Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:28

dromertje2 schreef:
Heel begrijpelijk. Ikzelf heb effectief niet kunnen wachten, ook omdat er wat symptomen waren, en ak getest op 5 dgn na tp, zag ik een heel licht tuurstreepje. 2 dgn later was het een echte streep.
Maar ik was bijna zeker dat ik zwanger was en aangezien dat mijn beroep als risico wordt beschouwd wou ik het zi vlug mogelijk weten.

Ik weet echt niet of ik symptomen heb, of mijzelf wat wijs maak. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:02

ik heb vanmorgen een heerlijke ochtend gehad met mijn man... had ik daarna echt helderrood bloedverlies. Dat gebeurd normaal echt nooit! Schrok er wel van

moonprayer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:12

Oh jee, wat kan dat zijn? Innesteling of is daar geen sprake van

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:20

Ik verwacht woensdag mijn menstruatie dus een innesteling kan het niet zijn denk ik. Het was ook echt veel en helderrood

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:21

wiebke schreef:
Ik verwacht woensdag mijn menstruatie dus een innesteling kan het niet zijn denk ik. Het was ook echt veel en helderrood

Wellicht iets te ruw geweest? Dat heb ik ook wel eens gehad.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:38

niet ruwer dan anders :D gelukkig was het bloeden snel weer over.. maar ik stond wel even raar te kijken!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:46

Door de hormonen raakt de boel wel beter doorbloed. Wellicht toch een adertje..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:14

Ik had het ziekenhuis een mail gestuurd met de vraag of ze een extra semenanalyse willen doen. Op die manier zou ik niet voor niets 2 weken lang hormonen moeten spuiten dacht ik...
Ze vertelden dat het altijd een momentopname is en het dus geen nut heeft om een extra analyse te doen. Toch jammer..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:58

wiebke schreef:
Ik had het ziekenhuis een mail gestuurd met de vraag of ze een extra semenanalyse willen doen. Op die manier zou ik niet voor niets 2 weken lang hormonen moeten spuiten dacht ik...
Ze vertelden dat het altijd een momentopname is en het dus geen nut heeft om een extra analyse te doen. Toch jammer..

Je bereikt er inderdaad weinig mee, er kunnen zoveel factoren invloed hebben op de kwaliteit van de semen, dat je bij wijze van nu ruim voldoende zwemmers hebt maar over 2 weken toch voor een teleurstelling staat of andersom.

Ik ken een stel wat bij de eerste kennismaking te horen kreeg dat ze alleen in aanmerking kwamen voor icsi aangezien de semen nagenoeg niets deden, was puur moment opname. Ze zijn uiteindelijk gewoon gestart met IUI, kwaliteit was de 2e meting meer dan prima.

Maar kan me voorstellen dat je op zoek bent naar 'zekerheid' of iets waar je je aan vast kunt houden!

Hoe is het met cobiee? Trek je het 'wachtbankje' nog? Lijkt me allemaal zo slopend, niet precies weten waar je aan toe bent.

Linnie hoever ben jij nu zwanger?
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 14-03-17 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:03

Hierbin belgie doen ze vaak verschillende keren een semenonderzoek om de eerdere test te bevestigen of niet. Nu als er bij de eerste staal geen enkel zwemmer is gevonden, is de kans heel klein dat dit bij een 2de wel gebeurd. Maar ze controleren het wel.

Ik zit geduldig te wachten op de rode vlag. De ene keer wil je ze niet en de andere keer kan je ze niet snel genoeg krijgen :o

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:08

dromertje2 schreef:
Hierbin belgie doen ze vaak verschillende keren een semenonderzoek om de eerdere test te bevestigen of niet. Nu als er bij de eerste staal geen enkel zwemmer is gevonden, is de kans heel klein dat dit bij een 2de wel gebeurd. Maar ze controleren het wel.

Ik zit geduldig te wachten op de rode vlag. De ene keer wil je ze niet en de andere keer kan je ze niet snel genoeg krijgen :o

Volgens mij heeft de partner van Wieb eerder wel al voldoende zwemmers gehad.

