Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:20

Bhriseis schreef:
@CCCCC: in welke zin is het leuker? Heel eventjes vond ik level 2 leuk, tot ik besefte dat ik niet heel erg veel beter word in die plank-oefeningen... Is het ook veel zwaarder want ik doe best in mijn broek als ik denk aan morgen :+

Hij valt mee! Wel een paar keer een plankpositie, je doet echt meer kracht. Je zweet wel, terwijl je t niet echt merkt. Echt nu kracht en uithoudingsvermogen :j

Bhriseis

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:28

Oh dat klinkt inderdaad wel leuker dan level 2. Dat geeft wel een beetje moed!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:33

Zo, dag 4 van level 2 achter de rug. Het gaat al beter! Maar vind het nog wel zwaar omdat het best veel met je neus naar de vloer (op handen en knieën/tenen) is. Dan stroomt er zoveel bloed naar mn hoofd.. tenminste, dat idee heb ik :+

Ik zweet veel meer dan bij level 1 overigens!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:34

Euhm ik heb net level 2 zitten bekijken.. Maar ik moet echt iets verzinnen vooral in het begin, die oefeningen zijn killig voor mijn schouder -O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:37

Iemand creatieve ideeën?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:39

Sall, de schouders en bovenrug hebben flink te 'lijden' bij level 2 :Y) Schuine buikspieren trouwens ook. Tenminste, op die plekken voel ik de meeste spierpijn. Succes met het zoeken naar een goed alternatief voor jouw schouder! Ik zal morgen eens nadenken over alternatieven, wanneer ik weer ga shredden!
Laatst bijgewerkt door Sabini op 23-01-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:39

@ Sabini: goed zo! Ik vind het nog steeds zwaar hoor, en zit nu aan twintig :+

@Sall: vooral het laatste circuit is erg, daarin zegt Jillian ook echt dat je schouders in brand zouden moeten staan. Misschien een idee om het met hele lichte gewichtjes te doen dan?

Ik ga een uurtje gamen (Eternal Sonata!), dan de paarden hooi geven en dan een true blood kijken en slapen (mét een stukje taart: ik blijf binnen de kcal, sportte best veel en ben ongesteld dus ik verdien dat stukje 8-) )

Veel succes aan al wie nog moet shredden!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:42

Thanks voor het meedenken! Ik hoor graag goede creatieve invullingen! Ik wil er graag tegen aan en de shred zo goed als mogelijk afmaken
Laatst bijgewerkt door Sall op 24-01-13 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:43

Alles mag branden, behalve mijn schouder.. :=

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:02

phormicola schreef:
Dag 23 kan afgestreept worden. Het is zo gek, soms heb ik helemaal geen zin, maar tijdens de warm-up begin ik me al beter te voelen :) Het is eigenlijk best wel verslavend :')

Misschien heeft dat te maken met de endorfine? Door sporten maak je endorfine aan geloof ik en daardoor ga je je lekkerder voelen, of iig dat is wat ik altijd heb geleerd :P

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:02

I looooove endorfine :+

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:04

Dag 15 was zwaar -O- Ben al niet helemaal fit en op een of andere manier leek het allemaal zo moeilijk. Toch gedaan en hopelijk morgen met wat minder tegenzin :D

Level twee is wel lastig als je je schouders niet te veel mag belasten, je kan de planjacks in ieder geval vervangen voor gewone jumping jacks, en misschien de kniesprongen staand doen door voor- en achteruit te springen? Dat is ook vrij zwaar als je ruime sprongen neemt en niet stopt, dus vanuit dezelfde beweeg steeds naar voren en naar achteren springen :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:27

Sall schreef:
I looooove endorfine :+

Haha, volgens mij heb jij een overdosis endorfine ofzo en ben je nu helemaal high :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 02:04

Ik heb dag 15 ook gedaan vandaag.

