[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:27

Dit was ook op nuchtere maag. Ik woog woensdag 82, dus ik ben wel afgevallen, maar zat eergisteren nog op 80,3. Nouja, ik probeer er niet meer aan te denken en ga lekker op het strand wandelen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:33

CCCCC schreef:
Denice, dat is bij mij nu ook. Snap er niets van.

Same here!

Wil daarom ook alleen nog maar op vrijdag wegen.

Ik ben trouwens dolll op groenten in alle soorten en maten. Mijn wekelijkse boodschappen bestaan ook echt voor 70% uit groenten en fruit. Mjam!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:36

Mijn moeder klaagt ook altijd dat ik zoveel groente en fruit eet.

Ik weeg me ook pas weer a.s. vrijdag. Hopelijk zit ik dan weer onder de 70 kg. Zo kom ik natuurlijk nooit op mn streefgewicht :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:43

Hahaha hoezo klagen daarover dan?

Omdat t duur is?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:55

denice schreef:
Dit was ook op nuchtere maag. Ik woog woensdag 82, dus ik ben wel afgevallen, maar zat eergisteren nog op 80,3. Nouja, ik probeer er niet meer aan te denken en ga lekker op het strand wandelen.

Dan zou ik mij gewoon refereren aan een bepaald punt in de week: bv van nu zondagochtend tot volgende week zondagochtend moet ik afgevallen zijn, en de week erop nog eens...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:58

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:13

wow kom ik weer ff binnenvallen, eens in de zoveel tijd neem ik me voor af te gaan vallen, en dan meld ik me in dit topic :')

maar ik houd dat een paar dagen vol en dan ga ik weer, ik kom net terug uit disneyland, dus dat was 3 dagen volle bak friet, fajitas, kebab en ongezonde broodjes eten!

Maar nu ga ik er serieus tegenaan om er in de zomer uit te zien als een petite victoria's secret model :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:28

Dag Max_en_Max :) Wat is jouw manier van diëten?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:32

Kwanyin schreef:
Dag Max_en_Max :) Wat is jouw manier van diëten?

ehmmm.... gewoon minder snoepen denk ik :')
aan sport doe ik eigenlijk niks behalve paardrijden. Maar ik fiets verder wel naar school 24 km per dag. Ik snoep best veel, bij ons thuis wordt ook snel 's avonds naar een koekje enz.. gegrepen. Dus daar ga ik op proberen te minderen,

heeft iemand misschien verder nog tips om wat lekker en makkelijk is om mee naar school te nemen op je brood? momenteel is het pasta/hageslag en dat is niet zo gezond aangezien ik minstens 6 boterhammen per dag eet.....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:39

Jeetje... de Eetmeter kende ik nog niet! Even ingevuld wat ik gisteren at en kwam op slechts 986 kcal..
geen wonder dat ik niet afval, mijn lijf is in de spaarstand!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:42

Dat had ik ook dat veel snoepen. Ik heb die dingen nu vervangen door voornamelijk fruit. Als ik echt honger en zin heb als het geen etenstijd is, maak ik mij nu een fruitsla ipv dat ik bijvoorbeeld de zak chips plunder. Met verschillende soorten fruit door elkaar vind ik het ook veel lekkerder en smaakvoller dan een zelfde stuk.

Tussen mijn boterham beperk ik boter of doe ik het er zelfs niet meer op en eet ik eigenlijk vooral kippen en kalkoenfilet. En 's morgens ook vaak een boterham met een halve banaan. Dat vind ik heel lekker en is een stuk magerder. Of filet de saxe is ook niet zo vettig. Ook kan je beter geen wit brood eten.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:48

Ik neem eigenlijk op mijn brood waar ik zin in heb. Ook soms gewoon wat hagelslag :j Vaak neem ik 1 boterham zoet en dan de andere 2 mager!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:51

Ik neem op mijn brood:
- kipfilet (soms met houmous)
- huttenkase
- philadelphia light
- slankie smeerkaas

Bijna altijd lekker met sla en tomaat erop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:52

