Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:50

kbT werkt echt goed idd :) zichtbare spieren erna
Moet zeggen dat m'n benen nu bij 2e ronde body revolution gecombineerd met 3x yoga meltdown nog steeds dunner worden terwijl ik geen gewicht meer verlies

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:12

J508 schreef:
Ik loop ook vrij fanatiek hard :j . Dat is ook de reden dat ik KB max 3-4 keer in de week zal doen, ik wil ook nog hardlopen en ik yoga 1 keer per week (maar dan wel meten 1.5 uur). Met mijn buik (en taille) ben ik gewoon van nature gezegend vind ik zelf, maar vooral die billen mogen wel wat minder als een oude vrouw ;) . Dus wat meer lift en wat ronder zou ik helemaal niet erg vinden, en mijn bovenbenen ja, is leuk als ze wat strakker worden maar die zijn al niet enorm slecht dankzij het hardlopen. Heb me er al bij neergelegd dat ik gewoon gespierde/brede bovenbenen heb, die zullen nooit supermooi worden. Maar ach, zo heeft iedereen wel iets waar ze niet tevreden over zijn :)

Oh wow dit had ik zelf ook op kunnen schrijven := Taille en buik is hier ook het probleem niet, maar die benen/billen he :+
Momenteel loop ik halve marathon afstanden en leek meteen zo'n zware work-out me niet verstandig om mee te gaan combineren. Maar ik hou m zeker op mn lijstje voor de winter wellicht, want dan is hardlopen vaak toch al op een iets lager pitje ivm het weer. Maar eerst mezelf maar even door de 30 day shred heen motiveren :Y)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:30

Wat fijn al die snelle (en positieve) reacties! Lijkt dat er dan toch nog hoop is voor mijn bovenbenen en billen ;) .
Eliine: zoveel loop ik dan ook weer niet hard. Ben op het moment van de 10 km naar de 15 km aan het trainen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:40

Zo dag 4 van level 1 zit er ook weer op! Daarna direct door naar buiten gegaan om een rondje van 5 km hard te lopen, ging echt superlekker! Was echt fijn opgewarmd door de Shred dus kon zo van start. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar :j

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:27

Hallo meiden!

Ik ben na de positieve verhalen in een ander topic sinds vandaag ook begonnen met level 1 van 30 days shred. Zweette me na afloop kapot, maar lekker was het zeker, gelijk een goed gevoel :) doe het alleen met gewichten van 2kg, dat is nog best pittig... Ik ben positief, nu volhouden!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:24

Hai allemaal!
Na vorig jaar de 30 day shred te hebben afgerond ben ik vandaag ook maar weer eens begonnen :D De winter staat weer voor de deur, dus de extra kilo's ook ben ik bang.

Ga 2 of 3 keer in de week doen, omdat ik elke dag te veel vond voor mezelf. Wel zal ik zo veel mogelijk proberen op m'n fiets naar het werk te gaan en wil ik 1 keer per week 1,5 uur schaatsen. Moet lukken dacht ik!

Veel succes iedereen!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:46

Ik heb vandaag voor t eerst extreme shred and shred gedaan. Een erg aparte work out. Iemand hier die er ervaring mee heeft!!!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:24

solarpleure schreef:
Ik heb vandaag voor t eerst extreme shred and shred gedaan. Een erg aparte work out. Iemand hier die er ervaring mee heeft!!!

Ik heb die ook een aantal keer gedaan, level 2 is erg zwaar! Maar wel leuk :)
Level 1 vond ik nadat ik een aantal andere programma's had afgerond niet echt een uitdaging.

Leuk weer een aantal nieuwkomers, succes!

En 2kg om mee te beginnen is zwaar hoor. Knap! :D

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:34

Ja 2 kilo was iets teveel van het goede denk ik haha. Kon vanmorgen mijn armen amper bewegen dus overgestapt op 1 kg gewichten... kan later altijd nog omhoog in gewicht! 2e dag level 1 ging weer super :) succes allemaal!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:58

Ik ben nu bezig in week 2 van de Ripped in 30. Ik moet zeggen dat ik deze niet zo leuk vind, er zit vrij veel planking in en veel steunen op je polsen en dat vinden die van mij niet zo leuk :\
Heeft iemand misschien een idee hoe je je polsen sterker kunt maken of hoe je deze oefeningen wel goed uit kunt voeren zonder last te krijgen van je polsen?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:12

Haha 1kg is nog ruim voldoende om mee te beginnen hoor! Ik begon ooit met 0,5kg en dat vond ik toen al heel heavy :D

Missy: mountainclimbers zijn bijvoorbeeld ook staand uit te voeren dus je zou het 2 min plank-circuit staand kunnen uitvoeren? (de staande climbers kun je zien in Banish fat boost metabolism). Ik weet niet waar je polsklachten vandaan komen? Als het alleen een kwestie is van nog niet sterk genoeg dan zou je het gewoon kunnen trainen door opbouwend er mee aan de slag te gaan. Maar is er iets medisch aan de hand dan zou ik er persoonlijk voor kiezen de oefeningen die te belastend zijn te vervangen door andere oefeningen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:28

0,5 kg is echt heavy om mee te starten :o Ik voelde mijn armpjes niet meer na die rotte V-raises!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:31

