[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:21

Heeft iemand ervaring met het merk Urtekram? Ik gebruik normaal petal fresh maar die moet ik altijd bestellen/of ver voor fietsen.. vroeg me af of de shampoos van Urtekram ook fijn zijn!

Lau

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:27

Ik heb mijn haar zo:

Afbeelding

Maar stiekem wil ik het pastel roze verven ofz. Of iets anders creatief. Maar aan de andere kant heb ik zo lang gespaard voor een natuurlijk kapsel. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:38

Lastig, ik denk dat je voor pastel roze wel weer eerst moet bleken. Ik kan zo niet zien wat de kwaliteit van je haar is, maar misschien zonde om dat te doen? Dit staat je ook mooi :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:03

Om pastel roze te kunnen verven moet je je haar eerst heel erg ontkleuren zodat het wit is. Anders gaat het nooit pastel roze zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:38

Yasmine schreef:
Om pastel roze te kunnen verven moet je je haar eerst heel erg ontkleuren zodat het wit is. Anders gaat het nooit pastel roze zijn.

I know,
En dat is natuurlijk ook weer spannend. Ik wil gewoon weer eens wat anders.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:48

Ik denk wel dat het je heel mooi staat Laura!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:19

Ik denk ook dat het je mooi zal staan Lau. Maar ik moet zeggen dat ik je huidige kleur ook prachtig vind.

Hier is mn roze er alweer uit trouwens. :+ Was van korte duur en ik ben hier echt te lui voor merk ik al. Dus als de kapster weer open is dan laat ik daar maar een mooie naturel tint erin zetten die wat onderhoudsvriendelijker is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:54

Frummels schreef:
Ik denk ook dat het je mooi zal staan Lau. Maar ik moet zeggen dat ik je huidige kleur ook prachtig vind.

Hier is mn roze er alweer uit trouwens. :+ Was van korte duur en ik ben hier echt te lui voor merk ik al. Dus als de kapster weer open is dan laat ik daar maar een mooie naturel tint erin zetten die wat onderhoudsvriendelijker is.

Zo herkenbaar daarom heb ik het nu ook naturel. Maar mijn handen jeuken weer :')

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:32

Ik denk dat roze je mooi zal staan Lau!! Maar je moet inderdaad even afwegen of je je haar dat bleek proces aan wil doen :')

Ik wil mijn haar heel graag ginger rood verven! Mijn kleur is niet meer mooi. Ik verveel me. Het is quarantaine. Er is geen beter moment om iets doms te proberen _O-
Wat voor verf raden jullie aan? Ik moet het eerst bleken, maar ik vind het heel moeilijk beslissen welke verf en welke precieze toon ik moet kopen zodat het hopelijk zo uitslaat zoals ik het wil. Dit is mijn inspiratie foto:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:39

Hoe ziet je eigen kleur er nu uit? :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:48

Afbeelding
Excuseer hoe messy mijn haar zit, ik ben zo uit bed gerold :')
Ik wil het eerst ontkleuren met bleek van KIS (KIS Snow White bleach powder & KIS OxyCreme 9%) en dan pas de verf eroverheen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:18

E_J schreef:
[ [url=m/1sKlvh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Excuseer hoe messy mijn haar zit, ik ben zo uit bed gerold :')
Ik wil het eerst ontkleuren met bleek van KIS (KIS Snow White bleach powder & KIS OxyCreme 9%) en dan pas de verf eroverheen

Poeh die zou ik niet zelf durven denk ik.

Jaa het is een hele afweging :')
Vooral omdat ik de heletijd liep te zeuren dat ik “normaal” haar wilde.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:33

E_J schreef:
Ik denk dat roze je mooi zal staan Lau!! Maar je moet inderdaad even afwegen of je je haar dat bleek proces aan wil doen :')

Ik wil mijn haar heel graag ginger rood verven! Mijn kleur is niet meer mooi. Ik verveel me. Het is quarantaine. Er is geen beter moment om iets doms te proberen _O-
Wat voor verf raden jullie aan? Ik moet het eerst bleken, maar ik vind het heel moeilijk beslissen welke verf en welke precieze toon ik moet kopen zodat het hopelijk zo uitslaat zoals ik het wil. Dit is mijn inspiratie foto:
[ [url=m/jPcC0r.png]Afbeelding[/url] ]

Omygod gaaf! DOEN! <3 <3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:52

Lau schreef:
Poeh die zou ik niet zelf durven denk ik.

