Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:25

Begrijp ik.
Maar je vindt wel meer hoor, zeker op fora.
THC olie is (nog) niet echt super legaal. Cdb olie komt pas sinds kort in opmars in het nieuws. Je moet dus wat meer naar de achterdeuren.

Wietolie (niet de cdb hennepolie) heeft een heeeeel licht bloeddruk verlagende werking. Er zijn geen contra indicaties bekend maar voor de allerallerallergrootste zekerheid zegt het Jelinek om voorzichtig te zijn met veel thc wietolie als je tegelijk flink bloeddrukverlagende middelen gebruikt.

De stichting die ik jou genoemd heb richt zich voornamelijk op slaap, pijn, (on)rust etc (nog meer). Dat zijn de dingen die oa wel inmiddels bewezen zijn, en zeker overal te vinden zijn als gebruikerservaring. En pretenderen zeker niet dat het kanker zou genezen. Daarbij is voor kanker zoveel gram puur per dag nodig (standaard thc olie is 5 x verdunt met bijv kokosolie en dat doseer je in druppels, kun je nagaan).

Doseringen vindt je ook overal. Ik vind het echt interessant dat je het zo spannend vind, terwijl je gooit behoorlijk wat oliebol iedere dag naar binnen. Denk dat we in Nederland nog last hebben van het imago van wiet, en dan met name het roken van wiet met het high worden. Olie is gezind en totaaaal anders dan roken. Roken zou ik niet aanbevelen (ook geen ervaring mee).

Ik hoop niet dat de bacteriën nog gaan groeien, mag inmiddels wel klaar zijn met de ontstekingen! Krijg je trouwens wel ondersteuning voor je lichaam? Of is het enkel je symptomen indammen (pijn en bacteriën) ipv ondersteunen en de basis een boost geven (al je seinen staan op rood natuurlijk, beetje als een aan gort gereden auto met 12.000 km gereden met weinig olie, weinig koelvloeistof en zand overal tussen)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:25

Quir schreef:
Was wat aan t zoeken gegaan, maar vind veel websites er nogal vaag over. Ze mogen geen medische uitspraken doen, dus nergens staat iets vermeld over wat t precies doet, dosering wordt niet gegeven, indicaties en contra-indicaties niet.

Ik weet niet of ik dat zomaar aandurf dan. Heb t al eens over gehad en toen werd t mij hard afgeraden vanwegen medicatie die ik gebruik. Het is t niet dat ik er tegen ben of niet in geloof of iets, maar ben er wel voorzichtig mee. Zeker omdat ik nog zoveel andere "troep" gebruik aan medicatie.

Kan mij hier wel in vinden Quir als iemand het aan mij zou vragen in de apotheek zou ik het denk ik ook afraden met de hoge dosering opiaten die jij gebruikt.
En het in ieder geval altijd met behandeld arts overleggen en aan de apotheek navragen of het met al jou medicatie samen kan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:27

Sofy schreef:
Waarom komt antibiotica via infuus dan eigenlijk wel door de bloed-hersen barriere? Heeft dat een kleinere moleculaire samenstelling? Of puur vanwege een hogere concentratie?

Niet alle antibiotica komt door de bloedhersen barrière zijn redelijk specifieke die ze hiervoor gebruiken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:28

Sofy schreef:
Waarom komt antibiotica via infuus dan eigenlijk wel door de bloed-hersen barriere? Heeft dat een kleinere moleculaire samenstelling? Of puur vanwege een hogere concentratie?

Vind ik ook een interessante vraag! Woe weet het antwoord?

Ik neem namelijk minocycline vanwege de zeer hoge passering van de bhb. Geloof iets van 40%. Dat is zeer hoog voor orale ab.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:31

genja schreef:
Quir schreef:
Was wat aan t zoeken gegaan, maar vind veel websites er nogal vaag over. Ze mogen geen medische uitspraken doen, dus nergens staat iets vermeld over wat t precies doet, dosering wordt niet gegeven, indicaties en contra-indicaties niet.

Ik weet niet of ik dat zomaar aandurf dan. Heb t al eens over gehad en toen werd t mij hard afgeraden vanwegen medicatie die ik gebruik. Het is t niet dat ik er tegen ben of niet in geloof of iets, maar ben er wel voorzichtig mee. Zeker omdat ik nog zoveel andere "troep" gebruik aan medicatie.

Kan mij hier wel in vinden Quir als iemand het aan mij zou vragen in de apotheek zou ik het denk ik ook afraden met de hoge dosering opiaten die jij gebruikt.
En het in ieder geval altijd met behandeld arts overleggen en aan de apotheek navragen of het met al jou medicatie samen kan.

