[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:59

We zijn in 2016 op vakantie geweest in australie. Dit was het vakantie land van mijn vader en (overleden) moeder. Met de erfenis van mama zijn we (papa, zus, zwager, neefje en ik) 4 weken wezen reizen in Australie. De tattoo heb ik daar laten zetten. Maar had achteraf spijt van de tekst erbij. Dus de omlijning wilde ik houden maar de tekst moest weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:00

Fennadev schreef:
@Yasmine dat is waarom ik nu al bij cambridge dictionairy zit, want ik ken niemand die daadwerkelijk Koreaans kent, wel iemand die Japans redelijk kan, maar daar heb ik nu even niks aan :')

Cambridge heeft ook een vertaling die in de trant is van 'I will always remember you', die vind ik mooier dan de andere en dan vooral de forever variant ( 영원히) en dit is dan het nummer vijf (오).

@Enamorada dat ga ik ook zeker doen zodra ik iets concreets heb en het zelf al een beetje uitgetekend heb hoe ik het wil.

Ik zou het wel even navragen bij een native zodat je het echt zeker weet. Korea heeft ook twee telsystemen, dus vijf is naast 오 ook 다섯 en er zijn regels wanneer je welk gebruikt. In het geval van forever five denk ik dat je 다섯 moet gebruiken, omdat het om mensen gaat. Maar dat zou je dus even moeten verifiëren bij een native.

En als je toch voor lyrics gaat is 'Don’t cry no more' uit tell me what to do ook mooi. Of in plaats van een engeltje een diamantje vanwege zijn bij naam, maar je moet natuurlijk doen wat jij het mooist vind :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:20

Ik zou ook zeeeeeeeker zorgen dat je 100% zeker weet welke tekst je op je arm hebt staan.
Ken je niemand die Koreaans kent, ga dan op zoek naar iemand die het kent.

Je wilt niet "dikke reet" op je arm hebben staan terwilj je denkt dat er iets anders staat :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:12

Ik zou zo'n tekst altijd extra laten nakijken..

Ik ga om 15:00 voor mijn eerste tattoo^^
Ben echt aan het aftellen, voor mijn doen ben ik ook niet overdreven zenuwachtig :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:16

Goed eten van te voren en zorgen dat je goed uitgerust bent, dan komt het helemaal Goed!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:27

Dan is het maar goed dat ik vanochtend toch maar niet ben gaan sporten :')

Neem zo nog even een flinke bak thee en een appel.
Neem voor daar ook nog wel wat mee voor de zekerheid.
Heb er echt zin in :D
En dan te bedenken dat ik het jaren uitgesteld heb :+

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:44

Super leuk Lieszje! Wat ga je laten zetten? Ik was ook erg zenuwachtig maar toen hij eenmaal begon had ik zoiets van wooooh is dit het?! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:54

Tribunals schreef:
Super leuk Lieszje! Wat ga je laten zetten? Ik was ook erg zenuwachtig maar toen hij eenmaal begon had ik zoiets van wooooh is dit het?! :')

Dat had ik inderdaad ook _O- Succes!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:04

Nog een betere foto:

Afbeelding

Ik had Jona nog de groetjes van je gedaan Franka, vond ie leuk :D

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:11

Ik heb enkele weken geleden ook mn tattoo laten aanpassen. Was helaas nooit tevreden over het bloemetje door miscommunicatie.. Wel flink groter moeten gaan, maar ben er zo blijer mee!
Dit was het eerst:
Afbeelding

En nu is het dit, al gaat ie mog verder naar mn rug uitgebreid worden en verbonden worden met mn tattoo oo mn ribben:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yinka op 04-01-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:13

Heel leuk geworden zo, dat jasje! <3 Vind het alleen jammer dat de lapel een dikke zwarte lijn is en daar geen kleurenverschil/schaduw/glans in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:43

Haha dankjewel :D Ik ga de 20e naar 'm toe :)

En mooi hoor Yinka!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:36

Ik heb de (eerste) chakram met het zwaard van Xena Warrior Princess laten zetten :)
Is al sinds mijn achtste mijn jeugdheld (en favoriete serie).
Heeft voor mijzelf ook een speciale betekenis..
Zal het proberen kort te houden :')
Ik ben ruim zeven jaar geleden heel erg depressief en suïcidaal geweest.
Met hulp en veel kracht ben ik er toen uitgekomen (al blijf ik er gevoelig voor).
Ik wilde toen eigenlijk al een tattoo laten zetten wat met die tijd te maken had maar wist niet precies wat..
Omdat Xena mij echt erdoorheen geholpen heeft kwam ik op dit idee.
Voor degene die de serie kennen, die weten dat ze later in de serie een andere chakram heeft.
Ik heb voor deze gekozen omdat dit de 'slechte' chakram is.
Die staat voor mijn slechte periode en het zwaard en doorheen voor het 'gevecht' wat ik gehad heb en nog steeds weleens heb.

