Dankjewel, vooral voor t steunen/begrip hebben van mijn keuze voor nu.
Echt ik waardeer alle tips en adviezen enorm (allemaal!), wil het ook zeker niet gewoon aan de kant schuiven. Echter is het voor mij nu even geen optie, maar ik sta er zeker voor open als de lijst met medicatie straks rigoureus is afgenomen. Zeker weten dat mijn keuzes niet altijd de verstandigste zijn of de goede keus geweest is, maar ik wil gewoon geen risico nemen en alles in overleg doen. Als het mij dan wordt afgeraden, ga ik het niet alsnog maar gewoon proberen omdat zoveel mensen er baat bij hebben en hele goede/positieve ervaringen mee hebben.
YvonneV, was het "maar" 50 mg morfine... En dan zijn het ook nog middelen die veel "sterker" zijn dan gewoon morfine.
Maar echt, geloof me. Ik geloof heel hard dat het voor veel mensen heel goed werkt en ik sta er ook voor open het te proberen, maar niet nu, niet op dit moment. Sorry.
We hebben nu sinds een paar dagen een infrarood warmte lamp, omdat ik door de pijn in mijn rug enorm verkramp en daardoor ook nog flink spierpijn krijg. Die lamp is heel fijn en zorgt ervoor dat ik de spieren weer een beetje kan ontspannen wat wel wat (spier)pijn scheelt. Al kreeg ik er in het begin juist meer pijn van, vooral vlak erna (waarschijnlijk doordat de spieren ontspannen zijn), nu gelukkig niet meer en is het zelfs heel prettig. Helaas mag het maar 2 keer per dag 15 minuten... Eigenlijk veel te weinig, zeker naar mijn smaak. Liefst staat ie gewoon de hele dag op m'n rug te schijnen. Moet alleen wel goed oppassen dat ik niet verbrand (omdat door de zware pijnstillers ik dat niet voel, wordt sowieso ook voor gewaarschuwd), dus helaas hou ik me dan toch maar aan die 2x 15 min...
M'n haakwerkje schiet wel op, net aan de tweede bol begonnen.

Sorry, foto met flits in het donker en met telefoon.