Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:10

Ik had een vraagje.. Als je je inschrijft voor een wedstrijd gebeurt dat dan altijd op de dag zelf? Ik had gemaild en ze zeiden dat ik me pas op die dag moet inschrijven. Is dat altijd zo?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:12

Nee, dat is zeker niet standaard.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:12

T hangt er vanaf hoe groot de wedstrijd is, bijv. voor Rotterdam 10 km moet je je vroeg online inschrijven anders is t vol. Maar bij een lokaal loopje is t vaak gewoon op de dag zelf (of evt. allebei, dus online en dan na-inschrijving op de dag zelf).

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:13

Nee niet standaard meestal kan je je al eerder inschrijven.
Welke wedstrijd wil je gaan lopen, Dancer?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:14

Bedankt allemaal :)

Het is niet zoon grote loop inderdaad.. Ik wil denk ik maar beginnen met 2,5 omdat ik nog nooit zoon wedstrijd heb gedaan maar ik ben bang dat ik straks alleen tussen kleine kinderen loop :o Dus eigenlijk wil ik voor de 5 gaan, maar ben bang dat het dan toch tegenvalt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:17

2,5 is meestal niet voor volwassenen nee, dus ik zou lekker voor de 5 gaan!
Wanneer is t?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:19

2.5 is meestal zo'n kidsrun inderdaad.
Ik ga mijn eerste wedstrijd lopen op 1 juni in Rhenen, een 5km

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:20

20 Juni, dus heb nog 1,5e maand.. :\
Wel n klein voordeel van dat je, je op de dag zelf moet inschrijven; ik kan dus nog langer nadenken welke afstand ik ga nemen haha :)

Oeh das ook al snel Nextdomino, hoe lang heb je ervoor getraind?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:23

Ik ben nog niet zo lang bezig maar ren wel 3 keer in de week. Gisteren dan voor het eerst over de 5 km gelopen.
Ik bouw op met de runkeeper app.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:36

Wollie, heb even in je profiel gespiekt, jij bent die dus met de witte oordopjes in begrijp ik ... Leuk zo'n actiefoto!

Wendy, zo hee, bijna 16 km, ik ben echt 'lekker jaloers' op je. Dat wil ik ook haha! En wat een goed gemiddeld tempo zeg, petje af hoor. Heel leuk voor je dat het zo lekker ging.

Nextdomino, als je nu al 5 km kunt halen dan zou ik daar ook voor inschrijven. Je hebt dan nog een maand om te trainen, als je echt 3x in de week loopt en je kunt dat volhouden, dan moet dat best lukken, want je hebt dan genoeg tijd om er nog wat 'loopgemak' bij te trainen.

Soms toch best ideaal zo'n loopband. Ik wou wel een pittige training doen vandaag, maar toch niet mijn enkel teveel belasten. Ik heb de loopband zo ingesteld qua helling dat ik met ca. 7 km/h dan op een hartslag van 160 uit kwam (voor mijn leeftijd is dat best zwaar, dacht ik .... heb ik niet zoveel verstand van, maar aan de kleur van mijn hoofd :oo te zien was het wel zwaar genoeg ... haha). Heb op die manier lange intervallen gedaan met tussendoor een paar minuten vlak wandelen. Dat gaf wel het gewenste resultaat, heb het 50 minuten volgehouden en kwam echt drijf van die loopband af .... zooooo hee :oo , wat is dat zwaar om continu tegen een helling op te lopen!!! Maar helemaal geen last van m'n enkel gehad *\o/* . Top! Dat ga ik echt nog eens doen zo, was heel leuk!

Daarna heb ik mezelf natuurlijk nog even in het koele water van het zwembad laten zakken (tschchchch ....even afkoelen ....). Heerlijk!
Toen naar huis en lekker ontbijten. Dus ik begin deze mooie dag al met een zalig gevoel! Ik hoop jullie ook!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:50

Ik ben bang dat ik mezelf vandaag even een flinke trap onder mn kont moet geven, want met dit
weer ben ik niet vooruit te branden :') .

