Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:07

thc en cbd olie worden door de reguliere wetenschap steeds meer erkend. Ik weet bijvoorbeeld dat er een onderzoek loopt bij de behandeling van epilepsie. Er zijn ook al een aantal ziektekostenverzekeringen die wiet vergoeden. Een juiste dosering is heel moeilijk te geven omdat het voor elk persoon anders is. In principe begin je met 1 druppel en dan elk half uur weer een druppel. totdat je merkt dat je stoned begint te worden. Is dat bij drie druppel dan ga je daar net even onder zitten met elke 4 uur 2 druppels. Zo maak je optimaal gebruik van de positieve eigenschappen en word je niet stoned. Ik ken iemand met osteoporose die 50 mg morfinepleisters had. nu met wietolie nog maar 12.5 mg. En ze ziet de wereld weer veel zonniger.

In Den Haag is een apotheek die het maakt.

http://www.cannabis.info/NL/abc/2000274 ... ijn&hloc=1

genja

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:17

Lieve dames jullie blijven over de cannabis olie praten en promoten maar ts heeft toch al aangeven dat ze het nu nog niet wil proberen en eerst met arts wil overleggen?
De ziekte van ts is zo complex daar moet je niet bij willen experimeren met medicatie

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:32

Misschien tijd om te stoppen met de adviezen over de olie? Lijkt me dat er genoeg is gezegd over, ook door Quir zelf

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:40

Bovendien wordt het dus zelfs blijkbaar sterk afgeraden als je bloedverdunners neemt. En laat dat nou net het geval zijn.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:44

Heel begrijpelijk hoor, jullie maken zo duidelijk dat je Quir echt het best gunt en dat is alleen maar lief, dat siert je ;). Ik ga wel mee met de berichten hierboven: Quir geeft aan dat ze het liever niet wilt gebruiken.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:15

Over cannabis olie gaan veel verhalen rond op internet maar er is inderdaad wel een apotheek in Den haag die het legaal maakt. Er was laatst eens een item over in het RTL nieuws en op de site van de apotheek staat veel info. Ik zou zelf niet zonder overleg met artsen gaan experimenteren ermee maar misschien wel interessant om te lezen. Op deze site https://www.transvaalapotheek.nl/cannabis-olie/ staan namelijk wel de eventuele risico's en bijwerkingen vermeld van de verschillende soorten olie. Omdat er op internet verhalen rond gaan over dat cbd olie ook bij psychische problemen zou helpen en mijn zus denkt dat mijn moeder (bipolaire stoornis en suïcidaal) er baat bij zou kunnen hebben op basis van zo'n vage site, was ik ook op zoek naar iets beter gefundeerde info. Vond deze site dus redelijk informatief en omdat er bij puur alleen cbd geen bijwerkingen of risico's staan ben ik een beetje gerust gesteld dat het in elk geval weinig kwaad zal kunnen met dat Jacob Hooy spul voor mijn moeder. Ik kon ze niet van het plan af brengen namelijk en maakte me toch zorgen.

Misschien zou je er baat bij kunnen hebben Quir, maar inderdaad alleen als de artsen dat ook zouden ondersteunen, want in jouw geval gok ik dat je ook thc zou moeten nemen en dat is zeker niet zonder risico's dus....

Verder ben ik een stille meelezer, maar bewonder je wilskracht en levenslust enorm en zou je zeker gunnen om minder pijn te hebben!

*kruipt weer onder meelees steen...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 23:30

Dankjewel, vooral voor t steunen/begrip hebben van mijn keuze voor nu.

Echt ik waardeer alle tips en adviezen enorm (allemaal!), wil het ook zeker niet gewoon aan de kant schuiven. Echter is het voor mij nu even geen optie, maar ik sta er zeker voor open als de lijst met medicatie straks rigoureus is afgenomen. Zeker weten dat mijn keuzes niet altijd de verstandigste zijn of de goede keus geweest is, maar ik wil gewoon geen risico nemen en alles in overleg doen. Als het mij dan wordt afgeraden, ga ik het niet alsnog maar gewoon proberen omdat zoveel mensen er baat bij hebben en hele goede/positieve ervaringen mee hebben.

YvonneV, was het "maar" 50 mg morfine... En dan zijn het ook nog middelen die veel "sterker" zijn dan gewoon morfine.

