Kayleigh_ schreef:Maar waarom label je producten als 'minder verstandig' en 'wel verstandig' als je geen kenner bent? Dat begrijp ik niet.
Kayleigh_ schreef:Butterfly schreef:In 30 gram ontbijtspek zit 11,4 gram vet, waarvan 4 gram verzadigd vet. En met dat verzadigde vet moet je een beetje opletten, onverzadigd vet is beter
Deze cijfertjes komen trouwens van de voedingswaardetabel.
Waarom? Het is allang achterhaald dat verzadigde vetten je dik maken en je cholesterol verhogen. Vet is juist nodig om voldoende vitamines en mineralen op te nemen en is heel belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding. Bovendien verzadigen verzadigde vetten, iets dat je graag wil tijdens een dieetJe hebt veel minder last van een piek en bent veel langer verzadigd.
Transvetten moet je daarentegen wel vermijden, dat is vergif. Maar transvetten zijn vaak plantaardig, iets wat weer gezien wordt als 'verantwoord'.
Dus, think twice. Lees jezelf in. Geloof niet klakkeloos alles wat je onwetende buurvrouw vertelt.
Kayleigh_ schreef:linoleum schreef:Wat wil je eigenlijk bereiken met al je vragen? In plaats van dat je het gewoon uitlegt waarom ik verkeerd denk. Ik krijg nu het gevoel dat je vindt dat ik verkeerde dingen zeg, maar krijg geen uitleg waarom het dan verkeerd zou zijn.
Ontbijtspek en kaas 48+ staan bij mij nou niet onder de gezonde keuzes in mijn hoofd. Ik zal toch ergens moeten beginnen met gezonder eten en dan deel ik het inderdaad op in minder verstandig en wel verstandig.
Omdat ik je zelf wil laten nadenken.
Kayleigh_ schreef:Ik voeg standaard spek toe aan mijn ei. Ik zal wel heel onverantwoord zijn dan
Als ik deze reacties lees, kom je op mij over alsof je heel goed weet waar je over praat

Alleen de manier waarop komt bij mij (via mijn blauwe schermpje

Overigens niet over dat stukje vetten, ik bedoelde inderdaad transvetten, maar ben nog niet helemaal wakker geloof ik.
Ik persoonlijk zou graag willen leren van jou en anderen, hoe anderen het doen en waarom. Maar ik weet ook niet altijd precies de goeie zoekterm op Google in te voeren, om maar wat te zeggen.
En dan blijf ik, net als linoleum, een beetje hangen in mijn eigen "goed/fout" ideeën. Als ik dan van iemand hoor dat ik zelf moet nadenken, maar ik kom niet verder dan wat ik hier neerzet, is dat voor mij persoonlijk een beetje frustrerend. Ik wil het echt wel, alleen heb ik dan even een klein duwtje nodig om zelf weer te gaan ontdekken.
Hopelijk heb ik dit een beetje goed omschreven, ik wil je absoluut niet aanvallen, ik vind het juist fijn dat je mijn stukje over vetten even correct hebt aangevuld