Nextdomino, ik reed gisteren door Rhenen en zag inderdaad een bord staan dat er een wedstrijd is en heb het even opgezocht op internet.
Het is wel lekker dichtbij voor mij, maar ik ben bang dat ik het helaas niet ga halen, omdat ik nu nog maar bij les 12 van Evy ben.
Jammer dat het niet wat later is, want had graag meegedaan. -O-

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:22

Zo dat was een lekker actief begin van de dag Hannahfrouk! :D Zo fanatiek ben ik niet geweest vanmorgen. Wel op buitenrit geweest met 2 van mn pony's. Nouja en dan zit ik er dus zelf niet op (shetlandpony's) maar de verzorgkindjes en mag ik meerennen in draf :Y) Dus wel lekker in beweging geweest. Morgen een duurloopje op de planning en dan vrijdag alweer mn 2e wedstrijd! :D

Dancer: 6 weken is inderdaad wat kort om al een 5 km te kunnen lopen, tenminste, je bent net begonnen toch?

Heb eigenlijk ook 21 juni mn eerste 10 km wedstrijd in de planning staan, maar denk dat ik dat ook niet ga redden nog. Afgelopen 1,5 week niet heel regelmatig gelopen dus loop nu al achter op mn schema := Nouja ook daar kun je op de dag zelf nog inschrijven dus bepaal dan die week wel of ik 5 of 10 km ga lopen. 5 km is ook leuk :j en kan daarna de hele zomer nog 10 kms doen :Y)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:26

HannahFrouk schreef:
Wollie, heb even in je profiel gespiekt, jij bent die dus met de witte oordopjes in begrijp ik ... Leuk zo'n actiefoto!

:j Jep!

Dancer: ik heb ong. 3 maanden nodig gehad voor de opbouw van de 5 km, en dan nog een kleine maand om mn tempo een beetje opgekrikt te krijgen... (maar ik had dan ook totaaaaal geen conditie)

Goed bezig Hannahfrouk!!
Eline, handig dat je dan nog kunt bepalen, 10 km lijkt me pittig!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:29

Ik ben inderdaad nog niet heel lang begonnen, 2,5 gaat wel lukken maarja..
10 km is ook zeker niet niks Eline :n

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:47

Mn eerste 5 km liep ik 8 weken nadat ik ben begonnen met hardlopen, dat is nu ruim een maand geleden. Gek genoeg had ik meer moeite halverwege het programma (start to run). De mentale barriere om 10 minuten achter elkaar te lopen was groter dan 30 minuten aan 1 stuk. Best gek eigenlijk :+
10 km is wel weer een mooie nieuwe mijlpaal vind ik :j heb er vooral zin in om die te kunnen lopen, al zal het nog wel wat bloed, zweet en tranen gaan kosten om er te komen :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:11

Pffff wat zwaar om te lopen met die warmte! M'n benen wilden wel, maar ik was oververhit :)) Kop als een boei en drijfnat, ook mentaal vond ik het zwaar. Was vanmorgen om 11 uur gaan lopen. Les 18 van start to run, 5km gelopen in 36 minuten dus heb niet heel hard gelopen maar zo wel de les kunnen volhouden met die warmte. Moet daar echt ontzettend aan wennen zeg viel me vies tegen.

Weet niet meer wie het vroeg :o wat betreft combinatie shred/hardlopen gaat dat voor mij tot nu toe prima, nou volg ik ook niet exact de rustdagen van str soms pak ik een dagje extra net hoe ik me voel of hoeveel tijd ik heb. Op dag 1 van shred heb ik hardgelopen. Dag 2shred had ik ontzettend spierpijn in mn kuiten en ben ik lekker gaan fietsen dan had ik geen last daarvan. Gister dag 3 shred en had ik afdansen en dansavond dus een paar uur gedanst, lekker alle laatste spierpijn eruit gedanst. En vanmorgen dan hardlopen en doe ik eind van de middag ofzo shred.

Wat een afstanden lopen jullie zeg! En ook best veel mensen hier dus die wel echt fanatiek wedstrijden doen ook. Ik durf dat nog niet, wie weet tegen t eind van de zomer als ik wat meer conditie heb dat ik ook eens een poging doe :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:17

Lastig he met die warmte!

