Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:59

Herkennen jullie dat je geuren ruikt die er niet zijn? Mijn geur is grotendeels weg maar soms wel een momentje geur,( en die klopt dan ook)
maar s nachts ruik ik levens echt brand lucht en die is er dus niet
Heb ook dagen gehad dat ik echt de geur rook van een kroeg waar iedereen vroeger nog flink rookte. Heel vies maar het is echt levensecht. Het was 26 oktober toen ik positief testte maar nog steeds is dat echt een rest klacht

Macs

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:32

Nou ik heb geen paniekaanval gehad hah, maar het was wel een gedoetje zeg. Pfoe. Vanaf 6 uur de uitslag. Het was niet druk, dus hoop dat ik voor half 8 wat weet.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:58

geuren/smaak is inderdaad een raar iets ,van het ene op andere moment foetsie(vis,toiletverfrisser, chloorlucht ,weg!!

koffie die naar rubber smaakt mjummm +:)+ %)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:14

Macs schreef:
Nou ik heb geen paniekaanval gehad hah, maar het was wel een gedoetje zeg. Pfoe. Vanaf 6 uur de uitslag. Het was niet druk, dus hoop dat ik voor half 8 wat weet.

Gelukkig! Hopelijk weer je snel wat.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:35

aisa schreef:
geuren/smaak is inderdaad een raar iets ,van het ene op andere moment foetsie(vis,toiletverfrisser, chloorlucht ,weg!!

koffie die naar rubber smaakt mjummm +:)+ %)

Smaak heb ik wel weer maar ik schrik wakker s nachts met mega brand lucht in mijn neus... dat klopt dus niet maar alsnog lig ik dan op scherp en slaap slecht hierdoor

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:36

Ik heb ook heel lang een brandlucht gehad, na 6 weken werd het minder.
Nu is het bijna weg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:37

Reuk en smaak was ik ook kwijt, hoe gek is dat!!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:28

Oh, wat herkenbaar, die brand/rooklucht! Dat gaf mijn zoontje dus steeds aan. Op basis daarvan, en 1 dagje niet fit, is hij getest (na een positief geteste juf). Deze klacht ontstond precies een week geleden, en hij ruikt het nog steeds. Zelf ben ik reuk en smaak kwijt.

Hier het hele gezin positief getest. Allemaal milde klachten, dus dan moeten we ons maar een soort van "gelukkig" prijzen, toch..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:52

Mijn reuk is echt volledig weg. Smaak proef ik alleen de hele zoete dingen ergens vaag.
Hier nog steeds niet opgeknapt.. ben nu een week verder vanaf mijn eerste klachten. Ik heb over de dag echt dipjes, vanmorgen weer mega misselijk en vanmiddag niks aan de hand. Heb nu ook weer koorts. Vanmiddag een puf gehad, heb denk ik slijm in mijn luchtwegen, en dat wil echt niet loskomen. Dus hoest en pruttel als een gek. Ben er zo klaar mee.

Hoe gaat het hier met iedereen ?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:03

lenaa_tje schreef:
Macs schreef:

Gelukkig! Hopelijk weer je snel wat.

Ik heb nog steeds geen uitslag. Zal deze vanavond nog kunnen komen..?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:03

Herkennen jullie ook dat je hartslag zo omhoog kan schieten bij minimale inspanning?
Ik ben weer klachtenvrij, maar nog wel doodmoe. Ik merk vooral dat als ik me iets inspan, mijn hartslag omhoog schiet en ik echt bekaf ben.
De trap op -> 120 (was 2 weken terug trouwens 140).
Ik loop normaal gesproken wandelingen van 2,5/3 uur met de hond, vanmorgen was ik na 30/35 minuten echt helemaal kapot. Ik vind dat echt vervelend. Hoop dat dat snel verbeterd, had me enorm verheugd op veel en lang wandelen nu in de kerstvakantie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:04

@Goof, ja dat gebeurde bij mij regelmatig, tot enige maanden nadat ik in maart ziek was.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:09

Goof schreef:
Herkennen jullie ook dat je hartslag zo omhoog kan schieten bij minimale inspanning?
Ik ben weer klachtenvrij, maar nog wel doodmoe. Ik merk vooral dat als ik me iets inspan, mijn hartslag omhoog schiet en ik echt bekaf ben.
De trap op -> 120 (was 2 weken terug trouwens 140).
Ik loop normaal gesproken wandelingen van 2,5/3 uur met de hond, vanmorgen was ik na 30/35 minuten echt helemaal kapot. Ik vind dat echt vervelend. Hoop dat dat snel verbeterd, had me enorm verheugd op veel en lang wandelen nu in de kerstvakantie.

