Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 05:37

Hoi hoi!

Ik kom mij ook melden. Ik ben nu sinds 2/3 weekjes bezig met hardlopen. (Hiernaast doe ik ook nog verschillende workouts) en loop 2 keer per week. (Deze week 3 want gisteren was ik te brak :') )

Ik heb een schema waarmee je in principe van 0 naar 30 minuten zou moeten kunnen hardlopen in 8 weken. Dat gaat nu redelijk prima en het is best te doen. Buiten dit schema afmaken heb ik nog niet echt een doel. Er zijn geen bepaalde runs waar ik aan mee zou willen doen ofzo.

Mijn naam is Sanne trouwens, en ik ben 21 jaar. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 06:07

Ik kom ook mijn leven weer beteren maar heb wel weer even een beetje hulp nodig.. :o
Vorig jaar kerst hele mooie hardloop schoenen gekregen, heb ze ook al veel gebruikt maar de laatste maanden komt het er telkens niet van. Ik werk veel nachten en ben dan uit mijn ritme en erg vermoeid. De energie die ik dan heb bewaar ik om mijn paard te rijden.

Ik wilde, even als iets te gaan lijnen (lees: opletten wat je eet) 3 januari ook weer beginnen met hardlopen, als ik me een beetje fit voel... heb wederom weer 3 nacht diensten. :(

Ik heb altijd zoveel moeite met adem halen tijdens het hardlopen en ga daardoor hyperventileren (bekend mee) hebben nog meer mensen dit? En wat kan ik er aan doen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:14

De beste wensen allemaal! Dat het maar een gezond en sportief jaar mag worden!

Robijntjah lekker hoor! Wat heb je gelopen?

Moska jij hebt in ieder geval mooie sportieve doelen voor het nieuwe jaar.

Benangelique dat is netjes! Goed begin gemaakt gelijk.

Tammy ik vind een jasje wel fijn als het echt koud is (rond vriespunt), daar draag ik dan een shirtje onder. Als het rond de 5 graden is doe ik een shirt aan en armwarmers, die vind ik ideaal! Kan ik naar beneden afstropen als het te warm is. Maar ik geloof dat ik me doorgaans wat kouder kleed dan de meeste hier (en die ik tijdens het lopen tegen kom).

Welkom Sanne en Melanie!

Melanie ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt mij alsof je te hard van stapel loopt. Ik zou rustiger lopen en desnoods even wandelen tussendoor om je ademhaling onder controle te houden. En daarnaast uiteraard goed bewust zijn van je ademhaling, proberen in te ademen door je neus en uit te ademen door je mond.

Ik gisteren een heel kort rondje gelopen, ging echt niet lekker. Ben een beetje verkouden en alle vette hap van oliebollen, patat, chips etc lag echt niet lekker op de maag :+ Vorige week ook nog 2x rondje van 5/6 km gedaan, dat ging ook wat moeizaam. Vanaf vandaag weer gezond eten en vaker hardlopen! Ik merk echt dat ik het in december heb laten versloffen en veel en ongezond heb gegeten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:30

Daan, welke armsleeves heb jij? Ik ben ook op zoek.

Gisteren voor het eerst met lange mouwen gelopen en had t nog koud. Echt de wind denk ik want mijn benen en billen waren ook héél koud. Nu loop ik wel in een ongevoerde lange tight, zo'n dikke lijkt me niks. Ligt hier wel in de kast maar als ik er naar kijk krijg ik t al heet.

Welkom nieuwelingen!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:58

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:08

Iedereen de beste wensen voor 2017!!

Welkom sanne en melanie

Ik heb met deze temperaturen een gevoerde broek aan, zo'n strak sport shirt met lange mouwen en een sportjasje met iets fleece erin en soms nog een heel dun windjasje.
Heb ook nog zo'n gordel waar ze van zeggen voor de taille cm maar ik vind het fijn dat m'n onderrug dan niet zo afkoelt, en handschoentjes hihi.

Ik wil straks nog ff gaan lopen. Is alweer een week geleden bijna.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:06

Daan_O jeetje, als ik jouw outfit vergelijk met de mijne lijk ik echt een koukleumpje.
Ik draag nu een tight, hempje met daarover een koltruitje van de hema bij gebrek aan sporttrui en een sportvest. Vest gaat meestal halverwege los of uit.

Hywatta nog gelopen vandaag?

Hier 4 km gedaan. Heel erg verkouden dus ademhaling was een puntje... ik zit echt in een dip maar ik ga door! Op een dag haal ik de 10 :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:10

Ja mijn eerste kilometers van dit jaar zijn gemaakt ;)
Het was heerlijk weer om te lopen.

Balen dat je verkouden bent, dat is dan niet fijn idd.

Die instelling heb ik ook, op een dag haal ik de 10 ook vast wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:12

Ik heb 6:30 per km dus 9,25 km p/u gelopen. Dat is 5 minuten van m'n pr af en bijna een km p/u harder dan normaal :oo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:27

Wauw! Dat is een flinke vooruitgang zeg!

Veel lopers kleden zich veel te warm....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:55

Hahaha ja ik was erna wel echt af hoor. Pijn in m'n kuiten en schenen en kan vandaag bijna geen trap lopen maar het zit er dus zeker in. Super tof om te merken!

