Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:ga er maar vanuit dat ziekenhuizen pijn met morfine bestrijden en dat versnelt op dat moment de dood,en dan wordt het dus een dus passieve euthanasie ,denk toch dat familie/patient daar het wel mee eens moet zijn...
kimmie261 schreef:ga er maar vanuit dat ziekenhuizen pijn met morfine bestrijden en dat versnelt op dat moment de dood,en dan wordt het dus een dus passieve euthanasie
Wesco schreef:Mensen die morfine krijgen kunnen het leven eerder loslaten omdat ze dan geen pijn meer voelen. Waardoor het lijkt alsof mensen overlijden aan morfine.
spicegirl schreef:Klopt natuurlijk ook, alleen heb ik nooit meegemaakt dat iemand een te hoge dosis kreeg, daar dit niet toegestaan was vanwege de wens van diegene die te overlijden kwam. Ik weet echter van de verpleeghuis arts (die voor meerdere verpleeghuizen werkte) dat te hoge dosis sterven wel degelijk kan versnellen.morfine kan het eea zeker versnellen,maar alleen in een te hoge dosis.
spicegirl schreef:Volgens mij zijn er ook meerdere manieren van palliatieve sedatie. Ik ken alleen de zeer behoedzame vorm. Die stond voor alles doen om lijden te verlichten. Dus had iemand te veel vocht in zijn longen (decompenseren) dan korte ziekenhuis opname om verlichting te brengen. Operatie om iets nog beter te laten worden werd niet meer gedaan.voor palliatieve sedatie word een soort van narcoticum gebruikt.
spicegirl schreef:Bizar dat altijd alles business is en blijft.moet er nog echt zoveel over de rug van zorgpatienten verdient worden ??