Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:19

Nooit fijn, zulke relaties :n been there done that, helaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:02

Same here...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:49

been there,

alleen dan verdween ik mijn bed in met een sixpack anderhalve liter flessen cola en een zak zoetigheid (kreeg immers wel honger, maar wilde echt nergens voor opstaan).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:02

Ik heb trouwens de afgelopen dagen het idee dat ik continu aan het eten ben := zit wel steeds onder mn caloriedoel (tussen de 1500 en 1900 ongeveer per dag). Hoop maar dat het niet betekend dat ik ervan ga aankomen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:05

ligt eraan waar je caloriedoel op gebaseerd is en hoeveel je verbrand denk ik Dilan

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:25

Denk dat dat wel mee valt hoor dilan!

Maanlicht wat goed! Knap!

vibabu schreef:
Die 50 kilo.... Dan moet je wel echt heel klein zijn. Lijkt mij niet gezond. Vind het zelfs schrikbarend eigenlijk en doet me denken aan het ideale plaatje van Barbie wat mensen als voorbeeld zien. Maar goed ieder voor zich en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Dat klopt. Ik ben net aan 1,54.
Dus dan is 50 kg netjes. Met 55kg heb ik nog behoorlijk wat vetjes over.
En nu dus 61kg wat overgewicht betekend.

Als we het dan toch over BMI hebben. Zou ik zelfs 43 kg mogen wegen. Maar dat gaat te ver.
Met 50 zou ik een nette BMI hebben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:27

elenaMM77 schreef:
ligt eraan waar je caloriedoel op gebaseerd is en hoeveel je verbrand denk ik Dilan

Mijn caloriedoel staat op 1950, is berekend via de link in de OP

Hoeveel ik verbrand verschilt heel erg per dag. Heb vandaag een uur in de sportschool gestaan. 20 minuten cardio en de rest kracht. En nog ff op mn paardje gehobbeld en stal gedaan. En natuurlijk wandelen met de hond. Weet nie precies hoe lang

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:35

BMI is zo'n onzin :') Stond vanmorgen nog op mn wii en die gaf aan dat 72 mn ideale gewicht was.. Ik weet niet hoor maar toen was ik gewoon vet.. Zit nu op 64 en heb nogsteeds overtollige vetjes :))

Mijn lijstje van vandaag;

L: 125gr kogelbiefstuk, eetlepel ketjap manis, 250gr mango en wat verse muntblaadjes
T: 2 snack a jacks
T: combat crunch bar
A: 30gr gele rijst, 140gr ovenkip tandoori, 100gr sperziebonen, 40gr spekjes
T: 450gr skyr + wheyshake

1691 kcal
149gr carbs, 39gr vet en 185gr eiwit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:20

Dilan93 schreef:
Gewone groene thee werkt ook vochtafdrijvend toch?

Dat spul wat m'n moeder heeft is ook deels voor bloeddruk en nog wat zaken. (in de hoop minder zware medicijnen te kunnen slikken op den duur) Is niet gewone groene thee, zijn meerdere verschillende kruiden.

vibabu schreef:
Citaat:
Waarom heb je toen 2 weken niet gegeten? Ellende van ziek/griep? Of stress/burn out?

Hele nare "liefdes"relatie en een burn-out :j gevolgd door zware depressie.

Lijstje van vandaag:
O:rijstwafel, peer
T: snack a Jack
L: 3 broodjes, 2 met kaas en 1 met pindakaas
T: mandarijntje
D: macaroni met zalm, mini tomaatjes, courgette en geitenkaas
Cadeautje: chocoladegebakje met slagroom :9

Nu eerst even m'n pony rijden :)

Oei bah, dat is echt niet leuk :n Je macaroni klinkt heerlijk!

Dilan93 schreef:
Ik heb trouwens de afgelopen dagen het idee dat ik continu aan het eten ben := zit wel steeds onder mn caloriedoel (tussen de 1500 en 1900 ongeveer per dag). Hoop maar dat het niet betekend dat ik ervan ga aankomen.

Meer eetmomenten kunnen je dat gevoel geven inderdaad...

xNavatu schreef:
BMI is zo'n onzin :') Stond vanmorgen nog op mn wii en die gaf aan dat 72 mn ideale gewicht was.. Ik weet niet hoor maar toen was ik gewoon vet.. Zit nu op 64 en heb nogsteeds overtollige vetjes :))

Mijn lijstje van vandaag;

L: 125gr kogelbiefstuk, eetlepel ketjap manis, 250gr mango en wat verse muntblaadjes
T: 2 snack a jacks
T: combat crunch bar
A: 30gr gele rijst, 140gr ovenkip tandoori, 100gr sperziebonen, 40gr spekjes
T: 450gr skyr + wheyshake

1691 kcal
149gr carbs, 39gr vet en 185gr eiwit

Het 'gezonde' BMI is ook wel heel erg breed gemeten... :P

Net nog even m'n paard gereden en gewassen, nu een klein glaasje spanish delight en dan lekker douchen en op bed.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:08

