4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:04

@Lisanne, Ja ik vind vooral de brownie bars heel lekker! :D Op zich is het niet zo erg dat je een dag jezelf wat hebt laten gaan als je daarvoor moeite had om genoeg te eten, compenseert elkaar weer een beetje :) Ging gisteren zoals gepland?

@Joanne, Tarwe vermijden wordt inderdaad wel een dingetje.. Ik hoop dat met een periode streng opletten en de juiste supplementen mijn darmen zodanig tot rust komen dat ik daarna wel weer wat kan verdragen :)
Groot gelijk dat je je racefiets hebt laten staan met dit weer. Je bent anders langer aan het poetsen dan aan het fietsen :+ Ik herken je gevoel wel. Ik hou enorm veel van kerst, maar vind het toch tegelijk jammer dat het nu tussendoor komt en mijn goede ritme verstoord.

@Castilja, Ja ik wil vanaf het nieuwe jaar een periode alles waarvan de test aangaf dat ik er gevoelig voor ben schrappen. Dus tarwe, gluten, lactose, koe-zuivel en soja. Mega uitdaging en lekker duur inderdaad -O- Van restjes opmaken wordt je inderdaad altijd lekker creatief :+

@Tanja, De uitslag was inderdaad lekker snel! Vervelend dat je wat slecht nieuws hebt gehad.. Zo te zien heb je jezelf wel goed kunnen herpakken! In mijn optiek is het alleen maar belangrijk om niet té weinig te eten als je veel beweegt inderdaad. Fijn dat je niet gehinderd wordt door je heup daarin :)

Hier vanochtend nog flink gesport, zodat al die kerstkcal van de komende dagen hopelijk ook nog in wat spieren terecht komen :D Vanavond eet ik een bescheiden 3 gangen dinertje met mijn vriend, dus valt de hoeveelheid nog mee. Vanaf morgen valt het 2 dagen niet mee denk ik :')

Mijn lijstje van gisteren nog:
O: 50gr havermout met 75gr blauwe bes/framboos, 10gr whey vanille, 100gr magere kwark
T: Barebells reep, peer
L: Bruin pistoletje kaas/tomaat, 2 crackers met cottage cheese en kaas
T: Leev brownie bar, 2 beschuitjes met aardbei
D: Bloemkool pastinaaksoep met meergranenstokbrood en een myprotein break bar als toetje
T: 200gr magere kwark met 40gr muesli
Totaal 2304 kcal

Jullie ook allemaal hele fijne kerstdagen gewenst!! :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:39

@Taifoen: Ik kan geloven dat je veel hebt moeten bijlezen. Heel nette lijstjes en goed dat je ook vooruitgang boekt. Hoeveel kcal verbrand je met 15.000 stappen wandelen? Ben hier wel altijd benieuwd naar. Kom je aan deze stappen door veel te wandelen of heb je een intensief werk? Ga je tijdens de feestdagen geen kcal tellen of wel?
@Joanne: Mooi lijstje, ook voor jou een hele leuke kerst gewenst! Hoe vier je het?
@Mara: Ik wilde deze ochtend ook sporten om de schade die ik straks ga maken, te beperken haha! Maar het regende zo ontzettend hard, heb een klein rondje van 3,5 km gemaakt. Niet de definitie van veel sporten :o Ook een leuke Kerst voor jullie!

Kerstfeestje de 22ste was heel gezellig, thank you for asking!. Leuke cadeau’tjes gegeven en gekregen, gezellig spelletjes gespeeld en genoten van het eten! Vandaag kerstavond thuis en het eten is niet zo ‘gezond’ als dat van onderstaande lijstje. Desalniettemin ga ik ervan proberen te genieten, zonder teveel na te denken. Vandaag ben ik niet van plan alcohol te drinken dus dat scheelt wel 3 glazen. Ovenhapjes, kaaskroketje (voorgerecht), ovenkroketjes en speculoostiramisu staan al sowieso op het menu. Ongezonder kan niet, maar lekkerder ook niet hahaha! En morgen is de volgende (en laatste) kerstdag die wij vieren. Dan gaan we naar papa. Dus bijkomen ga ik sowieso wel doen. Maar erna gewoon terug de draad opnemen! 1 januari ben ik ook wel van plan een glaasje (of veeeeel) te drinken en te gourmetten. En 2 januari is mijn vriend jarig...

