Dankjulliewel! Ik geloof idd ook wel dat als ik gewoon rustig blijf lopen en naar mijn lichaam luister dat het vertrouwen dat vanzelf wel weer terug komt
Veel succes alvast supervixen! Zeker met die hitte, moet er niet aan denken
Oei dapper hoor zondag!! Ik zou ook een 10 km run hebben maar heb afgemeld, vond het vorige week al heet, wordt nu nog warmer Haha.
Morgen ochtend is een loopje georganiseerd met na afloop gezamenlijk ontbijten. Dus om half 8 starten we al.. dat wordt even afzien Haha, maar wel zin in!
Ach komt wel goed, ik heb vorig jaar ook een trailrun gedaan van 15km met 30 graden.
Leuk met een ontbijtje erbij anne_bento!
anne_bento
Geplaatst: 26-05-18 11:44
Haha wel fijn als je er goed tegen kunt! Ik kan er sowieso slecht tegen, zelfs als ik stil zit. We liepen vanmorgen tussen half 8 en 9, ben volgens mij kilo’s afgevallen door vocht verlies Haha.. zweette me al helemaal rot
In de zon was het echt pittig! Ik liep ook helemaal leeg . Gelukkig waren er 2 mannen die me door de tempoloop sléépten. Nog vier weken tot de halve van Sneek!
Nienketje17
Geplaatst: 26-05-18 16:58
Hoi ik meld mij hier ook maar eens. Vanaf januari dit jaar begonnen met trainen voor de 5 km. Want morgen ga ik meedoen aan de Vestingloop in Den Bosch. Ben vanaf 0 begonnen, sommige momenten vielen me wel zwaar. Maar toch door gegaan. Ik zit nu op 40 minuten over de 5 km. Heb helaas nog wat extra kilootjes die ik mee moet dragen. Zijn er wel minder geworden gelukkig.
Heeft er iemand nog tips voor morgen? De start is om 12.30 uur.. Dus dan is het al aardig warm. Langs het parcours zijn 4 waterpunten. Bij de start, 2 op parcours en bij de finisch. Heb vandaag voor de zekerheid nog een heupgordel gehaald voor 2 flesjes. Verder doe ik een ventilerend petje op en smeer me in met zonnebrand. Ben vandaag al begonnen met wat meer water drinken. Morgen uiteraard ook voldoende drinken, maar tot hoeveel tijd voor de start raden jullie dat aan? Heb sportdrank etc wat ik meeneem. Wat kan ik verder nog doen?
Supervixen
Geplaatst: 26-05-18 17:19
Knap dat je hebt doorgezet, nu loop je toch maar mooi 5km!
Voor 5km zou ik niet speciaal sportdrank gaan drinken. Als er zoveel waterpunten zijn zou ik die gordel ook thuis laten. Heb je er al eens mee gelopen? Misschien zit hij niet lekker en erger je je er tijdens de wedstrijd de hele tijd aan.
Ik neem zelf morgen een droog hemdje mee voor na mijn wedstrijd en wat ik ook heel fijn vind is zo'n klein handdoekje, zo'n gastendoekje zeg maar. Die maak ik thuis nat en dan doe ik hem in een plastic zakje in mijn tas of in de auto. Dan kun je die zoutvlakte op je hoofd even goed afvegen na de finish. Vooral als ik nog een stuk terug moet in de auto vind ik dat heel fijn. Een washandje of ander doekje zou natuurlijk ook kunnen. En slippers in de auto of tas zodat ik die hete schoenen en zweetsokken uit kan doen.
Ik drink zelf tot een uurtje voor de start, omdat ik anders moet piesen onderweg
Heel veel succes morgen in ieder geval en geniet ervan.
Enne petje af hoor, sowieso, voor diegenen die morgen gaan lopen.
Nienketje17
Geplaatst: 26-05-18 20:49
Bedankt voor de tips en aanmoediging. Gordel neem ik wel mee en dan kijk daar wel of die omgaat of mee in de tas naar de finish. In de training heb ik zonder gelopen en dat was prima te doen. Ben alleen bang voor het warme weer nu, dat ik niet goed wordt ofzo door vochtgebrek. Is een mentaal stukje denk ik, paar weken geleden de verkenningsloop gedaan met de organisatie en toen was het in de avond ook nog boven de 25 graden. Dat ging goed dus het moet kunnen
Supervixen jij ook veel succes morgen
Felicxa
Geplaatst: 26-05-18 21:49
Veel succes maar ook heel veel plezier morgen Nienketje17! Komt vast goed
Als je goed tegen de hitte kan is het misschien inderdaad goed te doen. Helaas kan ik zelf heel slecht tegen de warmte dus ik moet met dit soort weer of 's morgens vroeg of 's avonds heel laat gaan lopen anders voel ik me er echt ziek van.
Ik denk dat die 8km wel haalbaar is hoor. Cooling down en warming up doe ik zelf nooit, soms alleen een stukje warmlopen bij koud weer en even uitwandelen aan het eind.
Hoi allemaal! Als stok achter de deur ga ik dit topic ook volgen. Ik weet dat als ik eenmaal weer bezig ben, hardlopen heerlijk is, maar het beginnen blijkt toch een dingetje. Vooral om de regelmaat erin te houden met werk, kindje, en alle andere dingetjes.
Ik ga me inschrijven voor een cursus mindful running, ben benieuwd.
