Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:39

laetitia, dat ben ik zeker met je eens.
Maar die maatschappij maken ook oa de ouders zelf.
School kunnen ze niet veel aan veranderen.
Maar waarom wel 2 of 3 hobby's/ sporten. Dat is naast school toch ook veel te druk.
Tijd om lekker even met lego te spelen/ te tekenen en de vrije fantasie de loop te laten is er niet meer. Zonder prikkels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:43

ik ben een hele ouderwetse doos vrees ik , maar ik ben sowieso van mening dat er bij kinderen, een ouder thuis moet zijn , zeker het eerste jaar of langer,
dus beide stapje terug qua werk, of de 1 iets meer als de ander
kinderen horen door ouders en eventueel grootouders etc verzorgd te worden de eerste periode
RRR enzo , maar tegenwoordig schijnt alles tegelijk te moeten, kinderen, maar de carrrieres gaan gewoon door , kinderen worden elders ondergebracht en gaan van hand tot hand , vast heel goed voor de hechting etc
en idd , ook die 33 hobbies en bezigheden die allemaal MOETEN
doe normaal .....

mensen beginnen aan kinderen , die kinderen zijn dan heel heel heel belangrijk...maar zelf echt opvoeden en verzorgen is dan een aftertought oid .... dat doen opa, oma, gastouder, kdv etc maar lekker

Zoe_97

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:51

wat vinden jullie van ouders die hun "wondertjes" overal mee heen sleuren?
Wij gaan binnenkort een verlengt weekend weg met een groep volwassenen (20 mensne ongeveer). meerdere mensen hebben al aangegeven kids (zowel peuter, kideren als tieners) thuis te laten om een rustig weekend te hebben. nu is er 1 koppel dat perse 1 bepaald weekend wil (dat er trouwens enkele volwassenen niet kunnen terwijl er andere zijn dat wel iedereen kan), omdat wonderdje anders niet meekan en ze dan dus niet willen gaan (dit ivm coöuderschap, de andere weekends is ie bij de vader). is het raar om het net om die reden WEL op een ander weekend te plaatsen. Als meerdere mensen al hebben aangegeven een indervrije vakantie te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:11

Sonja_vR schreef:
ik ben een hele ouderwetse doos vrees ik , maar ik ben sowieso van mening dat er bij kinderen, een ouder thuis moet zijn , zeker het eerste jaar of langer,
dus beide stapje terug qua werk, of de 1 iets meer als de ander
kinderen horen door ouders en eventueel grootouders etc verzorgd te worden de eerste periode
RRR enzo , maar tegenwoordig schijnt alles tegelijk te moeten, kinderen, maar de carrrieres gaan gewoon door , kinderen worden elders ondergebracht en gaan van hand tot hand , vast heel goed voor de hechting etc
en idd , ook die 33 hobbies en bezigheden die allemaal MOETEN
doe normaal .....

mensen beginnen aan kinderen , die kinderen zijn dan heel heel heel belangrijk...maar zelf echt opvoeden en verzorgen is dan een aftertought oid .... dat doen opa, oma, gastouder, kdv etc maar lekker

Ben het zo ontzettend met je eens! Tegenwoordig mag een kind zich niet gewoon even lekker "vervelen". Er MOET zoveel!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:21

Als ik vroeger kwam melden dat ik me verveelde zei mijn moeder altijd "dan ga je je kamer maar opruimen". Dan had wist ik ineens heel veel dingen om te doen :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:05

Zoe_97 schreef:
wat vinden jullie van ouders die hun "wondertjes" overal mee heen sleuren?
Wij gaan binnenkort een verlengt weekend weg met een groep volwassenen (20 mensne ongeveer). meerdere mensen hebben al aangegeven kids (zowel peuter, kideren als tieners) thuis te laten om een rustig weekend te hebben. nu is er 1 koppel dat perse 1 bepaald weekend wil (dat er trouwens enkele volwassenen niet kunnen terwijl er andere zijn dat wel iedereen kan), omdat wonderdje anders niet meekan en ze dan dus niet willen gaan (dit ivm coöuderschap, de andere weekends is ie bij de vader). is het raar om het net om die reden WEL op een ander weekend te plaatsen. Als meerdere mensen al hebben aangegeven een indervrije vakantie te willen.

