Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:32

Jeetje, Imandra.. ik heb je juist ge p.b’t, omdat het anders te veel off- topic ( en ook over een ander topic zou gaan, wat niet toegestaan is ) en persoonlijk zou worden, waar verder niemand waarschijnlijk interesse in heeft op Bokt..maar ik begrijp dat jij het toch wel nuttig vind om dat hier te delen? Bijzonder.

nynke55

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:36

Nog maar een keer: wauw....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:37

verootjoo schreef:
Volgens mij mag je geen pbs openbaar maken := dus zou het weghalen.

Maar idd... wauw...

Weggehaald, wist ik inderdaad niet. Vind het wel nogal van een laag niveau als je per pb moet gaan discussiëren omdat je het blijkbaar niet red in het topic zelf.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:39

En dat niet alleen, je mag in de topics ook niet op de mens spelen, alleen op de bal. In een pb is dat wel heel gemakkelijk, bijzonder achterbaks.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:42

@Imandra nogmaals, aangezien het niet toegestaan is om andere topics te bespreken, had ik je een pb gestuurd. Het is dus een misvatting dat ik een pb zou sturen omdat ik het niet op het forum meer alleen aan zou kunnen.
Een p.b openbaar neerzetten vind ik van een nog lager allooi dan mijn -heel redelijk blijvende- p.b. zelf, trouwens.

Overigens, degene die nu nieuwsgierig zijn naar wat ik nou geschreven heb in een p.b. aan Imandra, mogen dat best weten, hoor, ik scheldt nergens, en het is alleen maar een vraag. Dus, ik kan de p.b. alsnog laten zien, maar aangezien ik een ander topic aanhaal, heb ik het niet openbaar gezet. Want dat is tegen de boktregels. Net als het openbaar zetten van persoonlijke berichten zoals jij dus net wel deed, Imandra. Trouwens wel vrij apart dat je zegt niet van die regel op de hoogte te zijn geweest..?
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 01-03-20 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:46

Gelukkig vind je het wel zelf van een laag allooi, om zo'n pb te sturen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:48

Pocca_Locca schreef:
@Imandra nogmaals, aangezien het niet toegestaan is om andere topics te bespreken, had ik je een pb gestuurd. Het is dus een misvatting dat ik een pb zou sturen omdat ik het niet op het forum meer alleen aan zou kunnen.
Een p.b openbaar neerzetten vind ik van een nog lager allooi dan mijn -heel redelijk blijvende- p.b. zelf, trouwens.

Ik vind een opmerking over dat ik teleurgesteld zou zijn omdat ik mijn ‘geloof’ niet als ‘onwrikbare waarheid’ zou mogen neerzetten anders vrij laag bij de grond. Enne... als er niks mis is met je pb, waarom zou het dan een probleem zijn om deze online te zetten?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:54

@Imandra, wel even goed lezen.. ik heb nu al drie keer gezegd dat andere topics bespreken niet mag. Dat was de reden. Ik refereerde aan het “ modereren op desinformatie en fake nieuws op Bokt” vandaar dat ik dacht dat het beter in een p.b. kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:01

Afbeelding

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:07

Wat jammer dat het topic nou weer totaal off topic gaat.
Om on topic te blijven: ik ben blij dat ik niet voor mijn dochter besloten heb dat ze op haar negende ingeënt moest worden voor de HPV. Ze mag dat, nu ze zelf volwassen is, zelf afwegen of ze die inenting alsnog wil of niet.
Niet dat ze er erg van onder de indruk is, van de bangmakerij van de mainstream praat wat dat aangaat..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:13

Die vaccinatie moet juist gezet worden voor ze sexueel actief zijn, anders heeft het weinig zin. Daarom moet die op jonge leeftijd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:15

Maar nog niet met 9 jaar, dat is pas in 2021, nu word het met 13 jaar gedaan.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:23

Gelukkig MOET er helemaal niks. :) Op het moment dat dingen ( vaccins) verplicht zouden gaan worden, weet je dat het product het niet van zijn geloofwaardigheid moet hebben, maar dwang nodig heeft. Foute boel als je het mij vraagt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:24

"moet" in de zin van dat het nut moet hebben.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:35

Ach dat nut moet ook nog maar bewezen worden. Hoeveel decennia wordt dit vaccin nou pas aangeboden? Er is nog te veel onduidelijk naar mijn idee. Als je het RIVM moet geloven, is baarmoederhalskanker een reëel potentieel gevaar, maar waarom ken ik niemand van de generaties van mij, mijn moeder of oma die dat hebben gehad, laat staan aan zijn overleden? En wij zijn geen van allen ingeënt ertegen. Waarom dan nu wél plotseling? Hoeveel meer inentingen gaan er nog bij komen, voordat men zegt nu is het wel genoeg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:42

Pocca_Locca schreef:
Wat jammer dat het topic nou weer totaal off topic gaat.
Om on topic te blijven: ik ben blij dat ik niet voor mijn dochter besloten heb dat ze op haar negende ingeënt moest worden voor de HPV. Ze mag dat, nu ze zelf volwassen is, zelf afwegen of ze die inenting alsnog wil of niet.
Niet dat ze er erg van onder de indruk is, van de bangmakerij van de mainstream praat wat dat aangaat..