Maar echt, geloof me. Ik geloof heel hard dat het voor veel mensen heel goed werkt en ik sta er ook voor open het te proberen, maar niet nu, niet op dit moment. Sorry. :)

We hebben nu sinds een paar dagen een infrarood warmte lamp, omdat ik door de pijn in mijn rug enorm verkramp en daardoor ook nog flink spierpijn krijg. Die lamp is heel fijn en zorgt ervoor dat ik de spieren weer een beetje kan ontspannen wat wel wat (spier)pijn scheelt. Al kreeg ik er in het begin juist meer pijn van, vooral vlak erna (waarschijnlijk doordat de spieren ontspannen zijn), nu gelukkig niet meer en is het zelfs heel prettig. Helaas mag het maar 2 keer per dag 15 minuten... Eigenlijk veel te weinig, zeker naar mijn smaak. Liefst staat ie gewoon de hele dag op m'n rug te schijnen. Moet alleen wel goed oppassen dat ik niet verbrand (omdat door de zware pijnstillers ik dat niet voel, wordt sowieso ook voor gewaarschuwd), dus helaas hou ik me dan toch maar aan die 2x 15 min...

M'n haakwerkje schiet wel op, net aan de tweede bol begonnen. :)

Afbeelding
Sorry, foto met flits in het donker en met telefoon. :7

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:41

Mag je de tijd voor de infrarood lamp niet opbouwen na verloop van tijd?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 07:49

Kan ik zo eigenlijk nergens vinden, in de gebruiksaanwijzing staat heel duidelijk maximaal 2x per dag 15 minuten... Timer gaat ook maar tot 15.

Gisteren pijnstillers weer flink verhoogd en eindelijk vannacht paar uurtjes geslapen! Wel aan toe, haha. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:01

Hoe gaat ie nu Quir? leuk haakwerkje! wat gaat het worden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 20:30

Sjaal/omslagdoek moet t gaan worden. Haakt lekker weg zo! Nu ook begonnen met muts voor Zil, in t knal roze haha. Had ik toevallig liggen en wil eerst even proberen oornetje te maken, kijken of t een beetje lukt voor ik nieuw garen ga halen.

Afbeelding
Moet nog wel losse draadjes netjes weg werken en natuurlijk nog lang niet klaar. Ook nog op zoek naar stof voor de oren, maar weet niet zo goed wat voor stof. Katoen lijkt me beste, maar eigenlijk moet t ook wat elastisch zijn.

Met mij gaat t, tsja. Pijnstillers zijn flink verhoogd, daardoor is de pijn nu een stuk beter te hebben. Nog steeds wel behoorlijk pijn, maar zorgt er ook voor dat ik niet over m'n grenzen ga. Verder weer steeds meer, langer en vaker hoge druk in mijn hoofd. Weer veel misselijk, zicht dat achteruit gaat (nog niet zo slecht als t eerst was, maar daar kan druk niet hoog genoeg voor worden) en heftige hoofdpijn. Daar helpen de pijnstillers helaas niet tegen.

Hersenvliezen willen echter nog steeds niet goed genezen, dus telkens als de druk toeneemt scheuren die weer open... Verder ben ik extreem moe, kan nu gewoon de hele dag slapen zonder problemen. Nu met hogere dosering pijnstillers lukt slapen sowieso s nachts ook stuk beter. Maar hoeveel ik ook slaap ik blijf heel moe... Hoop niet dat t komt doordat m'n lijf vecht tegen een infectie of iets.

Maar over t algemeen voel ik me nog niet zo best, voel me ziekig laatste tijd en zit niet altijd even lekker in m'n vel. T staat me gewoon enorm tegen dat ik niet kan wat ik zo graag wil. Gewoon eens naar school of paard rijden of ...

Maar daarentegen kijk ik wel enorm uit naar t veulentje! En geniet ik uiteraard enorm van mijn lieve merrie. <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:42

Pas op dat je op tijd aan de bel trekt in het ziekenhuis, je pijngrens is waarschijnlijk zo hoog en je bent al zolang ziek dat je wel eens te lang kunt wachten,sterkte.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 20:55

Ja dat is zo, maar 9 mei gaan we terug. De belangrijkste dingen zijn nu uitgezocht (behalve de infectie), dus 9 mei is prima wat dat betreft.

Kijk eens wat ik net op Facebook kreeg. <3
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:08

:(:)
Wat kan ik balen van zo'n slecht berichtje. Zucht. Aftellen tot 9 mei.

Hou je taai meissie.
Ik ben benieuwd hoe het oornetje voor je mooie merrie uiteindelijk gaat worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:13

:(:) lees steeds mee mar weet zo moeilijk wat te zeggen. Maar je merrie heeft me wel in de steek gelaten!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:35

Nu inderdaad aftellen, dat doe ik ook echt. Dan ook eindelijk de grens bereikt van dat ze weer wat kunnen doen, misschien eindelijk van de pijn af helpen bijvoorbeeld... Zie wel enorm op tegen lumbaalpunctie, maar dat is toch wel echt nodig. Infectie aantonen of uitsluiten en de druk meten... Maar aanraken van m'n rug is nog zo pijnlijk. Laat staan t harde drukken/voelen als ze doen om te voelen waar ze moeten prikken. En dan t prikken zelf nog. Pff, alleen al er aan denken.

