3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:38

Dus 1564 calorieën? Is dat niet gewoon erg weinig? :o Ik ben nu ik meer eet ook alleen maar strakker geworden namelijk. Ik zit op 200 khd/150 eiwit/67 vet

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:29

gribaldi schreef:
BK, wat doe je voor werk als ik vragen mag? Misschien iets meer khd eten? Als je nu al zoveel aan hebt beloofd dat nog wat voor als het straks echt gaan vriezen haha.. Wol wil wel helpen zeggen ze :j

Ik geef hondentraining, speurtraining. De hele dag in het bos, geen minuut ergens binnen, ook niet tijdens het eten. Tussendoor sta je vaak stil voor uitleg, of wanneer een spoor een tijdje moet liggen.

Ik zit aan gemiddeld 250g khd per dag, soms minder soms meer. Daar zit het hem ook niet in ben ik bang :Y)

En nee, ik sta niet te springen om de komende winter, dat mag duidelijk zijn :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:31

Eulogy schreef:
Dus 1564 calorieën? Is dat niet gewoon erg weinig? :o Ik ben nu ik meer eet ook alleen maar strakker geworden namelijk. Ik zit op 200 khd/150 eiwit/67 vet

Ik zit boven de 1600 :) Zou eigenlijk in de bulk gaan maar dat wil ik niet ivm vakantie :P

En ik kan hele dagen door eten als dat zou moeten :')
Het is niet dat ik een honger gevoel heb hoor dat absoluut niet, moet echt mijn best doen alles naar binnen te krijgen, maar het idee dat ik door ongezond voedsel strakker ben dan gezond dat was meer het punt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:34

black_kelpie schreef:
gribaldi schreef:
BK, wat doe je voor werk als ik vragen mag? Misschien iets meer khd eten? Als je nu al zoveel aan hebt beloofd dat nog wat voor als het straks echt gaan vriezen haha.. Wol wil wel helpen zeggen ze :j

Ik geef hondentraining, speurtraining. De hele dag in het bos, geen minuut ergens binnen, ook niet tijdens het eten. Tussendoor sta je vaak stil voor uitleg, of wanneer een spoor een tijdje moet liggen.

Ik zit aan gemiddeld 250g khd per dag, soms minder soms meer. Daar zit het hem ook niet in ben ik bang :Y)

En nee, ik sta niet te springen om de komende winter, dat mag duidelijk zijn :+

Oh jeetje haha nee dan ligt het niet aan je khd :')
Ik heb het ook koud als we nu op het veld staan met de hondentraining. En zooltjes met verwarming? Misschien dat dat je lichaam verder ook warm kan houden?
Afgelopen dinsdag 3 jassen aan en nog koud :Y)

En anders skibroek over je gewone broek? Ik moet zeggen dat die broeken die ze voor de training gebruiken ook altijd wel warm zijn maar ik doe als het echt fris is zelf eens legging onder mijn broek hoor :P

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:56

Zooltjes is nog wel een idee ja, maar eens naar kijken. Een legging onder mijn jachtbroek doe ik ook. Skibroek lijkt me niks, we lopen dwars door het bos, niet over paden, ik zie me dat nog niet doen als michelinmannetje :D Bovendien zijn praktisch alle broeken te kort voor mijn debiel lange stelten.

Even voor de goede orde, ik zit normaal aan 40-50 gram suikers totaal per dag. Wel veel koolhydraten dus, maar ik leef niet op suiker :') Ik ben 1.83m en verbruik echt veel per dag, op een werkdag zit ik makkelijk aan 2500. Als ik dan ook nog ga sporten wordt het helemaal leuk :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:59

Ja volgens mij komen ze binnenkort weer bij de Lidl.
Nee skibroek is minder werkbaar inderdaad. Regenbroek idee dat is altijd wel warm toch?

Ik hou ook tot 45 gr suiker per dag aan. Zit er meestal onder.

Misschien moet je gewoon nog meer eten haha :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:00

Brr als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik lekker binnen zit!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:28

Balen dat je het nu altijd zo koud hebt black kelpie.. Misschien inderdaad kijken naar van die voetverwarmers. Warme voeten scheelt al zo veel!

Mijn lijstje van vandaag:
O: Skyr bosfruit met havermout
T: Eat natural noten-choco reep
L: Salade met tonijn, feta, huttenkase, gekookt ei en dressing + glas ice tea green
A: Eiermie met courgette, stukjes quorn en woksaus
T: Vieze amandelen met 'groene thee witte chocolade' van de hema :+

Ik denk zo rond de 1750 kcal, dus ik ben wel tevreden :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:44

Prima lijstje toch Annikoe?

