Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:26

als je er wat schildpadden in loslaat, wie weet :D

Mn lunch was vanmiddag wel netjes clean (bietjes, zoete aardappel en ui uit de oven met feta), ontbijt ook wel (avocado toast). Maar die pepernoten tussendoor riepen me zo ontzettend hard _-:(

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:57

Voor mij ook weer een paar goede dagen achter de rug. Zonet verstandskies er uit gehaald bij de kaakchirurg, dus verwacht aankomende dagen ook niet zoveel te eten :+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:35

Hier ook al een aantal weken een dip. Wat er af is zit er bijna weer aan.. mijn man in het buitenland. Zo moeilijk om savonds niets lekkers te pakken. Ik ben mijn motivatie even kwijt. Soms zit ik op de bank en denk kan ik nu iets doen kwa beweging.. maar geen idee.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:17

Zo ben er weer :wave:
Geestelijk nog enigszin stressend. Maar we hebben de audit overleefd.
Kwa eten goed mijn best gedaan. Voor de rest was het niets _O-
Ze hadden broodjes geregeld. Maar ik had zelf gemaakte kha koude schotel meegenomen. Was echt heel erg lekker :9
In het weekend al voor zo ongeveer de hele week gekookt, dus zometeen lekker een bakje kha rode koolstampot met rookworst in de magnetron gooien en klaar.

12.5 km zijn we nu wel gewend kwa wandelen. Is niet rennen, dat doe ik mijn knieen niet aan :') een paar weken geleden hadden we 27.5km gelopen (of meer, de app gaf niet heel goed aan). Dat was wel heel veel.
Jammer genoeg is het nu veel ste snel donker.

Sterkte vulina!!!

Hmmm afleiding zoeken dan maar otti. Maar is ook gewoon moeilijk..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:04

Otti1977 schreef:
Hier ook al een aantal weken een dip. Wat er af is zit er bijna weer aan.. mijn man in het buitenland. Zo moeilijk om savonds niets lekkers te pakken. Ik ben mijn motivatie even kwijt. Soms zit ik op de bank en denk kan ik nu iets doen kwa beweging.. maar geen idee.

Ik weet niet wat je leuk vindt om te doen qua beweging, maar Optimavita op Youtube heeft heel veel thuisworkouts, van beginner tot gevorderde. Ik heb met plezier wel eens wat van haar workouts gedaan.. :D

Hier weer een paar goede dagen achter de rug. Gewicht blijft mooi dalen. Momenteel iets sneller dan verwacht, maar dat trekt vast wel weer bij de komende dagen. Blij dat het sporten de afgelopen weken gewoon door heeft kunnen gaan, dat is wel een beetje houvast voor mij _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:48

Ik moet maar even niet aan het gewicht denken. :D Foxy even ingeruild. Zoek moed om de 6km terug af te leggen. :+Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:35

:wave: Even een zwaai vanaf mijn kant!

Goed bezig Roosch, ik vind lekker in de zon en de buitenlucht persoonlijk ook leuker bewegen dan binnen. Al is het heel vaak erg makkelijk en wel fijn om even thuis die extra portie pindakaas (in mijn geval) weg te branden :')

Ik lees veel positieve berichten! Mensen die meer bewegen of beter eten of allebei, helemaal top +:)+

Beterschap Vulina, ik kon na het weghalen van m’n kiezen meteen goed eten, maar eten gaat ook boven alles in mijn prioriteiten _O- Ik wens je een goed herstel toe en hopelijk toch ook wat grammetjes minder! Op naar die 5kg!

Ryder, als je ziek bent is het erg logisch dat je alle energie en motivatie moeilijk kunt vinden momenteel. Maar dat komt goed, vertrouw er op dat je met je herstel ook weer meer energie hebt om aan je eten en beweging te denken. Ik ben heel erg van jezelf dingen gunnen wanneer je merkt dat dat nodig is, als je maar je doel voor ogen houdt dat wanneer je je weer wat fitter voelt, je ook weer in actie schiet. Ik zeg ook echt tegen mezelf dan: maandag begin je weer. En dan begin ik weer met m’n app invullen en extra sporten etc. Echt die knop weer omdraaien. Ik geloof er in dat jij dat ook kan!

Gaucho, jij gaat ook lekker hé? Ik zie ook vaak veel lekkere gerechten van je voorbij komen :9

Aan iedereen die het wat moeilijk heeft: Je kan het! Geloof in je eigen wilskracht!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 22:32

Hallooo!

Goed bezig Roos! Heerlijk langs de dijk <3

Vulina, sterkte ermee :(:) hopelijk ben je snel een beetje hersteld :j

Ryder, je lunch ziet er goed uit! En het is in deze periode enorm lastig met al die verleidingen :j helpt het om ze te portioneren?

Arabella, goed bezig met je meegenomen eten! En wat fijn dat het zo lekker was *\o/*

MuSLi, wat ben je goed bezig! Die tip van sporten ga ik eens naar kijken, thanks!