Mega herkenbaar ik ben nu bijna 2
Maanden verder na de positieve test en nog steeds kan ik niet volledig werken

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:13

Ik ben nu 6 dagen verder sinds de eerste klachten en ben verkouden en ruik niets. Proeven minimaal. Koorts heb ik nog niet gehad, wel druk op de longen af en toe. Ik hoop dat dit het is, maar hou er ook rekening mee dat ik zieker kan worden.

Waren jullie gelijk heel ziek, of is het bij sommige ook erger geworden na 5/6 dagen?

Beterschap iedereen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:19

Jemig, nou mijn 2 weken ziek sluit aan op 2 weken vakantie (werk in het onderwijs), dus ik hoop begin januari toch wel voldoende fit te zijn om te werken zeg!
Bizar hoor.

Levita; ik werd juist eerst ziek (3 dagen koorts, pijn, ellende enzo) en toen dat na 3 dagen weg ging werd ik verkouden, dicht hoofd enzo en dus supervermoeid. Erger werd het bij mij dus niet.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:21

Goof schreef:
Jemig, nou mijn 2 weken ziek sluit aan op 2 weken vakantie (werk in het onderwijs), dus ik hoop begin januari toch wel voldoende fit te zijn om te werken zeg!
Bizar hoor.

Levita; ik werd juist eerst ziek (3 dagen koorts, pijn, ellende enzo) en toen dat na 3 dagen weg ging werd ik verkouden, dicht hoofd enzo en dus supervermoeid. Erger werd het bij mij dus niet.

Ik hoop dat je voldoende hersteld bent in januari en dat je nog een beetje kan genieten van je vakantie!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:32

Ik kom net van de hap vandaan, en heb helaas een longontsteking aan mijn linkerlong. Gelukkig nog niet zo erg. Heb een amoxicilline kuur gekregen. Ben er zo klaar mee

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:22

Ik ben afgelopen zondag positief getest en eigenlijk tot afgelopen woensdag geen klachten gehad maar vanaf woensdag begon ik een beetje verkouden te worden. Ik heb eigenlijk 1 dag een dichte neus gehad en de dag erna een loopneus dit is nu voorbij maar ik heb het idee dat nu mijn holtes dicht zitten. zijn er meer mensen bij wie dit was?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:37

Ik vraag mij toch af: september positief maar weinig klachten. Periode erna blijvende vermoeidheid. Hoge bloeddruk en hoge hartslag. Soms met benauwdheid. Wel steeds kunnen werken maar dat was dan ook wel het enige wat ik op een dag kan.
Nu heb ik vorige week een antibioticakuur gebruikt wegens een behandeling aan mijn gebit en ik voel mij ineens een stuk beter. En dat terwijl ik zelfs nachtdiensten heb. Zou het verband hebben met elkaar?
( ik hou er ook rekening meer dat dit voor een korte periode kan zijn. Vorige maand voelde ik me ook een periode van een week weer beter en toen kreeg ik weer een terugval)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:55

rostanfan schreef:
Ik ben afgelopen zondag positief getest en eigenlijk tot afgelopen woensdag geen klachten gehad maar vanaf woensdag begon ik een beetje verkouden te worden. Ik heb eigenlijk 1 dag een dichte neus gehad en de dag erna een loopneus dit is nu voorbij maar ik heb het idee dat nu mijn holtes dicht zitten. zijn er meer mensen bij wie dit was?

Ja dat heb ik ook. De ene keer zit mijn ene neusgat dicht en dan weer de andere. Ik ruik niks meer maar proef nog wel wat.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:02

Sterkte aan alle zieken! Stom van je longontsteking Fenneee, hopelijk blijft t hierbij met de medicijnen en zet t niet verder door :(:)

Dat met de hoge hartslag heb ik ook, alleen dat lijkt niet beter te worden. Gewoon lopen zit ik op 150-160 en trap op makkelijk 170-180. Stal doen ook 180+.

De eerste 2 dagen voelde ik me wat verkouden worden maar ben nooit echt verkouden geweest. Ja soms 1 verstopt neusgat en een kuchje. Wel idd holtes die vol zaten, mn hoofd kraakte er gewoon van! Heeft ook 2 weken geduurd voor dat weg was.

