Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:29

Oh wat leuk Emita! Heel veel plezier!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:39

Je jurkje staat echt heel mooi Gianti!

Veeel plezier Emita !!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:43

Emita veel plezier!

Gianti jurkje is absoluut niet mijn smaak maar hij staat je perfect!

Iemand eet 80 gram kwark als ontbijt, waarom zo weinig? Dat is 1 of 2 happen? := Ik at altijd een halve of 3/4 bak, dus 150/200 gram! Kan me niet voorstellen dat 80 gram genoeg vult :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:50

hele fijne reis en vakantie!

Op de heenweg naar de sportschool. e scooter weg gebracht die liet me gisteren zitten 4km kunnen lopen met dat ding.
Dus nu naar huis lopen vanaf het sporte is ongeveer 15min lopen

merk dat ik voor de kracht weer echt ff energie en motivatie moet vinden

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:21

Omdat ik direct erna moest sporten en een volle maag en intensief sporten vind ik niet fijn. Toen ik thuis was heb ik een banaan gegeten en net een appel. Zo lekker naar buiten en genieten van het mooie weer met mijn lunch :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:30

dressagelady schreef:
Emita veel plezier!

Gianti jurkje is absoluut niet mijn smaak maar hij staat je perfect!

Iemand eet 80 gram kwark als ontbijt, waarom zo weinig? Dat is 1 of 2 happen? := Ik at altijd een halve of 3/4 bak, dus 150/200 gram! Kan me niet voorstellen dat 80 gram genoeg vult :)

Mijn ontbijt staat uit 500 gram kwark/Griekse yoghurt en vanilleyoghurt door elkaar vaak. Eet ik dan wel in 2x, maar dat krijg ik makkelijk weg, anders heb ik een uur later alweer trek... Ik doe er wel minder noten in, vaak max 10 gram en dat is echt weinig... Maar die tikken zo ontzettend aan...

Vaak maak ik mijn dagmenu van avondeten en lunch en vul met de kwark mijn dagmenu aan tot mijn macro's goed zitten: kwark voor de eiwitten, Griekse yoghurt (10%) voor het vet en vanilleyoghurt (vaak die breakers) voor de koolhydraten.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:16

wow echt. Ik eet meestal 100-200 gram kwark 30 gram noten (ongebrand) en wat zaden en pitten met een beetje kaneel. Dat deed ik mer mijn stage in ieder geval. Ik at om kwart voor 6 en om half 10 dan een fruitstuk.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:50

Net 45 min funxion en daarna nog 45 min spinning les.
Het zweet stroomde van mijn voorhoofd af:+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:11

hahah dat geloof ik best xRiannex! Duren de lessen bij jullie 45 min? of doe je zelf funXtion?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:15

Dames zou ik jullie om wat tips mogen vragen :)

Ik wil graag gaan beginnen met wat fitness om wat kilo's te gaan verliezen.
Enkele jaren geleden al 20+ kilo afgevallen met enkel dietiste en ben nog steeds redelijk constant in mijn gewicht. Maar nu zou ik graag wat meer gaan bewegen om de laatste 10kilo er ook af te gaan krijgen.

Nu hebben ze bij ons in het dorp op de sportschool zowel groepslessen als PT coaching sessie.
Ik overweeg om een tijdje met behulp van een PT op weg te komen, hebben jullie daar ervaring mee?

Daarnaast wat zijn nu leuke groepslessen voor echte leken wat betreft fitness?
Ze hebben Kickfun, spinning, zumba, clubpower, clubbattle en Basix op het programma :)

Hebben jullie verder nog interessante tips voor me ?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:22

lovelys schreef:
hahah dat geloof ik best xRiannex! Duren de lessen bij jullie 45 min? of doe je zelf funXtion?

