Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:17

In plaats van de halve heb ik mijn afstand omgezet en vandaag de 5km gelopen in IJsselstein. Mán dat was lang geleden!!

Tuurlijk te snel begonnen, dus na 10 min moest ik wat in tempo terug. Maar heel tevreden want na de finish zei runkeeper dat het mijn op 7 na snelste loop op de 5km was. Precieze tijd weet ik nog niet, maar zal in de 26 min zijn. Toch lekker na een week ziek zijn.

Maandag ga ik denk ik ook nog een 5km loopje doen, die wordt vlakbij mijn huis georganiseerd.

Mijn zusje, waar ik de halve mee zou lopen heeft de halve ergens rond de 1.46 gelopen. Zo knap!

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:57

supervixeen fijn date goed gelopen hebt. Al zou ik de beslissing voor kort en snel nu juist niet genomen hebben zo kort na 40 graden koorts te hebben gehad.Zou dan als ik dan al zou mee doe eerder voor een rustige halve gaan.
Vanmorgen weer een redelijk lange training van 26,5km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:52

Ja ik heb ook getwijfeld hoor, maar de muren kwamen op me af na een week op de bank/in bed en ik dacht ik zie wel hoe het gaat. Ben ik er in ieder geval even uit. Het was maar 5km en voelde me goed vanmorgen. Uiteindelijk 41e van de 280 vrouwen, tijd was 26.52. Best tevreden :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:28

Snap het wel Supervixen, ik had heel waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Fijn dat je toch iets hebt kunnen doen en nog in een mooie tijd ook! Knappe tijd van je zusje ook!

Ik had vanmiddag een run in dorp hiernaast, 10 km, midden op de dag, was bloedheet!! 1e waterpost pas op 5 km, en ik had nog super veel spierpijn van de wandeling van gisteren. Kan zelf slecht tegen warmte dus zag er erg tegenop. Vooral 2e stuk voor m’n gevoel heel langzaam gelopen, en ben vaak even kort gaan wandelen. Ook al het water van publiek aangenomen en over mezelf heen gegooid want voelde me zwaar oververhit. Toch gefinisht in 55 min, had geen tijd in gedachten, wilde alleen maar de finish halen, dus echt heel dik tevreden mee!! Helaas veel mensen onwel zien worden en 1 ging heel slecht en moest met de ambulance met spoed mee..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:45

Knap gedaan Anne_bento! Mag je zeker blij mee zijn.

Ik heb ook op het warmst van de dag 10 km gelopen, best pittig :D
1 uur en 46 seconden.
Ik vond het wel welletjes, wilde wel verder, maar het was te warm.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:48

pfff, ik kan echt niet tegen hitte als ik loop. Op een dag als vandaag moet ik echt heel vroeg gaan lopen.

@anne: netjes toch? jammer dat het niet lekker voelde. Ik heb gisteren mijn eerste 10 km evenement gelopen (en dat was pas de 2e keer 10km non stop lopen voor mij) Gelukkig was het gisteren koeler. Ik heb het net onder het uur uitgelopen (en had dat nog wel een paar minuutjes sneller gekund)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:18

@yonker niet iedere schema werkt voor iedereen dus als je met evt loopt of schema van looptijden kun je best aanpassen.
Ik vind nogal wat in 10-15 weken bv 30 min 5km lopen ik heb er zeker jaar over gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:22

In 12 weken zou dat wel moeten lukken toch.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:36

Per perschoon verschillend niet ieder lichaam is geschikt om zo op te bouwen.
En wat is er mis mee stap terug te doen en langzamer opbouwen omdat het hoort in 12 weken 5km te lopen das 24 10km

Ik ben blij dat ik blessure vrij ben en heb langzamer moeten opbouwen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:44

Ik ga een stapje terug doen :j heb nu ook geen last meer eigenlijk zaterdag al niet meer. Ga morgen weer stukje lopen en hou t dan bij wat minder minuten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:45

Was het in de rest van nederland zo warm dan. Hier in brabant was het vandaag heel aangenaam zonnig weer maar niet echt heel warm. Dus vandaag lekker sportief in de weer geweest met hardlopen, fietsen en wandelen.
Heerlijk morgen een extra vrije dag.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:41

@Yonker, had ook last van scheenbeen toen ik pas liep. Heb dan compressietubes gekocht bij Decathlon, en dat hielp prima, en was helemaal niet duur dacht ik.

