Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
UltimOo schreef:ik zit met concerta nu 54mg, had in het begin ook best last van hoofdpijn, en durfde als ik vrij was van mn werk rond 5 uur niet meer in de auto naar huisnu is dat gelukkig over, en kan ik prima functioneren met de medicijnen
Lottie84 schreef:Iedereen is anders toch? Als het voor hem goed werkt is het goed! Ik had het persoonlijk niet fijn gevonden,
omdat het niet aanvoelt als een keuze of iets dat je bewust doet dus kan het ook moeilijk afgestraft of beloont worden.
Nu pas nu ik de bewegende balkjes zie op het scherm tijdens een training word ik me bewust van bepaalde activiteiten of een gebrek daaraan en dan kan daar bewuster aan gewerkt worden.
Lottie84 schreef:Hahaha, ik heb in het weekend altijd vrij, maar het maakt allemaal geen verschil
Dat is helemaal waar Mindim, maar denk je dat dat een focus probleem is dan, dat hij daar moeite mee heeft? Raakt hij snel afgeleid door iets anders of wat is het probleem tijdens dit soort taken?
Sassol schreef:@ Mindim:
De dingen die jij beschrijft vind ik toch eerder bij autisme passen dan bij AD(H)D. Die 2 stoornissen overlappen elkaar ook een heel eind. Je zult dus vaak zien dat kinderen eerst AD(H)D gediagnosticeerd worden en daarna in het ASS geplaatst worden.
Bij ASS heb je namelijk ook prikkelgevoeligheid, wat dus de concentratiestoornis ten gevolge kan hebben.
Bij iemand met autisme heeft straffen geen nut. Ze zijn uitermate goed in het opvolgen van regels als deze duidelijk uitgelegd zijn. Dus gebeurt er iets ongewenst? Leg de regels nog een keer goed uit.
Dus zoals je zelf ook al vermoedde, heeft het niks te maken met streng zijn, wel met duidelijk zijn.
Structuur en voorspelbaarheid worden erg gewaardeert. Vandaar ook dat je merkt dat hij rustiger en vrolijker is sinds het gebruik van kaders.
Er loopt ook een topic over: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1702680&hilit=leven+met+autisme Denk dat je daar meer aan hebt