Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:34

secricible schreef:
moonsparkle schreef:
Oranje versierde kerstbomen en allemaal verkleed voor carnaval of halloween?

*\o/* *\o/*

Ik zag trouwens dat de actions woensdag open gaan, met alleen het essentiele assortiment. Echt gestoord, maar ik hoop dat het feit dat je geen goedkope prullaria en andere meuk kan scoren helpt om mensen weg te houden daar. En dat ze dan iets gaan doen aan de drukte, de niet schoongemaakte karretjes enz. Ik boycot ze iig tot einde van de corona-crisis.

Wat is essentieel bij de Action?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:35

rien10 schreef:
secricible schreef:
*\o/* *\o/*

Ik zag trouwens dat de actions woensdag open gaan, met alleen het essentiele assortiment. Echt gestoord, maar ik hoop dat het feit dat je geen goedkope prullaria en andere meuk kan scoren helpt om mensen weg te houden daar. En dat ze dan iets gaan doen aan de drukte, de niet schoongemaakte karretjes enz. Ik boycot ze iig tot einde van de corona-crisis.

Wat is essentieel bij de Action?

De dingen die je ook bij de supermarkt en drogist kan halen.

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:36

Precies. Dus supermarkt en drogist, daar haal je het, dan kan de Action dicht.
Ik zie dat een tuincentrum ook open is. Zeker voor de hondenbrokken? Die haal je net zo makkelijk bij de dierenwinkel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:36

Precies. Shampoos, eten, dierenvoer, toiletpapier enz.

Tuincentrum mag volgens mij alleen kerstbomen en bloemen voor de deur verkopen en als 30% vd omzet dierenspeciaalzaak is mogen ze die afdeling openen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:39

een aantal dingen die je bij de supermarkt ook kan halen, maar wel goedkoper en dat is voor sommige mensen best fijn... ook goedkope sokken, kinderkleding, handdoeken etc. Het is echt niet alleen maar prullaria hoor :?
hier was de action ook prima, mooie grote winkel, vast aantal mandjes en echt niet heel druk

Ik merk buiten wel verschil, het is echt rustig.. op t plein hier ook heel rustig, en in de supermarkt ook gelukkig.. er was weer wc papier *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:40

HC, wat een akelig bericht, kan me voorstellen dat dit even hard binnenkomt, sterkte aan je vriendin.
Wij hebben dit helaas ook moeten meemaken afgelopen voorjaar binnen de familie. Heel erg naar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:41

Relaxed schreef:
Bij onze action worden de karretjes en mandjes gewoon schoongemaakt hoor..

Belachelijk trouwens dat er alweer zoveel uitzonderingen worden gemaakt met winkels die toch weer deels opengaan..

Kreeg gisteren een mail van de plaatselijke ruitershop. Ze vallen onder dieren speciaalzaak want ze verkopen 2 variante Havens voer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:42

sokken, kinderkleding en handdoeken mogen ze niet verkopen dus dat valt al af. En verder moet ik heel eerlijk zeggen, het gaat in 5 weken om wat? 2 flessen shampoo als je een beetje doorwast? Dat prijsverschil van 70cent lijkt me toch niet opwegen tegen de ellende van al die ketens open houden.

Ze hadden gewoon net als in Duitsland moeten doen: supermarkten, apotheken en banken open. En vooruit, de drogist die ook als drogist ingeschreven staat (dus DA, kruidvat, Etos, enz.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:43

Huertecilla schreef:
Vriendin van lief belde na middernacht. De buurman had zichzelf opgehangen en de buurvrouw stond aan haar deur voor hulp.
Moest dat éven kwijt. Wát een drama.

Engelsen, zowel de vriendin als de buurman/vrouw. Buurman/vrouw hadden twee jaar geleden al hulp van vriendin en lief gekregen met hun papierwinkel.
Nú blijkt dat ze uiteindelijk NÍETS echt geregeld hebben. Geen residenten, zelfs niet ingeschreven in gemeente, niets. Ook geen begrafenisverzekering.