Zo vandaag was weegdag, 2 week terug 75,3 kg en vandaag 74,4 kg! De eerste stappen zijn gemaakt :D

Vandaag
O: kwark
L: 3 boterhammen met kip grilworst
T: banaan
A: pizza pollo en een glaasje fris
B: sportschool 30 minuten cardio en 30 minuten krachtaparatuur en shoppen dus veel wandelen

Ik eet bij vrienden dus daarom de pizza, past prima in mn calorieën :)

Fijne dag!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:04

Meiden, ik ben een tijdje even weggeweest uit het topic. Ik had het even heel moeilijk met het feit dat ik enorm met mijn kop tegen de lamp liep en een spiegel voorgehouden kreeg..

Bij een eetprobleem denk ik altijd aan te weinig eten en mensen die enorm mager zijn, of teveel eten en mensen met enorm overgewicht. Ik heb nu geleerd dat er ook iets tussenin zit, en daar zit ik nu.
Ik eet (eigenlijk belachelijk) veel. Ben er vaak niet eerlijk over en doe alsof het allemaal maar normaal is, maar dat is het niet. Ik heb echt geprobeerd om minder te eten, gezond te eten, maar het lukt me niet. Ik weet niet waarom, maar het lukt gewoon niet.

Zo had ik vandaag het voornemen keihard mijn best te doen, gezond te eten en vooral niet teveel.
Het is inmiddels bijna 11:00 en ik heb al een grote Brinta ontbijt shake op, een kop kruidnoten en 2 citroenkoekjes, 5 maiswafels met eiersalade.. Een collega bood mij de twee laatste dingen aan, en voor ik het door had zei ik ja en had ik het al op. Ik baal zó enorm van mezelf!!! Waarom lukt het me nou niet gewoon om normaal te eten??

Terwijl ik dit typ, loopt een collega rond met taart: het laatste stukje. Al mijn collega's roepen meteen mijn naam: ik eet tenslotte altijd alles op. Ik geef net aan dat ik het niet hoef, en uit alle hoeken klinkt het: 'ben je ziek? Wat is er aan de hand? neem lekker!'. Ik word er zo verdrietig van ;(

Echt dik ben ik niet (vind ik), maar er mag zeker wel 5-10 kg af wil ik mijn oude figuur terug krijgen. Het is ook niet zozeer dat ik mezelf nu niet mooi meer vind, maar ik baal er gewoon van dat ik alle controle verlies als het om eten gaat, hoe hard ik mijn best ook doe.. Ik voel me echt een slappeling en ik weet echt niet wat ik hier nog aan moet doen.. Ik voel me ook gewoon sloom, lusteloos en cranky als ik zo slecht eet.. Waarom ik het dan doe heb ik geen antwoord op. Het lijkt wel alsof ik een soort blackout krijg op het moment dat mij eten wordt aangeboden of als het binnen handbereik is.

Een half jaar terug ben ik begonnen met Personal Body Plan. Dat was een enorme teleurstelling want ik was in de veronderstelling dat ik een dagmenu zou krijgen, maar je moest je eigen dagmenu invullen a la IIFYM (if it fits your macros). En dat werkt niet bij mij. Ik heb een papiertje nodig waar op staat wat ik mag eten. Dan heb ik nog enige houvast en lukt het me beter. Dat moet niet van mijzelf komen, maar van iemand die er verstand van heeft. Iemand die zegt: dit kun je deze week per dag eten als je wilt afvallen.
Ik ben ivm een rugblessure gestopt met Personal Body Plan en ben ook niet van plan er ooit nog mee verder te gaan. Het werkt voor mij niet om zoveel vrijheid te krijgen. Ik heb iets of iemand nodig die streng en consequent is.

Er over praten met iemand wil ik eigenlijk niet, want ik merk aan mezelf dat ik er enorm gefrustreerd, boos en neerslachtig van word. En dat wil ik niet meer..

Over anderhalve week krijg ik mijn eindejaarsuitkering en ik denk dat ik dan naar een voedingsdeskundige ga die ook personal trainer is, met het verzoek een voedings- en trainingsschema voor mij te maken. Ik heb al iemand op het oog waar ik mooie resultaten bij heb gezien in mijn directe omgeving. :)

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het graag even kwijt.. Ook zodat ik voor mezelf misschien meer een stok achter de deur heb nu..