Jammer dat de enting dan minder effectief is gezien ze als waarschijnlijk al seks heeft gehad. Het HPV is juist effectief als deze wordt gegeven voordat men seksueel actief wordt.

Dus eigenlijk laat je je dochter bewust extra risico lopen.

Edit: zoals de rest idd al zegt.

Pocca_Locca schreef:
Gelukkig MOET er helemaal niks. :) Op het moment dat dingen ( vaccins) verplicht zouden gaan worden, weet je dat het product het niet van zijn geloofwaardigheid moet hebben, maar dwang nodig heeft. Foute boel als je het mij vraagt.

Nee. Dan weet je dat er genoeg mensen zijn die fabeltjes geloven waardoor de volksgezondheid als geheel in het geding komt. Wanneer de graad voor groepsimmuniteit bijv niet meer gehaald wordt.
Dat heeft niks te maken met de werking of effectiviteit van het vaccin zelf. Een autogordel wordt ook niet minder effectief als mensen deze niet meer gaan dragen (al heeft een autogordel het ‘voordeel’ dat alleen jij of je kinderen gevaar lopen bij het negeren van deze regel, bij vaccins loopt iedereen gevaar, zeker de mensen met een minder immuunsysteem).

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:11

@Imandra nogmaals, we zullen zien welke partij er de fabeltjes verkondigd. Jammer dat je toch steeds zo neerbuigend en aanvallend blijft doen over mensen die( vaak terechte ) twijfels hebben over het officiële verhaal w.b vaccinaties.
(Échte Groepsimmuniteit is trouwens niet te verkrijgen door inenten. Het is een term die gebaseerd is op NATUURLIJKE immuniteit.)
Overigens blijf ik verdriet hebben dat mijn vader netjes de griepprik voor zijn eigen ( voor ons hoefde het niet) “veiligheid”heeft genomen elk jaar vanaf zijn 65ste. Mijn mening, gebaseerd op mijn observatie, is dat hij best zonder griepprik 80 had kunnen worden in plaats van slechts 70.
Maargoed, zoals de sprekers op dat congres in Zürich ook al beamen, weten de artsen gewoon veel te weinig over vaccins en hun werking. Aangezien ze blij mogen zijn als er in hun hele opleiding één héle dag aan vaccinatie wordt besteed. Dus mijn vaders huisarts wist niet beter dan dat het gewoon veilig en effectief, “one size fits all “ was.
Er zijn zat voorbeelden van medisch handelen dat eerst als dé oplossing werd gezien voor bepaalde problemen, en later schoorvoetend terug werd gedraaid. Zoals: standaard keelamandelen verwijderen bij kleuters. Of flesvoeding als “ beter en chiquer “ dan borstvoeding in de markt zetten. Maar dat zal een beetje off topic gaan misschien.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:18

Dit doet mij ergens denken aan een oude dame die steeds in haar stoel in slaap viel. Toen wij haar vroegen waarom ze niet gewoon naar bed ging, zei ze dat de meeste mensen in bed dood gaan. Tja, hoe zou dat nou kunnen? En ze heeft blijkbaar gelijk, want 10 jaar later leeft ze nog steeds.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:31

nynke55 schreef:
Dit doet mij ergens denken aan een oude dame die steeds in haar stoel in slaap viel. Toen wij haar vroegen waarom ze niet gewoon naar bed ging, zei ze dat de meeste mensen in bed dood gaan. Tja, hoe zou dat nou kunnen? En ze heeft blijkbaar gelijk, want 10 jaar later leeft ze nog steeds.

.. en je punt is? Dat alle bijwerkingen en nare gezondheidsklachten na vaccinaties ( zoals mijn vader die elke keer na de griepprik had) allemaal toeval zijn? Toeval..dáár zou eens een vaccin voor moeten komen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:41

Pocca_Locca schreef:
(Échte Groepsimmuniteit is trouwens niet te verkrijgen door inenten. Het is een term die gebaseerd is op NATUURLIJKE immuniteit.)

Kun je dit ook onderbouwen en heb je enig idee waarin gecapslockte natuurlijke immuniteit zo fundamenteel zou moeten verschillen van door vaccinatie geïnduceerde immuniteit?
Waarom zou alleen het doormaken van een ziekte een populatie zodanig kunnen immuniseren dat evemtuele uitbraken van die ziekte zonder uitzondering lokaal blijven en vrijwel direct uitdoven?

Kun je dan ook gelijk uitleggen hoe volgens jou met alleen natuurlijke immuniteit een ziekteverwekker volledig uit te roeien is, zoals bij het pokkenvirus gebeurd is?