Eergisteren (1e kerstfeest <|- 8)7 )
O: 1 koffie, 1 rijstwafel melkchocolade (86kcal)
L: portie ovenschotel met gehakt, groenten, aardappeltjes
T: 1 koffie, rijstwafel melkchocolade
A: kerstdiner (enkele aperitief hapjes: paar blokjes kaas, salami en olijven, paar stukjes stokbrood met fonduekaas, melanzane (voorgerechtje), pastinaaksoepje, fondue vlees met wat salade, paar aardappeltjes en looksaus, 3 glaasjes Hugo en 1 koekje) Natuurlijk veel kcal, maar ben eigenlijk heel tevreden. Heb gepast voor het dessert, omdat ik er oprecht niet zoveel zin in had!

Gisteren ('normale dag')
O: 1 snee wit brood, 2 plakjes salami, koffie
T: klein plakje slagroomtaart
T: 2 chocolaatjes
A: couscous, aubergine, courgette, paprika en fetakaas
A: yoghurt, klein beetje fruit, 2 chocolaatjes

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:26

Fijne kerst allemaal <|-
Hierbij mijn lijstje van gisteren:
O: cappuccino
L: pistoletje met banaan en honing, rode biet-appel soep
T: cappuccino, plakje kerstbrood
A: la cubanita dinerbox
T: ijstaart
B: 8000 stappen
Heb geen kcal bij gehouden, dat was niet te doen haha. Kleine wandeling gemaakt en overdag niet heel veel gegeten.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:27

@Taifoen: Lekker lijstje! Is La Cubanita een tapasrestaurant keten? Zo ja, ben ik er al eens gaan eten in Maastricht en was het heel lekker.

Mijn lijstjes van gisteren (Kerstavond)
O: 1 koffie, 1 banaan
L: kommetje couscous, groenten, feta
T: 1 koffie, 1 praline
A: paar ovenhapjes, paar stukjes stokbrood met beleg, 1 kaaskroket, gevulde kalkoen met champignonsaus, oven kroketjes, kleine speculoostiramisu

Gisteren 10.000 stappen gezet, overdag ook niet gek veel (kcal) gegeten en s’avonds lekker genoten. Heel blij met de pakjes die ik gekregen heb (super leuk ontbijt kookboek, bon voor Zalando, nieuw dekbed, koffietassen...) en gegeven heb. Vandaag vier ik de laatste dag kerstmis bij mijn papa. Ik vermoed dat dit wel de dag is dat ik het meest (ongezond) ga eten omdat zijn vriendin altijd ABSURD veel voorziet. Ze maat meestal alles zelf, en dan is het zielig/zonde als ik er niet van mee eet. Ik ga wel proberen morgen een stevige wandeling te maken. Jullie nog leuke dingen gedaan of gekregen?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 07:21

Tanja: Wauw jouw bijleespost, chapeu! Lief dat je het vraagt, met mijn opa gaat het redelijk, is met vlagen nog wel flink verward. Mijn ouders gaan er straks langs, dus dan zal ik ook nog wel horen hoe het is verlopen :)
Fijn dat je je weer iets beter voelt en weer energie heb om mee te kletsen :)

Joanne: Mooie instelling om nu lekker te genieten en daarna weer het 'gezonde' ritme op te pakken, geniet er nog van vandaag!

Mara:Ja die brownie vind ik inderdaad ook het lekkerst! Woensdag was gelukkig wel volgens planning gegaan inderdaad :) Haha jij had al vooruit gedacht met het sporten voor de kerst :)) Lekker lijstje hoor.

Nanouk: Hoe was het kerstfeest bij je vader :) ? Je heb iig wel lekker gegeten zo te lezen deze dagen!
Leuk dat je zo verwend bent met leuke cadeaus! Hier ook erg verwend en blij met mijn gekregen cadeaus ( Bucas recuptex deken voor t paard <3, trui, tas, en een onwijs lekker dik kleed voor op de bank haha)

Hier 2 dagen niet echt bewust bezig geweest met het bijhouden van mijn calorieën, dit is met alle hapjes tussendoor eigenlijk niet echt te doen :')
Donderdagavond hebben ik wat hapjes uit de kippie pan op met zelfgemaakte frietjes, stokbrood met smeersels.