Edit; om maar even een voorbeeld te geven van wat ik eergisteren at:

O: havermout met melk en kaneel
T: 4 boterhammen met kaas en 2 gekookte eieren
L: 2 boterhammen met hummus en rucola en een kop tomatensoep
T: 10 (ja echt) maiswafels met eiersalade (5) en smeerkaas (5)
T: warme chocomel
T: 2 boterhammen met pindakaas
A: noodles met wokgroenten en oestersaus en tempé.
T; 400 gram kwark en een hand noten

Ik merk vooral dat het compleet uit de hand loopt als ik aan het werk ben. In het weekend lukt het me wel om normaal te eten, en vergeet ik soms zelfs tussendoortjes zoals fruit omdat ik lekker bezig ben. Op werk zit ik 40 uur per week achter een bureau en ik heb nou niet bepaald een hele drukke baan..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:10

Een streng menu en alles voor je bepalen werkt ook niet. Je moet nog jaren lang een gezond lijf hebben. Niet alleen voor een paar maanden.

Kijk daarom kritisch naar je keuzes, zeg op het werk eens hardop dat je af wil vallen. Dan bieden ze het ook niet meer aan. En wanneer ze dan zeggen "je bent helemaal niet dik" dan zeg je "en dat houd ik ook graag zo, liever preventief dan achteraf". Dat werkt hier altijd. ;)

Je moet je levensstijl veranderen. Koop een fitbit, kijk hoeveel kcal je verbrand en eet daar gewoon netjes onder. Dat motiveert je ook om actiever te zijn. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:11

Frummels een hele dikke knuffel vanuit mij :(:) ik vind het heel knap datje nu er eerlijk over bent. Ik hoop dat je de kracht vind om door te gaan en hopelijk met een personal trainer aan de slag kan.

Ik herken mezelf stiekem ook wel beetje in iemand met een eetstoornis maar dat heb ik beetje weggestopt en het gaat nu gelukkig wel echt goed....

Ook jij kan het met de juiste hulp!!! Als je, je verhaal persoonlijk kwijt wil of er doorheen zit staat mijn pb altijd open :+:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:13

Oh meid toch, het verdriet en de frustratie klinken zo duidelijk in je bericht door :(:)
Heel eerlijk denk ik dat je er meer aan zal hebben om het onderliggende probleem aan te pakken, de reden waarom je teveel eet. Ik snap dat dat ontzettend moeilijk en frustrerend is, maar op de lange termijn zal je daar meer aan hebben. Het is best heel fijn als iemand je vertelt wat je wel en niet mag eten, maar dat is altijd maar voor tijdelijk, en min ervaring is dat je daarna gewoon weer in je oude patroon vervalt.

Is natuurlijk allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, ook ik heb nog veel problemen met mijn relatie met voedsel. En daar moet ik ook nog steeds wat aan doen :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:16

MarlindeRooz schreef:
Een streng menu en alles voor je bepalen werkt ook niet. Je moet nog jaren lang een gezond lijf hebben. Niet alleen voor een paar maanden.

Kijk daarom kritisch naar je keuzes, zeg op het werk eens hardop dat je af wil vallen. Dan bieden ze het ook niet meer aan. En wanneer ze dan zeggen "je bent helemaal niet dik" dan zeg je "en dat houd ik ook graag zo, liever preventief dan achteraf". Dat werkt hier altijd. ;)

Je moet je levensstijl veranderen. Koop een fitbit, kijk hoeveel kcal je verbrand en eet daar gewoon netjes onder. Dat motiveert je ook om actiever te zijn. :D

Ik heb eerder een vast menu gehad en voor mij werkt dat juist heel erg goed. Tot ik fuilltime ging werken helaas. Dus dat het niet werkt vind ik wel een beetje kort door de bocht. Je bedoelt misschien dat het niet jouw voorkeur heeft? :)

Een kcal tracker heb ik al, maar motiveert mij totaal niet. Gebrek aan beweging is het ook niet, want ik sport elke dag en ga op de fiets naar mijn werk.

Op werk heb ik al eens gezegd dat ik af wil vallen en dan krijg ik dingen naar mijn hoofd dat ik met iemand moet praten en dat ik geen stoornis moet krijgen omdat ze me al slank vinden.. Dus aan mijn collega's heb ik niet zoveel wat dat betreft. Ik ga nu steeds vriendelijk bedanken en hopelijk stopt het dan vanzelf..