Of zijn dat vragen die je zoals gebruikelijk maar weer gaat negeren door er een ander herkauwonderwerp aan de haren bij te slepen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:45

Nee, mijn punt is dat sommige mensen niet te overtuigen zijn door feiten, bewijzen en statistieken. En als ze geen nieuw weerwoord meer hebben gewoon weer overnieuw beginnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:53

Mijn vader haalt al jaren lang elk jaar de griepprik. En hij wordt elke winter weer ziek. Alleen als hij hem niet haalt ligt hij in het ziekenhuis met ernstige longontsteking, omdat hij de griep sowieso altijd meepakt. Met griepprik kan hij het meestal thuis met medicatie af.
Ik haal de griepprik weer niet, omdat mijn lichaam dat zelf aan kan.

Er wordt juist enorm veel onderzoek gedaan naar medicatie/vaccinaties, ik heb alleen het idee dat anti vaxxers dat allemaal geen goed onderzoek vinden, omdat het resultaat ervan niet overeenkomt met hun mening.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:11

@Oomens vrouwen die als kind de kinderziektes hebben gehad, zijn levenslang immuun, en geven hun baby's dmv borstvoeding antistoffen mee in een periode dat de baby anders kwetsbaar zou zijn en gevaar zou lopen door die ziektes. Inenten geeft geen levenslange immuniteit. Nog afgezien van personen die überhaupt geen immuunrespons op vaccins hebben.

@mywishmax heb je gehoord wat de officials ( artsen) te melden hebben over het gebrek aan veiligheidsonderzoek in de link die ik eerder vandaag deelde hier? Ze zeggen dat er toch echt meer onderzoek naar moet komen.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 01-03-20 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:15

MyWishMax schreef:
Er wordt juist enorm veel onderzoek gedaan naar medicatie/vaccinaties, ik heb alleen het idee dat anti vaxxers dat allemaal geen goed onderzoek vinden, omdat het resultaat ervan niet overeenkomt met hun mening.

Daarnaast kunnen ze ook geen antwoord geven op de vraag wanneer een vaccin nou veilig is in hun ogen.

Pocca_Locca schreef:
@Imandra nogmaals, we zullen zien welke partij er de fabeltjes verkondigd. Jammer dat je toch steeds zo neerbuigend en aanvallend blijft doen over mensen die( vaak terechte ) twijfels hebben over het officiële verhaal w.b vaccinaties.

We weten vrij goed welke partij de fabeltjes verkondigt. Dat weten we door vage dingen als wetenschap, onderzoek en statistiek enzo. Jij wil dat alleen niet geloven. Ik vind Imandra overigens totaal niet neerbuigend en al helemaal niet aanvallend. Ik vind haar posts inhoudelijk interessant en zeer goed beargumenteerd. Het zou je sieren als jij dezelfde moeite doet om je punten inhoudelijk te beargumenteren. Nu ben je inderdaad gewoon weer dezelfde onzin aan het herkauwen en daarna weer de discussie aan het ontwrichten.

Over alle nare bijwerkingen en gezondheidsklachten? Nogmaals, die zijn er vrijwel niet, behalve op het internet. Ik verwijs je nogmaals naar het Lareb, de onafhankelijke instantie die in Nederland bijwerkingen registreert. https://www.lareb.nl/nl/pages/jaarrapporten-vaccins/ . Ja, er hebben mensen filmpjes geupload op het internet maar statistisch gezien is de kans op ernstige bijwerkingen zeer laag. Ouders zijn geen artsen.

Je punt over het WHO snap ik nog steeds niet. Het WHO is een uitgesproken voorstander van vaccineren. Wat wil je nou bewijzen met je filmpje?

Over de vraag van HPV - ik kan alleen net als Karl adviseren om je te laten informeren door een professional en níet door het internet en al helemaal niet door een forum. Ga naar je huisarts of een andere professional en stel daar je vragen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:31

@nps gelukkig mag iedereen zelf bepalen wie of wat of welke instantie hij of zij serieus neemt al dan niet.
Ik wil met het filmpje ( heb je het gezien?) van de WHO bewijzen ( dat doen ze trouwens zelf) dat er onder artsen die daar aanwezig waren, duidelijk twijfel bestaat over een aantal fundamentele veiligheidsvraagstukken met name als het gaat over de combinatie van vaccins en het effect van o.a. hulpstoffen in combinatie met elkaar. Daar is duidelijk nog geen onderzoek naar gedaan. En dat artsen op zo’n bijeenkomst van de WHO daar over reppen, vind ik veelzeggend. Want dat betekent gewoon dat er nog veel onduidelijkheid is, en dan heb ik het niet over antivax alu hoedjes op internet, maar over degenen die juist zelf geen enkele twijfel zouden moeten hebben, omdat ze het officiële verhaal “ vaccins zijn veilig en effectief” zo ongeveer ademen.