Gisternacht nog wat stokbrood gegeten met smeersels en vanaf daar mijn lijstje:
4.30: stokbrood met smeersels.
9.00: 2 volkoren crackers, 1 met grillworst, 1 met jam. 500 ml optimel drink.
18.00: 200 gr wedges uit de airfry, kip gehaktbal en 200 gr spinazie ala créme,
18.45: 100 gr karamel zeezout ijs van de boer :)
20.30: stukje tony chocolony, 4 ferrero rocher :))

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:59

@Lis= Héél gezellig, echt heel leuk! Ook de avond waarop ik het meeste gegeten heb, maar ik voel me totaal niet schuldig/heb geen spijt. Nu heb ik wel even genoeg ongezonde dingen kunnen eten voor de komende tijd. Wat leuk dat Bucas deken! Ik vind het ook een interessant ding, maar mijn stal is zodanig 'primitief' dat ik het gevoel heb dat dat deken te chique is voor daar te gebruiken hahaha (slechte bak bijvoorbeeld dus ik rij niet heel erg intensief). Leeeeekker lijstje, vindt je een airfryer de moeite? Ik ben ook aan het overwegen eentje te kopen, maar weet niet voor wat het allemaal gebruikt kan worden!

Gisteren (VEEL want laatste Kerstfeestje)
O: 1 koffie, 1 zandkoekje
L/A: groentenchips, ovenhapjes, dadels met spek, 2 soepjes, coquille met 2 soorten puree en spekreepjes (voorgerecht), rosbief en ree met 3 kroketjes en wortel (hoofdgerecht), 2 zandkoekjed, mini tiramisu en plakje ijstaart (nagerecht). Lekker genoten van de laatste Kerstdag!
B: 10.000 stappen

Vandaag (geen feest) :+
O: 1 koffie met melk en honing, 1 snee volkoren brood met nutella
T: 1 mandarijn, 1/2 banaan, 1 pecannoten koek (bladerdeeg gebakje)
T: 1 zandkoekje, 1 praline, 1 koffie
A: zoete aardappelpuree, kippengehakt, paprika, wortel, sojascheuten
T: 1 mandarijn, 2 blokjes karamel zeezout chocolade
B: 15 km wandelen (Ook veel berg op- en af)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:08

Winterslaapje? :+

O: 1 koffie, 1 mandarijn
L: restjes gisteren (zoete aardappelpuree, kippengehakt, paprika, sojascheuten, wortel)
T: 2 plakjes homemade appel kaneelcake gezonde(re) versie, 2 blokjes karamel zeezout chocolade, koffie
A: spaghetti met volkoren pasta (redelijk grote portie!)
T: Eventueel 1 stuk fruit/yoghurtje of blokje chocolade

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:14

Ik denk dat we allemaal even de winterslaap in zijn gedoken ter ontkenning van de schransdagen :')
(Ik stel me aan, viel hier best mee. Of nah, als ik de alcohol niet mee zou tellen viel het best mee).
Wel veel bewogen iedere keer!
Morgen weer aan de slag (:

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:20

Nee hoor, geen winterslaap :+ gewoon aan het genieten geweest van een gezellige tijd met familie. De lijstjes van afgelopen dagen hebben niet echt toegevoegde waarde om te delen.

Mara: Heerlijk dat je voor de kerst nog even flink kon sporten! Je laatst gedeelde lijstje zag er ook nog super mooi uit!

Tanja: Lekkere lijst! En afhaal van la cubanita lijkt me heerlijk :D

Nanouk: Heerlijke dingen komen er voor bij op je lijstjes! Hoop dat je hebt kunnen genieten deze kerst. En zo te lezen ben je ook flink verwend haha, super leuke cadeautjes heb je gekregen!