Ik zou het juist in het kinderloze weekend plannen inderdaad :+
Als de planning sowieso al zonder kinderen was.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:23

Zoe97 toch duidelijk de andere weekenden kan eigenlijk iedereen en dat weekend kunnen er minder. Je kiest toch een weekend dat de meeste mensen /koppels kunnen?

Gezien iedereen verder liever kinderloos weekend heeft kunnen hun zich aanpassen aan de groep ipv de groep aan 1/2 personen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:39

Ik zou ook zeggen gewoon 1 van de data dat iedereen kan en dan kan kind idd maar niet mee
Waarom aanpassen aan 1 iemand die blijkbaar niet helemaal door heeft(of wil hebben) dat de rest van de groep het eigenlijk meer dan prima vind dat er geen kinderen bij zijn?

Zeker als er al direct "gedreigd" word dat ze anders niet mee gaan
Dan blijven ze maar lekker thuis hoor

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:11

Zoe_97 Zou trouwens de discussie over kind wel mee terwijl andere ouders zorgen voor opvang overlaten aan degene die kinderen hebben in de groep en me daar niet mee bemoeien. Zou wel aangeven dat het meest leuk/logisch is als er weekend wordt gekozen waarin meeste vrienden kunnen ;)
Snap ook niet dat als je om het weekend je kind bij je hebt ivm scheiding dat je juist dat weekend je kind wil vervelen met zo'n uitje ipv iets wat meer gericht is op je kind (of juist lekker thuis vervelen)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:15

Evelijn schreef:
Zoe_97 Zou trouwens de discussie over kind wel mee terwijl andere ouders zorgen voor opvang overlaten aan degene die kinderen hebben in de groep en me daar niet mee bemoeien. Zou wel aangeven dat het meest leuk/logisch is als er weekend wordt gekozen waarin meeste vrienden kunnen ;)
Snap ook niet dat als je om het weekend je kind bij je hebt ivm scheiding dat je juist dat weekend je kind wil vervelen met zo'n uitje ipv iets wat meer gericht is op je kind (of juist lekker thuis vervelen)

het gaat mij niet zozeer om het joch hoor. hij is 8 en uitzonderlijk braaf (1 van de weinige kineren waar ik me niet aan stoor). het is meer de stelling van de manier waarop. "het moet dat weeked want kind wil mee.
De vakantie lijkt me ook niet echt geschikt voor ene jong kind. het is een vakantie vanuit onze hondenclub, dus alle hondne gana mee en het wordt een wandelvakantie met dagelijks meer dan 20 km wandelen (termijn op gewone wandelingen het kind na een km of 3 aangeeft moe te zijn).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:22

Dan snap ik moeder nog minder... kind kan toch helemaal niet overzien of dit wel echt leuk is... en ik vindt 8 jaar en zoveel kilometers ook wat gortig (doe je met puppy ook niet ;) ) Heb beetje medelijden met zo'n jongetje die dus gewoon niet in bescherming wordt genomen... natuurlijk lijkt het hem leuk maar op die leeftijd (en vaak 10 jaar later nog) kunnen ze niet inschatten wat ze aankunnen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:17

Zoe_97 schreef:
Evelijn schreef:

het gaat mij niet zozeer om het joch hoor. hij is 8 en uitzonderlijk braaf (1 van de weinige kineren waar ik me niet aan stoor). het is meer de stelling van de manier waarop. "het moet dat weeked want kind wil mee.
De vakantie lijkt me ook niet echt geschikt voor ene jong kind. het is een vakantie vanuit onze hondenclub, dus alle hondne gana mee en het wordt een wandelvakantie met dagelijks meer dan 20 km wandelen (termijn op gewone wandelingen het kind na een km of 3 aangeeft moe te zijn).

Er zijn echt kinderen zoals ėėn van mijn neefjes die het "een wandelvakantie" wel echt een leuke vakantie zullen vinden. Mijn neefje loopt al veel vanaf zijn 4e en is nu 12. Vind de vierdaagse lopen ook echt leuk.
Wie ben jij om dat te beoordelen ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:34

Als hij normaal na 3km al aangeeft moe te zijn lijkt me best dat ze er over kan oordelen.

