GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:02

Ik ben er inmiddels achter waarom ik niet afviel.... menstruatie |o Al een tijdje ben ik in de overgang dus dat komt niet meer al te vaak voor. Daarna ben ik ineens 1,7 kg kwijt. Dat betekent dat ik inmiddels 7.5 kg kwijt ben sinds Ozempic; in 10 weken.

In het totaal ben ik nu zo'n 16.5 kg kwijt en ben ik van een bmi van ca 31 nu naar 25.6 *\%/* Bijna weer een gezond gewicht. Gezien mijn bloeddruk zo belangrijk.

Heel heel blij mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:52

Dat is goed nieuws! Dan gaat het toch niet zo traag als dat jij zegt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:00

Klopt Zonnetje! Gemiddeld is dat zo'n 0.7 kg per week. Veel meer dan de eerste kilo's die ik zelf deed; daar deed ik 1,5 tot 2 jaar over.
Het is wel leerzaam ook, want ik merk dat de Ozempic niets doet voor de foodnoise die ik krijg als ik migraine krijg. Bijzonder, maar mss ook weer niet.

Migraine is natuurlijk een hersenaandoening en die foodnoise ontstaat in de zgn prodromale fase van een aanval. Die zal mss ergens anders ontstaan. Soms zou ik wetenschapper willen zijn en dit soort onderzoeken willen doen :o

Gek genoeg is mijn bloeddruk nog wel heel wisselend. Ik had gedacht dat al die kilo's verliezen daar meer invloed op zou hebben.

Maar goed, ook met Ozempic is het op kcal letten, want boven de 1250 (ongeveer) val ik alsnog niets af.
Nu ik richting gezond BMI ga, ben ik ook wel aan het nadenken hoe ik ga afbouwen.
Dus ik volg o.a. Suzanne op de voet :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:38

Fijn dat je een verklaring hebt gevonden Koekie! Gemeen hè, die wisselende kilo’s rondom de menstruatie. Als je weet waar het van komt kun je het plaatsen maar dan nog is dat hogere of gestagneerde cijfer op de weegschaal niet fijn.

*\o/* -momentje! Ik trek net een broek aan die eerder dit jaar echt nog wel flink strak zat. En nu zit hij bijna te ruim :):)

En mijn sleutelbeenderen zijn bijna zichtbaar :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:12

Dat gaat mooi vlot Berdien

Ik liep deze week in de supermarkt met mijn kinderen en die zochten mij, de oudste zei oh ik herkende je even niet omdat je veel slanker bent :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:19

Klinkt allemaal heel goed, fijn om dat soort dingen te horen.

Ik ben inmiddels 14kg kwijt maar niemand heeft nog iets gezegd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:23

Balen om te lezen dat het niet helpt bij de foodnoice voorafgaand aan migraine.
Dat is voor mij ook de moeilijkste om dan niet naar ongezonde dingen te grijpen.
Naast als ik extra vermoeid ben.
Zou mounjaro dat wel doen?

Ah wat rot fjordjes.
Maar wel al een prachtig verschil.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:59

fjordjes schreef:

Hier precies hetzelfde afgevallen en ik denk dat alleen op kamp 1 iemand die niks wist me zei van hé zie ik het goed? Maar goed ik ben momenteel natuurlijk al wekenlang vooral thuis :o

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:06

fjordjes schreef:

+1

Ik had laatst wat naweeën van bronchitis en dus bijpassend hees stemgeluid. Kwam ergens waar ze me al een tijd niet gezien hadden. Vroegen mensen met een heel ernstig gezicht enorm bezorgd of ik zo ziek was.... :')

Mijn geliefden zien het wel. Gelukkig maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:12

Ik krijg wel regelmatig de vraag nu, of de opmerking van: Zo jij bent veel afgevallen! Of: Ben jij nou zoveel afgevallen? Vandaag ook van iemand een eerlijke reflectie dat het toch wel tekent in mijn gezicht en hals. Ja dat is ook zo, daar kan ik niks aan doen natuurlijk. Op mijn buik is mijn huid ook wat losser. In mijn gezicht inderdaad ook. Ik veer niet meer zo terug als toen ik 20 was. :')
Ik ben wel van mening dat als ik nu nog meer zou afvallen, het niet mooier zou worden zeg maar. Dit is prima zo. En dat lossere vel, tja weet je dat is dan maar zo. Niks aan te doen. Keer de boel strak laten trekken tegen mijn 50e. :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:09

Ahh ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen fjordjes :(:)
Ik ben inmiddels ook bijna 10kg kwijt. Alleen de mensen die het weten zeggen dat ze het zien, maar nog geen reacties gehad van mensen die het niet weten, terwijl ik het echt heel duidelijk merk aan mijn kleding.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:10

Maar je draagt nog dezelfde kleding. Zodra je een maat kleiner gaat dragen (die kleding zit beter) gaan mensen het beter zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:10

Maar suzanne jij zit op een gezond gewicht nu toch? Ik ben nu geloof ik bij een bmi van 32 dus ben nog niet slank zeg maar :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:22

Ipsilonka schreef:
Maar suzanne jij zit op een gezond gewicht nu toch? Ik ben nu geloof ik bij een bmi van 32 dus ben nog niet slank zeg maar :+

Ja klopt. Ik had al een gezond gewicht, officieel dan. Aan de bovengrens van een gezond bmi. Nu aan de ondergrens van een gezond bmi. Ik ben bijna 20 procent van mijn lichaamsgewicht kwijtgeraakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:23

rien10 schreef:
Maar je draagt nog dezelfde kleding. Zodra je een maat kleiner gaat dragen (die kleding zit beter) gaan mensen het beter zien.

