[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:52

Yasmine schreef:
Olaplex 3 doet bij mij veel meer dan gewoon het zacht te maken. Het zorgt dat mijn kleur langer mooi blijft en de algemeen conditie van mijn haar is veel beter. Ik merk ook dat het veel sterker is dan vroeger wanneer ik het bleek. Ik gebruik het 1 keer per week in nat haar en slaap er dan mee zodat het een hele nacht kan intrekken.

Nice! Ik zou het willen gebruiken om inderdaad sterker haar te krijgen zodat het mooier blijft als het lang wordt. Toch maar eens in huis halen dus!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:37

Lau schreef:
Ik heb mijn haar zo:

[ [url=m/jaBwPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar stiekem wil ik het pastel roze verven ofz. Of iets anders creatief. Maar aan de andere kant heb ik zo lang gespaard voor een natuurlijk kapsel. Wat zouden jullie doen?

Heb jij nog je haar pastel roze gedaan? Ik zit daar ook over na te denken, en ben van mezelf redelijk blond. Ik moet het dus eerst ontkleuren?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:08

Margoooo schreef:
Lau schreef:
Ik heb mijn haar zo:

[ [url=m/jaBwPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar stiekem wil ik het pastel roze verven ofz. Of iets anders creatief. Maar aan de andere kant heb ik zo lang gespaard voor een natuurlijk kapsel. Wat zouden jullie doen?

Heb jij nog je haar pastel roze gedaan? Ik zit daar ook over na te denken, en ben van mezelf redelijk blond. Ik moet het dus eerst ontkleuren?

Nee ik wacht sws dat de kappers weer open zijn. En ik verhuisd ben want daar gaat ook veel geld in zitten.
Ik moet namelijk ontkleuren en dat durf ik niet zelf omdat ik al niet zo veel haar heb.

xDenies

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:31

Mijn kapper heeft nu een leuke actie. Als je een bon van 100 koopt krijg je er 20 euro bij. Dus ik twijfel nog om dat te doen aangezien het bijna 200 euro gaat zinn wat ik kwijt zal zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:18

xDenies schreef:
Mijn kapper heeft nu een leuke actie. Als je een bon van 100 koopt krijg je er 20 euro bij. Dus ik twijfel nog om dat te doen aangezien het bijna 200 euro gaat zinn wat ik kwijt zal zijn haha

Wow wat zijn je plannen dan voor dat bedrag?
Wel een nice actie! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:12

brokjes schreef:
xDenies schreef:

Wow wat zijn je plannen dan voor dat bedrag?
Wel een nice actie! :D

Nou ik ben nu donkerbruin overlopend in iets wat blond had moeten zijn. En ik wil naar iets van Mauve purple :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:17

Oeeeh klinkt gaaf Denies!

Ik ga morgenochtend met mijn lieve schoonmoeder mijn haar bleken en verven *\o/*
Ik ben zooo benieuwd

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:27

Iemand hier ook ervaring met zelf haren kleuren? Ga normaal naar de kapper maar aangezien dat nu niet kan imv de corona wil ik het zelf doen. Ik heb van mezelf donkerblond haar en ben midden blond geverfd met wat lowlights. Nu wil ik naar (donker)bruin en wil graag zelf gaan verven als dat goed bevalt wil ik dat dan ook vaker gaan doen scheelt behoorlijk kwa prijs. Iemand een idee welke kleur ik moet pakken zonder dat het groen uit slaat? Ik dacht aan 5.0? Kan dit?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:39

Dan zou ik eerder een 6 nemen, met een kleine roodtint. Bijv. een 6.05
5 is echt heel donker, zeker als je van midden blond komt :7

Sowieso zou ik het door een andere persoon erin laten smeren (partner, zus, mama?), zodat je je haren goed in de verf zet en niet heel je nek er ook bij (want donker kleurt ook donker op je huid :D )

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:47

Ik heb gister mijn haar dus gebleekt en ik moet de lengtes toch nog een keer doen. De uitgroei is netjes licht geelblond geworden, maar de lengtes zijn fél oranje. Om te voorkomen dat, als ik dalijk de kleur erop gooi, mijn uitgroei compleet anders uitslaat dan de lengtes wil ik het dus nog een keer bleken maar dan de uitgroei vermijden. Maar kan ik daar beter even mee wachten denken jullie? Ik heb het gister na t bleken gewassen met shampoo en een haarmaskertje, dus kan ik beter even een paar dagen wachten tot mijn haar weer wat vetter is?
Fotootje van de huidige situatie :')
Afbeelding

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:59

E_J schreef:
Ik heb gister mijn haar dus gebleekt en ik moet de lengtes toch nog een keer doen. De uitgroei is netjes licht geelblond geworden, maar de lengtes zijn fél oranje. Om te voorkomen dat, als ik dalijk de kleur erop gooi, mijn uitgroei compleet anders uitslaat dan de lengtes wil ik het dus nog een keer bleken maar dan de uitgroei vermijden. Maar kan ik daar beter even mee wachten denken jullie? Ik heb het gister na t bleken gewassen met shampoo en een haarmaskertje, dus kan ik beter even een paar dagen wachten tot mijn haar weer wat vetter is?
Fotootje van de huidige situatie :')
[ [url=m/T6S8uq.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb altijd geleerd dat je je haren niet van te voren moet wassen zodat je hoofdhuid beschermd word tegen de verf/bleek. Nu ga jij alleen je lengtes verven dus in principe zou je wel weer verder kunnen.

