Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:08

Een baal-moment hebben mag best hoor, dat zullen we vast allemaal wel een keer meemaken. Misschien helpt het inderdaad om de redenen waarom je wilde afvallen op een rijtje te zetten? Zijn er redenen weggevallen of bijgekomen? Is een van die redenen (on)belangrijker geworden? Kan je de preciese oorzaak van je dip achterhalen? Misschien kan je die met een kleine aanpassing wel wegnemen?
Kop op! Wij steunen je en geloven in je! :(:) *\o/*

Jaime_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:55

Wat was voor jou een reden om te starten? (Dus voor je de motivatie verloor)

Ik heb vandaag cheatday! Patat eten en ijs, maar vandaag kan ik het qua kcal ook hebben want er staat veel sporten tegenover! Alleen zullen m'n macro's denk ik niet kloppen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:24

N0a schreef:
Ladybird schreef:
Mehh ik ben mijn motivatie compleet kwijt :( Ik baal daar echt zo van! maar eten wint het op dit moment van alles :(

Waarom ben je de motivatie kwijt? Denk aan je doelen of ga nog eens voor de spiegel staan. Zorg dat je een doel voor ogen hebt waardoor je weer motivatie krijgt.

Moest even grinniken hierom :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:26

Hier vandaag weer een goede dag gepland

O: Tosti met wat ketchup
M: Salade kip en ei
T: Appel
B: Hardlopen les 4 *D
A: ??
T: Aardbeien

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:40

Danique_G schreef:
N0a schreef:

Waarom ben je de motivatie kwijt? Denk aan je doelen of ga nog eens voor de spiegel staan. Zorg dat je een doel voor ogen hebt waardoor je weer motivatie krijgt.

Moest even grinniken hierom :')

Haha, ja dat werkt bij mij goed. Dan walg ik van al die rollen, en dan ben ik weer gemotiveerd :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:48

Hier ook een beetje een cheatday vandaag. Hoorde m'n vriend zeggen dat hij tussen de middag ei gaat bakken. Zo heerlijk. Kaiserbroodje en daarop ei met spek en kaas <3 . Vanavond biefstuk met sla en aardappeltjes. Dus eigenlijk valt het nog wel beetje mee. Gelukkig nog beweging, hond uitlaten en even paardrijden.

Gisteren in de bios water gedronken en klein beetje nachos met salsa gehad. Niet helemaal meest gezonde keuze, maar wel binnen mijn kc gebleven (volgens mfp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:48

Waarom is ei met spek en kaas 'cheaten'?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:50

Haha ik schreef het op en viel me achteraf best nog wel mee. Zal het zo eens invullen in mfp en kijken waar het op uit komt. Maar echt een goede keuze is het natuurlijk niet. De ei wel, maar alles erbij minder.

Ik ben als ik in de spiegel kijk best nog wel tevreden. Ja zitten wel wat vetjes, maar goed in verhouding en mag zeker niet ontevreden zijn met mijn borsten en billen :P Kan beter op een stoel gaan zitten en dan naar m'n buik kijken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:52

Spek eet ik super graag, hoe meer hoe beter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:52

Waarom zijn kaas en spek minder goede keuzes volgens jou?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:01

Ik voeg ze toe omdat het lekker is, niet omdat het gezond is. Ze zijn beide redelijk vettig. Als ik op mijn macro's zou letten zou ik deze zeker niet toevoegen of tenminste niet allemaal tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:05

Ik voeg standaard spek toe aan mijn ei. Ik zal wel heel onverantwoord zijn dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:14

Ei met spek :9 Heerlijk!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 10:19

Laten we dan gewoon massaal op blaadjes sla kauwen :')

Vet hoort ook in een dieet, evenals koolhydraten..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:25

_sharonnn schreef:
Laten we dan gewoon massaal op blaadjes sla kauwen :')

Vet hoort ook in een dieet, evenals koolhydraten..

Je bent me 4 minuten voor :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:25

Ja lijkt me logisch dat vet erbij hoort. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit nou de beste keuze zou zijn daarin. Ben geen kenner, maar naar mijn idee zijn er wel 'betere' vetten dan die in ontbijtspek.

Ik probeer zo goed mogelijk mijn kc in te vullen. Ene dag let ik er meer op dan een ander. Maar dit zou voor mij geen standaard keuze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:29

Maar waarom label je producten als 'minder verstandig' en 'wel verstandig' als je geen kenner bent? Dat begrijp ik niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:35

In 30 gram ontbijtspek zit 11,4 gram vet, waarvan 4 gram verzadigd vet. En met dat verzadigde vet moet je een beetje opletten, onverzadigd vet is beter :)

Deze cijfertjes komen trouwens van de voedingswaardetabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:50

Butterfly schreef:
In 30 gram ontbijtspek zit 11,4 gram vet, waarvan 4 gram verzadigd vet. En met dat verzadigde vet moet je een beetje opletten, onverzadigd vet is beter :)

Deze cijfertjes komen trouwens van de voedingswaardetabel.

