[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:59

Hallo,
Ik heb dus een vraagje aan de mensen die hier verstand hebben van haar (kappers ofzo)
Ik heb dus altijd haar wat net over me schouders hangt maar ik wil het langer hebben zoals zoveel meiden. maar als je dan weer naar de kapper gaat knippen ze er weer 2cm af en is alles wat aangegroeid is er ook gelijk weer vanaf.. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze langer worden en de punten dus niet splijten zodat ik niet naar de kapper hoef!

Groetjes Kimberly

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:43

SSmonamiSS schreef:
Hallo,
Ik heb dus een vraagje aan de mensen die hier verstand hebben van haar (kappers ofzo)
Ik heb dus altijd haar wat net over me schouders hangt maar ik wil het langer hebben zoals zoveel meiden. maar als je dan weer naar de kapper gaat knippen ze er weer 2cm af en is alles wat aangegroeid is er ook gelijk weer vanaf.. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze langer worden en de punten dus niet splijten zodat ik niet naar de kapper hoef!

Groetjes Kimberly

Gewoon aangeven dat je er ECHT NIET meer dan 1 cm vanaf wilt.. Ik zou ook niet om de 6 weken naar de kapper gaan oid, maar ik zou er 2,5-3 maanden tussen laten, dan is je haar nét dat beetje extra gegroeid.. Ik heb er wel echt een jaar over gedaan om het echt lang te krijgen hoor :j Dus ook geduld hebben :+ Het zal niet binnen twee maanden super lang zijn..

melody7

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:56

hoi, ik kom hier even binnenvallen!
ik wil graag high-lights of dip-dye in mijn haar gaan doen, en heb ook al haarkrijt besteld, maar nou vroeg ik me nog af of er misschien haarverf bestaat die er na 1 of 2 weken weer uit gaat/uit te wassen is? sorry als het al eerder is gezegd! (ik wil overigens blauwe verf :P)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:04

Wow vivi wat een effect zeg!
Denk dat ik die ook maar eens ga aanschaffen.
Weet iemand trouwens waar je blondspray kan kopen/ hoe de verpakking van een bepaald merk eruit ziet. Want ik kan ze echt neeeergens vinden.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:15

SSmonamiSS schreef:
Hallo,

Groetjes Kimberly

Niet te vaak gaan (geef je haar de kans om te groeien), duidelijk zeggen dat je je lengte wilt behouden en geef de reden erbij.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:03

_Micha_ schreef:
Wow vivi wat een effect zeg!
Denk dat ik die ook maar eens ga aanschaffen.
Weet iemand trouwens waar je blondspray kan kopen/ hoe de verpakking van een bepaald merk eruit ziet. Want ik kan ze echt neeeergens vinden.

van john freeda hebben ze die in de sheer blond goes blonder collectie, zelf heb ik er een van de dio, van Schwarzkopf, die werkt echt super!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:42

mlc schreef:
SSmonamiSS schreef:
Hallo,

Groetjes Kimberly

Niet te vaak gaan (geef je haar de kans om te groeien), duidelijk zeggen dat je je lengte wilt behouden en geef de reden erbij.

Ik ben nu gewoon zelf me puntjes aant bij knippen. De puntjes die gespleten zijn knip ik weg:P hahah gaat er in iedergeval niet zoveel vanaf als bij de kapper!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:00

Als je zelf de puntjes knipt is het wel verstandig om een speciale kappersschaar aan te schaffen, door een
gewone schaar te gebruiken krijg je veel sneller gespleten haarpunten. :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:09

Ow echt... :oo Oeps.. :o

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:58

SSmonamiSS schreef:
Ow echt... :oo Oeps.. :o

_O-

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:23

JLLN_ schreef:
SSmonamiSS schreef:
Hallo,

Groetjes Kimberly

Gewoon aangeven dat je er ECHT NIET meer dan 1 cm vanaf wilt.. Ik zou ook niet om de 6 weken naar de kapper gaan oid, maar ik zou er 2,5-3 maanden tussen laten, dan is je haar nét dat beetje extra gegroeid.. Ik heb er wel echt een jaar over gedaan om het echt lang te krijgen hoor :j Dus ook geduld hebben :+ Het zal niet binnen twee maanden super lang zijn..

