Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:37

Dat heb ik zelf ook zo gedaan eliine.
Nu na de shred 2x en 6w6p en nu BR is mijn slechte schouder bijna even sterk als mijn goede schouder.
En ik ben echt niet scheef gespierd geworden hoor :D (al heeft iedereen een verschil in bespiering rechts en links)
Vandaag ging ik een level zwaarder, en toen heb ik bij een v- rise oefening rechts (slecht) een lichter gewicht gepakt.
Waarsch kan ik het straks aan het eind beide kanten gelijk.
Maar overbelasten is nooit goed

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:59

Bedankt voor je antwoord Sall! Dan blijf ik gewoon zo verder gaan. Op zich is het voor links en rechts qua gevoel ook evenzwaar, omdat links veel minder kracht heeft natuurlijk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:24

Dank je dames :o

Imre! *\%/*

Spikkel: Ik vind het ontzettend leuk en oefen op eigen houtje 5 dagen per week... maar volgens de balletjuf ben ik zo'n balletramp dat ik net geen dansverbod zou moeten krijgen (daar komt het toch op neer), dus het is best stresserend... Vanaf zaterdag ga ik zelfs de kinderlessen meedansen. Ik zit in een balletles voor volwassen beginners, maar ben de enige echte beginner (sommigen dansen zelfs de Masterclasses mee). Bijgevolg kan ik natuurlijk niet mee met de rest van de groep.
Het moeilijkste tot nu toe vind ik wat mijn juf noemt 'to pull up', dus mijn bovenlichaam mooi rechtop houden met strakke buik. Hiervoor sukkelde ik enorm met het kantelen van mijn bekken, maar dat lijk ik nu redelijk onder de knie te hebben. En o ja, muzikaal ritme is mij onbekend, helaas :')

Maar ik trek met plezier mijn demi pointes aan, ik doe het gewoon zo graag en wil het zo graag kunnen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:38

Haha ooh zegt ze dat := Nouja, als je er zelf maar lol in hebt. :D We zijn allemaal stuntelig begonnen haha. Vandaag gingen eindelijk mn driedubbele pirouettes goed *\o/*

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:01

Oooh ik wil door jullie ook balletdansen -__-

Ok, ik had dus de extreme shed and shred gedaan en level 1 is echt een lachertje, level 2 is best pittig, maar dat was m dan ook. T resultaat...Ik heb meer spierpijn dan ik na KB2 heb o.O

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 07:04

:wow: Brhriseis, wat een goed resultaat! Petje af.

SP, extreme Shred klinkt ook wel heel heftig :=

Ik ben bezig met de killer abs, zit nu op level 2, maar wat een rare oefeningen zitten erin. Heb er wel spierpijn van maar niet in mijn abs.
Ik heb ook nog steeds het idee dat de 6wk6pck meer deed voor mijn buik. Iemand hier ook de killer abs afgewerkt en wat was het resultaat?

En ik vroeg me nog wat af : is er hier iemand die het al langer dan een jaar volhoudt? En dan bedoel ik echt minimaal 6 x in de week een workout.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:15

Wat gaaf Spikkel! Ik vind het echt bewonderenswaardig dat je op een paar jaar tijd zo'n niveau bereikt hebt... Dan moet je toch al heel wat uren gedanst hebben!
En precies, zolang ik er maar lol aan beleef :')

Gewoon doen Solar! Wow, dat level 2 klinkt wel erg pittig...

Dank je Fitzroy! Ik denk dat iedereen in dit topic begonnen is op 3-6 januari (de oudsten dan). Ik meen dat Phor daarvoor al een jaar of wat bezig was met krachttraining, maar ik weet niet goed met welke filmpjes/methode. Ik zelf ben ook vorig jaar begin januari gestart, en heb een keer vier dagen pauze genomen en dan twee maal een week tijdens BR (wegens thesis en bouwen van paardenboxen).
Wat Killer Abs betreft: het eerste level vond ik een lachertje, tot ik de dag er na op stond en mijn buik in brand stond :o Level 2 vond ik eigenlijk wel heel zwaar en level 3 deed me bijna huilen. Het is wel minder gehups dacht ik dan 6W6P?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:29

Ja ik dans nu 7 uur in de week, dan merk je dat je ontwikkeling echt heel snel gaat. :j Ik heb nu alleen al een paar weken overal pijntjes en wat blessures. Echt balen want ik wil gewoon weer een keer pijnvrij dansen. :\