Niet veel mensen heb ik verteld van de betekenis erachter.
En blijf Xena gewoon awesome vinden :')

Het viel echt reuze mee :)
Was ook niet heel erg zenuwachtig op zich.
Toen ik net in die stoel zat trilde mijn lichaam wel wat, maar had misschien ook met mijn houding te maken.
Had een fijne artist die regelmatig vroeg of het ging.
Als de tattoo wat rustiger is plaats ik een foto :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:41

Mooi hoor die bloem! <3

Ja daarom denk ik er nu nog even over na, vooral ook omdat ik niemand ken die het Koreaans echt goed beheerst. Misschien moet ik maar even naar Seoul toe en hem daar laten zetten, weet ik zeker dat de tekst goed is. Tell me what to do is echt 1 van die nummers waar ik nog niet tegen kan, gelukkig geen janksessies meer, maar ik wil dat liever niet 24/7 bij me dragen. Als ik in google translate five people invoer, geeft die ook de andere vijf inderdaad, waarom moet een taal zo ingewikkeld zijn :')
Anders via youtube aan Tody on the Korean Server (die vertalen LoL Koreaans naar Engels) vragen, of onder een video van SHINee.

Dat klinkt al heel mooi Lieszje

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:11

Wat een mooie tattoo's komen er voorbij! <3

Hoeveel tattoo's hebben jullie eigenlijk en wat voor? Ik ben wel nieuwsgierig :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:18

Uhm... 4 kleine (wenkbrauwen, ribben, buik, achter oor), 1 middel grote (voet) en 1 grote (hele sleeve die doorloopt voorkant schouder, schouder en tussen schouderbladen). Zatwrdsag komt er nog een kleine bij

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:23

Ik heb er vier, de vijfde komt in mei.

Ik heb het silhouet van een buizerd op mijn schouderblad, een gestileerde kat op mijn andere schouderblad, een koedoe op mijn kuit en een zussentattoo op mijn arm .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:24

2 :) 3 roosjes op m'n pols en een schelp op m'n enkel. Volgende is een sleeve :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:27

Anoniem schreef:
2 :) 3 roosjes op m'n pols en een schelp op m'n enkel. Volgende is een sleeve :D

Hier ook 2. Linkerenkel een paard, rechterenkel een kat. Wil nog een tattoo van m’n eigen kat, maar ik wacht nog tijdje om er zeker van te zijn dat ik dat echt wil.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:27

1 redelijk grote op mijn bovenbeen :+
En dat blijft voorlopig wel de enige, wil de andere bovenbeen nog wel ooit maar zou momenteel niet weten wat :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:32

Vliegtuigtype op m'n pols, registratienummer van m'n paard op m'n ribben en een bultrugwalvis op m'n rug. Volgende: heb 100 ideeën.. :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:35

Ik heb een ouroboros op mijn kuit, bergen met rozen net boven mijn knie, een afdruk van mijn hond zijn poot op mijn onderarm, een vrouwengezicht op mijn bovenarm en op mijn ribben de tekst 'Colours last a lifetime and fade to grey'. En daar komen in februari nog 2 rozen bij. 1 roos door Joe Sinner en 1 door Thomas Acid, beide van Acid Tattoo :) Dus dat vind ik wel echt heel gaaf, beetje een collab idee.

Edit: Bijna vergeten, maar in 2019 komt er nog een wolf met victoriaans klokje op mijn bovenbeen. Die vergeet ik altijd een beetje omdat het nog zo ver weg is :))

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:38

Gaaf allemaal!

Hoe heb jij bovenbeen ervaren Yonker? Staat echt op mn wish list, dan wel buitenkant, dijbeen zeg maar en dan ronding van slipje volgen, lace/gem idee

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:41

3 stuks :)
Mandala met deathly hallows teken op mijn rechter biceps, cactus op mijn ruggengraat en een vrouwen portret op mijn rechterbovenbeen.

Ik wil nog graag een mandala om mijn bovenarm compleet te maken (halve sleeve? :') ) En nog graag een aantal viking runen vlak onder mijn rechter elleboog :')
Oh en ooit wil ik nog een sternum tattoo <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:47

Ik heb deze laten zetten en verder nog niks, foto is vlak na het zetten gemaakt:
Afbeelding
Ik wilde toen destijds iets kleins :')

Ik wil nu nog twee kleine rozen op mijn rechterbovenarm voor mijn overleden grootouders en iets voor Jonghyun waarschijnlijk op mijn rechterpols, want links heb ik een horloge.