Maar bij overgewicht idd best niet overdrijven met hardlopen, pas goed gaan opbouwen als je door andere sporten (fietsen, zwemmen...) al paar kilootjes kwijt bent, is gezonder voor de gewrichten.

Ikzelf wou vanmorgen gaan hardlopen met de club, om 9u. Niet dus: werd wakker toen mijn wekker 9u20 aangaf! Heb ik nog maar zelden voorgehad. Dan maar morgenavond met de andere club.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:06

Greetje63 schreef:
Was het in de rest van nederland zo warm dan. Hier in brabant was het vandaag heel aangenaam zonnig weer maar niet echt heel warm. Dus vandaag lekker sportief in de weer geweest met hardlopen, fietsen en wandelen.
Heerlijk morgen een extra vrije dag.

Het was hier wel flink warm in de zon vond ik. Heb heerlijk een uurtje gefietst.
Morgen zet ik de wekker om op tijd te gaan hardlopen in het bos. Toch maar geen georganiseerd loopje. Eindelijk weer, zin in!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:17

hwn schreef:
Ikzelf wou vanmorgen gaan hardlopen met de club, om 9u. Niet dus: werd wakker toen mijn wekker 9u20 aangaf! Heb ik nog maar zelden voorgehad. Dan maar morgenavond met de andere club.

Ik had bijna hetzelfde :)). Gisteravond wijntje gedaan in de stad maar lag niet laat in bed, uur of 1. Ik word normaal wel uit mezelf wakker tussen 8 en half 9 maar na een bizar drukke week had ik blijkbaar wat meer rust nodig en schrok ik om half 12 wakker :7. Gelukkig had ik al aangegeven bij m'n loopmaatje dat ik haar zou appen als ik wakker was. Lang verhaal kort: niet hardgelopen.
Hik er ook een beetje tegenaan nu het relatief warm is en vooral de hooikoorts in alle hevigheid aanwezig is. Komende weken wel weer flik aan de bak want 23 juni is de halve marathon alweer. Sinds Rotterdam duurlopen van hooguit 14km gedaan dus de motivatie moet maar gauw terugkomen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:29

23 juni is inderdaad al snel!

Ik heb vanmorgen lekker relaxed in het bos gelopen. Wekker op 7 uur gezet en om 8 uur was in in het bos. Heerlijk, bijna geen mens gezien.
Rustig aangedaan aangezien ik ziek ben geweest en vooral genoten van de natuur. Tussendoor even op een bankje een banaantje gegeten. In totaal 13.13km gelopen, vond ik wel een mooi getal :P.

Afbeelding

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:41

Fijn dat je lekker gelopen hebt Supervixen! En geen verkeerde tijd voor die 5 km na een paar dagen griep!

Anne_bento ook lekker gelopen :D Lijkt me dat je geen hele frisse benen hebt na 35 km wandelen, dus dat maakt de prestatie nog beter.

Verstandig om een stapje terug te doen Yonker. Scheenbeenblessures zijn vaak vrij hardnekkig.

Verder wat mensen die hun bed erg lekker vonden :Y)

Vrijdag 6,5 km met een paar flinke tempo's gedaan en gisteren 14,5 km gelopen. Volgende week de duurloop weer een stapje verlengen. Zaterdag maar eens een rondje op de mountainbike uitzetten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:33

Veel mensen zich verslapen hier! Ik slaap juist slecht de laatste tijd en ben de meeste dagen voor zes uur wakker.... -O-

Fijn dat je je weer wat beter voelt supervixen!

Anne heb je gister wel rustig gedaan na je fanatieke weekend?

Yonker bij de meeste mensen is met hardlopen opbouwen niet de conditie het probleem, maar de gewrichten die flinke klappen krijgen en juist daar komen de blessures vandaan. Ik heb in het begin ook héél rustig op moeten bouwen (dat was ook écht niet leuk want ik kon/wilde wel meer maar kreeg dan last van scheenbenen dus moest echt een schema met veel wandelen in het begin....)