Sommige houden het hier echt lang vol inderdaad! Ik ben na de 30DS niet meer met wat anders van Jillian begonnen haha. :) Ik moet eigenlijk meer buikspieren doen thuis, dus misschien ga ik beginnen aan de Killer Abs. Zou alleen niet weten wanneer ik dat ook nog moet doen. :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:39

Kan ik goed snappen met zo'n strak dansschema...
Is er bij jou zoveel te volgen les, of zit je op privéles? Ik volg vanaf zaterdag ook de kinderlessen, dan heb ik 2 x per week les en ziet de juf het hopelijk sneller of ik iets goed of verkeerd oefen thuis. En o ja, ik zou binnenkort de dvd van de RAD-lessen moet krijgen, dat zou ook wel moeten schelen, want nu vraag ik me vaak af hoe het ook al weer zat :o
Wat naar van je blessures en pijntjes, luister maar goed naar je lichaam en verzorg je goed!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:24

Ik kon je foto's gisteren niet bekijken via mijn telefoon maar wat een superresultaat Brhi! *\o/*
Je kunt hartstikke trots op jezelf zijn!
En trek je niets aan van je balletjuf, je doet harstikke je best en ik vind het alleen maar
kwalijk van haar dat ze je niet rustig helpt en motiveert! Gaat goedkomen met al dat oefenen :)

Killerabs vind ik heel fijn (alhoewel ik in L3 Jillian wel een beetje vervloekte :P ) Je voelt het inderdaad niet alleen in je buik maar dat is juist goed want voor echte killerabs moet je je gehele lijf afgetraind zijn en moet je een laag vetpercentage hebben.

Ik ben sinds dag 1 van de shred (3 januari) blijven sporten (met break voor operatie) en sinds een tijdje train ik bij de sportschool (van kickbox tot spinnen enzovoorts) en ben ik weer begonnen met 2x pw hardlopen. Ik kan het echt niet meer uit mijn leven wegdenken, rustdagen vind ik eigenlijk ook helemaal niets :') Ik kijk nu al op tegen een drukke stageperiode want mijn paard komt op plaats 1 maar desnoods ga ik net als tijdens mijn vorige stage gewoon weer thuis Jillian-workouts doen.

7u dansen per week is veel spikkel!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:27

Ik heb niet de mogelijkheid om dat te doen Bhris, ivm kosten en tijd.

Ik ben eind januari begonnen, hier en daar een maand eruit gelegen. In totaal 4 maanden ofzo denk ik, dus ben pak m beet 6 maanden bezig. Ben nu trouwens zwaarder dan ik ooit ben geweest :') Stomme catered woning :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:33

Ik meld me hier ook weer even :) beetje afwezig geweest de laatste tijd.. wel globaal bijgelezen maar geen bijleespost gemaakt :o

BR heb ik afgerond ondertussen. Nu een beetje aan het afwisselen tussen allerlei workouts. Gisteren shred level 3 gedaan, vandaag shred level 2. Wel met wat extra gewichtjes, want na BR vind ik het anders wat te makkelijk. Maar moet zeggen dat ik de shred wel weer ff lekker vind! Zit ff wat meer cardio en buikspieren in dan in BR.
Morgen banish fat boost metabolism doen denk ik :D

Per 1 nov niet meer lid van de sportschool. Scheelt me bijna 40euro per maand (zit zonder baan :o ) en ik red me wel met Jillian :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:34

Bhriseis schreef:
Kan ik goed snappen met zo'n strak dansschema...
Is er bij jou zoveel te volgen les, of zit je op privéles? Ik volg vanaf zaterdag ook de kinderlessen, dan heb ik 2 x per week les en ziet de juf het hopelijk sneller of ik iets goed of verkeerd oefen thuis. En o ja, ik zou binnenkort de dvd van de RAD-lessen moet krijgen, dat zou ook wel moeten schelen, want nu vraag ik me vaak af hoe het ook al weer zat :o
Wat naar van je blessures en pijntjes, luister maar goed naar je lichaam en verzorg je goed!

Ja wij hebben erg veel lessen. :j Op bijna alle doordeweekse dagen kun je ongeveer 3 uur per dag volgen. Alleen op woensdag zijn er meer kinderlessen, vrijdag is training van showballet en zaterdag 1 uur klassiek voor intermediate. En zondag is er niets voor volwassenen. Dus ik ben wel blij met zoveel aanbod! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:40

Thanks Lis :) en volgens mij ben jij toch een van de fanatieksten... Zelfs tijdens je revalidatie sportte je superveel! Dat je kickboxt is ook al zo gaaf!

