wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:13

Balen dat er geen aanspreekpunt is, daar zouden ze op zijn minst voor moeten zorgen.. en dan de HA ook nog op vakantie.. hopen dat er toch snel iets geregeld kan worden dan.. is er bij jullie geen afdeling van de gemeente die gebeld kan worden? Misschien kan Marcel dat nog proberen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:14

Goed dat je hubby het oppakt. Als die zorgen en dat bovenop alle pijn en ellende. Het zit je niet mee. Bah.

Hoop dat je hubby goed zich kan verwoorden en dat je hulp krijgt en wel zo snel mogelijk. Niet over een x aantal dagen.

Sterkte! Gisteren de kaarsjes voor je aangehad, vanavond net zo hard weer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:23

Allemaal echt supergoed bedoeld,je kan dit doen,je kan dat doen,je moet daarheen bellen.Het punt is: de zorg is niet meer zoals die was,het is echt een ramp.Serieus,ze laten je gewoon barsten. En ja, ook als je je niet laat afschepen.Ze sturen je overal door naar een ander,en die weten van niks,of sturen je terug.En al helemaal de Gemeente! die zijn echt erg.
Op de p.c. is het allemaal duidelijk te vertellen,zeker weten,maar in RL doen ze gewoon [bijna] niks voor je.
Ik hoop echt dat je alsnog snel de hulp krijgt die jij ow zo nodig hebt TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:22

gohya schreef:
Allemaal echt supergoed bedoeld,je kan dit doen,je kan dat doen,je moet daarheen bellen.Het punt is: de zorg is niet meer zoals die was,het is echt een ramp.Serieus,ze laten je gewoon barsten. En ja, ook als je je niet laat afschepen.Ze sturen je overal door naar een ander,en die weten van niks,of sturen je terug.En al helemaal de Gemeente! die zijn echt erg.
Op de p.c. is het allemaal duidelijk te vertellen,zeker weten,maar in RL doen ze gewoon [bijna] niks voor je.

De gemeente was bij ons juist diegene die wel alles meteen regelde en afspraken na kwam. Dat de zorg niet meer is wat het geweest is berekend niet dat je het dan maar moet doen met wat er (niet) is.. ook bij ons zijn door het ene ziekenhuis flinke fouten gemaakt maar gelukkig hebben wij dan weer een chirurg die laat zien dat niet elke arts zo zakelijk is dat het 'er in en er uit is'..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:13

gohya schreef:

Met alle respect, maar als ik binnen 24u zorg kan regelen dan kan iedereen dat toch?

Afdeling van laatste opname bellen, overdracht vragen, daarop staat de prognose en als ik die hier in dit topic correct opvat is die niet al te zonnig, dan heb je recht op zorg.
Met die overdracht bel je de zorgverzekering, thuiszorg van je keuze, noemt meteen benodigde hulpmiddelen en alles wat je niet noemt daar komen ze bij de intake wel achter.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 20:21

als jij het binnen 24 uur kan regelen bij de gemeente Ridderkerk, be my guest.
laatste afdeling was oncologie. gaan niet over thuiszorg.
die verwijst ons naar de HA , die er niet is.
overdracht naar wie ?
benodigde hulpmiddelen hoef je niet te benoemen, als je een thuiszorg heb gekozen.
eerst intake..
en die duurt ?
jazeker -O-

Janneke2

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:29

*kaarsjes branden*

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:31

Misschien dan toch maar duidelijke taal spreken met de vervangend HA. Als dat niet werkt, ik neem aan dat je eigen HA toch ook geen weken/maanden op vakantie zal zijn?
Heb je geen goed contact met een HA-assistent die het misschien vor je op kan nemen richting de vervangend HA?
Kan Oncologie geen contact opnemen met de HA om de prognose te verduidelijken en de hulpvraag meer kracht bij te zetten?

Sterkte, erg frustrerend dit.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:35

Ik neem aan dat je persoonlijke verzorging bedoeld.

Daarvoor kan de wijkverpleegkundigde een indicatie afgeven en onmiddellijk de zorg regelen.

Kijk voor de door je zorgverzekering gecontracteerde wijkverpleegkundige op de site van je zorgverzekeraar en laat Marcel morgenochtend deze wijkverpleegkundige bellen. Dan heb je morgenmiddag de juiste zorgverlener voor je staan.

Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:54

spicegirl schreef:
als jij het binnen 24 uur kan regelen bij de gemeente Ridderkerk, be my guest.
laatste afdeling was oncologie. gaan niet over thuiszorg.
die verwijst ons naar de HA , die er niet is.
overdracht naar wie ?
benodigde hulpmiddelen hoef je niet te benoemen, als je een thuiszorg heb gekozen.
eerst intake..
en die duurt ?
jazeker -O-

Ik probeer je alleen maar te helpen he.
Je mag mij best de benodigde info sturen dan wil ik met alle liefde voor je bellen en als het mij niet lukt zal ik hier zeker door het stof gaan.
Ik weet in wat voor afschuwelijke situatie jullie zitten en ik wil alleen maar helpen om het iets minder ondraaglijk te maken.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:33

ik weet uit ervaring helaas dat je op niemand hoeft te rekenen TS, dat wordt van het kastje naar de muur, en als de tijd er daarvoor niet meer is hoop ik echt dat je wat lieve mensen om je heen hebt die je kunnen helpen. waardeloos de hele zorg en dan vooral voor wie het echt nodig heeft

sterkte jullie

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:38

Spicegirl, mijn gedachten zijn nog dagelijks bij jou en je familie. Heb lange tijd niet kunnen reageren omdat mijn eigen emoties te hoog zaten. (zit (zat) in hetzelfde schuitje maar bij mij is het muntje de goede kant op gevallen, vooralsnog.)
Ik kan mij heel goed voorstellen hoe frustrerend het is als ziekenhuis en huisarts niet mee werken. Toen mijn zus vanuit de laatste opname in het ziekenhuis naar huis kwam is alles door het maatschappelijk werk van het ziekenhuis geregeld. Binnen 36 uur was alles van bed tot nachtverpleging en thuiszorg overdag geregeld. Voor mijzelf heb ik voor na de operaties huishoudelijke hulp geregeld via mijn zorgverzekering, dit was voor 3 maanden en daarna zou ik naar de gemeente moeten. Dit was binnen 2 uur geregeld met dank aan mijn verzekering. Ik hoop dat Marcel die huisarts een schop onder zijn .... wil geven want de huisarts kan wel degelijk met spoed thuiszorg regelen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:03

Verzekering om hulp vragen is misschien wel een idee nog.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 01:20

vandaag een redelijk goede dag gehad !
mijn dagen verlopen, zoals de nacht ervoor. goede nacht ->goede dag..
dit topic liep 30 september 1 jaar (m ijn eigen jubileum gemist :roll: )
is dit een record ?
hoop hem nog lang te verlengen :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:36

spicegirl schreef:
is dit een record ?

Dat zag ik net 2 of 3 dagen te laat. Toen ik keek was het 1 of 2 oktober. Fijn dat je een goede dag hebt gehad! Hoop dat er nog vele volgen! Prettige nacht Spice

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:03

Fijn dat je zowel een goede nacht als een goede dag hebt gehad. Ik hoop dat er vele mogen volgen zodat je je volgende jubileum kunt halen

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:08

Ik brand er kaarsjes voor dat we nog lang met jou dit topic mogen delen. Ik hoop dat je wederom een goede nacht hebt gehad

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:01

+1 :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:14

Fijn zo'n positieve dag, en dat zo kort na een inspannend weekend.

Ondanks dat je erg ziek bent lijkt je nog wel wat terug te komen na de klap van vorige week. Sterkte vrouw!

Hoop dat jij en ook Marcel goed hebben geslapen en weer een goede dag tegemoet gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:22

spicegirl schreef:
is dit een record ?

Ik duim mee voor jou dat je je gemiste jubileum nog vaak mag verlengen ! :j

Fijn van de goede nacht / goede dag !
Hoop voor vandaag hetzelfde voor je !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:24

Goedemorgen...!

Hopelijk heb je een goede nacht achter de rug en ga je "dus" een goede dag tegemoet...!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 13:27

yep, weer goed *\o/*

moet achteraf toch nog wat zeggen over het zkh.
was ntl. verleden week maandag gepikeerd over het feit, dat ik geen vocht/infuus en antibiotica kreeg. ook mijn medicatie niet.
(wel later op de avond, toen ik weer öpknapte )
maar ik was naar de afdeling geplaatst,met het mededelen, dat ik zou overlijden.
en dan is het niet meer dan logisch, dat ze dat allemaal niet meer doen.
feit blijft wel, dat ik ntl. wel wat tegen de pijn had kunnen krijgen.
zelfs voor een stervende is dat fijn..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:58

Daar heb je helemaal gelijk in. Onmenselijk als ze je zo behandelen :n

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:21

Ja dat vind ik ook bizar. Snap dat er ergens een stop op zit. Of ja eigenlijk wil ik het niet helemaal snappen. Maar kom op zeg pijn moet echt bestreden worden.

Je ligt verdikkeme in een ziekenhuis

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:42

Schokkend spicegirl. We leven in een ontwikkeld land .......dacht ik........