26 mei loop ik dus de 5 km, ben nu bij les 23 van Evy. Hoop dat ik het red, al is in de 1e instantie m'n doel om 'm gewoon uit te lopen. Maar ben zo bang om te falen en als laatste te eindigen ofzo := of dat ik onderweg toch stukjes moet lopen. Weet ook niet of dat vaak gebeurt bij mensen. Ben ook verder nog niet echt vaak bij een hardloopevenement geweest. Ja 1x bij de 20 van Alphen maar toen moest ik optreden met de band dus heb ik niet echt kunnen kijken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:24

Hee Warboel we kunnen wel een loop samen doen :P
Je woont hier vlakbij haha :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:06

Nou warboel ik was daar ook wel een beetje bang voor, maar woow wat een energie kreeg ik juist van die wedstrijd! Heb helemaal niet hoeven wandelen tussendoor en als laatste eindig je niet snel hoor als je gewoon netjes je schema hebt gevolgd. Er zijn namelijk altijd wel mensen die voor de gein even een 5 km gaan lopen en die valt het dan vies tegen. Ik was ook echt verbaasd vorige keer dat sommige mensen op 1,5 km echt al helemaal stuk gingen :oo sorry hoor maar volgens mij heb je dan gewoon niet (voldoende) getraind :n als jij netjes je Evy schema loopt dan moet het echt goedkomen!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:26

Wendy netjes gelopen hoor! Ik merk het ook dat ik moeizamer loop met warmere temperaturen. Heb 29 mei wedstrijd staan van 6,6 km dus even goed door oefenen met dit temperatuur :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:29

Ik ben ook blij dat mijn wedstrijd de 10e in de avond is! In mei kan het al flink warm zijn en dat scheelt echt in je lopen inderdaad. Misschien had ik er van de week daarom ook wel een beetje last van dat ik niet helemaal lekker werd. Toen was het ook best warm. Morgen maar even aankijken en anders kan ik 's avonds lopen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:37

Ja gelukkig koelt het s' avonds wat af, moeten om 8 uur starten :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:42

@Hannahfrouk, mag ik weten wat jouw oplossing voor die steken onder je voorvoet is, ik heb daar namelijk ook last van.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:06

Homiafortuna schreef:
@Hannahfrouk, mag ik weten wat jouw oplossing voor die steken onder je voorvoet is, ik heb daar namelijk ook last van.

Ik sluit me hierbij aan!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:37

Owkee ... uuuuh, hoe leg ik dat het best uit. Heb maar eventjes een paar fotootjes gemaakt.
Ik weet natuurlijk niet of jullie probleempje hetzelfde is als mijn probleempje, maar bij mij ging het er dus om, dat ik een vrij 'puntig' botje onder de bal van mijn voet heb. Daardoor krijg ik daar wat dikker eelt en hoewel ik dat wel bijwerk, zorgt dat tijdens het lopen soms voor enorme steken, waardoor ik echt kreupel ga lopen. Echt méga irritant, want omdat ik dus niet normaal kan landen op mijn voorvoet, compenseer je met de buitenrand van je voet en dat gaat niet.

Maar goed, heb nu ontdekt dat dít helpt:

Men neme: brede Leukoplast van 1,5-2 cm breed, te koop bij de gewone drogist. Het is de waterbestendige stretchvariant, maar wel gewone leukoplast.
Men neme iets waar je het op kunt plakken, maar waar je het ook weer af kunt halen (ik gebruik papier waar stickers op hebben gezeten).

Dan knip je een aantal laagjes (ik gebruik er 3, 4 lukt ook wel).
Afbeelding

Je vouwt alle laagjes tegelijk dubbel en knipt er een rondje uit:
Afbeelding

Je haalt het stapeltje van het papiertje af en je plakt het rond je likdoorn/ eelt/ zere plek (bij mij is dit dus de zere plek).
Afbeelding

Of het bij jullie helpt , weet ik niet, maar bij mij wel! Het blijft heel goed zitten ook en ik heb er helemaal geen last meer van tijdens het lopen.

Wel beetje lang verhaal, maar anders kreeg ik het niet goed uitgelegd hoor.