Wat naar solar... Zie je verschil op foto's? Het is echt oneerlijk wanneer je zo hard sport...

Fanatiek Fanta! You go!

Ja dat is echt erg leuk Spikkel dat je zo veel dansmogelijkheid hebt. Vond jij het in het begin ook zo moeilijk?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:42

Ik ben nu bezig met de 3e week van body revolution. Moet zeggen dat het me tot op heden erg goed bevalt en ik ook echt merk dat mn lichaam al begint te veranderen. Aan het einde van de eerste fase, dus eind week 4, ga ik weer eens opmeten en nieuwe foto's maken. Ik ben benieuwd!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:40

Oh ik ben echt heel lui geweest afgelopen week! Dus morgen ga ik weer rennen en donderdag spieren trainen....... Lui ding dat ik ben!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:42

Super Cherelle! Lekker veel afwisseling ook he!

Succes Lilly!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:38

Oke ik heb vandaag (per ongeluk een dagje te vroeg := ) level 2 van de Shred voor het eerst gedaan.

MEEENNNNN :oo hadden jullie me niet even kunnen waarschuwen :') Dat was geen grapje zeg _O- De cardio was wel lekker pittig, beter dan level 1 vond ik. De hoeveelheid planks is wel een beetje killing merk ik. Voel mn polsen en mn linkerarm wel nu namelijk. Hopelijk trekt het weg en anders ga ik toch maar wat alternatieven zoeken voor zover mogelijk. Maar het zweet staat op mn rug zeg :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:27

Ik doe een poging mijn flatmate aan t sporten te krijgen, we hebben nu twee keer 30D gedaan (niet achter elkaar), moet haar zover krijgen elke dag te doen. Ben zelf maar opnieuw begonnen met Ripped. Ik denk dat er bij mij zo weinig verschil is, omdat ik te veel kracht doe en te weinig gecombineerd. Ik bedoel, NMTZ, KB en 6W6P zijn geen van alle volgens het 3-2-1 systeem. Dus ik hoop dat Ripped mij weer terug brengt naar waar ik was :D

En wellicht na de workouts nog een cardiootje op de band of fiets :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:28

:wave:

Ik ben al twee keer eerder begonnen met de shred en het toen niet volgehouden :o Had verschillende factoren.

Wil nu toch nog een keer beginnen. Ik heb een kleine blessure en mag dus niet hardlopen. Ik sta nu al 3 weken stil en toch weer wat gaan doen eigenlijk en hardlopen kan even niet. Heb de blessure eerder gehad en die wil ik echt even de tijd geven om te herstellen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:56

Maar als je een blessure van hardlopen hebt is het dan wel verstandig om te gaan shredden? Ik vind (op dit moment) het shredden pittiger dan het hardlopen eerlijk gezegd. Riep gister nog tegen mn zusje,'ik loop goddorie nog bijna liever een halve marathon' :+
Maar hangt wellicht ook van de blessure af!

Ik ga me zo aan dag 2 van level 2 wagen :Y) Heb wel een beeeeetje spierpijn := dus ben benieuwd hoe het zal gaan :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:18

Ja het kan wel voor mijn blessure :j
Heb ook nog even overlegd met de fysio, ik mag gewoon even niet op een harde ondergrond rennen e.d.
Heb last van mijn scheenbeen ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:19

oke, nou voorzichtig met de jump ropes en jumping jacks dan! Want uit een ander hardlooptopic hoorde ik toch wat slechte verhalen over hardlopen en shredden en scheenbeenproblemen :=

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:20

Zo ik ga ook weer eens een poging wagen. Door alle drukte lukt elke dag mij echt niet :+ Van de week even gedaan, na een kwartier was ik kapot. Bizar wat 8 maanden niet kunnen sporten met je conditie doet... Nu op naar poging twee! Kijken of ik het nu wel volledig uithou :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:28

Ja, daar pas ik wel mee op.
Maar ik weet ook dat ik de vorige keren echt mijn onderbenen trainde en dat heb ik wel weer nodig wil ik goed kunnen hardlopen.
Als het niet gaat pak ik een ander stuk je cardio.
Maar helemaal niks doen is het gewoon niet, ik word er aardslui van.