Ook is de kans dat er een nieuwe drain in moet nu wel steeds groter geworden. Eerst was er nog e hoop dat t nu misschien zonder zou kunnen, maar misschien ook wel weer naïef om dat te hopen... Maar heb me er ergens ook alweer aan toe gegeven dat t moet. Liever een goed werkende drain en daarna eindelijk kunnen beginnen met herstellen en weer beetje kunnen leven. Andere kant weten we ook hoe de laatste 9 operaties gegaan zijn. :=
Maar nieuwe chirurg met nieuwe inzichten en ideeën (waar wij zelf veel meer achter staan!), positief blijven denken, dan is t een stuk makkelijker vol te houden in ieder geval. :)

Ben ook benieuwd hoe t oornetje wordt, beetje bezig blijven en wel leuk om te doen haha. Morgen maar eens een keer passen alvast, even kijken of ik de goede kant uit ga (maak m zonder patroon, uit m'n hoofd..). :)
Morgen ook langs m'n baby paardje! Dat was alweer een tijdje terug.

Hihi inderdaad Lielle, maar ergens ben ik wel blij dat ze t veulentje nog mooi binnen houdt met dit weer. :=
Alhoewel ik onder tussen zo nieuwsgierig ben geworden! Maar liever warm, droog en zonnetje, zodat ze gelijk lekker naar buiten kunnen. Anders ook wel, maar veel korter. Moet niet hebben dat een jong veulentje de hele dag in de nattigheid staat en alleen maar in nat zand/gras kan liggen om te slapen. Dan maar liever op stal met af en toe uurtje buiten rennen en spelen... Maar had t veulentje ergens ook wel al verwacht, als je kijkt hoe snel ze ging. Maar nu staat ze "stil", banden worden nog wehl wat slapper, maar uier blijft redelijk gelijk. Achja, hoe dan ook, t komt er een keer uit!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:36

Kunnen ze de locatie van de lumbaalpunctie niet vooraf verdoven? Of zeg ik dan iets heel stoms?
Hoop echt dat er een doorbraak gaat komen en je op weg kan naar herstel na het bezoek met de chirurg!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:16

Deels, ze kunnen de huid verdoven. Alleen is t diep in mijn rug wat zo pijnlijk is niet de huid zeg maar. En dieper kunnen ze niet verdoven. Naald er in is op zich ook niet zo pijnlijk, door de huid even (maar niet meer dan met bloed prikken). Nu meest pijnlijke is t duwen/voelen voor de juiste plek en dan met de naald op zoek gaan naar de juiste plek. En dan héél hard hopen dat ze niet tegen zenuwen aan komen, maar dat is valse hoop haha.

Verder doen ze voor lumbaalpunctie normaal ook niet verdoven omdat de verdovingsprik pijnlijker is dan de prik zelf in de huid. En da's echt zo, ondanks dat de naald veel kleiner/dunner is haha. Anesthesist voor bloodpatch doet wel eerst verdoven, maar die kunnen sowieso al zo goed prikken... Maar vond dat een hele rare gewaarwording. Je voelt de naald niet naar binnen gaan door de huid (die is immers verdoofd), maar wel bij wervels en helemaal als ze op zoek gaan naar de juiste plek. Heel eerlijk voel ik liever alles of niets, omdat t anders vaak zo onverwachts komt ondanks dat ze t zeggen. :=

Maar denk dat ik ga vragen of ze t onder doorlichting willen doen. Dan hoeven ze niet eerst hard te drukken op m'n rug om de plaats te bepalen en kans dat ze in één keer goed zitten is veel groter (helaas geen garantie). Het liefst onder algehele narcose (dat stelt echt niets voor), soms doen ze dat wel (vooral bij (jonge) kinderen en mensen met hele grote angst of enorm obese mensen die anders niet te prikken zijn. Op zich heb ik geen hele grote angst, maar nu m'n rug zo pijnlijk is... Verder ben ik geen (jong) kind meer en ook niet obese, dus denk dat die optie afvalt helaas). De druk is dan ook niet altijd betrouwbaar.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:56

Wat naar zeg, dat je je zo slecht voelt. Hopelijk kunnen ze daar 9 mei wat aan gaan doen. Al kan ik me heel goed voorstellen dat je er ook tegen op ziet dat er weer aan je 'gesleuteld' gaat worden.