Interessant!
Wat zijn je argumenten?
Is dan wellicht het advies: probeer dan de helft aan opiaat met twee drupjes olie? Sam-Sam. De volle opiaat bom met 5 druppels thc olie zou ik ook niet doen. Denk alleen wel dat je hoogstens de 4-8 uur high moet uitzitten en thats-it. Diepe droooooomen :z

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:31

thc olie is echt compleet iets anders dan wat ik noemde, hier kun je flink high van worden en dat gebeurt bij die ik noemde niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:33

Cdb olie is alleen niet echt bij de tuinen te koop.. Mag je wel 30 druppels van nemen.. Iets van 1 flesje per 4 dagen? Zoek dan goede cdb.

Van thc (olie) wordt je niet stoned. Het high effect als je genoeg/veel neemt geeft een goede slaap ipv rare olifantjes.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-04-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:36

Er word nu door da drogisterijen reclame gemaakt dat zij het verkopen. maar ik bedoelde het ook niet als pijnstilling voor ts maar als aanvulling voor haar afweer, beteugelen infecties en verbeteren van de zenuwen. Voor de pijnen die ts heeft mag je er wel een liter per dag in gooien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:38

Die olle is echt te soft. Zou ik geen geld aan spenderen. Zonde van je geld. Ook voor de effecten die jij wilt mag ze van zo'n drogist flesje wel bij wijze van spreken het halve flesje nemen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-04-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:39

Je word van thc alleen maar stoned, als je het met een sigaret/shag rookt, dus een joint draait.
Iedere andere manier, geeft een high bij voldoende gebruik....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:40

Precies ojajoh! Heb er bij mijn bericht nog olie achter gezet want ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen dat las bij mijn thc in mijn context

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:52

Interessant!
Wat zijn je argumenten?
Is dan wellicht het advies: probeer dan de helft aan opiaat met twee drupjes olie? Sam-Sam. De volle opiaat bom met 5 druppels thc olie zou ik ook niet doen. Denk alleen wel dat je hoogstens de 4-8 uur high moet uitzitten en thats-it. Diepe droooooomen :z[/quote]

Met de hoge dosering opiaten die Q gebruikt (tenminste ik ga er even van uit dat die nog steeds gebruikt worden). Is het niet verstandig zomaar iets erbij te gaan gebruiken cannabis olie KAN ook versuffend werken en dat wil je eigenlijk niet naast de opiaten. En slaapmiddelen zo nodig.
Als apotheek mag je eigenlijk nooit zeggen dat ze hun recept geneesmiddelen dan maar af moeten gaan bouwen. Wij weten tenslotte ook niet de hele medische geschiedenis dus dat is altijd iets waarmee je moet uitkijken om daarin advies te geven. Als iemand wil gaan afbouwen en ons daar advies voor vraagt kunnen wij natuurlijk wel uitleggen hoe er afgebouwd kan worden maar zullen we ook altijd zeggen overleg met je voorschrijvend arts of het verstandig is om af te bouwen.
Als iemand in de apotheek komt kijk je dan meteen wel na alles wat gebruikt wordt en of dit problemen met de cannabis gaat opleveren en zo nodig overleg met de apotheker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:12

Ik heb zelf hoge bloeddruk (bloeddruk verlagers icm vochtafdrijvers) en gebruik regelmatig wietolie (ook icm GOEDE cbd, niet die je in een flesje bij de tuinen koopt). Het werkt ontzettend goed tegen de pijnen die ik heb, slaapproblemen en een hele hoop andere lichamelijke ongemakken. Je mag altijd een pbtje sturen :) ik ben er in ieder geval mega blij mee en ik heb mij eigelijk lang niet zo fijn gevoeld! :D
En dat je er stoned van wordt is enkel als je te veel in 1 keer neemt, je bouwt een spiegel op. En wietolie icm cbd olie heeft niet het stonede effect (cbd remt dat stonede) terwijl je bij normaal gebruik gewoon niet stoned word hoor! :)

En mijn bloeddruk blijft redelijk stabiel, soms zelfs iets lager.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:22

Met de helft van pijnstillers stoppen (dat inderdaad deels opiaten zijn) krijg ik nu enorme afkickverschijnselen, omdat ik flink hoge doseringen gebruik op dit moment. Dus dat is voor nu echt een no go.

Overigens gebruik ik inderdaad flink wat medicatie, maar echt niet zomaar. Vooraf wordt wel precies gekeken of medicatie samen gaan, naar de contra-indicaties, bijwerkingen, enz. Zowel door artsen, de apotheek als door ons zelf. Op interacties zit ik nu niet echt op te wachten. En ik heb ook momenten dat ik t helemaal beu ben en t liefst direct overal mee stop. Op mijn bakjes vol pillen zijn menig 80-jarige jaloers.

Het is overigens ook niet dat ik er niet voor open sta. Tijd terug werd t al eens als tip gegeven en dit heb ik toen ook voorgelegd. Toen werd het afgeraden. Daarom ga ik t nu ook niet zonder meer proberen.