Nu maar hopen dat de vriendin zich er niet in laat zuigen. Sommige mensen kún je niet helpen.

Wouw wat heftig verhaal. Sterkte voor iedereen daaro die er mee te maken heeft.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:44

secricible schreef:
sokken, kinderkleding en handdoeken mogen ze niet verkopen dus dat valt al af. En verder moet ik heel eerlijk zeggen, het gaat in 5 weken om wat? 2 flessen shampoo als je een beetje doorwast? Dat prijsverschil van 70cent lijkt me toch niet opwegen tegen de ellende van al die ketens open houden.

Ze hadden gewoon net als in Duitsland moeten doen: supermarkten, apotheken en banken open. En vooruit, de drogist die ook als drogist ingeschreven staat (dus DA, kruidvat, Etos, enz.)

Eens! En anders koop je een keer een huismerk shampoo of wasmiddel, dat kost ook vrijwel niks.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:45

Sterkte HC, ook al ken je deze man alleen maar van naam en of gezicht; het heeft wel impact voor je vriendin en jezelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:47

Dierenwinkels en sommige tuincentra snap ik wel qua diereafdeling. Hier hond die absoluut geen supermarkt voer kan eten. Maar dat bestel ik altijd, omdat ik dan geen 50 kilo hoef te sjouwen en bedrijf gewoon met koelwagen komt. Alleen soms moet ik bij tuincentrum wat extra halen als ze niet op tijd bezorgen.

Maar ik heb voorraad bekeken toen cijfers omhoog gingen, ook ivm feestdagen haha.

Kruidvat / etos zou wel nadeel zijn als die sluit, maar ik zou ervoor zijn als daar de speelgoed schappen bijvoorbeeld gewoon leeg gehaald worden of afgeplakt. Lijkt me eerlijker en daardoor minder bedrijven die mazen opzoeken.

Maar cer, kleding enzo is niet essentieel. Anders zouden de kledingwinkels ook open mogen blijven. Juist de shampoo en schoonmaakartikelen enzovoorts zouden eronder vallen. Ik weet dat het goedkoper is, ik ben ook afhankelijk van de goedkopere winkels, maar het meeste is niet essentieel. Vooral niet met 5 weken. 5 maanden is al heel anders. Niet helemaal eens met huismerken ook vrijwel niks kost, dat kan alsnog flink schelen. Bij bepaalde producten die ik gebruik scheelt het al1 tot 2 euro per product met huismerk supermarkt en huismerk drogist. (Geen action, daar haal ik alleen echte aanbiedingen)

Hc wat heftig...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:53

ik snap dat ze dat nu niet mogen verkopen, maar het ging meer over de toon van 'action verkoopt alleen maar prut' en dat is niet zo. Schoonmaakmiddelen haal ik altijd daar :j en bijvoorbeeld de sponsjes zijn fan-tas-ties :j
Het verschil in afwasmiddel wat ik zo snel kon zien is 2 euro de liter..

Overigens ben ik niet perse overtuigd van dat winkels zoals action bijdragen aan besmettingen.. ik zou dat eerder dan richting een primark zoeken ofzo? Of een mediamarkt op zaterdag in een grote stad? (maar ik heb geen idee, vanwege thuiswerken kan ik overdag naar winkels dus was het rustig en in een stad ben ik niet meer geweest..)

NB: het huismerk wasmiddel van de jumbo meurt als een malle :')

En eens, kleding is niet essentieel.. babykleding heb ik geen verstand van.. Overigens, over de 'slechts' 5 weken valt nog te discussieren want ik persoonlijk heb al 5 maanden geen 'niet essentiele' dingen gekocht.. Nu koop ik zelf nooit wat qua kinderkleding maar ik weet niet hoe het zit met mensen die minder te besteden hebben en hoe vaak kinderen kleding nodig hebben.. geen idee. Maar het ging in dit geval dus niet om de kleding maar meer om aan te geven dat het niet allemaal prul is perse..

