Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:04

Nayomie schreef:
Woow. Mag ik nu bij deze officieel bang zijn want ik mag eigenlijk 0,0 kilo verliezen. :=

ik kom hier zomaar weer even binnenvallen, maar ik ben bijna niks afgevallen na mijn operatie (overbeet+kin naar voren geplaatst).
Misschien komt dat doordat ik die nutriciadrankjes niet weg kreeg en na een week alweer op brood etc sabbelde.

_Iris

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:32

Ik kom hier na lange tijd ook weer eens binnen vallen, maar ik ben ook haast niks afgevallen! Alle twee de keren niet aangezien die van mij jammer genoeg de eerste keer niet goed gegaan was. Ik heb nutridrink gehad en veel yogurth en soep.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:18

Aangezien deze vraag in mijn hoofd blijft spoken heb ik een vraag aan de mensen die de operatie al hebben gehad. Na de operatie, hoe zijn jullie naar huis gekeerd? Deed het pijn qua hobbelen etc?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:16

Ik heb geen pijn gehad en ik had een zeer grote operatie van negen uur, kreeg in het ziekenhuis goede pijnmedicatie. Thuis ook geen pijn, ik was alleen op zero qua conditie.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 04:03

Ik moest ruim 50 km naar huis, voornamelijk snelweg. Weinig pijn, alleen misselijk en draaierig door bloed in mijn maag, vraag een maag sonde. Sowieso niet veel pijn gehad aan mijn kaken, zwelling gezicht deed nog het meeste zeer, en jeuk kon zeer irritant zijn. Ik was meestal na een dag of 3 van de pijnstillers af, alleen af en toe een paracetamol.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 06:15

Oei. Dan mag ik wel iets hebben met het oog op reisziekte. :=
Maar geen pijn dus. Dat is mooi!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:07

Inderdaad wat Prairy zegt, vraag een maagsonde! Ik heb daar zoveel baat bij gehad.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:20

Ik ben inmiddels alweer 5 jaar verder na mijn kaakoperatie, nog steeds geen gevoel in mijn onderlip/kin maar ben er inmiddels aan gewend.

Ik ben echt ontzettend ziek/misselijk geweest van de narcose (ik heb extreme last van wagenziekte) en het bloed in mijn maag, dus een zonde zou ik echt aanbevelen als je al last hebt van wagenziekte. :)
Verder zou ik de operatie nog 10x doen, het is me 100% meegevallen! Alleen een narcose wil ik nooit meer... :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:55

Het gekke is dat ik in het UMC nooit ziek ben geweest na narcose maar in het Antonius, galblaas, ben ik echt ziek geweest.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:20

Heeft ook te maken met de soort narcose. Daar zal zeker verschil in zitten (zal ook per operatie verschillen) :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:23

En hoe je je van te voren voelt, hoe zenuwachtig je bent, wat je de dag er voor gegeten hebt... alle factoren spelen mee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:57

Van de narcose ben ik ook niet echt ziek geweest. Wel wat misselijk maar dat omdat ik niks kon eten. Gaat langzamerhand beter gelukkig! Wel overgegevenben flauwgevallen toen ik voor het eerst naar het toilet ging.

Nu zit ik met een mega zwelling en het doet pijn :x Moet daarbij wel vermelden dat ze direct twee verstandkiezen getrokken hebben.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:59

Wanneer heb je je operatie gehad Nayomie? En wat hebben ze precies gedaan?

Sterkte met de pijn! :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:02

Dinsdagmiddag geopereerd. Ze hebben mijn onderkaak losgezaagd en naar voren geplaatst. Niet niks. Heb ook daardoor een dag langer in het ziekenhuis gelegen dat dat de bedoeling was. Mede omdat ik gewoon niks kon eten.
Ben nu wel allang blij dat ik niet direct hele sterke pillen nodig heb maar ook paracetamol mag slikken :)

Edit: daar waar ik bang was om af te vallen, is de dietiste langs geweest. Die zou vandaag drankjes afleveren (nog niet gebeurd) waardoor ik niet af zou mogen vallen.

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:44

Worden je tanden nog op elkaar gehouden Nayomie en zo ja, voor hoelang?
Ik krijg de operatie volgend jaar dus ben wel benieuwd :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:48

Ja heb nu een elastiekje die mn gebit bij elkaar houdt. Geen idee voor hoelang. Volgende week vrijdag krijg in instructies hoe ik ze zelf moet indoen etc. Hoef ik nu nog niet te doen.
Ach jeetje, sterkte. Zelf kan ik het je niet aanraden. Voedsel is echt vies, constant pijn, door infuus telkens maar de wc moeten. Mensen die snurken op de kamer. Uiteindelijk oordoppen gevraagd gisteravond. Maar. Als ik slaap, slaap ik wel direct diep. Gebliep van de infuus ging af, die had ik niet gehoord :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:52

Nikkiloves, lees de ervaringen hiervoor ook even, er zijn ook minder slechte ervaringen, het is ook hoe je uit de narcose komt en hoe je er zelf in staat.

Moraal van het verhaal, neem een weloverwogen beslissing :)

Nayomie, veel sterkte met herstel en de pijn, ik hoop dat je snel opknapt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:56

Ja absoluut! Narcose viel gelukkig echt reuze mee. Zelf alleen oud bloed overgegeven, was niet veel gelukkig.
Daarnaast hebben ze het bij mij eerst fout gedaan dus wellicht dat ik dan net wat meer pijn heb dan anderen.
Thanks Prairy!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:11

Ja Prairy, ik heb een tijd geleden het hele topic gelezen :) Ik ga het sowieso doen, stoor me vreselijk aan mijn grote kaak (moet naar achteren bij mij). Overigens passen mijn tanden ook totaal niet op elkaar op de manier waarop mijn kaak staat dus niet echt de vraag of ik het ga doen maar eerder wanneer haha :Y)

En ach, al 4 keer geopereerd Nayomie dus het infuus, morfine en mensen op de afdeling wel gewend :')
Lig jij op de volwassenafdeling dan? Ik lag in maart nog gewoon op de kinderafdeling (toen was ik 16)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:16

Ja ik lag bij de volwassenen.
Oh dan zal het voor jou wel meevallen Nikki. Ben zelf nooit eerder geopereerd haha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:42

Ik heb nog een vraagje. Konden jullie je kiezen op elkaar doen na de operatie (anders paar dagen erna)? Alsin, dat de onderste voortanden netjes achter de bovenste voortanden kwamen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:49

Ik kan daar niet over meepraten omdat mijn kaken met ijzerwerk op elkaar zaten dus stonden gelijk goed maar weet niet hoe dat zonder ijzerwerk is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:57

Ahh oke. Hm, ik word hier zo zenuwachtig van want ik ben bang dat mijn tandstand niet goed is. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:00

Ik neem aan dat je nog onder controle loopt? Anders even afspraak maken als je je ongerust maakt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:01

Heb vrijdag een afspraak voor controle dus ik ga het dan zeker navragen. :j