Doe het met me klas, zit in een sportklas.
Dit doen we 3 weken lang elke dinsdag. En na deze 3 weken gaan we iets anders doen bijvoorbeeld atletiek baan, rugby enz.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:33

A_nouk. Ik ben begonnen met een pt ik vind het heerlijk. Qua groepslessen lijkt spinning me heerlijk. De rest zegt me weinig. Ik ben ook net begonnen.

ik ontbijt met eigen gemaakte muesli met notenmelk. Ik eet geen melkproducten.
ik hoop straks ook zo veel te kunnen sporten. Nu eerst maar opbouwrn en afvallen en dan steeds meer

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:43

Geen ervaring met PT, het lijkt me wel ideaal.
Qua groepslessen is een beetje afhankelijk wat je leuk vind? Ik vind CLubpower leuk (bodypump) en ikzou je dit aanraden vult ook goed je fitness aan maar kan zijn dat je dansen leuker vind. Gewoon proberen!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:45

ik doe zumba A_nouk, ik vind het erg leuk en mn lichaam wordt er erg los van ! Alleen het verschilt heel erg per lesgever hoe de zumba is...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:51

Dankjewel voor de tips tot zover, ik heb met groepslessen helemaal nog geen ervaring dus alles tips en ervaringen zijn welkom.

Heb met mijn man afgesproken dat we vrijdag eventjes langs de sportschool rijden om kennis te maken :)

Las een stukje van de PT van deze sportschool dat ze vaak ook buiten gaan hardlopen, maar dat zie ik niet zo zitten :o het lijkt me ergens zo geestdodend om enkel en alleen wat te rennen :=

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:53

Ik vond rennen eerst ook niets maar nu zo heerlijk!

Lekker je hoofd leegmaken en je doelen verleggen steeds verder steeds dat rondje sneller proberen.
Voel me altijd zo voldaan.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:45

Whoopwhoop. Zoals nu!
net weer rondje gerend en me tempo iets omlaag gedaan waardoor ik me rondje voor t eerst in 1x heb uitgelopen zonder te lopen tussendoor. Voelt goeeeed! Gemiddeld tempo was alsnog 6.39min/km dus niet bizar laag!

Nu lekker douche en pak k weer de fiets naar me werk

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:18

A_nouk schreef:
Dames zou ik jullie om wat tips mogen vragen :)

Ik wil graag gaan beginnen met wat fitness om wat kilo's te gaan verliezen.
Enkele jaren geleden al 20+ kilo afgevallen met enkel dietiste en ben nog steeds redelijk constant in mijn gewicht. Maar nu zou ik graag wat meer gaan bewegen om de laatste 10kilo er ook af te gaan krijgen.

Nu hebben ze bij ons in het dorp op de sportschool zowel groepslessen als PT coaching sessie.
Ik overweeg om een tijdje met behulp van een PT op weg te komen, hebben jullie daar ervaring mee?

Daarnaast wat zijn nu leuke groepslessen voor echte leken wat betreft fitness?
Ze hebben Kickfun, spinning, zumba, clubpower, clubbattle en Basix op het programma :)

Hebben jullie verder nog interessante tips voor me ?

Welkom! Wat goed dat je al 20kg bent afgevallen! Een PT is natuurlijk altijd goed maar wel erg prijzig. Bij ons op de sportschool kan je een abonnement afsluiten met 1 x per maand begeleiding door een PT. Verder heb je elke 10 weken een fittest en elke 6 weken een trainingsschema maken met een instructeur.

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben gewoon 0,5 kg AANGEKOMEN! -O- , Vorige week bijna niet gesport, alleen paar x squats en buikspieren. Verder wel op voeding gelet (behalve het weekend, paar wijntjes gedronken). Deze week al 2 x naar werk gefietst (20 km totaal) en gister schema getraind, vanavond pumpen en zaterdag weer schema trainen.

Ben nu een maand bezig en de moed zakt een beetje in mijn schoenen zo. Zit te denken om in het weekend ook maar super streng te zijn zoals doordeweeks. Meh :P .