Mijn smaak is nu na 4 weken aardig terug, maar soms smaakt iets wat ik goed ken nog steeds niet zoals t hoort of gewoon vies. Reuk begint nu ook iets terug te komen, maar ik ruik t pas als ik t ook kan proeven (if that makes sense). Mn neus ergens instoppen en een teug nemen heeft nog steeds geen effect, alleen dus als ik t door mn mond inadem. Ook last van fantoom ruik, soms ruik ik opeens bloed (alsof je een bloedneus hebt) of zwavel.

Ik ben vandaag weer ingeklapt. Zat er aan te komen, heb 2 dagen lang aardig “veel” gedaan. Voor mijn gevoel zit ik op een “goede” dag op 50-60% van mijn normale kunnen. Dag erna is altijd standaard een slechte dag en dan zit ik op 20-40% van wat ik normaal kan. Echt bagger en erg frustrerend. Voel me na 2 dagen wat doen nu echt weer ziek, hoofdpijn, rillerig, spierpijn, misselijk en kan alleen maar slapen.

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:17

Janntjuh schreef:
Sterkte aan alle zieken! Stom van je longontsteking Fenneee, hopelijk blijft t hierbij met de medicijnen en zet t niet verder door :(:)

Dat met de hoge hartslag heb ik ook, alleen dat lijkt niet beter te worden. Gewoon lopen zit ik op 150-160 en trap op makkelijk 170-180. Stal doen ook 180+.

De eerste 2 dagen voelde ik me wat verkouden worden maar ben nooit echt verkouden geweest. Ja soms 1 verstopt neusgat en een kuchje. Wel idd holtes die vol zaten, mn hoofd kraakte er gewoon van! Heeft ook 2 weken geduurd voor dat weg was.

Mijn smaak is nu na 4 weken aardig terug, maar soms smaakt iets wat ik goed ken nog steeds niet zoals t hoort of gewoon vies. Reuk begint nu ook iets terug te komen, maar ik ruik t pas als ik t ook kan proeven (if that makes sense). Mn neus ergens instoppen en een teug nemen heeft nog steeds geen effect, alleen dus als ik t door mn mond inadem. Ook last van fantoom ruik, soms ruik ik opeens bloed (alsof je een bloedneus hebt) of zwavel.

Ik ben vandaag weer ingeklapt. Zat er aan te komen, heb 2 dagen lang aardig “veel” gedaan. Voor mijn gevoel zit ik op een “goede” dag op 50-60% van mijn normale kunnen. Dag erna is altijd standaard een slechte dag en dan zit ik op 20-40% van wat ik normaal kan. Echt bagger en erg frustrerend. Voel me na 2 dagen wat doen nu echt weer ziek, hoofdpijn, rillerig, spierpijn, misselijk en kan alleen maar slapen.

Wat heb jij gedaan toen je verstopte holtes aanhielden? Al die tijd nog in quarantaine gezeten? Of mocht wel gewoon weer naar buiten etc?

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:17

Hier helaas ook sinds donderdag positief getest. Als ik nu er over na ga denken had ik al sinds dinsdag vermoeidheidsklachten en dit werd steeds erger. Hoorde woensdag dat ik in aanraking was geweest met iemand die positief is getest en donderdag een sneltest gedaan. Heb gelukkig geen reuk en smaak verlies, ben alleen heel moe en met vlagen hoofdpijn, en mijn neus zit iets dicht

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:25

rostanfan schreef:
Janntjuh schreef:

Wat heb jij gedaan toen je verstopte holtes aanhielden? Al die tijd nog in quarantaine gezeten? Of mocht wel gewoon weer naar buiten etc?

Eerst een tijd aan gekeken en de ggd plat gebeld en na 4 dagen schopte ze me naar buiten want ik had verder al een paar dagen geen klachten meer (alsin geen koorts, niet hoesten, niezen of neusverkoudheid. Alleen een krakend hoofd.) Bij erge verkoudheid zitten je holtes ook vaak na 2 weken nog vol maar hoest en nies je niet meer.

Hopen dat het daarbij blijft believeit! Bij mij werden de klachten vanaf dag 4 tot dag 7 erger.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 02:12

ik ben weer opgeknapt, koorts. hoofdpijn en vreselijk duizelig, daarna spierpijn en dan overal. test was ellende ging van mijn stokkie ;( , ook best waardeloos 40,2 koorts en dan in de rij wachten, hoofd achterover ik gleed zo uit t stoeltje. was 2e keer voor mij

dochter ook, de twee mannen helemaal niks.