Haha, ik ben nu 5 maanden niet geweest en vroeger ging ik nog minder vaak :P
Ik zei altijd tegen te kapper dat er ECHT NIET VEEL vanaf moest, en nu heb ik best lang haar... word er alleen gek van nu, het kriebelt... ik ga in de vakantie weer naar de kappert :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:18

Ik heb na lang nadenken de stap gezet om mijn haar te permanenten. :D Ik ga woensdag de afspraak maken bij de kapper. Het wordt dan de grofste krul, geen schapen of poedelkrullen. Ben benieuwd. :D

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:34

vigo_is_lief schreef:
Haha, ik ben nu 5 maanden niet geweest en vroeger ging ik nog minder vaak :P
Ik zei altijd tegen te kapper dat er ECHT NIET VEEL vanaf moest, en nu heb ik best lang haar... word er alleen gek van nu, het kriebelt... ik ga in de vakantie weer naar de kappert :P

Och ik ging ook gerust een half jaar niet hoor! :j Alleen dan was het wel echt toe aan een knipbeurt.. Bedoel meer, als ze toch echt zo nodig om de zoveel tijd naar de kapper wil gaan om het goed gezond te houden.. Het ligt ook heel erg aan je haar hoor! :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:18

Mayflower_ schreef:
Ik heb na lang nadenken de stap gezet om mijn haar te permanenten. :D Ik ga woensdag de afspraak maken bij de kapper. Het wordt dan de grofste krul, geen schapen of poedelkrullen. Ben benieuwd. :D

Leuk! Dat zou ik ook ooit nog eens willen.
ik ben benieuwd naar een foto

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:10

Mayflower_ schreef:

Gaaaaaf! Heb dit ook altijd gewild, denk alleen niet dat mijn haar dat overleefd :')
Krijgen we voor/na fotos te zien? :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:57

Ja die foto's ga ik plaatsen dan plaatsen! :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:51

JLLN_ schreef:
Mayflower_ schreef:

Gaaaaaf! Heb dit ook altijd gewild, denk alleen niet dat mijn haar dat overleefd :')
Krijgen we voor/na fotos te zien? :D

Als je het door een goede kapper laat zetten, en een beetje normaal haar hebt, zou ik het gewoon doen!
Ik heb in juli voor de eerste keer laten zetten (na heel lang twijfelen). Omdat ik best zwaar, erg stijl, veel en lang haar heb had ik verwacht dat het er snel uit zou zijn (krullen met de krultang overleven met een beetje geluk 10minuten :Y) ). Maar het pakte gelukkig perfect uit op mijn haar!
Zelf eerst erg moeten wennen, want het waren toch best kleine krulletjes. Maar je kan het beste na 2wk kijken.
Bij mij is er de grootste er in gezet (met een paar van de middelste boven op mijn hoofd, wat het wat natuurlijker maakt).
Eind december zat het er nogsteeds perfect in! Alleen heb ik het er toen opnieuw in laten zetten, door de uitgroei. Nu zit het er dus alweer een paar maandjes in, en het blijft weer super zitten.
Wel gaat er aardig wat anti-klit prutjes in, maar verder kan ik zoveel meer met mijn haar.
Ik raad het dan ook echt aan om eens te proberen :)

Niet echt een perfecte foto in de buurt om jullie een idee te geven, maar dan deze maar:
Afbeelding
Nog eentje

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:01

_BlackPearl_ schreef:
Als je het door een goede kapper laat zetten, en een beetje normaal haar hebt, zou ik het gewoon doen!