HC; gat wat een naar bericht..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:56

Maar MWM juist hondenvoer ed zijn dingen die prima online kunnen. Dat zie je mijlenver aankomen toch, voer wat op is? Nee het is niet zo handig met vers voer, maar daar is voor 5wkn wel een mouw aan te knopen lijkt me.
Het is maar goed dat we geen oorlog hoeven door te maken met elkaar als we geen 5wkn zonder een tuincentrum kunnen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:57

Loretta schreef:
Dit vind ik wel een heel mooi artikel. Het geeft ook goed een groot deel van het probleem weer.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-lock ... ddenklasse

De Lockdwon gaat nog spannend worden.

Wat een onzin! Voor alles is wat te zeggen, net zoals er voor elk probleem een oplossing zal zijn.
Maar dat is niet wat mensen willen zien of horen!

Ik vind het nogal wat om met de vinger te wijzen naar mensen die hun zaken op orde hebben. Niets komt aanwaaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:58

Ik lees zelfs dat de Wibra ook weer open gaat.. Hoezo? Alleen omdat die een schap met schoonmaakspullen hebben? Ik vind het echt weer zo'n slappe hap dit :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:59

Wibra ja? Hoe halen die 30% omzet uit essentiële zaken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:01

Jeetje ik was net even blij met die lockdown. Ik will gewoon van dat virus af! Wat bezielt de mensen om de grenzen zo op te zoeken en waarom geeft de regering zoveel toe? Ze waren er net, erger kon het niet worden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:01

tuurlijk kunnen we 5 weken zonder een tuincentrum, juwelier, tattoo shop, bloemenwinkel, broodjeszaak, hema, zeeman, blokker, nagelstyliste, concert, film etc.. maar een aantal branches hebben al tikken gevangen, vooral de kleinere winkels...

En gelukkig kan je veel online bestellen maar niet alles, en er is een groep mensen die online gewoon niet zo handig is...

Dat artikel vind ik ook een beetje zo-zo.. mag je misschien ook kijken naar welke lagen er ruzie maken in een ziekenhuis, met supermarktmedewerkers op de vuist gaan, vuurwerk bij mensen naar binnen gooien etc... geen idee welke groep dat is, maar om het zo stellig te pinpointen lijkt me ook niet juist..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:02

secricible schreef:
Wibra ja? Hoe halen die 30% omzet uit essentiële zaken?

Dasty! Ik denk dat ze daar die 30 procent wel mee halen. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:04

@cer:
De zorg vangt al 9 maanden tikken op, door dubbele diensten te draaien en ondertussen 20% ziekteverzuim te hebben op sommige plaatsen.

Geld is belangrijk, maar je hebt er geen bal aan als je dood bent of ziek bent en geen zorg meer kan krijgen.
De horeca vangt ook al maanden klappen op. Winkels moeten echt stoppen met piepen nu en ook 5 weken doorbijten, tot nu toe hebben die echt de minste klappen gehad van iedereen.

Als je niet online kan bestellen wacht je maar even 5wkn. En alles dat geen 5wkn kan wachten is blijkbaar zo essentieel dat het gewoon te koop is. Daarom zijn het essentiële winkels.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:06

secricible schreef:
Maar MWM juist hondenvoer ed zijn dingen die prima online kunnen. Dat zie je mijlenver aankomen toch, voer wat op is? Nee het is niet zo handig met vers voer, maar daar is voor 5wkn wel een mouw aan te knopen lijkt me.
Het is maar goed dat we geen oorlog hoeven door te maken met elkaar als we geen 5wkn zonder een tuincentrum kunnen...

Dat doe ik wel, maar je moet het ook maar in 1 keer allemaal kwijt kunnen of kunnen betalen. Dus een mogelijkheid hebben om zulke dingen te kopen omdat het essentieel is voor dieren vind ik juist goed. Maar dat zou ook makkelijk met alleen afhalen kunnen lijkt mij. Net als bouwmarkt.