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:25

Hou van Utopia, fijn dat je er zo je motivatie uit kan halen!
Ik heb er wel een hond die zich er prima voor leent om met mij mee te rennen maar heb zelf al een paar keer geprobeerd te starten met zo'n app om mijn telefoon maar hou het niet vol :o

Op zich vind ik de kosten nog redelijk mee vallen, ik wil het dan natuurlijk niet blijvend gaan doen met een PT. Ze vragen per keer €25 en dan hebben ze abonnementen van 4, 6 8 of 10 begeleidingen....

Heb nu de conditie en een uithoudingsvermogen van een doperwt en ben erg bang dat als ik geen 'druk' krijg ik het te snel afkap :o

Balen dat je bent aangekomen zeg :\

Je moet toch wel ergens een cheatmomentje kunnen hebben toch? Anders ga je naar standaard een dag in de week dat je meer mag eten en wat lekkers mag pakken, de dag erna weer in het gareel ?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:53

A_Nouk conditie is op te bouwen. Als je echt moeite hebt kun je bijvoorbeeld Evy gebruiken. Zij start met 1 min hardlopen en dan 1 min wandelen. Dit doe je een paar keer achterelkaar en dan ben je alweer klaar. Verder lijkt mij het juist fijn (als je het geld hebt natuurlijk) om jezelf door die eerste weken te slepen met een PT. Wanneer er routine inzit kun je zelf aan de slag met groepslessen enz.

Zelf vind ik groepslessen leuk. Vaak zijn ze zo opgebouwd dat iedereen op elk niveau mee kan doen.

Gisteren opzich erg goed gegeten. In totaal 1659 calorieen en rond de 750 calorieen verbruikt. Ik merkte wel dat ik die avond best trek had en ik ga dan ook iets meer eten vandaag. Vanochtend FUnXion gedaan en straks ga ik nog even hardlopen. Vanavond ben ik alleen en ga dan een nieuw recept uitproberen (http://www.paleo-lifestyle.nl/uncategor ... -dressing/)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:21

Zo eindelijk weer gesport vanochtend, club Power. Man man, 1,5 week niet geweest en ik zat te shaken als een gek halverwege. Ik heb gewoon ontbijt (melk, havermout en appel) gehad. Strange maar voel me lekker voldaan. Vanmiddag groepsles met paard voor de 1e keer. Zal ook wel weer hard werken worden :=

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:27

Oeh leuk Elmira! Wel spannend om voor het eerst in een groepsles te komen met je paard :) Veel plezier!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:43

Ja ik ben benieuwd hoe het gaat hihi....misschien is ze wel een stuk voorwaartser :')
Zal wel weer wennen zijn de bak te delen :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:37

Maris, niet te veel op de kilootjes focussen, gewoon lekker doorgaan, het gaat er vanzelf wel weer af :) Ik liep ook een beetje vast, en toen opeens ging het er weer af.
A_nouk, welkom! Wat goed van die 20 kg. Als je het geld hebt zou ik lekker voor een PT gaan. Lijkt me wel een fijne manier van op gang komen.

Zo, ik ben ook echt voldaan vandaag! :D Gister een baalavondje, was even langs thuisthuis gegaan om wat spullen te halen, moest voor de studie in de buurt zijn. Dus ik dacht dan neem ik de volgende trein terug naar huis. Maar mijn vader wilde heel graag dat ik bleef eten, omdat ik hem al anderhalve week niet had gezien. Dus nouja, dat kan ik hem ook niet weigeren natuurlijk. Maarja, planning door de war, want wanneer moet ik dan trainen... -luxeproblemen :P -
Vandaag een geluksmomentje. Hoopte dat ik na school nog even tijd zou vinden om cardio te doen, dus had voor de zekerheid mijn sportspulletjes al meegenomen. Ben ik vervolgens drie uur eerder klaar dan gepland, dus heerlijk alle tijd om te trainen! Cardio, full body kracht, en de syngry ook nog meegedaan. Zou eerst maar één rondje doen, maar heb ze uiteindelijk alle drie volgehouden, dus was best trots op mezelf!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:57

Dat is een fijne meevaller! Goed bezig geweest Russel!