Waarom? Het is allang achterhaald dat verzadigde vetten je dik maken en je cholesterol verhogen. Vet is juist nodig om voldoende vitamines en mineralen op te nemen en is heel belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding. Bovendien verzadigen verzadigde vetten, iets dat je graag wil tijdens een dieet ;) Je hebt veel minder last van een piek en bent veel langer verzadigd.

Transvetten moet je daarentegen wel vermijden, dat is vergif. Maar transvetten zijn vaak plantaardig, iets wat weer gezien wordt als 'verantwoord'.

Dus, think twice. Lees jezelf in. Geloof niet klakkeloos alles wat je onwetende buurvrouw vertelt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:53

Wat wil je eigenlijk bereiken met al je vragen? In plaats van dat je het gewoon uitlegt waarom ik verkeerd denk. Ik krijg nu het gevoel dat je vindt dat ik verkeerde dingen zeg, maar krijg geen uitleg waarom het dan verkeerd zou zijn.

Ontbijtspek en kaas 48+ staan bij mij nou niet onder de gezonde keuzes in mijn hoofd. Ik zal toch ergens moeten beginnen met gezonder eten en dan deel ik het inderdaad op in minder verstandig en wel verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:55

linoleum schreef:
Wat wil je eigenlijk bereiken met al je vragen? In plaats van dat je het gewoon uitlegt waarom ik verkeerd denk. Ik krijg nu het gevoel dat je vindt dat ik verkeerde dingen zeg, maar krijg geen uitleg waarom het dan verkeerd zou zijn.

Ontbijtspek en kaas 48+ staan bij mij nou niet onder de gezonde keuzes in mijn hoofd. Ik zal toch ergens moeten beginnen met gezonder eten en dan deel ik het inderdaad op in minder verstandig en wel verstandig.

Omdat ik je zelf wil laten nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:58

Maar wat zijn in jouw ogen dan wel verantwoorde keuzes? Alleen fruit en groenten? Want daar ga je het simpelweg niet op volhouden.

Ik probeer het altijd een beetje zo te zien... Je moet toch echt een bepaald aantal koolhydraten en vetten eten op een dag om je lichaam te laten functioneren. Dan is ontbijtspek en 48+ kaas een betere keuze dan een hamburger van de MacDonalds of een zak chips. Ik zou een calorieën doel voor mezelf stellen per dag, en als je dan ontbijtspek en kaas eet, kan je misschien iets minder kcal eten over de rest van je dag. Op die manier kan je dat prima opvangen en dan val je alsnog af. Als je verspreid over de hele dag 1 bus pringles eet dan zal je ook nog afvallen. Afvallen gaat om een tekort van energie creëren. Dat kan je doen door te sporten, maar ook door simpelweg minder te eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:15

Ja maar nu doen jullie net of ik alleen fruit en groenten eet. Ik eet wel allerlei soorten, maar daarom kan je binnen een voedingsgroep wel verschillende keuzes maken.

Ik kan wel de hele dag minder kcal eten en dan 's avonds een zak chips pakken, maar dat is niet mijn doel. Ik weet wel dat ontbijtspek en kaas beter is dan McDonalds. Maar dat betekent niet dat er dan niet nog betere keuzes zijn. Ik weet wel dat als ik dit eet en mijn verbruik hoger ligt dan mijn inname dat ik afval. En vandaag kies ik dan ook om dit te nemen. Maar anders ga ik toch liever voor mijn roggebrood/rijstwafels met beleg en fruit/groente erbij. Zijn ook vast niet de beste, maar (zover ik denk) beter dan wit brood met ei, spek, kaas en boter.

Kayleigh, ik snap dat je mij wel laten nadenken. Dat vind ik ook helemaal niet verkeerd! Alleen heb ik er nog onvoldoende kennis van om echt er veel over te zeggen en zou ik op dit moment het juist fijn vinden om uitleg te krijgen en beargumenteerd te lezen/horen waarom het toch niet zo verkeerd is als ik denk. Of in andere gevallen wat een betere keuze is. Natuurlijk moet ik dit grotendeels zelf doen, maar er is zoveel informatie te vinden dat ik het ook lastig vind wat ik wel en niet als waar moet aannemen.
Op het moment baseer ik grotendeels mijn keuze nog op mijn eigen kennis, en die is dus (nog) onvolledig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:17

Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is je doel? Wil je afvallen of wil je je huidige gewicht behouden en een gezonder voedingspatroon aanhouden?

En ja het is maar net wat je doet. Als je je witte broodje verruilt voor een meergranen/volkoren brood (in ieder geval koolhydraten die net iets complexer zijn dan witbrood) dan heb je imo echt wel een gezonde lunch.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:24

Mijn doel is afvallen en gezondere levenswijze, dus gezonder eten en meer bewegen.

Ik weet dat mijn lunch vanmiddag niet het slechtste is, maar ik wil me er wel bewust van blijven/worden dat het beter kan. Op die manier kan ik er ook bewust voor kiezen wat ik die dag eet en dat ik dus een dag minder gezond eet dan andere dagen.