Ik heb bijvoorbeeld ruimte voor 3 maanden voer, dus makkelijker als iemand die maar voor 2 weken plek heeft. Dan moet je al 3 keer voer gaan halen ergens waar ze dat merk hebben tijdens deze 5 weken. Ik heb expres mijn voer nog eens nagekeken toen de besmettingen opliepen en eerder besteld zodat ik toe in het nieuwe jaar goed zit en niet rond feestdagen moest hopen dat er geleverd zou worden.

Maar ik ben het zeker eens met jouw laatste bericht hoor! Begrijp me niet verkeerd.

Cer ik heb dit jaar 1 keer iets niet essentieel (winterjas) gekocht in een winkel. Verder online, maar op 1 hand te tellen over hele jaar ja. Nadeel van de goedkopere dingen is dat het ook sneller slijt vaak :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:08

rien10 schreef:
Huertecilla schreef:
Vriendin van lief belde na middernacht. De buurman had zichzelf opgehangen en de buurvrouw stond aan haar deur voor hulp.
Moest dat éven kwijt. Wát een drama.

Engelsen, zowel de vriendin als de buurman/vrouw. Buurman/vrouw hadden twee jaar geleden al hulp van vriendin en lief gekregen met hun papierwinkel.
Nú blijkt dat ze uiteindelijk NÍETS echt geregeld hebben. Geen residenten, zelfs niet ingeschreven in gemeente, niets. Ook geen begrafenisverzekering.

Nu maar hopen dat de vriendin zich er niet in laat zuigen. Sommige mensen kún je niet helpen.

Ach, wat een triest verhaal. Meneer zag het niet meer zitten. En mevrouw zit dus nu met een heleboel te regelen, waar er van te voren niets geregeld is. Ellende op ellende. Denk je dat Covid de druppel was die de emmer deed overlopen?

Mevrouw was de baas in huis daar trouwens. Weet altijd alles en als het fout blijkt is het de schuld van een ander.
Spreekt na 3 jaar hier nog geen wóórd spaans...
De gevolgen van Covid zullen zeker bijgedragen hebben. Man was beunhaas en hád al vrijwel geen werk.
Zo´n situatie is ´normaal´ al te complex maar nu met Covid én Brexit te complex. Zijn inclusief vandaag nog 8 werkbare dagen voor 1 jan. en alle instanties zijn niet in persoon bereikbaar. Ga er maar aan staan, bellen of mailen met welke instantie dan ook over een engels persoon die hier niet bestaat.
Beter de sociale dienst zelf contact op laten nemen met die in de UK.

Maar goed, moet nu mijn lief steunen haar vriendin te steunen om NIET te helpen want dat kan gewoon niet. Daar is nu geen beginnen aan. Politie en gemeentehuis waarschuwen en het de sociale dienst laten uitzoeken en nee, géén contactpersoon zijn.
Voorbeeld Covid19 extreem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:08

zojuist een pushbericht. kabinet komt vanmiddag met her bericht dat ketens als action en wibra gewoon moeten sluiten, aangezien dit echt niet de bedoeling is

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:09

je hoeft het niet zo te verdedigen hoor ;-)

en die geld of je dood discussie vind ik lastig want zonder geld kan je ook doodgaan... wat dat betreft heeft NL een aardig vangnet.. maar van de week op 538 hoorde ik bijv ook schrijnende gevallen van de voedselbanken..dat geeft wel te denken soms..

MWM ik heb twee jassen waarbij ik bij het aantrekken moet kijken of ik niet de voering in schiet, de gaten hangen erin.. nou ja, so be it.. :')

qua onlinen bestellen wacht ik totdat ik een bestelling heb waarbij de besteldkosten opwegen tegen de bezorgkosten.. als je iets van 1,50 nodig hebt en het is 3 euro verzenden wordt het ook een duur grapje :D