Poess91 schreef:@Mindim
Heb even 't boek erbij gepakthaha.
Misschien heb je wat aan deze vragen?
- Waar liggen de interesses van het kind? Geschiedenis, tekenen, televisie, computer en het leger en lego.
- Leest het kind gemakkelijker met een ander lettertype of letterformaat? Kan goed lezen, het uitspreken gaat minder, was sowieso laat met praten.
- Heeft het kind meer of minder concentratieproblemen als het alleen moet werken, met een klasgenoot of in een groepje? Alleen gaat het beste
- Kan het kind zich beter concentreren in een lege ruimte of in een lokaal waar alles gezellig en knus is? Lege ruimte.
- Raakt het kind minder snel afgeleid als er zachtjes muziek aan staat of juist wanneer het erg stil is? Raakt afgeleid van muziek als hij voor hem iets moeilijke taken moet doen, tijdens het spelen met lego is het ontspannend een muziekje op de achtergrond.
- Kan het kind zich beter concentreren met een bureau vol rommel of als alles opgeruimd is? Opgeruimd, bureau vol rommel geeft onrust.
- Heeft het kind veel detail nodig bij het ontvangen van een taakomschrijving of is uw opdracht snel duidelijk? Nee, het is snel duidelijk.
- Helpt het wanneer het kind een motivatie krijgt? Ja.
- Welke dingen motiveren het kind? Momenteel magneetjes verzamelen op het beloningsbord, pleasen. Maakt werk op school bij een juf wel en bij de ander niet. Hij maakt wel werkjes bij de juf die zo aardig is, als beloning voor haar.
- Kan het kind meer motivatie opbrengen als het taken mag afwisselen of voert het opdrachten beter uit wanneer er maximaal één opdracht per keer wordt gegeven? Maximaal 1 taak, anders is het onoverzichtelijk voor hem.
- Kan het kind zich beter concentreren als het af en toe even mag lopen? (koffie halen voor de juf) Weet ik niet, aan de ene kant wil hij zijn best doen voor juf, maar het akn ook nog wel eens zo zijn, dat hij afgeleid wordt en dat juf hem uiteindelijk moet halen. Het kan beide kanten op.
En nog een tip: probeer alles leuk en visueel te maken
Ik vond de tip van 20 seconden je ogen dicht doen helemaal goed. Morgen krijgt hij zijn juf bij wie hij het niet zo goed doet, werk komt bij die juf ook altijd mee naar huis. Hij kan het prima, cognitief is hij juist zeer goed, maar hij vertikt het bij die juf.