Wat is Liberty groot geworden! Wordt al een echt paardje zo :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:02

Buh wat een poedersuiker uldate! -O-
Echt vreselijk dat het zo slecht gaat en je er HEEEEELEMAAL niks aan kunt doen :(

Ik blijf voor je hopen en aan je denken... meer kan ik ook niet voor je doen :(:)

Liberty ziet er goed uit trouwens! Wordt al een hele pony! :))

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:34

Ooh bah wat een nare update.
Hoop voor je dat je toch de narcose krijgt voor de punctie.
Liberty ziet er mooi uit. Je oornetje begint ook leuk te worden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 12:13

Gelukkig is de pijn in de rug nu wel goed te doen met de (extreem hoge dosis) pijnstillers. Ook besloten die voorlopig niet af te gaan bouwen, eerst verder maar gewoon in orde komen. Vooral wat stabieler worden, want dat ben ik nu helaas echt niet. Ene dag gaat heel veel slechter dan de andere dag, maar geen idee waar dat vandaan komt. Kunnen zoveel oorzaken zijn...

Verder laatste dagen heel veel moeite met mijn evenwicht, als ik sta te praten met iemand moet ik soms echt iets vast pakken omdat ik anders gewoon omval. Kan t wel iets corrigeren, maar vaak te laat of te weinig. Lopen heb ik dat niet, alleen dan weer heel weinig controle over m'n benen. Veel mensen die me dan raar aan kijken en dan word ik kwaad dat t nu niet eens gewoon lukt om normaal te lopen... Frustrerend. Gelukkig is t wel zo dat t steeds iets beter gaat als ik wat langer loop (dus komende week maar eens flink wat meters op de loopband gaan lopen). Maargoed evenwicht tijdens t lopen gaat dan wel weer goed, t is echt met staan dat t moeilijk wordt en met opstaan soms.

Achja. Vrijdag lekker met m'n paardjes geknuffeld (en voor t eerst weer eens alleen auto gereden!).

Liberty was zó leuk. Ze staan met groep van zo'n 15 jaarlingen en 2-
jarige in een enorme wei, maar zodra ze je horen of zien komen ze gelijk! Maar goed ook, haha.
Liberty kwam gelijk naar me toe en telkens als ze weg geduwd werd kwam ze me toch weer terug op zoeken. Dan maar via een andere kant. Terwijl ze normaal dan maar op een afstandje blijft kijken, maar nu toch elke keer weer terug komen naar mij. Zo bijzonder en zo leuk. <3
Zeker omdat t ook lang geleden was dat ik langs geweest was. Maar de aller eerste keer deed ze dat ook al gelijk en liep ze me overal achterna, daarom dat ik haar toen al zo leuk vond. Nu al een heel bijzonder paardje voor mij. Kan niet wachten tot ik met haar wat aan t "werk" kan, denk dat zij ee dadelijk één is die voor me door t vuur gaat.

Ze ziet er ook ongelooflijk goed uit, hele knappe dame aan t worden!

Helaas vergeten foto's te maken... Maar denk ook niet dat dat gelukt was met 15 jaarlingen en 2-jarige om je heen die allemaal even veel knuffels en aandacht willen hebben! Wel allemaal hele lieve pony's.

Als ik t veulentje van Zil aanhoud (ik weet t namelijk echt nog niet, maar als ik t veulentje goed kan verkopen doe ik dat denk ik wel. Tenzij die zo goed is... Dan houd ik t veulentje haha) denk ik dat ik er daar nog een jonkie (of twee...) mee neem zodat ze straks lekker samen in Zweden op kunnen groeien. <3

Zil staat er rond en gezond bij, ze was weer enorm knuffelig en veulen was enorm actief in haar buik (buik stuiterde echt op en neer haha). Lieve merrie.

Afbeelding

Afbeelding
<3

Afbeelding
Dit dacht ze ervan!

Afbeelding
En der uier, zit nu al goed vol!

Afbeelding
Kreeg haar niet helemaal op de foto op de wasplaats haha. Maar hier zie je wel goed dat haar banden echt slap worden en de buik zakt. Je ziet zelfs t uier als je goed kijkt. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:03

Mooie merrie is het toch heel benieuwd of wat daar uit komt. Even over je auto rijde, ik snap heel goed dat je dit fijn vind, onafhankelijk weer eens iets doen. Er zit één grote maar aan, krijg je iets , ook al heb je geen schuld dan kun je grote problemen me de verzekering krijgen dus goed opletten!!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:03

Oeh spannend! Wanneer is ze ook alweer uitgerekend?

Wat fijn dat je zo van je paardjes kunt genieten!

En zelf weer autorijden, wat een vooruitgang!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 14:50

In principe mag ik gewoon auto rijden, alleen de eerste twee weken niet en die zijn allang voorbij. :)

Ben daar heel voorzichtig mee, als ik t niet vertrouw rij ik ook absoluut niet en de eerste keren ook niet alleen gereden. Verder ook alleen maar kleine stukjes (max 15/20 min). Dus dat zou verder geen problemen moeten geven.

Ze is 14 mei uitgerekend, dus nog twee weken!

Word op dit moment echt gek van m'n hoofd, weer enorme druk verschillen en dat maakt me behoorlijk ziek.