Lisanne: yum lekker lijstje :9 Super leuke cadeaus heb je gekregen!! Ben erg benieuwd hoe het recuptex deken je bevalt :D

__

Mijn kerst is echt super fijn verlopen! Heb kunnen genieten van lekker eten maar heb ook niet te veel gegeten, waar ik wel erg bang voor was van te voren.
Daarnaast iedere dag tijd gehad om te bewegen dus ben meerdere keren op pad geweest met de racefiets en een aantal keren naar het bos geweest met de honden.
Vanmorgen al mijn moed verzameld en op de weegschaal gaan staan :+ deze gaf nog steeds hetzelfde gewicht aan. Dat geeft voor mij wel aan dat ik op een stabiel en gezond gewicht zit, er komt niet direct flink gewicht bij als ik een paar dagen meer eet. Ook geeft het me goede moed om wat meer te durven eten nu ik zie dat het er niet direct weer aan vliegt.
Heb nu wel wat moeite met mezelf weer herpakken en alle lekkere dingen die nog over zijn van de kerst te laten liggen in de kast.
Hoop dat jullie ook allemaal een goede kerst hebben gehad en nu zonder schuldgevoelens weer aan de slag gaan :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:02

Bedankt voor alle tips :)

Qua eten begin ik pas in het nieuwe jaar echt op te letten denk ik :') Er komt nog teveel aan wat ik niet kan laten staan. Ik merk al wel dat er minder gesnoept wordt dus yay *\o/*

Normaal gesproken eet ik als ontbijt vanille yoghurt met muesli, verschillende smaken van mymuesli. Vanilleyoghurt omdat ik gewone yoghurt niet lekker vind, daar moet dan heel veel suiker door :=

Tussen de middag verschilt een beetje. Ik eet vaak wraps met gerookte kipfilet, pesto en komkommer. Soms een witte bol met een gebakken ei of wit brood met ham/kaas waar ik op mijn werk een tosti van maak.

Avondeten wisselt. Ene dag hebben we roerbak en de andere dag agv. Mijn moeder eet zelf ook heel bewust en doet ook wel eens koolhydraatarme gerechten maken.

Aankomende week weer veel late diensten. Voor morgenavond heb ik een pasta maaltijd in de diepvries, donderdag krijgen we catering op het werk. Vrijdag wordt heel ongezond want dan neem ik rundvleesslaatje van mama mee maar dat eten we letterlijk maar 1x per jaar dus dat mag dan vind ik :P
Voor zaterdag en zondag heb ik nog niet echt wat. Er liggen nog restanten Chinees in de diepvries en ik denk dat ik dan voor 1 van die dagen een maaltijdsalade haal of maak :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:04

Marjo, ik doe altijd suikervrije siroop door mijn yoghurt als ik het gewoon eet. Zo heb ik niet de suikers maar wel de zoetere smaak. Misschien dat een idee? Zou qua brood ook overstappen op volkoren varianten; dat houdt je langer verzadigd (:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:05

Castilja schreef:
Marjo, ik doe altijd suikervrije siroop door mijn yoghurt als ik het gewoon eet. Zo heb ik niet de suikers maar wel de zoetere smaak. Misschien dat een idee? Zou qua brood ook overstappen op volkoren varianten; dat houdt je langer verzadigd (:

Dat gaat doorzettingsvermogen vergen, ik vind volkoren niet zo lekker namelijk :') Vandaar dat ik al meer probeer met wraps ook :)

Suikervrije siroop is wel een idee, dat is gewoon van dat zoetstof gebeuren toch?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:09

Haha ja dat is het zoetstof gebeuren..! Is voor sommige mensen een reden om het juist niet te gebruiken, maar ik ben niet zo bang voor zoetstoffen. :)
Tel je iets van kcal of eet je meer op gevoel?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:12

Castilja schreef:
Haha ja dat is het zoetstof gebeuren..! Is voor sommige mensen een reden om het juist niet te gebruiken, maar ik ben niet zo bang voor zoetstoffen. :)
Tel je iets van kcal of eet je meer op gevoel?

Momenteel vooral op gevoel, maar wil wel kijken of ik wat kan gaan bijhouden inderdaad. Denk dat als ik er wat bewuster van word, dat ook meehelpt.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:51

@Nanouk, Hier ook geen winterslaap, maar heel druk met de kerstdagen :D Het klinkt alsof je lekker hebt kunnen genieten en leuke cadeautjes hebt gehad! Je lijstjes van afgelopen dagen zien er alweer goed uit, je hebt je goed kunnen herpakken denk ik :)

@Lisanne, Logisch dat je even niet geteld hebt toen je kerst vierde! Jij hebt de rest van de dagen natuurlijk gewoon gewerkt of niet?