Ja klopt, ik ben ruim 2 maten kleiner gegaan.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:10

Wat fijn dat je zo goed aan het afvallen bent Koekie73!

En mooie non scale victories Opisop en Berdien!

Suzanne als je al een gezonde BMI had, deed Wellis dan niet lastig met het voorschrijven van je GLP? Ik had er met de huisarts een discussie over, die schrijft het alleen voor bij een BMI van 30 of hoger. Maar ik vind dat onzin, volgens mij zouden er veel meer factoren moeten meewegen.

Fjordjes wat jammer dat niemand wat zegt want -14 kilo is echt veel! Misschien durven mensen niet gauw iets te zeggen…

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 21:26

Het ergste vond ik de periode dat mijn oude kleren te groot waren en echt verschrikkelijk zaten. Maar ik was nog niet op mijn gewicht. Inmiddels bijna een hele nieuwe collectie. letterlijk een compleet nieuwe ME. En voor de wintercollectie moet ook alles nieuw komen. De laatste items zijn nu via Vinted verkocht. Voor mij is dit echt een mijlpaal.

@Suzanne. Ik ben wat langzamer afgevallen dan jij en al eventjes stabiel. Ik merk dat de huid toch wel weer wat strakker wordt. ben ook heel benieuwd hoe het met een jaar zal zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 21:42

Ik hoop dat het nog wat strakker wordt maar ik maak me geen illusies. En met 12-13 kilo valt het nog wel mee. Ik ben geen 70-80 kilo kwijt zoals je op TikTok weleens ziet. Daar hangt dan wel echt heel veel los vel. Bij mij zijn het meer wat rimpels. Prima mee te leven hoor.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:27

Eerste maand zit erop!
4.5kg eraf. Ik zie nog geen verschil, maar voel wel dat sommige kledingstukken wat minder raar knijpen.
Dinsdag ga ik naar de 5mg, en hoop hier ook een langere tijd op te blijven ipv omhoog te gaan.

Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:32

Mooi resultaat Deri! Je kunt ook gewoon op de 2,5 blijven hè als je je daar goed bij voelt :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:37

Dankjewel! Ja dat wilde ik eerst ook, ik merkte de laatste 1.5 week dat ik weer op vrijdagen mn oude honger terug had. En ik prik op dinsdag. Deze week ben ik ook maar 400gr kwijt.
Het hoeft niet sneller dan 1kg per week. Maar wil ook graag dat verzadigde gevoel behouden zodat ik niet in mn oude patronen terug val.

Ik houd het ook bij in een spreadsheet. Is wel heel motiverend :))

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 12:21

fjordjes schreef:

Pfff dat lijkt heel ontmoedigend maar het gaat erom dat jij iets ziet en voelt!

Ik ben 8 kilo afgevallen en een al slanke vriendin zegt tegen mij “zie je niet dat ik afgevallen ben?”. Ging volgens mij om 1 of 2 kilo. Maar nooit uit haarzelf dat ik afgevallen ben… Tjah, it is what it is. Ik weet dat ik ben afgevallen, ik merk het ook aan mn kleren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:39

Ik merk dat ik echt 0 energie heb. Ik spuit nu 5 weken of 6 al ondertussen saxenda maar pff, kan hele dag wel slapen. Ben ook bewust al 2 weken niet opgehoogd, zou nu op de max dosering kunnen zitten maar zit er nog onder. Ik hoop dat het komt door een reeks nachten plus een feestje en daardoor nog moe, maar als het zo blijft is het wel heul lastig

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:46

Jester_ schreef:
Ik merk dat ik echt 0 energie heb. Ik spuit nu 5 weken of 6 al ondertussen saxenda maar pff, kan hele dag wel slapen. Ben ook bewust al 2 weken niet opgehoogd, zou nu op de max dosering kunnen zitten maar zit er nog onder. Ik hoop dat het komt door een reeks nachten plus een feestje en daardoor nog moe, maar als het zo blijft is het wel heul lastig

Dat heb ik ook een tijdje gehad, heb nu energie voor 10.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:52

Bij mij zagen ze het ook pas na een tijdje hoor. Toen was ik al heel trots op mijn verloren kilo’s maar niemand zag het. En nu krijg ik van veel mensen reactie. Zelfs bij de benzinepomp en de snackbar. :') Dus komt vanzelf!