Haha inderdaad toen ik begon was ik niets gewend en was dat ruim voldoende!
Die v-raises bezorgen me nog steeds nachtmerries :P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:35

Oja ik heb dat filmpje gevonden, denk dat ik die dan in elk geval op die manier ga doen :)
Ik heb een aantal jaar terug wel mijn linkerpols gebroken maar ik heb het idee dat de pijn daar niet vandaan komt aangezien ik ook aan mijn rechterpols pijn voel. En 30 seconden een oefening volhouden is nog geen probleem maar 2 minuten achter elkaar wel, zeker als je daarna nog de tables moet doen. Die zijn vooral erg.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:45

Ja 2 min gelijk gevolgd door die table-oefening is ook gewoon heel zwaar! Misschien kun je het dan gewoon rustig opbouwen, liever tijdelijk vervangen dan dat je een blessure krijgt. En die staande mountainclimber vind ik eigenlijk nog zwaarder :P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:25

Ja precies! Haha ja op het filmpje zag het er ook best pittig uit :P Ik had vandaag een rustdagje dus ik ga morgen even kijken hoe ik het ga uitvoeren :) Dan maar wat meer stops tussendoor

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:57

BR is afgerond... Dus foto-tijd :+

Ik heb tijdens BR redelijk veel gegeten, omdat het mijn bedoeling was een beetje spieren op te bouwen. Aanvankelijk zag ik niet echt verschil in de spiegel (op de plekken waar ik het wilde :P), maar bij het zien van de foto's ben ik tevreden! Mijn grootste probleempunt is mijn buik, en ik ben al heel blij met hoe die er nu uitziet *\o/*

De eerste link is een algemene overzichtfoto (Shred, Ripped, Killer Buns, Killer Abs, BR)
Omdat mijn plaatjes steeds kleiner worden, is de tweede foto meer een beetje een BR overzicht (met 1 foto Killer Abs er bij).

http://imageshack.us/photo/my-images/22/3htr.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/46/i7hv.png/

Mijn volgend plan is hardlopen combineren met ballet, omdat ik de filmpjes nu een beetje moe begin te worden. En na een maand wil ik nog een keertje KB doen :) Volgende maand zou ik liefst een beetje vet wegtrainen, dus weer kcal bijhouden en ietsje terugschroeven (want tijdens BR heb ik best flink gegeten).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:09

Wat gaaf zo'n overzichtje Bhriseis! En je bent al eventjes bezig zo te lezen!

Ik heb wel een foto gemaakt op dag 1, en ook mn maten opgemeten. Woensdag is dag 10 dus dan ook weer even meten, foto doe ik denk ik weer op dag 30. Denk niet dat er zooo enorm veel verschil is na 10 dagen.

Vandaag dag 8 op het programma! Ga mezelf maar even in mn sportoutfit hijsen, moet even zin maken geloof ik :)) Maar dat is meer omdat ik level 1 onderhand wel kan dromen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:25

Jep, ik ben begonnen op 3 januari :)

Veel succes straks!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:17

En hoe bevallen je balletlessen Bhriseis? :D

Ik heb nu een aantal lessen op spitzen gehad, echt supermoeilijk. := Na 10 minute ben je echt kapot, gelukkig doen we het ook maar 10 minuten. Zo zwaar :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:26

Jee Bhris wat zie je er goed uit! Goed dat je nog steeds volhoudt! +:)+

Ik ben noodgedwongen weer gestopt met shredden. Was bijna door level 1 heen, maar heb een blessure aan mijn schouder. -O- Nu probeer ik elke dag een eind te wandelen na het avondeten en doe ik de buikspieroefeningen uit de shred.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:03

Jammer dat je moet stoppen Imre!

En wauw, ziet er top uit Bhriseis!

Dag 4 achter de rug, wordt steeds iets minder zwaar dus ik ga vanaf dag 6 over op 2 kg gewichten. Heb ook hardgelopen erna, dat was wel even een dingetje maar heb nu wel een voldaan gevoel :) ik ben tot nu toe helemaal tevreden!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Ik meld me hier ook even :Y)

Zit er al even over na te denken om ermee te beginnen maar door de (voorbereiding van) de tentamenweek is het er nog neit van gekomen...
Ik wil deze week gaan beginnen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:25

Dag 8 ging niet helemaal soepeltjes, was een beetje moe en het was warm binnen. Maar we hebben m afgerond! Heb ook al even gekeken naar level 2, daar zitten inderdaad een hoop plank oefeningen in zeg :\ nouja ik kijk wel wat mn arm aankan, en anders pas ik het wel weer wat aan. Verder vind ik het namelijk een fijne work-out qua duur en intensiteit :j dus wil nog niet te snel opgeven!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:27

Ik doe nu trouwens met mn rechterarm (= mn goede arm) de oefeningen met 2 kg gewicht. En mn linkerarm met 1 kg of helemaal niks (meestal de 2e herhaling van kracht doe ik mn linkerarm zonder gewicht). Zou dat slecht zijn? Dat er verschil zit tussen links en rechts? Voor mn goede arm is 1 kg namelijk echt geen uitdaging meer. Maar links moet ik echt mee oppassen en kan nog niet teveel aan. En dat zal ook nog wel even zo blijven. Dus om dan met mn goede arm steeds maar op 1 kg te blijven. Maar zo snel zul je jezelf niet 'scheef' trainen toch?