@Joanne, Wat een mooi resultaat! Een aantal dagen genieten en inderdaad gewoon netjes op gewicht blijven. Ik kan me voorstellen dat dit extra moed geeft om structureel wat meer te gaan eten.

@Marjo, Ik denk dat de tips van Castilja al heel goed zijn! Soms hebben dingen zoals yoghurt zonder enorm zoete smaak of volkorenproducten ook gewoon wat gewenning nodig voor je het lekker vind, omdat je het niet gewend bent. Nu zeg ik niet dat je dingen moet eten die je enorm vies vind hoor :+ maar door het in stapjes te doen door inderdaad bijv. siroop te gebruiken kan het zijn dat je het straks gewoon lust! Overigens denk ik dat wanneer je kcal gaat tellen, je nog zou kunnen schrikken van je ontbijt. Muesli tikt al snel aan. Misschien toch eens afwegen om te weten hoe dat bij jou zit? :)

Hier ook enorm genoten van de kerstdagen! Koken is een van mijn grootste hobby's dus met de kerst pak ik altijd graag uit :D 3 dagen in de keuken gestaan dus, maar alles was goed gelukt, dus erg lekker. Daardoor uiteraard ook wat meer gegeten dan normaal, maar niet overgegeten dus daar ben ik heel tevreden mee :)
Gisteren op wat nootjes/chipjes bij vrienden na een dagje rustig aan gedaan met eten en vanochtend gaf de weegschaal +0,3 aan ten opzichte van voor de kerst. Dus dat is heel netjes vind ik zelf :D

Vanaf volgende week wil ik gaan starten met alles schrappen waar ik volgens mijn bloedtest op reageer, dus dat betekent een streng dieet. Ik twijfel dus of ik deze week de touwtjes nog iets losser zal laten (niet qua kcal, maar misschien wel qua 'clean' eten) om nog even afscheid te nemen van alles wat ik lekker vind :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:35

Nanouk: Fijn dat je gezellige dagen heb gehad! en weer netjes herpakt aan je lijstjes te zien :)
Ik ben ook heel benieuwd naar de werking en of ik snel verschil merk! Maar het lijkt me voor het paard echt heerlijk als ik het zo lees!
Op je vraagt of een airfry de moeite is, ik zeg zeker ja :j ik gebruik hem echt heel regelmatig :)

Joanne: Ja ben ook super benieuwd! Wil morgen gaan rijden, dus dan ga ik hem direct uit proberen :))
Goed dat je zo heb genoten deze dagen en van het eten! en klinkt super dat je gelijk bent gebleven op gewicht, kan je nu zeker verder met opbouwen van het aantal calorieën.

Marjo: Groot gelijk om pas "echt" te beginnen in het nieuwe jaar, dit zijn echt moeilijke dagen. Denk als je het goed wil doen dat ook het juiste moment kan zijn (iets met goede voornemens ofzo :') )

Mara: Ik heb inderdaad de hele kerst gewerkt (woensdagavond t/m vanmorgen nachtdienst gehad) dus weinig aan gedaan :)
Ik zag in het show jouw maaltijd topic wat van jou voorbij komen! Zag er echt waanzinnig uit zeg, je ziet er aan af dat je het leuk vind om te doen.
En die 0.3 vind ik ook zeker heel netjes.
Ben echt benieuwd hoe jouw lijstjes gaan zijn vanaf volgende week, heb je al goed uitgezocht wat je dan wel en niet kan eten?