Gister in de warmte lange duurloop gedaan, als ik op mijn rustige tempo loop en genoeg drink gaat de warmte mij prima af. Ik moet alleen niks willen doen met snelheid :p

Was heel naar trouwens gister, ik liep op het fietspad en ergens voor me liep een kat, die zag mij aankomen en wilde oversteken. Alleen kwam er op dat moment een auto met redelijk hoge snelheid aan die de kat niet had gezien..... Raakte hem echt vol en reed gewoon door. Dus ik naar die kat toe maar bloedde alsof z'n keel was doorgesneden, was ook binnen een halve minuut over. Toen wist ik niet zo goed wat ik moest dus auto aangehouden en samen in de berm gelegd en melding gemaakt.... |(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:41

Haha lekker geslapen allemaal? :P Ik vind het een nette tijd hoor Supervixen!
Ik heb zaterdag geprobeerd om mijn tempo van de 5 km vast te houden en 7 km hard te lopen. Dat viel me behoorlijk zwaar! Opzich had ik nog wel wat puf over bij 5 de km, alleen om de 7 km te halen moest ik wel wat wandelen.
Maar waar ik normaal de langere afstanden met zo´n beetje 8,5 km/h doe, had ik nu een gemiddelde snelheid van > 9 km/h. Dus dat is wel een flinke verbetering! Ik ga dit vaker oefenen :).

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:55

Yonker verstandige keuze!

Greetje63 het was zeker aangenaam zondag, zo'n 23 graden hier denk ik, maar loop je dan midden in de zon met geen zuchtje wind vind ik het toch echt wel heel warm met hardlopen haha.. de 1 kan er natuurlijk ook beter tegen als de ander maar ik vond het zwaar. Had ook wel eerder een drinkpost verwacht eigenlijk, voelde me echt uitgedroogd.

s1993 wat naar inderdaad!! Ik zou daar heel slecht tegen kunnen en aardig van slag zijn. Gelukkig was het wel snel over voor de kat..

Sintara 2 km meer is ook best een stuk meteen! Maar zeker al een hele verbetering kwa tempo en als je die 7 km haalt met een stukje wandelen is dat ook prima toch!

Ik heb gisteren inderdaad erg rustig aan gedaan, hele middag op een bootje gedobberd en niks aan sport gedaan. Klein beetje spierpijn en stijf maar geen serieuze pijntjes gelukkig! Vandaag is mijn Detox begonnen dus komende dagen zijn rust dagen, hopelijk zaterdag weer wat doen. Heb zondag weer een 10 km wedstrijdje, zag dat de voorspelling momenteel 27 graden en vol zon is, dan sla ik 'm over... maar even afwachten maar wat het weer doet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:58

Gats, wat naar om te zien s1993. Hopelijk blijft het beeld niet te lang op je netvlies spoken.

Ik ben de dag lekker begonnen met een korte intervaltraining. Hooikoorts is wel echt de hel momenteel, ik hoef maar te denken aan een graspol of ik ben al kortademig :7.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:01

S1993 vreselijk, ik weet hoe het is, heb het ook een keer meegemaakt. Kat die overstak en onder een vrachtwagen kwam. Heb hem ook aan de kant van de weg gelegd. Na 20 jaar weet ik nog precies hoe het eruit zag en hoe ik me voelde.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:58

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik heb een tijdje niet meer meegelezen omdat ik toch niet kon lopen door wat fysieke problemen nog maar ben sinds deze week weer rustig aan het opbouwen naar de 5km :) Moet nog wat vertrouwen in mijn lichaam terug krijgen maar tot nu toe gaat het wel oke.

Hoop dat ik weer gewoon fanatiek kan meeposten :)
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 25-05-18 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:37

Felicxa, fijn dat je weer kan hardlopen. Vertrouwen in je lichaam, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Langzaam opbouwen, gaat het vast goedkomen.

En leuk, gewoon mee-posten hoor, altijd leuk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:41

Fijn inderdaad dat je weer kunt lopen! Ik ga zondag de Marikenloop in Nijmegen lopen, de 10km. Wordt zweten, de start is om 14u :P

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:50

Oei, succes! Er wordt op tvGelderland al gewaarschuwd niet te hard te lopen met deze temperaturen.