Mijn haar is meerdere malen geverfd (blond) met 12%, dus ik denk dat het van ellende zal breken :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:38

Hey meiden! :)

Mag ik even snel binnenvallen met wat vraagjes?
Ik wil mijn haar graag in ombre effect (mijn haar is niet gekleurd, nog nooit gedaan overigens). Volgens mijn kapper kan ik dit perfect thuis doe maar heb nu nog wel wat vraagjes. Ik heb lang donkerbruin haar.
Nu de vraagjes :o
Gebruik ik best verf of ontkleuring? Ik wil de punten echt niet te blond hebben dus heb een beetje schrik om highlighters te gebruiken, maar kan ik gewoon een verf gebruiken die lichter is dan mijn eigen haarkleur? Of moet ik het gewoon niet te lang laten intrekken?
En hoelang blijven beide (verf of ontkleuring)?

Oh tips mogen ook altijd hoor, ik vind het nogal spannend.. :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:43

ElineBungle schreef:
Hey meiden! :)

Mag ik even snel binnenvallen met wat vraagjes?
Ik wil mijn haar graag in ombre effect (mijn haar is niet gekleurd, nog nooit gedaan overigens). Volgens mijn kapper kan ik dit perfect thuis doe maar heb nu nog wel wat vraagjes. Ik heb lang donkerbruin haar.
Nu de vraagjes :o
Gebruik ik best verf of ontkleuring? Ik wil de punten echt niet te blond hebben dus heb een beetje schrik om highlighters te gebruiken, maar kan ik gewoon een verf gebruiken die lichter is dan mijn eigen haarkleur? Of moet ik het gewoon niet te lang laten intrekken?
En hoelang blijven beide (verf of ontkleuring)?

Oh tips mogen ook altijd hoor, ik vind het nogal spannend.. :)

Ik heb hele goede dingen gehoord over de ombre kleuring van L'oreal!
Je kunt deze bij de kruidvat etc. kopen en is speciaal om zelf je haren ombre te kleuren.
Google maar eens 'ombre l'oreal', dan kun je er vanalles over vinden.. :)
Succes!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:11

Ik zit met dezelfde vragen als ElineBungle. Ik zit er ook over te denken om mijn haar ombre te kleuren en aangezien ik geen geld voor een kapper heb, wil ik dit zelf (met hulp van iemand anders wel) gaan proberen.
Die ombre kleuring van L'oreal ziet er goed uit! Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe lang blijft dat zitten? Want 20 euro voor een potje verf wat misschien maar een paar weken blijft zitten vind ik best wel zonde van mijn geld. :o

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:27

_Eveline schreef:
Ik zit met dezelfde vragen als ElineBungle. Ik zit er ook over te denken om mijn haar ombre te kleuren en aangezien ik geen geld voor een kapper heb, wil ik dit zelf (met hulp van iemand anders wel) gaan proberen.
Die ombre kleuring van L'oreal ziet er goed uit! Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe lang blijft dat zitten? Want 20 euro voor een potje verf wat misschien maar een paar weken blijft zitten vind ik best wel zonde van mijn geld. :o

Bij ombre kiezen veel meiden voor lichtere punten. De L'Oreal kleuringen zijn dat dacht ik wel, dat je punten lichter worden. Dit houd in dat het verfspulletje wat je erin doet er voor gaat zorgen dat er pigment weggaat uit je eigen haar. Pigment wat weg is komt niet meer terug, dus je hoeft niet bang te zijn dat je na een paar weken geen resultaat meer ziet.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:25

Ik heb vandaag de syoss lightener gekocht, aangeraden door een vriendin. Ben benieuwd!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:54

Verdwaald in de verfschappen... welk merk is wel oke?

En voor het stylen... ik heb ragfijn dun haar en wil dus wat fixatie aanbrengen maar bijna alles verzwaard mijn haar... Wat is nu echt licht om er wat volume in te knijpen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:15

F_Orumster: ik gebruik taft volume powder. Twee tikjes op mijn vingers, even wrijven en bij de haarinzet inmasseren, werkt bij mij geweldig! Ik heb heel fijn, dun en weinig haar, maar dan lijkt het echt een mega bos, zeker icm met wat grove slag/krullen met de krultang :)