Hier dus de afgelopen dagen ook niet echt bezig geweest met het bijhouden van mijn eten.
We hebben in de nachten gezellig met de aanwezige collega's wat hapjes gedaan (gevulde eieren, blokjes kaas, stokbroodjes met smeersels, chocolade :') ) en afgelopen nacht was dat allemaal op dus hadden we besteld (broodje döner).
Ik heb het bewust even los gelaten omdat ik ook erg weinig sliep en me gewoon niet top voelde (gister een jaar geleden dat ik mijn paard in heb laten slapen, ik worstel daar onwijs mee) dus ik heb gegeten wanneer ik trek had en ook waar ik trek in had.
Vandaag let ik nog niet echt op en ben van plan mij morgen weer te herpakken. Was vanmiddag toen ik net wakker werd +0,5 tav voor de kerst. is ook een deel vocht ivm mijn menstruatie deze week (hou dan altijd veel vocht vast wat wel 0,2 of 0.3 kan schelen op de weegschaal)
Dus vanaf morgen zal ik weer lijstjes mee gaan posten :)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:12

Marjo: fijn dat je merkt dat het snoepen al minder wordt.
Hoe bevalt de muesli van mymuesli? Ik zie deze wel eens voorbij komen op facebook.
Wellicht vind je iets als amandelmelk oid wel lekker door de muesli heen?
Daarnaast zijn er veel verschillende soorten volkoren brood. Je zou het een en ander kunnen proberen? :D Het zal even wennen zijn maar ik wil nu eigenlijk niet meer anders.

Mara: Fijn dat je zo hebt genoten van het koken en de kerst! Je gerechten zagen er inderdaad echt zo lekker uit, je had flink je best gedaan!
Ook top dat je niet te veel gegeten hebt, dat geeft zo'n lekker gevoel!
Alvast succes voor volgende week! Lijkt me echt lastig om zo veel te schrappen. Ga je alles in 1x schrappen of ga je proberen te achterhalen waar je het meeste last van krijgt?

Lisanne: wat knap dat je zo stug doorgewerkt hebt tijdens de kerst. Gezellig zo met collega's, dat gaf vast nog wel een beetje een kerstgevoel.
Heel naar van je paard, begrijpelijk dat het een lastige dag voor je was en dat je daar mee zit. :knuffel: veel sterkte gewenst.
Ik ben benieuwd naar je aankomende lijstjes :)

__

Blij dat ik gisteren weer een normale eet-dag had na de kerstdagen. Voelt super fijn om het gewone ritme weer op te pakken.
Ben wel blij als de kerst stol straks op is :+ die is zó lekker.

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet, rijstwafel
T: liga milkbreak
A: macaroni
T: 200 ml magere yoghurt
T: sneetje kerst stol met boter

B: 1 paard rijden, klein uurtje racefiets

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:48

Ja de muesli is heerlijk. Mijn favoriet is de Strawberry Cheesecake. Maar ze hebben veel verschillende smaken, met kerst hadden ze limited editions. Christmas Cookie Granola was ook erg lekker :D
En ze hebben daar ook wel wat gezondere varianten dus dat is ook wel de moeite waard.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:27

@Lisanne, Ik heb me al zo goed mogelijk verdiept in wat wel en niet kan, maar het is wel erg moeilijk, dus ik denk dat het gaandeweg nog wel wat puzzelen zal zijn.
Ik kan me voorstellen dat je nog erg worstelt met het verlies van je paard :(:) Het is beter om je dan even te focussen op jezelf weer wat beter voelen, dan op eten inderdaad! Daarnaast klinkt het super gezellig dat je het werken tijdens kerst samen met je collega's toch nog feestelijk hebt gemaakt, dus dan is alles bijhouden ook niet praktisch/nodig :D

@Joanne, Ik wil een beetje dezelfde methode als het FODMAP dieet gebruiken, wat veel mensen met darmproblemen volgen. Dan schrap je alles in 1x voor een periode van +/- 2 tot 6 weken (je moet geloof ik 2 weken klachtenvrij zijn zodat je darmen kunnen herstellen) en daarna ga je alles 1 voor 1 herintroduceren om te kijken waar je op reageert. Zo wil ik het ook gaan doen.
Mooi lijstje heb je zo! Inderdaad lekker in het ritme, maar nog wel kunnen genieten van een kerststol :D Ik vind dat soort dingen nu ook echt extra genieten, nu ik verder voornamelijk gezond eet.

@Marjo, Hmm ik heb nog een proefverpakking van strawberry cheesecake staan. Misschien dat ik die deze week toch nog eens probeer dan!