Dat "gewoon" netjes onder mijn verbruik eten lukt me dus niet, dat is het hele probleem. Ik heb jaren aan topsport gedaan en ik weet dondersgoed wat ik moet eten, maar het lukt me niet. :(

Laura82 schreef:
Oh meid toch, het verdriet en de frustratie klinken zo duidelijk in je bericht door :(:)
Heel eerlijk denk ik dat je er meer aan zal hebben om het onderliggende probleem aan te pakken, de reden waarom je teveel eet. Ik snap dat dat ontzettend moeilijk en frustrerend is, maar op de lange termijn zal je daar meer aan hebben. Het is best heel fijn als iemand je vertelt wat je wel en niet mag eten, maar dat is altijd maar voor tijdelijk, en min ervaring is dat je daarna gewoon weer in je oude patroon vervalt.

Is natuurlijk allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, ook ik heb nog veel problemen met mijn relatie met voedsel. En daar moet ik ook nog steeds wat aan doen :o

Ik denk dat de reden simpelweg is dat ik me verveel.. In het weekend als ik bezig ben met sporten en de paarden gebeurt het me namelijk niet. :n

De ervaring van in het oude patroon vallen heb ik gelukkig niet. Ik heb jaren terug tijdens mijn sportcarriere altijd menu's en schema's gehad en ik heb jaren erna nog gezond gegeten. Het is echt pas begonnen toen ik 2,5 jaar terug begon met fulltime werken.. en dan vooral sinds ik mijn nieuwe baan heb eigenlijk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:17

Yonker schreef:
Frummels een hele dikke knuffel vanuit mij :(:) ik vind het heel knap datje nu er eerlijk over bent. Ik hoop dat je de kracht vind om door te gaan en hopelijk met een personal trainer aan de slag kan.

Ik herken mezelf stiekem ook wel beetje in iemand met een eetstoornis maar dat heb ik beetje weggestopt en het gaat nu gelukkig wel echt goed....

Ook jij kan het met de juiste hulp!!! Als je, je verhaal persoonlijk kwijt wil of er doorheen zit staat mijn pb altijd open :+:

Dankjewel, dat is lief van je. Ik hoop ook dat het gaat lukken, maar als ik het niet probeer kan ik er niets over zeggen vind ik :)

Wat knap en fijn dat het nu goed gaat bij jou!
Bedankt voor je aanbod, waardeer ik heel erg :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:18

Maar dan weet je dis prima wat je wel en niet kan/mag eten. Wat is dan voor jou dan de toegevoegde waarde dat iemand anders zegt wat je moet eten? Wat is daar anders aan dan zelf een gezond dagmenu bedenken?

Edit: wat ik probeer te zeggen is dat je denk ik beter de oorzaak aan kan pakken, bijv die verveling, of beter gezegd, hoe je met die verveling omgaat. Want je weet best wat je (niet) moet eten, het lukt je alleen blijkbaar niet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:22

Laura82 schreef:
Maar dan weet je dis prima wat je wel en niet kan/mag eten. Wat is dan voor jou dan de toegevoegde waarde dat iemand anders zegt wat je moet eten? Wat is daar anders aan dan zelf een gezond dagmenu bedenken?

Ja, ik heb ook in mijn lange post geschreven dat het probleem is dat ik het al op heb voor ik het door heb. Alsof ik een blackout krijg.
Het ligt totaal niet aan dat ik het niet weet of niet zelf kan bedenken, het lukt me simpelweg niet om me er aan te houden.

Zoals ik al zei werkt het voor mij als iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft tegen mij zegt wat ik moet eten om af te vallen. Ik heb altijd op onderhoud gegeten en niet op afvallen, omdat dat hiervoor nooit van toepassing was. Nu kan ik zelf wel verzinnen dat ik minder moet eten dan ik verbruik. Maar het zit tussen mijn oren. Als iemand mij een lijstje geeft, dan weet ik dat ik daarmee afval en dan doe ik het. Als ik zelf een lijstje maak, dan voel ik de onzekerheid "gaat dit wel werken" "is dit wel genoeg" etc. Daarom wil ik dat iemand mijn menu's maakt. Dat werkt namelijk voor mij. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:27

Prima, als je zeker weet dat dat voor je werkt moet je dat doen natuurlijk :) probeerde alleen mee te denken :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:27

Laura82 schreef:
Edit: wat ik probeer te zeggen is dat je denk ik beter de oorzaak aan kan pakken, bijv die verveling, of beter gezegd, hoe je met die verveling omgaat. Want je weet best wat je (niet) moet eten, het lukt je alleen blijkbaar niet.