Ik heb nog steeds geen jasje ofzo aangehad. Wel handschoenen!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:52

Net 8km gelopen... vandaag onder tempo lopen dus liep nu minuut langzamer dan normaal. Pfffff morgen spierpijn vrees ik.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:57

Wow goed zeg +:)+

Ik blijf even lang doen over mijn ronde ondanks dat het wandelen korter word en meer lopen.
Heb ook geen hoog tempo, vind het nu belangrijker dat ik het lopen langer vol houd en dan later komt het tempo wel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:32

Tempo komt idd vanzelf en het is goed om eerst afstand te kunnen lopen en dan snelheid opbouwen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:44

hyawatta schreef:
Wow goed zeg +:)+

Ik blijf even lang doen over mijn ronde ondanks dat het wandelen korter word en meer lopen.
Heb ook geen hoog tempo, vind het nu belangrijker dat ik het lopen langer vol houd en dan later komt het tempo wel.

Dit heb ik ook. Mijn hardloopsnelheid is even snel als mijn wandel snelheid volgens mij haha. Maar snelheid opbouwen komt straks wel!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:50

Ben al lang blij dat mijn knie tot nu nog steeds meewerkt.
Heb geen haast en mijn enigste doel tot nu toe is 5 km blessure vrij te kunnen lopen.

En vind gewoon heerlijk om ff lekker buiten te lopen en niks aan m'n hoofd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:56

Jaa je hoofd leegmaken vind ik ook echt heerlijk. Had ik ook altijd met paardrijden. Gewoon even helemaal focussen op waar je op dat moment mee bezig bent en de rest doesn't matter. :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:29

Bedankt voor de reacties meiden! Ik denk dat ik in de eerste instantie een jasje ga bestellen, ik heb laatst al een shirtje gekocht, hopelijk red ik het in die combinatie, anders bestel ik alsnog een truitje. Dan kan ik straks ook weer hardlopen yay! *\o/* Ik zag trouwens ook van die winter hardloopbroeken, hebben jullie die dan ook? Ik heb namelijk alleen van die super dunne dingen. (Ik ben echt een koukleum :o).

Dat van het je hoofd leegmaken herken ik. Ik heb altijd last van een winterdip en die begint in de herfst al. Ik merkte afgelopen herfst echt wel verschil na het hardlopen, voelde me gelijk wat fijner.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:12

Ik ben ook een koukleum en heb voor de winter wel een gevoerde broek.

Ik heb ook nog wel eens een thermo shirt aan zoals nu vandaag ook. Is niet een hele dikke maar wel een fijne, gewoon van de action ;)

Lidle heeft ook fijne hardloop kleding vind ik. Heb er weet 3 shirts van m'n winkelmandje liggen.
En ook leuke prijsjes ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:33

Ik heb vrijdag een afspraak bij Mn sportpodoloog om goede schoenen aan te meten.
Heb 2 jaar lang met hielspoor gezeten.
Nu ga ik weer een poging doen om hard te lopen. Hoop zo dat t goed gaat, vond t voorheen altijd heerlijk!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 06:44

Ik heb ook vaak kleding van de lidl. Heb eigenlijk nooit gevoerde broeken.. maar ben niet echt kou kleum zeg maar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:50

Femke_nikita tuurlijk haal je de 10 als je gewoon lekker doorgaat! :D
Vervelend he als je verkouden bent, heb er zelf momenteel ook een beetje last van.

Hyawatta blijf je knie nu pijnvrij? Fijn toch dat je het lopen nu langer kan volhouden. Snelheid komt later wel.

Robijntjah dat is echt een hele mooie verbetering van je pr, super gedaan!!

Tylando netjes hoor 8km!

Ik mag vanavond weer een rondje lopen. Ben bezig met een trainingsschema te maken, met als uitgangspunt in Rotterdam op 9 april de halve te lopen :oo Geen idee of het me gaat lukken om dan al die afstand te halen maar kan het in ieder geval proberen ;)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:13

Ik meld mij ook even. Tot nu stille meelezer :o
Loop al een tijdje 2 keer per week 4 km. Niet echt snel, maar ach, begin is er......
Nieuwe hardloopschoenen gekocht en wil nu wat langer gaan lopen. Vindt het alleen zooo saai worden na 4 km :(
Iemand tips?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:17

Ik ben ook weer terug *\o/*
Zo lang niet kunnen redden door verkoudheidjes en pijntjes en daarna vakantie, maar ben gister weer begonnen :j

Ik ben ook een koukleum en kleed me liever te warm aan eigenlijk, zeker omdat ik nog steeds wat aanmodder met hoesten en zo. Gister dan ook gerend in joggingsbroek, dikke trui over een hemd en handschoenen. Was wel echt veel te warm, maar goed :+

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:54

DAAN ja tot nu toe geen last. Volgende week donderdag begint m'n therapie, dan gaan we m'n beenspieren trainen, die zijn nog wat slap waardoor de klachten weer terug kunnen komen.

PAARDENFAN heb je niet iemand waarmee je samen kunt lopen? Of een loopgroep/vereniging.

ALICE dat is ook niet fijn met verkoudheid.