Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:36

Thanx spullen, ga ik idd doen.

Wat scheelt is dat mijn cyclus enorm regelmatig is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:52

Michelle: gewoon bellen en vragen. Wanneer moet je naar de gyn?
Heb je een idee wat ze willen gaan doen? Want je hebt wel gewoon een eisprong toch?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:10

_lautje_ schreef:
Michelle: gewoon bellen en vragen. Wanneer moet je naar de gyn?
Heb je een idee wat ze willen gaan doen? Want je hebt wel gewoon een eisprong toch?

Ga ik idd morgen doen.

In april moeten we er heen, dus ze willen dan alle uitslagen hebben.

Geen idee wat de plannen zijn, zal afhangen van de onderzoeken neem ik aan.

Ik heb gewoon een eisprong, iig bij 1 eierstok.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:21

Dan zullen ze waarschijnlijk bloedonderzoek doen, echo maken en beetje opvolgen een paar maanden.
Want als je een eisprong hebt en dan toch clomid gaat gebruiken heb je kans op hypersensitieve eierstokken. Dat er veel te veel eitjes vrijkomen en dr kan ook echt schade opleveren.
En iui of ivf is wel gelijk echt een heftige stap die ze niet snel nemen als je natuurlijk zwanger kan worden. Iui heeft dan ook eigenlijk geen meerwaarde. Kans op zwangerschap is daarmee 15%. Normale heb je iedere ronde 10% kans.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:37

De slagingskansen varieren wel navenand het ziekenhuis, land, reden iui,...

Heb het even opgezocht, in het ziekenhuis waar ik in behandeling ven geven ze 50 procent op een voldragen zwangerschap ( dus niet enkel zwanger maar effectief na 9 maanden een baby in je armen).
1ste iui geven ze rpnd de 18 dus die 15 is denk een goei gemiddelde.

Hier juist een uurtje thuis van jette.
Daar aangekomen bleek dat we niet op de afsprakenlijst stonden

Uiteindelijk een uur later bij de dokter binnen. We mogen direct starten voor een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Enkel pregnyl spuiten voor eisprong en utro gebruiken.

Rond 20 maart verwacht ik mijn regels dus dat is niet lang meer :-)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:49

Fijn zeg dromertje, spannend.

Bedankt voor de tips laura. Het zal nog even afwachten zijn of ze wat en wat ze gaan doen. Eerst maar proberen morgen te prikken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 06:51

Spannend dromertje!
En het schietal lekker op!

Welkom Michelle.

Mp misschien kan je binnenkort wel voorstellen op kennismakingsgesprek te gaan.
Gewoon vrijblijvend en daarna te praten samen om over alles.
Gewoon open.
Ga daarna wat drinken samen ipv gelijk naar je werk enz.
Mijn vriend zag bv er tegenop om klaar te komen in de kliniek.
Ze hadden daar een speciale ruimte voor mannen.
Het moet maar wel allemaal lukken.
Bv afgesproken dat ik mee zou gaan.
Doe je het toch samen en gaat het misschien wel makkelijker.

https://alszwangerwordennietvanzelfgaat ... om-de-sex/

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:22

Wat mooi omschreven hierboven in jouw link Linnie! Heel herkenbaar sommige dingen -O-

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:33

Ik heb wel met hem gepraat,
Hij heeft 12 jaar geleden te horen gekregen dat ze niks konden doen, en dan hadden ze cijfertjes gegeven die aantoonde dat als hij het 300x per jaar zou doen, er kans was op een zwangerschap over 1000 jaar. ( mannen en rekensommen)

Ik gooide het op, maar dat was super lang geleden, tegenwoordig
... Plus dat hij niet meer rookt.

Maar hij bleef afwijzend
Het is een feit,. Kan niet etc, hij heeft zich erbij neergelegd en is er content mee.

Ik vind het geen feit, wil nog wel voor test en feedback wat mogelijk is.

Maar voor hem speelde inderdaad ook mee, als je dan hoort dat het niet kan, of de pogingen mislukken dan is dat zo'n domper.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:05

Super lastig MP. Snap hem wel, weer slecht nieuws krijgen zal voor hem niet leuk zijn, maar het is helemaal niet zeker dat het niet lukt. Ze kunnen zoveel tegenwoordig. Vind eigenlijk ook wel dat hij ook rekening met jouw wensen te houden heeft.

En als er uit deze onderzoeken komt dat het echt niet gaat gebeuren, weet je dat in elk geval zeker en kan je verder (dan wel behandeling, dan wel met je leven zonder kinderen).

Michelle, was je nog bloed wezen prikken?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:15

Lastig hoor MP.

Had gisterochtend gebeld, zelfde vrouw als dinsdag. Situatie uitgelegd, ze zou met de arts even overleggen. Papieren voor toestemming (opvragen medische dossiers) worden opgestuurd.
Rond 5 april idd bloedprikken en 11 april spreekuur. Minimaal een week vt voren semen onderzoek. Maar, heel fijn, afspraak maken daarvoor ging niet, want mijn man is nog niet ingeschreven... Dus hij moet daar speciaal voor langs. Ze bood wel gelijk haar excuses aan. Fijne vrouw verder hoor.

10 minuten later gaat de telefoon, is zij het, ze heeft toch even met de arts overlegd en mocht toch gelijk ook prikken. Is het niet gelukt bijv kan 5 april altijd nog.