Soms zou je willen dat je die periodes Idd kunt versnellen en afroepen! ;-)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:12

Ja dat weet ik, was meer in het algemeen dat in sommige situaties tijd niets veranderd aan het resultaat. Het geen momentopname is.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:38

ik zit ook in de wacht, vorige keer was mijn cyclus maar 24 dagen, dat zou morgen zijn.

die keer ervoor 29 dagen, en die keer daarvoor wel 34.
nogal wisselend allemaal :/

maar ik wacht geduldig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:44

Hier vandaag toch getest, negatief..
Had niet veel anders verwacht, ik merk ook 0,0 iets..
Heb nu zoiets van laat mij maar mooi ongesteld worden dan kan ik weer aan de clomid.. Nieuwe ronde nieuwe kansen..

Normaliter wordt ik a.s. zaterdag ongesteld..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:59

Maar dan ben je nog helemaal niet over tijd?
Of begrijp ik het verkeerd?

Hoop voor de mensen die wachten op de rode vlag het allemaal opschiet.

Afwachten wiebke hoop dat de kwaliteit de volgende keer weer goed is.

Vandaag 31 weken.
De tijd vliegt.

RW hoe gaat het met jou?
Jij loopt echt al op het eind of niet?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:59

@Balou, dat is nog veel te vroeg om te testen toch!
hopelijk blijft de rode vlag uit.

ik heb zo raar gedroomd vannacht, wist al dat ik zwanger was, en had een test gedaan die dat bevestigde. ben er toch teveel mee bezig ben ik bang. terwijl de kans op deze manier ongeveer 1 op 300.000 is.

en dan ga je denken, voordat ik zwanger was van mila, droomde ik al over haar.
ik droomde dat mijn vriendin zwanger was, toen ze het zelf nog amper wist. en droomde dat ze haar kindje eerder zouden halen.

maar droomde ook van een kindje , wellicht zelfs een tweeling voor mijn schoonzusje en schoonbroer.
die is er nog niet, en die zitten in het zelfde schuitje.

ik heb zelf gedroomd van een jochie met bruine krullen.

8 van de 10 keer klopt het ongeveer, maarja. laat het nu wel even een paar maanden wezen. lekker van het weer genieten en mijn dochter en mijn diertjes :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:41

Linnie bij jou gaat het ook lekker opschieten.
Ik ben nu 39.5 week, komende vrijdag weer naar de gyn en dan eens even het plan gaan bespreken, want ukkie wil niet indalen (net als nr 1) dus de kans is wel aanwezig dat we een ks moeten gaan plannen. Want er wijst er nog niets op dat deze uk zich binnekort wil gaan laten zien. Hopelijk kunnen we nog iets proberen qua inleiden, maar ivm litteken van vorige ks kan je niet zoveel als zonder litteken.

Ik hoop echt dat iedereen hier snel klaar is met wachten op of rode vlaggen of positieve testen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:33

Moonprayer, heerlijk onregelmatig dus!

Balou_k, ook vroege testen kunnen vals negatief zijn door een te laag hcg in je urine. Gewoon ( Nouja gewoon is makkelijk praten) geduld hebben en op je NOD eventueel nog een keertje testen.

Moonprayer, bijzonder he dat soort dromen. Heb dat ook een tijdje gehad. Ik droomde over mijn (overleden) opa. Hij zat aan mijn bed in ons nieuwe huis (stond toen nog onder bod) en hij meldde dat alles goed kwam. Het huis zou doorgaan en ik zag mezelf zitten met een kindje. Levensecht. Het huis ging door, de sleutel kregen we op opa's verjaardag. Heerlijk bijgelovig zag ik dat als een teken van opa. De kleine man liet nog 4 jaar op zich wachten. Ik was er in mijn hoofd vooral (te) veel mee bezig en dit soort dromen gaven zo nu en dan welkome bevestiging in onzekere periodes!

Linnie schiet lekker op!! Voel je je goed? Maakt de eiceldonor nog op een bepaalde manier deel uit van je zwangerschap of is het echt enkel het 'donatieproces' geweest en nu dat geslaagd is, is het contact ook minder/anders?

Spannend Rockwitch, llaatste loodjes!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:07

Ik heb soms ook heel levendige dromen over onze baby linnie, hoor erbij denk ik.

Mijn menstruatie is er ook weer, heb gebeld met het ziekenhuis voor de baarmoeder foto. Dat gaan ze vrijdag al doen, spannend!