Ik weet trouwens ook niet hoe t zit en of alle orale antibiotica niet door de bloed-hersen barrière gaat, maar degene waar de bacteriën sensitief voor waren/zijn die komen in ieder geval niet tot zeer weinig er door heen. Antibiotica die dat verder wel doet zijn alleen verkrijgbaar als poeder voor infuus.

In het ziekenhuis heb ik toen vanco gehad (in extreem hoge dosering, omdat mijn spiegels in t bloed uitzonderlijk laag waren, stond in m'n dossier die ik gisteren binnen gekregen heb haha), fortum in hoge dosering en nog 1 waar ik zo de naam even niet van weet, maar deze laatste is vrij snel gestopt omdat fortum en vanco het aan moesten kunnen. Uiteindelijk is fortum ook gestopt en alleen de vanco nog in de extreem hoge dosering. Al deze antibiotica zijn ook niet voor orale innamen te krijgen.

Maar goed, de pijnstillers nu kunnen de pijn eigenlijk niet eens voldoende aan. Ik blijf enorm veel pijn houden, maar als ik iets minder pak merk ik wel direct dat het enorm toeneemt. Dus de pijnstillers doen wel hun werk, maar ik wil op dit moment niet nóg meer morfine gaan gebruiken. Al denk ik daar soms wel even anders over. Zoals nu op dit moment.

Heel erg veel pijn nu...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:42

Bah, wat ontzettend rot voor je. Dikke knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:19

Ik heb het ergens in 1 van mijn cursussen staan waarbij wordt uitgelegd over het hoe en waarom van de bloed-hersenbarrière. Geloof dat het met osmose/diffusie en afbraak te maken heeft... Weet het fijne er niet meer van, is alweer 2 jaar geleden :o

In ieder geval ga ik wel mee met de mening dat Quir nu toch maar niet op de paar mooie ogen en verhalen moet afgaan en zomaar nieuwe dingen moet gaan proberen. Ten eerste zijn er inderdaad nog geen contra-indicaties bekend, ten tweede is ze een speciaal geval (sorry!). Heftige ontstekingen worden amper waargenomen in het bloedbeeld. Haar lichaam reageert regelmatig niet volgens het boekje. Waarom zou je dan in godsnaam met iets relatief nieuw gaan experimenteren? Het is nog niet eens echt muurvast vastgesteld met "normale" mensen, laat staan dat iemand die uitzondering op de regel is daar dan even lukraak mee aan de slag moet gaan omdat enkele bokkers/ervaringsdeskundigen dat zeggen. Wie weet heeft dit net een mega effect in een kleine dosis die voor een ander normaal is, wat dan? Hoe los je het op als het fout gaat?
Later, als de waslijst medicijnen flink is afgebouwd zou het een optie kunnen zijn. Maar voor nu, zeker in combi met die opiaten, zou ik het toch maar niet wagen om even loterij te gaan spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:28

Oh ik bedoel ook echt niet dat ze dat moet doen hoor! Maar omdat er nogal wat vragen waren gaf ik mijn eigen ervaringen door ... :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 03:37

Het is niet relatief nieuw. Er is intens vel over bekend. Je zou je casus kunnen voorleggen op de Facebook die ik genoemd heb.

Jammer dat er zoveel angst voor is, terwijl het onschuldiger is dan 1 pil morfine. Dat iets regulier wordt afgeraden is niet perse een goede maatstaf. Ik adviseer zeker geen experimenten maar de terughoudendheid in deze casus snap ik gewoon niet.

Ik heb echt flink gespit, ik zou niet weten wat er fout moet kunnen gaan. zeker niet als je bij 1 druppel proberen begint.

Jammer dat je zoveel pijn hebt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 21:57

Kan je dan interacties en (contra-)indicaties noemen van een betrouwbare bron? Ik kan ze gewoon niet vinden, alleen vage websites waar ik echt nul vertrouwen in heb. Misschien dat ik ook gewoon verkeerd zoek hoor, maar ook in wetenschappelijke databases kan ik weinig vinden.

Verder is mijn casus niet voor te leggen en nergens mee te vergelijken. Verder vind ik t ook knap te zeggen van je dat je niet begrijpt waarom in "deze casus" zoveel terughoudendheid is. Heel eerlijk ken je nog niet eens een kwart van mijn casus. :)

Heb er geen angst voor, in tegendeel. Ik ga alleen niet alles zomaar gebruiken, zeker niet als ik geen interacties en (contra-)indicaties weet (doe ik met geen enkele medicatie overigens). Wat dat betreft ben ik echt wetenschappelijk aangelegd, ik wil (goede en betrouwbare) bronnen/onderzoeken zien. Mijn lichaam reageert ook zo anders op dingen dan "normaal" is en er speelt bij mij ook zoveel wat t allemaal extra complex maakt...