Ben je trouwens met verven gelijk je aanzet gaan mee verven of heb je eerst de lengtes gedaan en daarna de aanzet?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:09

ikheetesmee schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je je haren niet van te voren moet wassen zodat je hoofdhuid beschermd word tegen de verf/bleek. Nu ga jij alleen je lengtes verven dus in principe zou je wel weer verder kunnen.

Ben je trouwens met verven gelijk je aanzet gaan mee verven of heb je eerst de lengtes gedaan en daarna de aanzet?

Ik heb alleen gebleekt verder nog niks. Ik heb het inderdaad eerst in de lengtes gedaan en als laatste de aanzet, maar dit resultaat was niet heel onverwacht gezien de oude kleur in mijn haar en mijn eigen kleur uitgroei

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:59

Je hoeft niet te wachten. Want voor je haar weer feitelijk hersteld is, ben je eigenlijk al weer 2 maanden verder.

Gewoon goed dunne plukken pakken goed verzadigen met de bleek en de hoofdhuid vrij laten.

Als je bleekt en je hebt uitgroei beter altijd van onderaf beginnen en pas na een half uur de uitgroei in de bleek zetten.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:31

Iris82 schreef:
Je hoeft niet te wachten. Want voor je haar weer feitelijk hersteld is, ben je eigenlijk al weer 2 maanden verder.

Gewoon goed dunne plukken pakken goed verzadigen met de bleek en de hoofdhuid vrij laten.

Als je bleekt en je hebt uitgroei beter altijd van onderaf beginnen en pas na een half uur de uitgroei in de bleek zetten.

Oh nee ik bedoel ook niet om te wachten tot het hersteld is, je kan dood haar niet tot leven wekken :+
Meer als in, moet ik 2 dagen wachten tot het weer wat vetter is

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:06

E_J schreef:
Iris82 schreef:

Oh nee ik bedoel ook niet om te wachten tot het hersteld is, je kan dood haar niet tot leven wekken :+
Meer als in, moet ik 2 dagen wachten tot het weer wat vetter is

Als je je uitgroei goed flink met rust laat en echt alleen de lengtes inzet kan dit prima vandaag. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:10

Lous schreef:
Mijn haar is ook dun en superstijl.
Maar de juiste shampoo en verzorgingsproducten kunnen een hoop voor je haar doen.

Ka, is lastig. Ben ook allergisch van de cocoapre nogirts betaine wat is er in zit. :/

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:43

Is er hier iemand die een goed alternatief weet voor Purple Rain van Arctic fox? Of een andere site om hem te krijgen? Ik kocht hem altijd bij Attitude Holland, maar hij is steeds of uitverkocht of helemaal verdwenen van de site. Ik heb nog een klein beetje wat ik maar ga aanlengen met conditioner maar als dat niet werkt zal ik een andere moeten kopen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:25

Lunar tides eens proberen? Volgens mij hebben die ook wel een diep paarse kleur. Attitude holland verkoopt die ook! Weet wel niet of hij uitverkocht is.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:40

Ik wil ook weer een keer een andere haarkleur en zit te twijfelen om weer rood te gaan. maar liefst laat ik dat wel door de kapper doen.. maarja dat kan nu dus niet..

Wat zouden jullie bij mij vinden passen, heb het nu al een hele tijd donker bruin en af en toe lichter bruin. eigen kleur begint beetje tussen donkerblond en peperzout bruin te zitten.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:51

Denk dat een wat warmere blonde tint je ook mooi gaat staan. Ik zou je sowieso wat lichters adviseren!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:19

Ik zou met jou huidskleur voor een warme blind tint gaan. Ik denk dat dat je gezicht echt veel meer ophaalt. Je lijkt nu vooral een beetje flets.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:28

Blond is dan weer niet mijn 1e keus :P ik ben blond van mijzelf maar ben dit al járen niet meer. Mede omdat ik zulke donkere wenkbrauwen heb. En mijn haar ging ook erg stuk toen ik het 1.5 jaar geleden een flamboyage heb gehad met blonde stukken onderin. Was wel erg mooi daar niet van..
Ik snap wel wat jullie bedoelen qua flets.

Dit was de flamboyage, geen goede foto van de voorkant.
Afbeelding

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:03

Pluisje1998 schreef:
Is er hier iemand die een goed alternatief weet voor Purple Rain van Arctic fox? Of een andere site om hem te krijgen? Ik kocht hem altijd bij Attitude Holland, maar hij is steeds of uitverkocht of helemaal verdwenen van de site. Ik heb nog een klein beetje wat ik maar ga aanlengen met conditioner maar als dat niet werkt zal ik een andere moeten kopen.

Ik kocht m inderdaad via attitude maar ben daarna over gegaan naar directions omdat ik die kleur mooier vind

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:30

Bijna vergeten te updaten. The deed is done :D
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:38

Hier moet ik wel even aan wennen!
Is het de kleur geworden die je wilde?