[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:31

Magrathea schreef:
Cardiografie en plaats-tijd... Je maakt me nieuwsgierig ;)
Jij mij ook. :D
Wat bedoel je?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:23

Tinkerloos schreef:
Magrathea schreef:
Cardiografie en plaats-tijd... Je maakt me nieuwsgierig ;)
Jij mij ook. :D
Wat bedoel je?

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JVOPUANP.jpg De afbeelding op vorige pagina waarschijnlijk Tinkerloos! En ik zie in diezelfde post ook nog een mooie sneeuwvlok/symbool op een pols voorbij komen, tof. ;)

Ik kruip ook weer uit mijn meeleeshoekje weg en ga weer lekker mee kletsen. :)

Pijl op vorige pagina is erg mooi! De betekenis erachter is nog mooier!

GeneralFlynn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:28

Aha.
Ik snapte het al niet. :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:36

Haha thanks ladies! Dan ook maar de uitleg erbij:

Zoals duidelijk is van het berglandschapje; dat is waar mijn thuis is en waar ik af en toe gelukkig ben. Verder heb ik de afgelopen jaren zo veel onderzoeken gehad naar m'n hart, talloze EKGs, maar het blijft braaf door kloppen. Heb ook wel eens gewild dat het niet zo was (donkere tijden), maar blij dat er toch telkens weer zo'n lijntje op het apparaat verschijnt.
Verder werk ik veel met wiskundige modellen en zijn differential equations een groot deel van m'n leven. Maar vooral: the change of place over time, zal je altijd voortbewegen. Het staat voor mij ook voor het evolueren, veranderen, voor de vrijheid om zelf mijn plek te kiezen en tijd in te delen, wat ik in mijn vogelvrije constant-verhuizen-bestaan ook doe, met alle gevolgen van dien. Deze verzameling lijntjes vat mijn leven vrij goed samen :)

En de uitleg van de sneeuwvlok: het is de tijd in de sneeuw die mijn leven gered heeft. De druppel onderaan staat voor zowel mijn eigen bloed wat ik daar nooit meer intentionally wil zien, als voor de smeltende vlok als symbool voor klimaatverandering, wat mijn vakgebied is.

So there you go. Voor mij hoeft een tattoo niet altijd een betekenis te hebben en kan gewoon kunst zijn, maar persoonlijk wil ik het graag voor een reden op mijn lichaam hebben staan (buiten dat ik het ook nog mooi moet vinden := ).

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:41

Jeutje Dirndl, prachtig in elke vorm; de betekenis die het heeft maar ook het verhaal erachter (en hoe je het op schrijft!) :oo Respect!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:48

Wow wat een schitterende betekenis voor je tattoo dirndl! Ik vind je ontwerp ook werkelijk prachtig, dat moet echt een kunstwerkje worden op je lijf straks :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:50

Dankjewel allemaal, ik ben er ook erg blij mee :+:

Was wel blij dat het maar een kwartiertje duurde want het was verbazend pijnlijk. Ik nog heel stoer doen tegen die man dat ik het ergste al had gehad met mijn ribtattoo maar hij lachte me bijna uit omdat deze plek nog erger was :+ Helaas had hij gelijk :')

Dirndl, zelfs zonder je uitleg kon ik zo al zien dat deze tattoo helemaal bij je past en echt iets voor jou is :) Doen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:53

Yasmine schreef:
Dankjewel allemaal, ik ben er ook erg blij mee :+:

Was wel blij dat het maar een kwartiertje duurde want het was verbazend pijnlijk. Ik nog heel stoer doen tegen die man dat ik het ergste al had gehad met mijn ribtattoo maar hij lachte me bijna uit omdat deze plek nog erger was :+ Helaas had hij gelijk :')

Dirndl, zelfs zonder je uitleg kon ik zo al zien dat deze tattoo helemaal bij je past en echt iets voor jou is :) Doen!

