Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:25

Kayleigh_ schreef:
Maar waarom label je producten als 'minder verstandig' en 'wel verstandig' als je geen kenner bent? Dat begrijp ik niet.

Kayleigh_ schreef:
Butterfly schreef:
In 30 gram ontbijtspek zit 11,4 gram vet, waarvan 4 gram verzadigd vet. En met dat verzadigde vet moet je een beetje opletten, onverzadigd vet is beter :)

Deze cijfertjes komen trouwens van de voedingswaardetabel.

Waarom? Het is allang achterhaald dat verzadigde vetten je dik maken en je cholesterol verhogen. Vet is juist nodig om voldoende vitamines en mineralen op te nemen en is heel belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding. Bovendien verzadigen verzadigde vetten, iets dat je graag wil tijdens een dieet ;) Je hebt veel minder last van een piek en bent veel langer verzadigd.

Transvetten moet je daarentegen wel vermijden, dat is vergif. Maar transvetten zijn vaak plantaardig, iets wat weer gezien wordt als 'verantwoord'.

Dus, think twice. Lees jezelf in. Geloof niet klakkeloos alles wat je onwetende buurvrouw vertelt.

Kayleigh_ schreef:
linoleum schreef:
Wat wil je eigenlijk bereiken met al je vragen? In plaats van dat je het gewoon uitlegt waarom ik verkeerd denk. Ik krijg nu het gevoel dat je vindt dat ik verkeerde dingen zeg, maar krijg geen uitleg waarom het dan verkeerd zou zijn.

Ontbijtspek en kaas 48+ staan bij mij nou niet onder de gezonde keuzes in mijn hoofd. Ik zal toch ergens moeten beginnen met gezonder eten en dan deel ik het inderdaad op in minder verstandig en wel verstandig.

Omdat ik je zelf wil laten nadenken.

Kayleigh_ schreef:
Ik voeg standaard spek toe aan mijn ei. Ik zal wel heel onverantwoord zijn dan :')

Als ik deze reacties lees, kom je op mij over alsof je heel goed weet waar je over praat :j
Alleen de manier waarop komt bij mij (via mijn blauwe schermpje :P) een beetje over zo van: ik weet het veel beter dan jij, wat jij zegt is onzin, maar je zoekt het verder zelf maar uit.
Overigens niet over dat stukje vetten, ik bedoelde inderdaad transvetten, maar ben nog niet helemaal wakker geloof ik.
Ik persoonlijk zou graag willen leren van jou en anderen, hoe anderen het doen en waarom. Maar ik weet ook niet altijd precies de goeie zoekterm op Google in te voeren, om maar wat te zeggen.
En dan blijf ik, net als linoleum, een beetje hangen in mijn eigen "goed/fout" ideeën. Als ik dan van iemand hoor dat ik zelf moet nadenken, maar ik kom niet verder dan wat ik hier neerzet, is dat voor mij persoonlijk een beetje frustrerend. Ik wil het echt wel, alleen heb ik dan even een klein duwtje nodig om zelf weer te gaan ontdekken.

Hopelijk heb ik dit een beetje goed omschreven, ik wil je absoluut niet aanvallen, ik vind het juist fijn dat je mijn stukje over vetten even correct hebt aangevuld :)

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:29

Ik voel me niet aangevallen hoor! Maar mijn idee was om sommige posters bewust te maken dat producten labelen als 'verstandig' en 'onverstandig' heel onverstandig is ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:29

Maar als je dan uitlegt waarom is het voor ons duidelijker.

Ik denk dat je toch altijd een onderverdeling maakt in verstandig en onverstandig. Dat is de makkelijkste manier voor mensen om keuzes te maken.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:39

Ik eet 3x per week een gebakken ei met spek :+ Vooral om mijn vetten wat aan te vullen, want magere beleg, magere vlees bij het avondeten etc daar haal ik niet voldoende vetten uit. Daarom gebruik ik ook roomboter op mijn brood eet ik regelmatig avocado etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:47

linoleum schreef:
Maar als je dan uitlegt waarom is het voor ons duidelijker.

Ik denk dat je toch altijd een onderverdeling maakt in verstandig en onverstandig. Dat is de makkelijkste manier voor mensen om keuzes te maken.

Die uitleg gaf ik toch? Juist het zelf nadenken zorgt ervoor dat je inziet dat labelen helemaal niet verstandig is. Dat is wat ik bedoel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:04

Eens!

Mijn lijstje:
O: geroosterd broodje met kaas en nog 1 met kipfilet
L: 2 beschuitjes met aardbeien en een beetje slagroom
T: weet ik niet
A: brood of als ik tot laat moet werken kleine portie patat
B: 16 km fietsen, 2 km wandelen en werken in de horeca

Edit: beweging toegevoegd, niet onbelangrijk :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:46

Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 rijstwafels, kipfilet, kaas en pindapasta
T: /
B: 1,5 uur paardrijden fanatiek
L: 2 boterhammen gebakken ei + 2 rijstwafels pindapasta/kaas
T: 1 blokje 85% pure chocolade + smartbar + blikje cola light
A: Salade oid, vergeten boodschappen te doen :')
T: Magere kwark

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:33

Wat doen jullie als jullie ondanks tussendoortje toch nog honger hebben?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:36

Nog een tussendoortje :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:43

N0a schreef:
Ladybird schreef:
Mehh ik ben mijn motivatie compleet kwijt :( Ik baal daar echt zo van! maar eten wint het op dit moment van alles :(

Waarom ben je de motivatie kwijt? Denk aan je doelen of ga nog eens voor de spiegel staan. Zorg dat je een doel voor ogen hebt waardoor je weer motivatie krijgt.