Mijn lijstje vandaag:

O: 250 ml magere yoghurt, 40 gr havermout, appel
T: Appel, 2 plakjes kipfilet
L: 125 gr volkoren zilvervliesrijst, 185 gr sperciebonen, 205 gr tartaar
T: 20 gr 78% pure chocola
A: 300 gr krieltjes, 100 gr rosbief a la minute
T: appel, 300 ml magere kwark, 2 plakjes kipfilet

B: 20 min wandelen, stal mesten, 1,5 uur mennen/les

1895 cal - 133 gr eiw - 222 gr kh - 52 gr vet

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:25

Deze week maar een klein verschil in gewicht. Van 60.5 naar 60.3

Naja een klein verschil is ook verschil. Gelukkig niet zwaarder geworden :)

Lijstje voor vandaag:

O: 60 gram speltvlokken met 200 ml magere melk en 20 gram extra pure hagelslag
T: appel
L: 2 spelteierkoek en een glas soya chocodrink
T: liga evergreen crunchy
A: maaltijdsalade kip van de appie
T: 2 proteïncookies en bij veel trek nog 150 gram optimel griekse stijl honing walnoot

Totaal van 1580 calorieën

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:24

Yeah! De aanhouder wint...
Gisteren moest ik weer 93 invullen, waardoor de verwachte dag waarop ik mijn 'doel' (volgens de app, ik bepaal uiteindelijk natuurlijk) zou bereiken verdween en veranderde in --- wat oneindig betekent _O-
Maar vandaag stond daar een nieuw gewicht 92,1! Verwachte datum is nu ergens in 2021 _O- Geheel onverwacht dit gewicht, want ik heb best spierpijn.

Het is voor mij wel even bevestiging dat ik toch wel op de goede weg lijk te zitten. Gelukkig maar... :)

Nu mijn lijstje voor vandaag... dat wordt een lastige...

O: Yoghurt met pecannoten en agavesiroop, glas jus d'orange
T: Ik denk niets...
L: 3 Boterhammen
T: Weet nog niet wat, maar mag wel iets groots zijn...
A: Patat + snack
T: ? Ik denk dat ik niet voor 22.00 thuis ben... En als ik dat ben, is het heel erg vroeg :P

Vanavond mijn/ons M1 debuut. Dat betekent dat ik om 4 uur naar stal ga en pas na half 9 vanavond kan eten. Ik wil liever niet voor die tijd eten. Smaakt het me toch niet.
Maar er moet natuurlijk wel wat in... Dus daar moet ik nog even over nadenken. Als jullie ideetjes hebben, ik kom nog langs een AH :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:54

Ze hebben hier bij de AH van die kleine bakjes salade. Niet zo'n hele maaltijdsalade, maar meer iets voor tussendoor. Weet niet wat er in zit qua calorieën, maar misschien een idee om voor je wedstrijd te eten. Succes alvast met je debuut :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:50

Nou net mijn bmr weer eens berekend: 1630.
Deze week precies gelijk gebleven in gewicht (maar 2x uit eten geweest, en gisteren frietjes gegeten). Eet gemiddeld rond de 1700-1800 dus zit nog best oke.
Stand vanaf 1-1-16: -6,5kg. Bmi 25,7 hahaha
Voel me echt minder dik, broeken zitten allemaal los en flodderig.... Maar wil echt nog 5kg kwijt minimaal. Wil als ik op een goed gewicht zit namelijk weer eens stoppen met roken en weet dat ik daar echt van aan ga komen ook al eet ik niets geks. Zou 75kg erg mooi vinden.... Maar dat is echt nog 8kg......

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:57

Ben je al een heel eind op de goede weg. Fijn dat het zo goed gaat :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:11

lillytjuh schreef:
Nou net mijn bmr weer eens berekend: 1630.
Deze week precies gelijk gebleven in gewicht (maar 2x uit eten geweest, en gisteren frietjes gegeten). Eet gemiddeld rond de 1700-1800 dus zit nog best oke.
Stand vanaf 1-1-16: -6,5kg. Bmi 25,7 hahaha
Voel me echt minder dik, broeken zitten allemaal los en flodderig.... Maar wil echt nog 5kg kwijt minimaal. Wil als ik op een goed gewicht zit namelijk weer eens stoppen met roken en weet dat ik daar echt van aan ga komen ook al eet ik niets geks. Zou 75kg erg mooi vinden.... Maar dat is echt nog 8kg......

Goed bezig!!
Niet alles tegelijk doen, eerst jezelf een nieuwe eetstijl aanwennen en dan stoppen met roken. Wordt het aanhouden van die eetstijl ook veel eenvoudiger van :)

Hoe lang ben je?