Wat betreft belasten van schouders in level 2: Ik pak met cardio gewoon andere cardiodingen :)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:27

Goedemorgen iedereen!
Zo, dag 5 van level 1 ook afgesloten, had weinig zin vanochtend, maar mezelf er toch toe aangezet. Nu wel weer een voldaan gevoel. De spierpijn van dag 2 begint nu ook langzaam weg te gaan (ik kwam weer enigszins normaal de trap af). Gisteren iets teveel kcal binnen gekregen... vandaag weer rustig aan!
M'n eten van vandaag: 3 witte boterhammen met kaas + avondeten. (nog geen idee wat dat zal worden)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:27

Lastig met pijnlijke schouders! Ik begin straks nog maar met dag 2, dus kan je niet helpen helaas!
En Monster_Tos, al valt het meten misschien tegen straks, een verbeterde conditie is toch ook al wat waard? :) Maar ik denk dat je over 6 dagen echt al wel resultaat zult zien. :)

Ik ga straks mijn 2e dag doen, maar heb nu maar tasjes gepakt en die vul ik dan met 1,5 kg. Ik vrees dat mijn armen het dan ook nog behoorlijk zwaar krijgen.

Whoopylover: Eet je verder helemaal niks? Ook niet wat fruit tussendoor?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:31

Goedemoggel!!

En ook hier zit het er weer op, dag 15! Ging lekkerder dan gisteren, heb mezelf weer aardig kunnen pushen en weinig adempauzes genomen.

Last van m'n schouders heb ik absoluut niet, wel dat het snel verzuurt met de oefeningen :j. Ik doe trouwens nu 2 dagen geen jumping jacks meer (ik vervang ze door het schaatsen of boksen gecombineerd met high knees) en de last aan de zijkant van m'n knie is zo goed als weg.

Ik vind die eerste plank cardio, dat je met je knieën onder je moet springen en weer strekken errug zwaar!! Op een gegeven moment zijn het nog maar sprongetjes van 10cm :') . Plank jacks gaan veel makkelijker! En die laatste plank abs, echt héérlijk! Mijn buikspieren zijn best ontwikkeld dus met de andere oefeningen begon ik ze aan het einde pas te voelen, en bij die plank twists brand het de hele tijd!

Merken jullie ook dat je veel meer controle over de bewegingen en ook over je ademhaling krijgt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:42

Zo goedemorgen shredders!
Zojuist wakker geworden met een content gevoel in mijn buik: spierpijn! Dat betekent dat ze gisteren wel goed aan het werk zijn geweest. :D
Strakjes beginnen met een bakje havermout, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat smaken. En alvast een eitje koken voor na die tijd en dan op naar dag 4!
Succes allemaal vandaag, burn baby burn!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:02

Morrgehuh, ook ik heb mijn havermoutpap op.
Vanmiddag level 2.. Ik ben benieuwd!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:10

Gaaf Sall! Hopelijk lukt het om je schouder te ontzien, succes!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:11

Echt respect dat jullie vroeg opstaan voor het shredden, ik lig nog in mn bed moet er zo wel uit voor college... :( Wil eigenlijk ook sochtends shredden maar kom de laatste tijd slecht in slaap en ben bang dat ik dan te weinig slaap krijg en ben de laatste tijd sws al niet 100% fit...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:45

BAH! Havermout is vies :r
Ik heb het gemengd met water en er voor de vorm wat rozijnen doorheen gedaan, maar gatsie, het lijkt wel alsof ik slecht aangemaakte behangerslijm zit op te eten.
Enfin, het is voor een goed doel, misschien wen ik er wel aan...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:48

Ik doe het nu 2 weken zo en ben al aardig in het ritme. Merk dat ik overdag meer energie heb en dat ik 's avonds beter in slaap val. Had ik al nooit moeite mee, maar ik kon wel eens ineens over m'n slaap heen zijn en dan eigenlijk te laat gaan slapen. Heb nu eerder zo iets van 'lekker naar m'n bedje toe'. Was vanmorgen wel trots op mezelf, woensdagavond is Criminal minds, Flashpoint en Human Target op Veronica en dan kan ik echt de tv niet uitzetten..... Was dus kwart over twaalf en half 7 de wekker :O

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:53

Ik wil ook spierpijn aan mijn buikspieren -O- dat heb ik nog helemaal niet gehad. Ik vind die planktwists ook niet moeilijk. Gewoon een plank volhouden vind ik daarentegen zwaarder.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:59

-O-
ik heb moeten opgeven vandaag (dag 16)
was op de helft en toen... ging lichtje uit ;(

moest stoppen (was bij die schaatsoefeningen van Lvl 2)
naar beneden gerend en 2 glazen ijsthee op, yoghurt gepakt en ben eerst gaan ontbijten
wilde verder daarna
maar door shaken in mijn lijf ging dat niet
dus heb 15 min op bed gelegen...
nu aan werk
en hopelijk vanavond nog een keer
bah bah
dit voelt wel beetje als falen hoor ;(