Ja het komt doordat de structuur op dit moment weg is den kik. ik begon toen ik gewoon op school zat, nu hang ik veel thuis, en dan eet je heel snel iets, + koninginnedag, 4&5 mei, gezelligheid thuis enzo, vandaag Hemelvaart, wat bij ons ook wel met lekker eten gaat, en weet ik het wat.

bakkabouter schreef:
Een baal-moment hebben mag best hoor, dat zullen we vast allemaal wel een keer meemaken. Misschien helpt het inderdaad om de redenen waarom je wilde afvallen op een rijtje te zetten? Zijn er redenen weggevallen of bijgekomen? Is een van die redenen (on)belangrijker geworden? Kan je de preciese oorzaak van je dip achterhalen? Misschien kan je die met een kleine aanpassing wel wegnemen?
Kop op! Wij steunen je en geloven in je! :(:) *\o/*

Ja naja de hoofdredenen was dat ik vond dat het echt niet meer kon, ik ben nu 10 kilo afgevallen, en voor mn gevoel merk ik nog niks, ja mn kleding zijn iets weider, maar geen maatje kleiner, niet het gevoel dat mn energie beter word, ik word eigenlijk alleen maar moeier ofzo..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:19

@Ladybird 10kg. is al hartstikke goed joh, doorzetten hoor! Is toch zonde als al je harde werk om het eraf te krijgen voor niks was en het er weer bij komt? :) die maat kleiner komt vanzelf. Heb je een concreet doel (hoeveel je nog wil afvallen?) probeer het in kleinere stukjes te hakken en beloon jezelf als je dat doel behaald hebt. Helpt het misschien om je dagen vooraf te plannen qua eten?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:59

Telt winkelen als sport? O:)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:05

_Yasmine_ schreef:

Moest je rennen voor het laatste shirtje? _O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:08

Butterfly schreef:
_Yasmine_ schreef:

Moest je rennen voor het laatste shirtje? _O-

Ik moet nog de deur uit! :o
Sprintje naar de bus is realistischer

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:27

Bij de tuinen hadden ze een leuke deal met van die powerbar eiwit repen. Stuk op wat repen voor vijf euro, moest er langs dus moeite waard. Even kijken dan maar. 20 gram koolhydraten waarvan 19,5 suikers. De reep zelf was 55 gram. }:0 denk dat het meer een reep was voor echt tijdens een zware en langdurige inspanning.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:45

Nu al drie wegingen waarbij ik onder de 50 kilo zat dus ik denk dat ik de weegschaal zo langzaam mag geloven. Houd dit eetpatroon nog wel gewoon aan, zal waarschijnlijk ook wel nodig zijn om op gewicht te blijven en misschien op een gegeven moment ook eens een iets mindere dag te hebben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:09

Goed hoor!

Ik heb een redelijk slechte week, maar moet ook eens kunnen :+ Volgende week weer verstandiger eten.

Lijstje van vandaag:

O: 2 rijstwafels kipfilet, kaas en 1 speltcracker pindapasta
T:/
L: smoothie 6 aardbeien en 1 banaan, 250ml soja melk en 1 scoop vanilla whey.
T: 1 bakje naturel chips
A: Salade met geroosterde kip en 2 gekookte eieren
T: Magere kwark

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:44

Goed bezig Greetje63!

Niet iedere week kan goed gaan :n
Hier gisteren avond een bruiloft gehad! super gezellig, allemaal gezonde hapjes (geen grapje, suikerbier, tomaatjes, vis). Maar natuurlijk wel de nodige hoeveelheid wijn :+

Vandaag somber weer, misschien vanavond nog hardlopen, anders wordt het zondag.

O: croissant
L: 2 boterhammen tonijnsalade + 2 eieren met spekjes
T: Appeltje
A: Spinazie, zalm met bladerdeeg (,aardappelen?)
(B: Hardlopen)
T: pistache nootjes + wijn

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:56

Ik wil graag weer 65/70 kilo wegen ben nu 75 kilo. Maar ik ben zo ontzettend snoeper en lust weinig fruit en groenten. Beweging heb ik genoeg.Wie heheeft tips voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:59

Paardcool schreef:
Ik wil graag weer 65/70 kilo wegen ben nu 75 kilo. Maar ik ben zo ontzettend snoeper en lust weinig fruit en groenten. Beweging heb ik genoeg.Wie heheeft tips voor mij?

Als je iets graag wil moet je jezelf andere dingen aanleren. Er zijn geen wondermiddelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:01

Paardcool schreef:

Minder snoepen en je culinaire activiteiten een schop geven. :D

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:03

Ik wil gerust me koekjes inwisselen voor appels en andere dingetjes en smoothies wil ik ook wel aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:04

Paardcool schreef:
Ik wil gerust me koekjes inwisselen voor appels en andere dingetjes en smoothies wil ik ook wel aan beginnen.

Heel goed!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:05

Ben bang dat ik nu toch echt groente en fruit ga zeggen :j
Afvallen is toch echt in de keuken..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:01

Ik heb vandaag een groene smoothie gehad, heel simpel met banaan, appel en spinazie. Er was bij ons een braderie waar een smoothiepoint stond, dus ik dacht: doe eens gek en neem een groene smoothie :D was lekker!