Dilan, bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik dat kan vinden! Want meestal worden het koekjes... Lekker slecht :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:16

Hoe bedoel je dat precies met die app Janine? Ik snap het bevestiging onderdeel niet zo goed? :P
En succes met je debuut! :D

Netjes Lillytjuh! Vind dat ook altijd zo fijn als je echt aan je broeken gaat merken dat ze los gaan zitten :)) Heerlijk om een kleinere maat te kopen haha! Die 75 red je vast ook wel!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:23

Bij mij gaf de weegschaal -7.7kg aan, nog 0.3 en dan is de eerste 10 kilo eraf *\o/*
Vanochtend een pittige bootcamp gedaan en we gaan trainen voor Mud Masters volgend jaar, allemaal extra motivatie om fit te worden dit jaar :D

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:30

Jullie gaan echt hard!!
Gisteravond heerlijk gesport, en in 1,5u toch ook 1,5liter gedronken maar desondanks gaf de weegschaal :P vanochtend 67,2kg aan :D motivatie is weer terug haha.

Dieuwke, goed van je!
Succes met je debuut Janine!
Lillytjuh ook heel erg knap!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:35

Wat goed allemaal!

Mijn lijstje voor vandaag (+-1600 kcal):
L: halve clubsandwich
T: bouillon met broccoli en bleekselderij
A: Big American's BBQ Chicken pizza en een glas rode wijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:40

xNavatu schreef:
Hoe bedoel je dat precies met die app Janine? Ik snap het bevestiging onderdeel niet zo goed? :P
En succes met je debuut! :D

Netjes Lillytjuh! Vind dat ook altijd zo fijn als je echt aan je broeken gaat merken dat ze los gaan zitten :)) Heerlijk om een kleinere maat te kopen haha! Die 75 red je vast ook wel!

Ooh ik heb 'monitor je gewicht', dat is een app waarin ik mijn gewicht bijhoud. Ook echt elke dag.
Vorige week was ik nog niet aan het sporten (alleen paardrijden) en ging het vrij snel naar beneden. En aan het eind van de week weer omhoog, wat logisch was en geen vreemde schommeling.
Echter begon ik maandag weer met het sporten en ging het aardig dubbelop, waardoor het gewicht niet veranderde en bleef staan op de verhoging van vorige week zondag geloof ik. Opzich niet erg, maar donderdag stond er zowaar weer het gewicht waarmee ik maandags begon. En gisteren stond dit gewicht er ook weer. Wat me een beetje het gevoel gaf dat ik het sporten kennelijk niet aankon, maar dat is natuurlijk wel heel erg vroeg conclusies trekken he ;)
Gisteren ook gesport, 's avonds paardgereden en paard wassen, en twee stallen legen. Dus een dubbele work out. Vanochtend superstijf, dus ik ging er vanuit dat het nu nog meer zou zijn. Maar nu stond er juist weer veel minder. Wat wel een opsteker was voor mij, en hopelijk voor iedereen in het topic ;) Gewoon niet opgeven als het even wat minder gaat!

De app geeft per dag aan wat je gemiddeld per dag verliest en per week etc. En geeft in het begin aan wanneer je volgens plan klaar zou moeten zijn. Dit zou voor mij 4 december 2016 zijn.
In de grafiek wordt de trend bijgehouden en krijg je de datum waarop je je doel bereikt op basis van de huidige trend. Door de verhoging op donderdag stond er oneindig _O- Nu staat er ergens in 2021 :') Dat is al sneller dan oneindig.

Dieuwke_ schreef:
Bij mij gaf de weegschaal -7.7kg aan, nog 0.3 en dan is de eerste 10 kilo eraf *\o/*
Vanochtend een pittige bootcamp gedaan en we gaan trainen voor Mud Masters volgend jaar, allemaal extra motivatie om fit te worden dit jaar :D

Huh? 7,7 + 0,3 is toch 8???
Anyway, hartstikke goed bezig!! Leuk dat je mee gaat doen aan Mud Masters!

lisanne1989 schreef:
Jullie gaan echt hard!!
Gisteravond heerlijk gesport, en in 1,5u toch ook 1,5liter gedronken maar desondanks gaf de weegschaal :P vanochtend 67,2kg aan :D motivatie is weer terug haha.

Dieuwke, goed van je!
Succes met je debuut Janine!
Lillytjuh ook heel erg knap!

Toppie!!!

Bedankt voor al jullie succeswensen, ik ga mijn best doen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:41

Maanlicht schreef:
Wat goed allemaal!

Mijn lijstje voor vandaag (+-1600 kcal):
L: halve clubsandwich
T: bouillon met broccoli en bleekselderij
A: Big American's BBQ Chicken pizza en een glas rode wijn

AAAAH WAT LEKKERRRRR!!! :~

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:43

Ja, wel een beetje slecht, hopelijk krijg ik hiernaast geen honger meer vandaag haha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:45

Oh op zo'n manier :)) Ik ken zulke apps niet dus ik dacht wat bedoeld ze nou haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:48

xNavatu schreef:
Oh op zo'n manier :)) Ik ken zulke apps niet dus ik dacht wat bedoeld ze nou haha.

Ik zal er met een week of twee wel even een screenshot van plaatsen :P Kan men ook zien hoeveel gewicht nu daadwerkelijk fluctueert :)