Ik heb vandaag een paar sandwiches met hagelslag gegeten :D . Ze lagen er nog en ik had er echt zin in..zo nu en dan eet ik het, net zoals ik zo nu en dan wel eens mijn gezonde snack vervang door een chocolade koek oid. Ik kan er tien keer meer van genieten als ik af en toe zoiets eet dan wanneer het dagelijkse gewoonte is.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:54

Oooh wat ook een goede is:
- sandwichspread
- appelstroop

En soms als eens iets opmoet neem ik dat ook weleens, zoals eiersalade of een frans kaasje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:06

Jannepauli schreef:
Jeetje... de Eetmeter kende ik nog niet! Even ingevuld wat ik gisteren at en kwam op slechts 986 kcal..
geen wonder dat ik niet afval, mijn lijf is in de spaarstand!

Die eetmeter is daarom wel heel leerzaam. Je kunt, ongemerkt, toch te weinig eten :j Zo kwam ik er ook achter dat ik standaard te weinig eiwitten, vitamine B12 en ijzer in mijn eetpatroon heb :=

Ik heb ook zo'n app op mijn telefoon om kcal te tellen. Dat is makkelijk voor als ik geen zin heb om de pc op te starten. Daarbij bevat hij meer producten en kun je de hoeveelheden beter invullen. Ik kwam er zo achter dat ik teveel at, ik zat soms over de 2000 kcal per dag :')
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 06-01-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:07

- 1 kilo na 4 dagen *\o/* *\o/*

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:07

wat dat betreft ben ik ook een echte pitser, ik hou absoluut niet van saus!
niet mayonaise, ketchup, curry, etc.. Alleen bij vlees vind ik saus lekker, maar weer geen smeuïge enz..

ook houd ik niet van kaas als het niet gesmolten is :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:09

Ik ben niet echt op dieet ben al strak met babyvetjes haha. Maar heb voor afvalstoffen kwijtraken 3 keer op een dag appelazijn troebel echt van de natuurwinkel in grote fles gedronken. Verdunt in ranja en verdomd zit nog strakker in mijn vel na 2 weken.

Iemand dat al eens getest? Is ook nog eens gezond.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:32

tanjaatjuhh schreef:
Ik ben niet echt op dieet ben al strak met babyvetjes haha. Maar heb voor afvalstoffen kwijtraken 3 keer op een dag appelazijn troebel echt van de natuurwinkel in grote fles gedronken. Verdunt in ranja en verdomd zit nog strakker in mijn vel na 2 weken.

Iemand dat al eens getest? Is ook nog eens gezond.

zijn er idd (goedkope, makkelijk verkrijgbare) middelen om afvalstoffen sneller af te voeren?

naast water natuurlijk

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:37

Wij hebben met anderhalf uur over het strand gewandeld en drie kwartier gefietst. Ik ben wel even klaar met dat gesport maar morgen nog twee uur bokstraining.

Jullie hebben helemaal gelijk. Woensdag wordt mijn weegmoment, dan kan het ook bijna niet misgaan. Maar soms ben ik zo benieuwd naar hoe het gaat mt afvallen. Gewoon sterk zijn!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:37

Ben ondanks het maandelijkse feestje toch wat afgevallen :D Ik weeg tussen de weegmomenten bij mijn consulente thuis ook wel eens.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:42

Morgen begint de sportschool training ook weer :) Verder vandaag goed drinken en merk dat ik daardoor wel moeilijker eet nu. Heb echt een afschuwlijk vol gevoel :|

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:49

Ik vind het drinken van water nu erg makkelijk. Tijdens ieder 'eetmoment' (Dus wanneer ik een shake/reep mag) drink ik een flesje van 750 ml leeg. Dit dus 3x daags=2250 ml. Daarnaast probeer ik tussendoor nog een flesje van een halve liter te drinken en als ik ergens ben drink ik altijd water. Op deze manier kom ik gemakkelijk aan de 3 liter :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:22

Zijn noten eigenlijk aan te raden om zo nu en dan een handvol als avondsnack te gebruiken? Dan heb ik het over ongezouten en denk ik aan hazelnoten en amandelnoten, eventueel misschien pistache.