Voor nu wil ik gewoon niet zomaar van alles gaan proberen. Wat niet betekend dat ik t niet mee neem of in overweging neem, dat doe ik namelijk zeker wel en zet t zeker niet direct aan de kant. Echter doe ik t wel gewoon in goed overleg, wat ik eerder al eens gedaan heb (en toen werd afgeraden) maar kan t de volgende keer weer mee nemen. Ik ben en blijf voorlopig afhankelijk van de (neuro)chirurgen. De pijnstillers zijn helaas ook geen gewone simpele/lichte pijnstillers, waar je dus sowieso al voorzichtig mee moet zijn.

Vind t gewoon heel erg lastig. Krijg ook enorm veel tips en adviezen van iedereen om me heen, van mensen die ik goed ken maar ook van vreemde die ik helemaal niet ken. Iedereen heeft wel wat te zeggen, alles ook zeker weten goed bedoeld (maar niet altijd even positief gebracht). Dat geloof ik voor 100%. Echter ben ik degene die er mee moet leven en die de pijn heeft, die alles moet ondergaan en die alles moet besluiten (het is heel makkelijk roepen dat ik maar even terug moet gaan naar de arts, of maar even die punctie of die ingreep moet doen, maar ik ben wel degene die t daadwerkelijk moet ondergaan en niet iedereen die t zo makkelijk roept, degene die niet eens weten wat t inhoudt laat staan ooit ondergaan hebben). Heel erg veel van die tips en adviezen zoek ik verder uit en neem ik in overweging, maar als ik mij er niet goed bij voel heb ik tegenwoordig wel geleerd het dan ook niet te doen. Blijft dat ik t extreem moeilijk vind. Ik wil niet zeuren of zielig zijn, ik wil niet de patiënt of slachtoffer zijn,maar ook zeker niet degene zijn die alles de deur (lijkt) te wijzen of alles te negeren. Wil vooral heel graag gewoon gezond zijn en normaal kunnen functioneren, niet al die ellende te hoeven door maken en alles maar te ondergaan. Iedereen heeft er ook wel wat op te zeggen. In mijn omgeving is dit meestal wel positief. Van vreemde wat minder, gewoon omdat het niet zichtbaar is en voor veel mensen gewoon niet tastbaar is. Dat maakt t voor mij nog veel moeilijker, maar daarentegen probeer ik alles wat wel zichtbaar is ook nog eens zoveel mogelijk te "verstoppen" (denk aan de wonden/littekens op mijn hoofd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:19

Ik denk wellicht veel te simpel hoor, maar kan mij niet voorstellen dat thc olie nog maar iets kan betekenen als de pijn nu al keihard door de zwaarste pijnstillers knalt.
En ja, ik heb ervaring met thc en zware pijnstillers, waaronder morfine.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:20

Quir :(:)

Zo een anders werkend lijf is gewoon stom. Ik spreek uit ervaring met mijn suiker. En dat is dan minder heftig dan bij jou. Maar het klop dat het je extreem gefocust, gecontroleerd maakt op alles. Ook dat vreet energie.

Geniet lekker van je knappe merrie en straks van haar veulen. Dat geeft ontspanning en rust.

Wij waren vandaag bij Stippel. Nouja vlek met verstopte stippels
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:28

Marijuana may increase the risk of bleeding. Caution is advised in people with bleeding disorders or those taking drugs that may increase the risk of bleeding. Dosing adjustments may be necessary.

Ik zou ook niet zomaar op eigen hoitje voor proefkonijn gaan spelen met een ziek lijf.

Wat akelig dat je weer zoveel pijn hebt :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:52

Van THC olie word je hartstikke stoned bij onjuist gebruik.
Het is wel beter doseerbaar in olie tov een joint.
Mijn ervaring is dat ik zelfs zo stoned als wat meer baat heb bij tramadol, ik ga mee naar hananas.
Het ontspant wel, en het leidt af van de ellende en ik kan het beter dragen wat absoluut een groot voordeel is.
CBD olie doet hier niks.
Het antibiotica stuk ben ik zeer tevreden over trouwens. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:56

Je mag zulke zelfhulp middelen doorgaans ook niet zomaar combineren met andere pijnststillers ivm risico op versterkte werking door wisselwerking in de lever.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:02

Ik herken het helemaal. Ik krijg ook enorm veel, goed bedoelde, ongevraagde adviezen. Lyme zie je ook niet aan de buitenkant en daarmee ook niet de pijnen en vermoeidheid. Mensen bedoelen het goed en sommige dingen probeer ik uit wanhoop ook uit maar alleen na overleg met mijn artsen. Sommige goed bedoelde ideeen kunnen zo slecht uitpakken. Je gezondheid is veel te belangrijk en kwetsbaar om mee te experimenteren.