Zoohoo rock, je staat op ontploffen dus :D. Nu nog de baby zover krijgen om eruit te willen komen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:21

Wat doen ze dan precies bekijken met zo'n foto?

Ja heb echt explosiegevaar, alleen beebje blijft maar hoog zitten. Moet echt indalen anders wordt het weer een ks en dat zie ik zo niet zitten.
Maar goed heb voor vrijdag een afspraak voor acupunctuur. Dat schijnt te kunnen helpen om een baby te laten indalen. Dus dat wil ik dan wel proberen.
Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:48

Mooie buik!

Bij zo'n foto persen ze contrastvloeistof in de baarmoeder en maken dan een foto. Zo kunnen ze zien of de eileiders open zijn

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:34

Oooh zo ok. Fijn dat dat snel kan dan heb je dat ook maar gehad.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:07

Kon je dat op elk moment inplannen Wiebke? Ik moest het geloof ik rond de 10e dag doen.

En mooie foto hierboven! Mooie buiken! Hopelijk gaat de baby nog indalen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:41

Hoop dat de foto duidelijkheid geeft Wiebke.
Is dat ook het onderzoek waarvan ze zeggen dat je daarna vaak meer vruchtbaar bent?
Ben de naam kwijt.

Mooie buik rw de tijd vliegt he.
Tijdens het traject ging alles langzaam maar nu...
Hoop dat de kleine toch nog indaalt of dat je snel duidelijkheid hebt.
Succes nog even!
En hou ons op de hoogte.

Hier kijken ze met 36 weken de placenta nog een keer.
Helaas ligt de placenta nog gedeeltelijk voor de uitgang.

Ja we hebben nog contact met onze donor.
Wel minder dan eerst.
Eerst was het dagelijks vooral tijdens het traject.
We reden ook samen naar alle afspraken.
En het was 1-1.5 uur rijden naar de kliniek en dan weer terug.
Het was ook intensief.
Daarna wekelijks en nu hou ik haar op de hoogte hoe onze zwangerschap verloopt.
Eigenlijk dus nog om de paar weken en soms zit er iets langer tussen.
En pas zijn we wat wezen drinken samen om bij te praten.
Over het traject nog eens gehad hoe we er nu op terug kijken en hoe alles nu gaat en de toekomst.
Het blijft gewoon een goede kennis dat vinden we beide fijn zo.
We komen elkaar ook een paar keer per jaar tegen op feestjes dan is het ook niet ongemakkelijk.
We vinden het nog steeds zo bijzonder dat zij hiervoor open stond en contact met ons heeft gezocht.
Dankbaar dat zij op ons pad is gekomen en dat het traject positief heeft uitgepakt voor ons.
En ook nog heel snel! soms kunnen wij het nog steeds niet geloven dat er een wondertje in mijn buik zit.
Ik voel mij goed en kan nog steeds fulltime werken.
Ik blijf wel onzeker.
Dat was ik tijdens het traject en aan het begin van de zwangerschap maar nu dus nog.
Ben erg bang ons kleintje kwijt te raken nu en ook tijdens de bevaling.
In vertrouwen blijven! Zeg ik vaak tegen mezelf.

Moonprayer er is op fb een groep waar mensen ook weleens dromen over hun ziels kindje.
je moet erin geloven en ervoor open staan.
Wie weet heb je wat aan die groep.
Ik ben ook lid van deze groep maar nooit deze ervaring gehad.

spirituele ervaringen zwangerschap/geboorte/adoptie heet de fb groep.

Wel heb ik via deze groep een soulversation gehad van iemand daar oa over ons meisje.
Dat was wel interessant.
Misschien heb je er wat aan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:47

Blijft een heel mooi en bijzonder iets wat jullie hebben mogen meemaken zo Linnie.

Sommige dromen kunnen idd heel heftig zijn. Ikzelf heb wel spirituele ervaringen en dromen. Vnl mijn moeder, zij komt soms bij me.

Laatst ook een "gesprek" gehad met haar, ze bleef niet lang hier, maar ze wilde laten weten dat ze heel trots op me was.

Ook heb ik ons dochtertje bij me gehad, alleen presenteerde ze zichzelf niet als NoƩmi maar als Emma. Vond dat heel bijzonder en fijn. Geeft een mooi en fijn gevoel.