De Marikenloop was erg benauwd en het regende. Ik startte snel en na 5km kreeg ik buikpijn . Daardoor kon ik niet meer zo hard als ik gepland had, maar volgens runkeeper was het mijn op 7 na snelste 10km. Daar ben ik best tevreden mee aangezien ik al heel veel 10kms gelopen heb. Eindtijd weet ik niet precies, normaal krijg je altijd een sms met de uitslag, maar nu niet. Zal rond de 57 min liggen.
Nienketje17
Geplaatst: 27-05-18 17:49
Vestingloop 's-Hertogenbosch was best goed te doen. Was bewolkt en beetje benauwd. Maar ik kon er goed tegen blijkbaar. Bij de start voldoende water aanwezig, op route viel het tegen. Waren wel 2 watenpunten maar die lagen pas na de helft en 2e heb ik niet gezien. Bij finish wel en ook een neveldouche. Ondanks weer en lichte enkelblessure een nieuw persoonlijk record gelopen.
Supervixen wat vervelend van je buik. Enig idee waardoor dat kwam?
24 juni waarschijnlijk de volgende loop waar ik aan mee ga doen
Nee ik heb er al vanaf het begin dat ik hardloop (eind 2014) af en toe last van. Ik ben er nog steeds niet achter hoe het komt. Vervelend, maar ik laat me er niet door weerhouden.
Ik ga volgende week de 10km van de Quintusloop doen in Hengelo.
s1993
Geplaatst: 27-05-18 21:12
Knap hoor, mensen die vandaag wedstrijd hebben gelopen!
Welkom swartbeessie! Hardlopen is idd heerlijk zodra je eenmaal bezig bent, inkomen kan wel lastig zijn
Balen supervixen dat je weer last van je buik had! Maar toch nog netjes gelopen
Nienke fijn dat je iig lekker hebt gelopen, doe je wel voorzichtig met een enkelblessure?
Ik ben vanochtend weer vroeg op pad gegaan, 25km lekker relaxt duurloopje met een korte pauze tussendoor (pony even gepoetst). Was om kwart over negen alweer thuis dus was qua weer goed te doen, al vond ik het toen al aardig opwarmen
Poeh jij loopt ook flinke afstanden zeg! Dan ben je flink vroeg op pad gegaan. Ik hoop woensdagochtend weer tijd te hebben om lekker het bos in te gaan en wat verder te lopen.
Ik ben de laatste tijd vroeg wakker en word dan heel onrustig in bed dus ga ik er maar uit en dingen doen En die lange duurlopen vind ik echt fijn om te doen, hoofd leeg maken en genieten!
Wat zijn jullie lekker bezig! Stoer hoor wedstrijdlopen met deze warmte. Hier in de buurt was gisteren Leiden marathon, zijn meerdere mensen onwel geworden.. 2 vrienden hadden de halve gelopen, ik vind het knap.
s1993 ben je voor een bepaald doel aan het trainen?
Zelf ben ik vanmorgen om 7.15 gaan lopen, kort vlot rondje maar ik vond het toen al heel erg warm!
Een heerlijk trailweekend in de ardennen gehad. Vrijdag avond een korte route, op zaterdag een lange hele pittige route en op zondag weer een wat kortere route (om op tijd voor de noodbui weer terug te zijn). Weer heel wat hoogtemeters in de benen en weer leuke mensen ontmoet. Vanmiddag een interval training gedaan. De enige manier om aan de warmte te wennen is toch zoveel mogelijk in de warmte te trainen. Had wel een schaduwrijk plekje voor de intervallen. Nog 6 dagen tot de marathon. Nienketje gefeliciteerd met je pr. Als je dat met dit weer lukt moet er nog meer in zitten onder idealere omstandigheden. Linnie 8km in september moet toch gemakkelijk haalbaar zijn.
s1993
Geplaatst: 28-05-18 20:45
Daan, nee ik train op dit moment niet voor een bepaald doel, wil in de zomer geen lopen doen ivm warmte en ben september/oktober in Canada. Wil graag ooit een marathon lopen maar denk dat dat najaar 2019 wordt. Voorjaarsmarathon zie ik niet zitten omdat je dan met pech ineens een hoge temperatuur hebt zoals dit jaar in Rotterdam&Enschede en nu ook weer in Leiden. In het najaar kan het natuurlijk ook warm zijn maar dan ben je de hele zomer al door en waarschijnlijk wel een beetje gewend aan de warmte Dus ik loop nu gewoon lekker wat ik leuk vind en dat zijn vooral wat langere afstanden En probeer eenmaal per week naar atletiek te gaan om wel snelheid te behouden en looptechniek etc te doen
Lekker Daan, 's ochtends een rondje! Was idd al vroeg warm vandaag!
Knap hoor Greetje met die warmte afgelopen weekend trailen. Wat voor afstanden lopen jullie dan? En loop je dan met mensen die je kent of echt een groep onbekenden?
Was een groep onbekenden (nu dus niet meer). Dit weekend niet echt lange afstanden gelopen. vrijdagavond 11, zaterdag ruim 34 en zondag 10,5. Had zelf graag op zondag weer een dertiger gelopen maar dat zat er met deze groep en wat betreft planning niet in. Maar toch een 2000hm bij elkaar gesprokkeld. Voor het volgende weekend in de Eifel hebben we al langere routes gepland. Dan gaan er mensen mee die ik inmiddels ken en ook diegene waar ik al regelmatig 40tigers mee gelopen heb.
Leuk Greetje, lijkt me heerlijk om zulke lange tochten door de bossen te maken met mensen die dezelfde passie hebben. Ik wou dat ik dat kon (en er tijd voor had).