Jaa het is een hele afweging :')
Vooral omdat ik de heletijd liep te zeuren dat ik “normaal” haar wilde.

Ik durf het ook echt alleen omdat we toch in quarantaine zijn en als ik het verkloot hoeft niemand het te zien _O-

Ja dat geloof ik! Ik zou er goed over nadenken wat je graag zou willen. Maar wat je ook doet, het zal je sowieso mooi staan! :)

Ik wil eigenlijk het liefste een toner bestellen om het oranje te krijgen ipv een verf zodat het na het blonderen niet nog zo’n aanslag op mijn haar is, maar jeetje nu merk ik pas écht dat ik absoluut niet thuis ben in de producten :')
Ik weet bij god niet wat ik moet kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:59

Die kleur zou je eventueel ook zonder ontkleuren met Henna kunnen proberen te benaderen. Ik zal even een voorbeeldje van Henna op mijn natuurlijke (bruin) haar opzoeken.

Edit, gevonden!

Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:50

Shanna schreef:
Die kleur zou je eventueel ook zonder ontkleuren met Henna kunnen proberen te benaderen. Ik zal even een voorbeeldje van Henna op mijn natuurlijke (bruin) haar opzoeken.

Edit, gevonden!

[ [url=m/3GQfsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond je gaaf hoor! Ik durf zelf alleen niet zo met de henna aan te klooien. Ik heb 0 verstand van henna, en ik ben bang dat een kapper me niet meer durft aan te raken als ik het erin smeer en het blijkt toch niet zo mooi te staan :')
Ik heb namelijk gehoord dat henna + de chemische troep in normale verf/bleek niet heel goed samengaat?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:22

Ik zal blij zijn als de kapsalons weer open zijn. Baal er van dat m'n haar nu zo dun is, dat ik eigenlijk het altijd vast heb , omdat ik het er gewoonweg niet uit vindt zien. :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:03

Mijn haar is ook dun en superstijl.
Maar de juiste shampoo en verzorgingsproducten kunnen een hoop voor je haar doen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:37

Ik breek even in, mijn kapsalon bied Olaplex No. 3 aan en geeft aan dat behandeling 1 en 2 (normaal in de kapsalon) niet per se nodig zijn om effect te merken. Ik heb m'n haar in oktober donker geverfd en tussendoor 1x opgefrist met verf, maar zodra het langer wordt is het dun en breekbaar. Iemand ervaring met Olaplex no. 3?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:47

Ik vind het product zelf fijn, het maakt mijn haar weer eventjes zacht en soepel. Effect is bij mij vrij snel weer weg waardoor ik het vaker moet herhalen dan op de verpakking staat. Komt denk ik omdat ik door medische redenen sterk beschadigd haar heb. Ik zie het als een haarmasker.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:52

Mijn haar heeft echt dode punten op dit moment. Ben bang dat ik toch een tutorial moet gaan zoeken om het zelf te knippen. Durf het alleen niet echt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:00

Iris82 schreef:
Mijn haar heeft echt dode punten op dit moment. Ben bang dat ik toch een tutorial moet gaan zoeken om het zelf te knippen. Durf het alleen niet echt. :')

Zoek eens op hair dusting, dat is wel een veilige optie!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:09

Ik ben vooral bang dat mijn haar nu weer te zwaar gaat worden en ik hoofdpijn krijg van mijn haar. Want dat krijg ik als mijn haar te zwaar is en het niet wordt uitgedund, het is nu ook lang, dus veel. Toen ik het kort had had ik nergens last van. Maar voor de lengte hoef ik niet heen, het moet nog langer groeien dan dit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:25

Olaplex 3 doet bij mij veel meer dan gewoon het zacht te maken. Het zorgt dat mijn kleur langer mooi blijft en de algemeen conditie van mijn haar is veel beter. Ik merk ook dat het veel sterker is dan vroeger wanneer ik het bleek. Ik gebruik het 1 keer per week in nat haar en slaap er dan mee zodat het een hele nacht kan intrekken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:31

brokjes schreef:
Iris82 schreef:

Zoek eens op hair dusting, dat is wel een veilige optie!

Ah dank voor de tip. Ik ga Googelen.