Ooh jou pijltje vind ik trouwens ook enorm leuk! Mooie plek ook :j is de voet daar nog erger dan je ribben ja? Ik mag donderdag op de ribben geprikt worden, ik heb er nu al angst voor :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:40

Ik vond het veel pijnlijker ja, maar ik moet ook toegeven dat mijn ribben intussen al 3 jaar geleden is dus misschien heb ik de pijn verdrongen :Y) Maar op je voet heb je absoluut geen vet onder je vel zitten om de pijn te dempen, terwijl er op m'n ribben toch een laagje zit :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:43

Ik heb 'gelukkig' ook wel vet op mn ribben :') (wie had ooit gedacht dat ik daar blij mee zou zijn :') )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:50

Voet is inderdaad geen fijne plek, toch heb ik er twee aan de zijkant laten zetten :')
Wil nog graag iets op mijn pols, maar ben er totaal nog niet uit wat :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:52

Ja ik heb er één op de binnenkant van mn enkel (vlakbij die knobbel zeg maar :)) ) maar die heeft me eigenlijk nauwelijks zeer gedaan

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:04

Zo,dirndl mooie betekenis.
Fijn om dat verhaal steeds uit te leggen. :+
(je kan die lap tekst erbij laten tatoeëren ) *grapje*

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:45

Ik heb ook weer een idee hoor.. Spookt nu ook al weer een poos door mijn hoofd. Heeft ook weer een reeks betekenissen die weer perfect in elkaar passen in 1 plaatje! Alleen, ik weet niet of het is toegestaan het exacte plaatje te gebruiken. Wel iets aan te passen (zo wil ik er graag een scheepsanker bij/in verwerken of/en een ouderwets vrachtwagen stuur), maar het idee is dat het dit plaatje moet zijn (i.v.m. de link naar het muziek nummer wat erbij hoort)

Weet iemand van jullie dit toevallig?

Het gaat om deze;

Afbeelding

En dan het volgende, wáááááár op mijn lichaam? :))

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:51

Waar op je lichaam moet je toch echt zelf bedenken denk ik? Het gaat erom wat jij graag wilt, kun je dan beter nog even over na denken.

Iedereen zegt dat het zo'n zeer doet op de ribben een tattoo zetten :P wat voor pijn moet ik me daarbij voorstellen?! ik heb absoluut geen spek op me lichaam namelijk.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:53

Heb net een tattoo laten zetten aan de binnenkant van mijn pols ben er reuze blij mee *\o/*

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:56

Uiteraard heb ik wel wat opties en weet ik voor mezelf wel waar, maar inspiratie is altijd welkom. :) Wat voor de 1 pijnlijk is, stelt voor de ander weer niks voor.. Zo kon ik het eerste halfuur prima met de pijn dealen en werd het daarna toch echt niet leuk meer. Op mijn pols. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:58

Ligt ook aan je eigen pijngrens. Dat valt echt niet te zeggen.

Sowieso hangt er bij mijn shop een bordje "Yes, it hurts". Vragen erover stellen heeft echt weinig nut. Ik heb meteen 4 uur gezeten terwijl sommige meteen van hun stokje gaan.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:00

Oh dan gaat het makkelijk goed komen, ik heb een hoge pijngrens.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:23

ariannexrich,foto?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:43

Mooie dingen en betekenissen komen er weer voorbij zeg.

Ik mag nog twee nachtjes slapen en dan komt nr 2 op m'n rug. De eerste die ik heb laten zetten was op m'n zij/ ribben, pijn deed het niet fijn is anders.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:09

Na maanden meelezen kom ik me eindelijk echt melden.

Hay, ik ben Sanne, 19 jaar :D
Ik ga in de herfstvakantie op vakantie naar Turkije, en ben van plan om daar mijn eerste tattoo te laten zetten.
Ik wil een kleine tattoo op de rechterzijkant van mijn ringvinger aan mijn linkerhand. (volgen jullie hem nog? :'))
Ik twijfel alleen nog tussen drie symbolen;
Afbeelding
Maar dan netjes en strak natuurlijk, heb dit even snel in elkaar geflanst met paint :')
De eerste staat voor challenge, de tweede adventure en de derde strength

Er zit wel een betekenis aan, die ga ik hier liever niet uitgebreid op bokt zetten, maar laten we het erop houden dat ik momenteel door een erg moeilijke periode ga.

De plaats is erg zichtbaar, maar gelukkig ook super makkelijk af te plakken met een pleister. Dus mocht het voor eventueel werk later niet "kunnen," is dat ook zo geregeld.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:11

Ik denk dat de rechte heel erg op een sterretje gaat lijken, dus die zou ik niet doen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:15

Jaa daar was ik ook al bang voor haha,

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:30

Hier een foto

Afbeelding