Ik ben een simpel mens: geef mij een lijstje en ik doe het. Zo simpel is het eigenlijk en daarom werkt dat voor mij.
De oorzaak van de verveling aanpakken kan helaas niet. De reden daarvoor kan ik niet op Bokt zetten. Hoe ik ermee om moet gaan heb ik al een tijd geleden ontdekt: als iemand mij een lijst geeft met wat ik mag eten, dan doe ik dat. Heb ik die lijst niet of twijfel ik aan de kennis van degene die hem heeft gemaakt, dan word ik onzeker en denk ik dat het allemaal geen zin heeft en dan ga ik weer zitten schransen. -O-

Laura82 schreef:
Prima, als je zeker weet dat dat voor je werkt moet je dat doen natuurlijk :) probeerde alleen mee te denken :)

Bedankt voor het meedenken! Ik probeer alleen uit te leggen hoe het in mijn hoofd werkt. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:29

Dat eten als je, je verveelt herken ik wel ja.... vooral int weekend als ik dan een luie zondag heb...... en nergens zin in heb.... maar ik wil dat denk ik aanpakken door voortaan stukje te gaan wandelen als ik die drang heb.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:30

Snap ik hoor, vind t alleen zo lastig voor te stellen, omdat ik zelf zo anders in elkaar zit. Ik zou er gek van worden als iemand anders altijd voor me bepaald wat ik eet :o voor een paar weken prima, maar maanden/jaren zou ik niet trekken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:34

Yonker schreef:
Dat eten als je, je verveelt herken ik wel ja.... vooral int weekend als ik dan een luie zondag heb...... en nergens zin in heb.... maar ik wil dat denk ik aanpakken door voortaan stukje te gaan wandelen als ik die drang heb.

Haha, ik heb dat dus doordeweeks zeg maar. Alleen kan ik dan niet wandelen :+

Laura82 schreef:
Snap ik hoor, vind t alleen zo lastig voor te stellen, omdat ik zelf zo anders in elkaar zit. Ik zou er gek van worden als iemand anders altijd voor me bepaald wat ik eet :o voor een paar weken prima, maar maanden/jaren zou ik niet trekken.

Oh dat begrijp ik, ik kan het me namelijk andersom zo moeilijk voorstellen, haha. :D
Ik ben het denk ik gewend geraakt in de loop der jaren, ik heb namelijk een jaar of 11 via een op maat gemaakt schema gegeten en dan wen je daar aan. :) (Van mijn 10e tot mijn ruim 20e). Daarom werkt dat denk ik voor mij ook zo prettig, het voelt vertrouwd. Toen ik mijn schema's niet meer had, bleef ik ook gewoon op precies die manier eten voor een jaar of 5, zonder moeite. Maar toen mijn hele dagelijkse ritme veranderde, raakte ik de kluts kwijt ofzo. En ik had een baan die heel veel van mij vroeg waardoor ik eigenlijk altijd gestresst was. En dan ga je hele vreemde dingen doen wat eten betreft :o haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:36

En wat meer drinken? Ik moet zeggen dat ik je op foto's totaal niet "dik" vind frum, juist een knap meisje.

Hopelijk kom je er uit :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:40

gribaldi schreef:
En wat meer drinken? Ik moet zeggen dat ik je op foto's totaal niet "dik" vind frum, juist een knap meisje.

Hopelijk kom je er uit :)

Die tip kreeg ik net ook van iemand! Dat ga ik zeker proberen. Ik drink al best veel thee gedurende de dag, maar ik merk altijd dat bijvoorbeeld een kopje koffie wel altijd helpt tegen de trek. Misschien dat ik die eens tussendoor kan nemen. Bedankt :) En misschien wat meer water..

En lief van je om dat te zeggen. Ik zie zelf denk ik ook wel dat ik niet super dik ben, maar ik ben altijd een kilo of 10 lichter geweest, dus dit voelt voor mij heel onprettig en ongemakkelijk. En dat in combinatie met het geen controle hebben over mijn eetgedrag zorgt voor frustratie en neerslachtigheid -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:00

Ik zag je foto's in het post je outfit topic en ik moet zeggen dat je zo toch prima bent, lichter zou ik denk niet doen. Maar snap je gevoel wel hoor. En ondanks dat je veel eet zie je er goed uit! Denk dat heel wat mensen jaloers zullen zijn haha.

Doe je ook aan sport?

Enne pbp heeft bij mij ook weinig uitgehaald heb er enkel nieuwe leuke mensen leren kennen :)