Ik heb vandaag 1,5km gewandeld met bepakking van 10kg op mijn rug :') lees: mijn dochter in de draagzak haha. Niet ver, maar wel even een lekker rondje en mijn bekken vond het ook goed *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:50

Qua pijn gaat het prima, alleen nog erg stijf en dik. Eten gaat zeer moeizaam.. 2 eitjes gehad en bij mijn ouders een pannenkoek in mini stukjes over de laatste 2 dagen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:54

Hebben jullie extra moeite in de december maand?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 23:01

Vulina schreef:

Wel als mijn man me gevuld speculaas gaat geven :')
Over all valt het wel mee eigenlijk, alleen appelflappen en oliebollen zijn mijn guilty pleasure :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:05

Minder fysieke borrels gaat me wel helpen dit jaar :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:16

Vulina schreef:
Qua pijn gaat het prima, alleen nog erg stijf en dik. Eten gaat zeer moeizaam.. 2 eitjes gehad en bij mijn ouders een pannenkoek in mini stukjes over de laatste 2 dagen :')

Dan gaan die 5kg voor kerst lukken *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:03

Vorig jaar in december lette ik nergens op dus ik durf het je niet te zeggen. :D

Heb de laatste tijd wel wat uitdagingen want er wordt soms voor mijn eten gezorgd. Gisteren kreeg ik bijvoorbeeld een half stokbrood met 5 plakken kaas en een kilo stroop erop. Lekker, maar dat kan ik dus niet hebben qua kcal. :')
2 plakjes en een klein beetje stroop kan dan wel natuurlijk maar doseren is een kunst. :D

Helemaal kreupel trouwens van de dijk. Die loopt scheef af en een kilometer of 6 heen en 6 terug vond mijn knie niet zo tof.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:12

Dat is lastig Roosch, herkenbaar.

Ik keek vanochtend in de spiegel en voelde me gewoon soort van blij met mijn lijf :)
Afbeelding

Voor het eerst van mijn leven denk ik, blijkbaar moet je daar 40 voor worden ofzo :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:44

Gaaf Gaucho! Je ziet er ook top uit. Hoeveel ben jij afgevallen totaal?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:14

Terecht dat je daar blij mee bent, Gaucho!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:15

Wat goed dat jullie hier nog steeds bezig zijn! Helaas heb ik weer gefaald en het topic een tijd terug maar ontstipt.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat hier :D? TS al goed op weg?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:41

Butterfly schreef:
Vulina schreef:

Wel als mijn man me gevuld speculaas gaat geven :')
Over all valt het wel mee eigenlijk, alleen appelflappen en oliebollen zijn mijn guilty pleasure :Y)

Gelukkig vind ik dat allemaal niet lekker.. Deze periode heeft als enige verleiding gourmetten met veel stokbrood en sauzen voor mij. Maar als dat alles is, dan kan dat best wel een dagje :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:49

Deze post vond ik wel mooi om hier te delen:

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:09

Ik zag hem laatst ook voorbij komen. Hele goede post inderdaad :j dat is ook hoe het is. Heel veel excuses worden gezocht om te eten. Maar op zoek gaan naar alternatieven en dat jezelf aanleren zorgt voor een veel gezondere manier van omgaan met dit soort gevoelens...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 10:41

Stokbrood met kaas en stroop Roosch? Nooit gehad :') maar klinkt idd qua kcal niet alsof je het even in kunt passen.

Gaucho, woooowww kan me voorstellen dat je trots bent *\o/*

MuSLi, gourmetten is ook lekker idd! Maar die kan ik dan wel weer redelijk aan whaha. Tis wat, die feestdagen...

Matheno, goeie post :j dat dessert :') maar verder klopt het inderdaad helemaal! Gisteren dus even gewandeld en daar knapte ik ook weer zo van op, terwijl ik daarvoor dan toch liever neerplof met koffie en iets erbij.

Mjetterd, zag dat je ook even langskwam :wave: ik euhhhh... laat ik het zo zeggen: het komt er niet heel hard bij, maar echt eraf ook niet. Gisteren tijdens het wandelen selfies gemaakt met mijn dochter en toen dacht ik: ik móét er harder aan trekken. Dus de pogingen zijn er :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:53

Nou Butterfly, dan doen hoor! Probeer eerst eens 2 kilo? En dan 5? We zitten door jou in dit topic, dus het gaat jou ook zeker lukken!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:56

Butterfly schreef:
Mjetterd, zag dat je ook even langskwam :wave: ik euhhhh... laat ik het zo zeggen: het komt er niet heel hard bij, maar echt eraf ook niet. Gisteren tijdens het wandelen selfies gemaakt met mijn dochter en toen dacht ik: ik móét er harder aan trekken. Dus de pogingen zijn er :')

Ah we zitten een beetje in hetzelfde schuitje dus. Ik zie dat je er nog wel steeds actief mee bezig bent in dit topic. Knap dat je het wel volhoud ondanks dat de resultaten niet zo zijn zoals je ze zou willen zien. Ik blijf ook op hetzelfde gewicht maar dat ligt volledig aan mijzelf.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:21

Gezellig druk zo in het topic :j

Post van Matheno is voor mij echt super herkenbaar. Tijdens mijn 'afvalreis' is mij het afgelopen jaar heel goed duidelijk geworden hoeveel van die triggers bij mij altijd onbewust hebben geleid tot (veel) eten. Kan die nu steeds beter herkennen en daar een beter alternatief voor kiezen. Ook als het afvallen even niet zo goed lukt is het erg de moeite waard om die triggers bij jezelf te herkennen. Langzamerhand kun je dan bekijken wat een beter alternatief zou zijn. En soms wordt dat gewoon chocolade of een dessert, als dat maar niet altijd meer de standaard onbewuste reactie is.

Vulina schreef:
Gaaf Gaucho! Je ziet er ook top uit. Hoeveel ben jij afgevallen totaal?

19 kilo, qua afmetingen en vetpercentage in verhouding nog veel meer. Ben van een vetpercentage boven de 40 naar onder de 30 gegaan.