook niet geheel handig met chocola enzo. maar toch ik baal een beetje, want ja, dit weekend ook weer verjaardag. en zondag ook niet heel gezond. en volgende week uit eten, die week daarna evenement. zo heb ik elk weeekend wel iets waardoor het voor mij lastiger is. Hoop toch dan afgevallen te zijn :')

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:13

Majabeestje schreef:
Ik móet idd die 10.000 stappen halen want hallo, dat ding begint dan helemaal trots te trillen en sterretjes te showen.. *\o/*

Maar echt, hij praat tegen me. Denk ik. En ik loop als een idioot rondjes om de tafel. De kinderen gek, willen meedoen. De hond denkt dat ik wil spelen. Dus er lopen hier een volwassene, twee kinderen en een blaffende hond rondjes om de tafel.

Hahahaha ik zie dit helemaal voor me _O- hahahaha

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:33

Hahahaha die stappenteller motiveert dus wel goed. :))

Ik heb een tijd eentje op mijn telefoon gehad, maar die telde ook stappen als ik op m'n paard zat en ik vergat hem vaak uit te zetten als ik ging rijden, of juist weer aan als ik klaar was. Te onhandig.

Moeilijk he, verjaardagen! Toch een beetje extra beweging in te zien plannen dan?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:37

Majabeestje schreef:

_O- _O-

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:15

Maar als je dat al weet kan je daar nu toch gewoon al rekening mee houden? Dus nu al kcal minderen of de dagen erna minder kcal eten? En op de dag zelf zo goed mogelijk opletten, je niet proberen vol te stoppen met alles wat op tafel wordt gezet en je ontbijt, lunch en avondeten er ook op aanpassen. Een zogenaamde balansdag. Mocht je je echt hebben laten gaan, kan een (zelfgemaakte) soep daar een mooie balans voor zijn.

Ik heb laatste een zak paaseitjes weggesnaaid en daardoor maar besloten om m'n lunch over te slaan en gekeken of ik nog iets aan moest passen voor de overige eetmomenten.
Compenseren is denk ik het toverwoord en niet maar blijven eten "omdat je toch al de fout in bent gegaan"