Hier ook weer lekker in het ritme. Een fijn gevoel aan gisteren overgehouden omdat ik zonder (mentale) moeite naar de 2500 kcal ging omdat ik hard had gesport, ondanks dat ik met kerst meer had gegeten.
Ik merk wel dat ik echt heel moe ben. Ik denk een combinatie van drukke feestdagen, weinig slapen en enorm veel last van mijn buik, wat ook weer energie vreet. Hopelijk trekt het snel wat bij, voordat het voor eetbuien gaat zorgen. Zelfkennis haha :+

Lijstje van gisteren:
O: havermouttaartje van banaan, 50gr havermout, 100gr magere kwark, 10gr whey, 1/2 ei, cacao
T: Myprotein filled cookie, 150gr aardbeien, 1 mandarijn
L: Bruin pistoletje met parmaham, 2 crackers met avocado, 1 cracker met kaas
T: 1 chocoladekoekje, 20gr muesli met 20gr kwark, 1 beschuitje met aardbei
D: Risotto met geroosterde spruitjes, pastinaak en parmezaan
T: 250gr magere kwark met 1 speculoos koekje, 8gr pure chocolade, 8gr walnoot
Totaal 2479 kcal

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:49

Mijn lijstje van gisteren:

O: Yoghurt met Cinnamon Snowman muesli
T: Lu crackers met rozemarijn en zeezout
L: Volkorenpistolet met kipfilet, pesto en sla en een kaassouflé (yep, I know, niet gezond, maar er was amper iets te vinden in het bedrijfsrestaurant wat ik lekker vond en ik had zondagavond geen energie meer om lunch te maken)
A: Roerbak met de restjes van de gourmet (varkenshaas, kipsate en een roerbakmix) met rijst
T: Bakje naturel chips

Mijn doelen voor 2021:
Meer fruit eten en meenemen als tussendoortjes naar het werk.
Minder wit brood, meer volkoren.

Klinkt wat magertjes, maar ik wil makkelijk beginnen om het leuk te houden :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:14

Joanne; dankje, maar feestdagen werken hoort erbij. Wist ik toen ik dit vak koos, dus maken we er maar iets van met de patiënten en collega’s :))
Oh die kerststollen zijn idd zo lekker en verleidelijk, heb hier ook nog een stuk liggen. Wel een net lijstje weer na die dagen!

Mara; lijkt me inderdaad erg puzzelen, denk dat het toch in meer producten zit dan je van te voren eigenlijk denkt!
Goed te lezen dat je geen moeite had naar de 2500 te gaan na deze dagen! Weer vooruitgang voor jezelf :) wel vervelend dat je zo vermoeid bent, hopelijk krijg je ook meer energie als je producten vermijd waar je niet goed tegen kan.

Marjo; prima toch je doelen! Wat je zegt klein beginnen, je moet niet gelijk alles omgooien, kan lastig zijn om vast te houden.

Hier ook weer terug in het gareel. Gisteravond nog een hoop chocolade hazelnoot ballen gegeten, dus nam het er nog ff van haha.
Vandaag eigenlijk te weinig gegeten naar mijn zin, was onwijs druk waardoor het er bij in schoot. Veel beweging gehad (45 minuten paard rijden, 17.000 stappen gezet), dus neem denk zo nog iets extra’s.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml chocomelk.
L: 2 witte broodjes met boterhammenworst en grilworst.
T: rijstwafel bbq
A: 75 gr couscous met champignons, paprika, ui, knoflook en een roomschijf.
T: 125 gr cookie dough ijs
T: nog iets extra’s, denk een koekje ofzo :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:44

Marjo schreef:

L: Volkorenpistolet met kipfilet, pesto en sla en een kaassouflé (yep, I know, niet gezond, maar er was amper iets te vinden in het bedrijfsrestaurant wat ik lekker vond en ik had zondagavond geen energie meer om lunch te maken)
A: Roerbak met de restjes van de gourmet (varkenshaas, kipsate en een roerbakmix) met rijst

Mijn doelen voor 2021:

Heb ik goed onthouden dat jij degene was die zei de smaak van olkoren niet lekker te vinden? Zo ja, dan loont het al heel erg om van wit naar bruin over te gaan en later de stap naar volkoren te maken. Zo heb ik het aangevlogen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:46

IMAY1990 schreef:
Marjo schreef:

Mijn doelen voor 2021:

Heb ik goed onthouden dat jij degene was die zei de smaak van olkoren niet lekker te vinden? Zo ja, dan loont het al heel erg om van wit naar bruin over te gaan en later de stap naar volkoren te maken. Zo heb ik het aangevlogen

Ja klopt!
Gisteren lagen er alleen nog maar volkoren pistolets dus ik moest wel een volkoren pakken en die smaakte eigenlijk prima :) (Of het was indd een bruine, dat verschil zie ik nog niet hoor :') )

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:12

@Joanne: Shoot me, maar wat is kerst stol? Langs de ene kant vind ik het ook leuk een normaal ritme te hebben zonder ‘schuldgevoel’, maar langs de andere kant was het ook wel heeeel lekker haha!
@Mara: Mooi lijstje! Die risotto klinkt heel lekker.
@Lis: mooi lijstje, geniet van je koekje!

DRUKDRUK de afgelopen 2 dagen! Hoe kunnen degenen met een eigen huishouden, paarden en een 9-5job dit trekken? Ik moet deze week 3 dagen van 08.30-16.50 werken. Erna rij ik meteen door naar paard (niet eens om te rijden, want dan ben ik helemaal laat thuis), en erna nog eten en wassen. Dan is het al snel 21h... jullie denken waarschijnlijk meid stel je niet aan hahaha. Ik ben het gewoon niet gewend. Het werk op zich valt mee, maar ik ben wel constant in beweging. Wel netjes gegeten de afgelopen 2 dagen, en ik ben ook niet bijgekomen van de feestdagen ondanks dat ik wel veel meer gegeten heb dan normaal!

Vandaag:
O: 1 yoghurt (40kcal), honing, 1 koffie
T: 1 maaltijdreep (200 kcal)
L: couscous, groenten, feta (kleine portie)
T: 1 mandarijn, 2 blokjes zwarte chocolade
T: 2 zandkoekjes (loooove it)
A: stukje zalm, puree met spinazie
T: 1 appel, yoghurt en honing

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:41

Leuk om te lezen dat iedereen de boel weer oppakt! Marjo; ik zou je ook aanraden om eens een eetdagboek bij te houden en kcal of macro's te gaan tellen. Puur om in het begin eens te kijken hoeveel je nou eigenlijk binnen krijgt qua koolhydraten/vetten/eiwitten. Vind je bovenstaande lijstje al super goed, daar niet van, maar -iemand zei het ook al eerder- muesli lijkt zo gezond maar als je de verkeerde variant hebt sla je achterover van de hoeveelheid suiker/koolhydraten. :')
Haha Nanouk je zandkoekjes *\%/* Maak je ze zelf of haal je ze bij de supermarkt? Ik vind je trouwens helemaal geen aansteller hoor, als ik dagen van 09:00-18:00 maak moet ik er ook niet aan denken 's avonds nog verplichtingen te hebben. Nu lijkt een paard verzorgen me wel superleuk om te doen, maar je hoeft voor iets anders niet bij me aan te komen met zo'n druk schema!

Hier gaat het de dagen tussen kerst en oud&nieuw nog steeds erg goed. Ik weet dat de 31e ongezond gaat zijn met veel alcohol en de hele rambam dus ik probeer de dagen eromheen gewoon easy in de kcal te zitten. Zit nu op ongeveer 1500; gisteren kwam ik veel lager uit en vandaag wat hoger. Ook dagelijks halfuur sporten (om- en om een dag hardlopen en een dag buik/armspieren trainen.)
Lijstje van vandaag:
O: Shakshuka (blik tomatenstukjes, 35 gram tomatenpuree, 2 zoete puntpaprika's en een ei)
T: 2 Linzenwafels met magere filet americain, 20 gram beef Jerky, snack-a-jack
L: 500 Gram verse pompoensoep en een volkoren kaiserbroodje
T: 25 Gram wasabi crackers, cherry tomaatjes, chocolade kerstkransje
A: Zelfgemaakte prei/mosterdsoep (prei, light crème fraîche, smeerkaas en mosterd), 2 linzenwafels magere filet americain, 77 gram kipfilet, 2 glazen tomatensap
T: Hele zak sla met wat naturel kruidendressing naar achteren gegooid :evaw:

Moet ongesteld worden en vandaag is dan weer zo'n dag dat ik niet te verzadigen ben :)F