Manlief deels laten inschrijven, hij kan de afspraak maken en moet die dag nog wel zijn legitimatie etc laten zien. Papieren ook getekend.

Heel fijn!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:29

MP, voor ICSI hebben ze maar heel weinig goed werkend zaad nodig, dus dat zou mogelijk echt nog wel een kans zijn om zwanger te worden. Is alleen wel meer "gedoe" dan IUI.

Michelle, fijn dat je gisteren nog mocht bloedprikken. Moet je nu voor 5 april bellen om te informeren of nogmaals bloedprikken nodig is?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:06

ik heb zelf zoiets van, ik wil het gewoon weten,w at ze erover zeggen, en wat ze kunnen. cijfertjes, kansen. en ja.. Gedoe heb ik er voor over, maar wellicht dat ik wel zeg, maximaal. 2 á hooguit 3 jaar "gedoe"

en als ze zeggen, dit is te weinig, te slecht, dan accepteer ik het ook. ik heb een geweldig meisje rondlopen, en ik heb niet persé een kinderwens, maar wel mét mijn partner, een mini ons, ik zou bijv. niet gaan voor donorzaad, dat zeker niet.

ja, ik geef het tot Mei, we kunnen gelukkig heel fijn praten. maar hij weet nu pas écht hoe ik erover denk. Dat mag bij hem ook wel even zinken. dan ga ik toch wel vertellen dat ik het in elk geval opnieuw wil laten bekijken en testen en zelf horen wat er gezegd word.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 12:27

Wat fijn dat je toch mocht prikken Michelle! En het is al bijna april, het gaat allemaal zo snel! Ik duim voor je in elk geval.

Verstandig MP! Goed dat hij nu weet hoe jij je voelt en ben het met je eens dat het zeker even mag bezinken bij hem.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:54

Je moet er idd wel over kunnen praten samen. Ik wil niet is wel heel kort door de bocht zonder nadenken over je partner. Even laten bezinken is dan wel fijn. Goed dat je het hebt kunnen vertellen.

Ik ga wel bellen over een week of 2, of het nodig is.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:53

Hoe gaat het met jou Cobie? En met je man?

Michelle, fijn voor jullie dat jullie nu kunnen uitkijken naar de data voor aankomende onderzoeken.

Ik vind het ook wel eens lastig om er over te praten met mijn vriend. Hij is niet zo'n prater, spreekt soms niet zo duidelijk uit wat hij voelt, blijft allemaal in zijn hoofd zitten. Maar we zitten nu gelukkig wel op 1 lijn qua wat wij willen. Als ik volgende week terug ga naar Nederland moeten we wel even overleggen wat we de komende maanden willen gaan doen.

Voor de meiden die Clomid hebben gebruikt, hoe hebben jullie dit ervaren? Ik ben bang dat het lichamelijk te zwaar is voor mij als het hotel straks open gaat en we weer 7 dagen per week werken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:07

Ik heb totaal geen last gehad van de Clomid. Geen bijwerkingen of niks. Alleen je moet dan wel geregeld een echo om te kijken of je eicellen groeien.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:16

Van de clomid had ik op zich ook geen last, al was ik bij 150mg echt niet meer te genieten..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:40

Ik ben ongeduldig..

Donderdag 2 maart om 22 uur de Otrivelle gespoten, zaterdag morgen 4 maart rond 10 uur dus mijn eisprong..

Ik heb vanmiddag enkele testen gehaald.. 2 clear blue's en 2 Etos huismerk.. Beide kunnen 5 dagen voor de NOD gebruikt worden.

Zaterdag is mijn NOD, dit betekent dat ik maandag ochtend kan beginnen testen toch? :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:18

Kan in principe wel. Persoonlijk heb ik altijd pas op of de dag na mijn NOD getest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:49

rockwitch schreef:
Kan in principe wel. Persoonlijk heb ik altijd pas op of de dag na mijn NOD getest.

Ik heb nog nooit 'mogen'/'kunnen' testen.. Dit is zover ik weet mijn eerste goede eisprong ooit. :o
Wellicht daarom ook zo ongeduldig en zenuwachtig..

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:20

Misschien daarom juist even wachten Balou? Om teleurstelling te voorkomen door dat je misschien te vroeg test. Wij weten allemaal hoe moeilijk dat is ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:22

_Mel schreef:
Misschien daarom juist even wachten Balou? Om teleurstelling te voorkomen door dat je misschien te vroeg test. Wij weten allemaal hoe moeilijk dat is ;)

Ja.. Ik vind het maar lastig.. Een tijdelijke winterslaap van 2 weken was nu een uitkomst geweest..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:59

Is ook lastig hoor. Ik had ook moeite om te wachten, maar was dan bang dat ik dan toch te vroeg zou zijn en dan negatief zou zijn terwijl het een paar dagen later misschien wel positief zou zijn. Dan wachtte ik liever.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:23

Heel begrijpelijk. Ikzelf heb effectief niet kunnen wachten, ook omdat er wat symptomen waren, en ak getest op 5 dgn na tp, zag ik een heel licht tuurstreepje. 2 dgn later was het een echte streep.
Maar ik was bijna zeker dat ik zwanger was en aangezien dat mijn beroep als risico wordt beschouwd wou ik het zi vlug mogelijk weten.