Ik heb ook een neefje, nu ouder, die dat met zijn 8 ook best kon zo ver wandelen.
Maar de meeste kinderen kunnen dat niet hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:46

waxmeltsenzo schreef:
Er zijn echt kinderen zoals ėėn van mijn neefjes die het "een wandelvakantie" wel echt een leuke vakantie zullen vinden. Mijn neefje loopt al veel vanaf zijn 4e en is nu 12. Vind de vierdaagse lopen ook echt leuk.
Wie ben jij om dat te beoordelen ;)

Dus om het jochie de kans te geven te bewijzen dat ie dat wel kan moeten ze maar een weekend pakken dat een aantal koppels niet mee kunnen ipv een weekend dat ze allemaal zouden kunnen? :?
En dat terwijl er eigenlijk over een gekomen was geen kids mee te nemen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:00

Wat is het probleem? Je pakt toch gewoon het weekend dat de méésten kunnen? Lijkt me logisch

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:14

Dat dus idd...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:58

Vandaag weer drie zeurende redenen gezien om nooit meer wat te laten rammelen :=

De buurtsuper heeft een actie. Minionplaatjes. Dus als je naar de supermarkt loopt is het 'Mogen we uw Minionplaatjes?' 'Heb ik niet.' 'Nee, straks.' 'Ik denk niet dat ik ze krijg.' 'Maar als u ze krijgt?' 'We zien wel.' Dat riedeltje herhaalt zich nog twee keer: bij de ingang en ín de supermarkt.

Vervolgens sta ik af te rekenen, komt blaag nummer 3 naar me toe 'Mag ik uw Minionplaatjes?' 'Ik heb altijd geleerd dat kinderen die vragen, worden overgeslagen.' 'Nee hoor. Mag ik uw Minionplaatjes?'

...

Hij heeft er daarna nog een paar keer om gevraagd. Zijn mede-irritantjes daarna nog 3x (!) toen ik de supermarkt weer verliet.

Bizar toch? Personeel doet er niets aan, andere mensen vergoelijken het 'Het zijn kinderen, en zulke leuke plaatjes!' en waar zijn die ouders?! No way dat mijn kinderen dit ooit zouden mogen, mensen zo hinderlijk lastig vallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:09

Bij de AH staan ze achter een touwtje, maakt het iets minder irritant. Maar het is gewoon bedelen en ik begrijp niet dat ouders daar content mee zijn. Helaas voor die koters spaar ik alles zelf.

Dus als iemand hier nog ruimteplaatjes voor me heeft?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:12

Weet wat je zegt, anders krijg je straks een brievenbus vol van die dingen :')

Achter een touwtje of hekje is prima, niks mis mee. Maar naar de kassa toelopen en daar er om bedelen én niet met 'nee' genoegen nemen? Dat is er toch wel ver over :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:21

Wij hebben ook minionstickers waarmee je voor een minion knuffel kunt sparen, maar hier zijn nooit bedel kinderen.
Grappig hoe dat weer per land verschilt.

Overigens vind ik die uitspraak: kinderen die vragen worden overgeslagen een domme uitspraak uit een tijd waarin mensen nog hoopte dat de jongste zoon priester zou worden en de dochter een brave onmondige dame die geen eigen wensen heeft.
Kinderen mogen prima vragen van mij, maar dan beleeft en niet drammen. Nee is nee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:29

Ik geloof niet dat mijn ouders die wensen voor mij hadden :+ Maar ik heb wél geleerd dat je niet gaat zeuren om dingen. Of dat nou plaatjes, moestuintjes, een blokje kaas of een plakje worst is. Gewoon níet. Laat staan dat je mensen erom gaat lastig vallen. Moeten mijn kinderen (die er niet komen :P ) ook écht niet proberen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:31

Hier ook nog nooit meegemaakt. Eerder andersom. Dat mensen kinderen zoeken die die stickers wilen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:31

Die ouders stimuleren die kinderen waarschijnlijk...." ga maar lekker plaatjes vragen bij de supermarkt".

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:44

Tja ik zie het ook bij een vriendin van me, haar jongste als je op verjaardag binnenkomt: "Waar is mijn kadootje? " :\ Ehmmm pardon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:44

Herkenbaar.